Opis aplikacji
Listy są to aplikację, które zapewniają przegląd wielu obiektów lub specjalne wyszukiwanie, aby można było obiekty później przetwarzać indywidualnie lub zbiorczo. Aplikacja Lista: Ceny sprzedaży służy do wykonywania zapytań o ceny sprzedaży wprowadzone m.in. dla klienta lub artykułu oraz do przeglądania utworzonych cen sprzedaży.
Listę można dostosowywać pod względem pól zapytań i wyświetlanych kolumn. Aby zmiany były stale dostępne, są zapisywane w widokach. Widoki pokazują widoczne kolumny w ich zdefiniowanych położeniach, uwzględniając funkcje sortowania i grupowania.
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego. Pola dostępne w nagłówku pozwalają na wprowadzenie wartości, zgodnie z którymi zostanie przefiltrowany obszar roboczy. Z poziomu aplikacji Lista: Ceny sprzedaży istnieje możliwość przeglądania wszystkich lub wybranych cen sprzedaży.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji znajdują się pola zapytania.
Istnieje możliwość wyszukiwania wg poniższych kryteriów:
- Klient
- Artykuł
- Klasyfikacja cen klienta
- Klasyfikacja cen artykułu
- Data odniesienia
- Data obliczeń
- Organizacja sprzedaży – pole to umożliwia zawężenie wynik zapytania do organizacji, które są odpowiedzialne za przetwarzanie danych w odniesieniu do danej osoby
- Rozwiniecie przyporządkowania
- Bezpośrednio przyporządkowane ceny
- Bezpośrednio i pośrednio przyporządkowane ceny
Edycja nagłówka listy
Nagłówek listy zawiera najważniejsze pola do wprowadzania i filtrowania wyszukiwania cen sprzedaży, jednak istnieje możliwość edycji pól w nagłówku, zgodnie z potrzebami użytkownika. Aby edytować pola nagłówka należy:
- kursorem myszki najechać na obszar nagłówka i po kliknięciu prawego przycisku myszki wybrać opcję Ustaw pola wyszukiwania
- lub wybrać przycisk w obszarze roboczym [Ustaw właściwości zapytań i wyników], następnie z listy opcję Ustal pola wyszukiwania
Użytkownik ma możliwość:
- wybierania pól jakie mają być dostępne poprzez aktywację parametru, pod sekcją Dostępne pola
- reorganizację pól, przy pomocy przycisku [Przesuń element w kolejności sortowania do przodu/tyłu]
Obszar roboczy
W obszarze roboczym znajduje się lista, na której widoczne są ceny sprzedaży odpowiadające kryteriom wyszukiwania.
Dostępne kolumny w obszarze roboczym aplikacji Lista: Ceny Sprzedaży:
- Cennik
- Opis cennika
- Organizacja sprzedaży
- Nazwa organizacji sprzedaży
- Klient
- Nazwa klienta
- Klasyfikacja cen klienta
- Artykuł
- Oznaczenie artykułu
- Klasyfikacja cen artykułu
- Próg
- Jednostka progu
- Rodzaj składnika cen
- Opis rodzaju składnika cen
- Wymiar ceny
- Jednostka wymiaru ceny
- Ilość, cena, procent
- Waluta, jednostka, procent
- Podlega rabatom
- Poziom cenników
- Typ cennika
- Waluta
Szczegółowe informacje o kolumnach i ich objaśnienia znajdują się w dokumentacji Cenniki sprzedaży.
Edycja obszaru roboczego listy
Istnieje możliwość dostosowania widoku oraz modyfikacji, które informacje o cenach sprzedaży będą widoczne na liście znajdującej się w obszarze roboczym. Można utworzyć więcej widoków w celu wyświetlania cen sprzedaży na wiele sposobów z różnymi informacjami.
Dostępne opcje pod przyciskiem [Ustaw właściwości zapytań i wyników]:
- ustawienia właściwości widoku
- ustalanie pól wyszukiwania
- definiowanie grupowania i sortowania
- wybór kolumn
- ustawienia właściwości kolumn
Uprawnienia
Uprawnienia mogą być nadawane zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przyporządkowanie do organizacji. Szczegółowe informacje znajdują się w dokumentacji Uprawnienia.
Przyporządkowania organizacji
Do określania, które dane są widoczne, możliwe do zastosowania lub edycji, stosowane są struktury organizacji. W tym celu należy aktywować parametr Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja->funkcja Podstawowe.
Aby użytkownik aplikacji Lista: Ceny sprzedaży mógł wykonać zapytanie i edytować wyszukane dane, za pomocą roli uprawnień musi zostać umożliwiona opcja:
- Sprzedaż