Aplikacja Raport: Dane dostawców daje możliwość drukowania lub przesyłania w formie pliku informacji dotyczących partnerów z rolą Dostawca dostępnych w systemie.
Aplikacja składa się ze standardowego paska przycisków oraz sekcji Parametry i Ustawienia.
Sekcja Parametry
Za pomocą parametrów użytkownik może zawęzić kryteria wyszukiwania partnerów. Objaśnienia parametrów znajdują się poniżej:
- Tytuł – nazwa raportu, którą można wprowadzić ręcznie lub zostawić pustą wartość. Domyślna nazwa dla tego pola to Dane dostawców.
- Partner – w tym polu należy określić partnerów z rolą dostawcy, których dane mają zostać pobrane dla raportu. W tym celu można skorzystać z przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] i wybrać wybranych dostawców z listy.
- Status – w tym polu należy określić, wybierając z rozwijanej listy, jaki status powinni mieć dostawcy pobrani do raportu. Dostępne wartości to:
- (wszystkie) – wartość domyślna
- Dostępny
- Zablokowany
- Nazwa – pole daje możliwość ręcznego uzupełnienia nazwy dostawcy, według której dane będą pobierane do wydruku
- Hasło wyszukiwania – pole daje możliwość wyszukania i pobrania danych dotyczących partnera za pomocą hasła wyszukiwania
- Kod pocztowy – pole służy do pobierania dostawców do raportu za pomocą kodu pocztowego adresu. Wartość w tym polu należy wprowadzić ręcznie.
- Miejscowość – pole służy do pobierania partnerów z rolą Dostawca do raportu za pomocą adresu. Wartość w tym polu należy wprowadzić ręcznie.
- Kraj – pole pozwala na wprowadzenie kraju zamieszkania dostawcy, którego dane mają zostać pobrane do raportu. Wartość można uzupełnić ręcznie lub użyć listy dostępnej po naciśnięciu przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
- Region – w polu należy ręcznie wprowadzić region zamieszkania dostawcy, którego dane mają zostać pobrane do raportu
- Właściwa organizacja – pole pozwala na wyszukanie partnerów, których dane mają zostać pobrane, za pomocą organizacji. Właściwą organizację można wybrać za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
- Klasyfikacja ABC – pole daje możliwość wybrania wyszukania i pobrania do raportu partnerów z określoną klasyfikacją. Po rozwinięciu listy można wybrać wartość:
- (wszystkie) – wartość domyślna
- A
- B
- C
- Klasyfikacja 1 – pole daje możliwość wyszukania dostawców z konkretnie przypisaną klasyfikacją 1
- Klasyfikacja 2 – pole daje możliwość wyszukania dostawców z konkretnie przypisaną klasyfikacją 2
- Klasyfikacja 3 – pole daje możliwość wyszukania dostawców z konkretnie przypisaną klasyfikacją 3
- Klasyfikacja 4 – pole daje możliwość wyszukania dostawców z konkretnie przypisaną klasyfikacją 4
- Klasyfikacja 5 – pole daje możliwość wyszukania dostawców z konkretnie przypisaną klasyfikacją 5
- Zewnętrzny numer klienta – w polu można wprowadzić zewnętrzny numer klienta przypisany do konkretnego dostawcy, po którym będzie on mógł zostać pobrany do raportu
- Drukuj dane osoby kontaktowej – parametr określa, czy dane dla wybranych na raporcie dostawców dane osób kontaktowych mają zostać zawarte w raporcie
- Drukuj szablony dokumentu końcowego – parametr określa, czy dla dostawców dane z zakładki Szablonu dokumentu końcowego widoku Dostawca–> aplikacja Partnerzy mają zostać wydrukowane
- Drukuj teksty – jeśli parametr jest aktywny, dla każdego partnera z rolą dostawcy na raporcie zostaną wydrukowane dane z zakładki Załączniki/Teksty z widoku Dostawca–> aplikacja Partnerzy
- Drukuj teksty we wszystkich językach – parametr daje możliwość wydrukowania danych z zakładki Załączniki/Teksty–> widok Dostawca–> aplikacja Partnerzy we wszystkich dostępnych językach
Sekcja Ustawienia
- Język – wartością domyślną jest oryginalny język raportu
- Zabarwienie tła (dotyczy tabel) – pole określa, czy w raporcie wiersze maja mieć naprzemiennie kolorowane tło. Używany kolor tła jest określany na podstawie bieżącego tematu wybranego w ustawieniach użytkownika.
- Medium wydania (pole obowiązkowe) – z rozwijanej listy należy wybrać, czy raport ma zostać wydrukowany, wysłany faksem, czy mailem.
Po wybraniu opcji Drukarka pojawiają się następujące pola:
- Drukarka – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] należy wybrać jedno z dostępnych urządzeń. Wybór fizycznej drukarki uaktywnia pozostałe pola w tej sekcji.
- Podajnik papieru 1 strona – w tym polu można zdefiniować podajnik do papieru dla pierwszej strony
- Podajnik papieru – za pomocą tego parametru można wybrać podajnik papieru, z którego drukarka będzie czerpać papier
- Format – z listy rozwijanej można wybrać format, w którym raport zostanie wydrukowany. Domyślnie ustawiona jest wartość
- Dwustronnie – parametr określa, czy wydruk ma być jedno– (wartość zaznaczona domyślnie), czy dwustronny. Przy wydruku dwustronnym można zlecić wydruk przerzucony według dłuższej lub krótszej krawędzi.
- Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona kartki papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
- Liczba kopii – liczba kopii wydruku, pole należy wypełnić ręcznie
- Sortowanie – pole określa, czy wydruk ma być realizowany według kopii (domyślnie zaznaczona opcja), czy według strony.
- Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranej drukarki. Dostępne są opcje:
- Normalny
- Pion
- Projekt
- 200×1.200 dpi
- 600×600 dpi
- Kolor – umożliwia wybór wydruku w kolorze (jeśli drukarka posiada taką możliwość) lub pozostawienia go w kolorystyce czarno – białej
- Priorytet raportu – parametr określa kolejność wydruku według nadanego priorytetu. Z rozwijanej listy można wybrać parametry od 1–najwyższy, do 9–najniższy
- Przekierowanie raportu – pole umożliwiające przekierowanie raportu. Dostępne są opcje:
- Nie – raport nie zostanie przekierowany
- Do pliku – raport zostanie zapisany w pliku
- Do pliku i na drukarkę kliencką – raport zostanie zapisany w pliku i przesłany na drukarkę klienta, jeśli taka jest dostępna
- Folder – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania –> Do pliku. Daje możliwość wyboru folderu, w którym ma zostać zapisany raport
- Nazwa pliku – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania –> Do pliku. Nazwę dla pliku należy wpisać.
- Typ pliku – parametr dostępny po wybraniu wartości Do pliku w polu Przekierowanie wydania. Za jego pomocą z rozwijanej listy można wybrać format w jakim raport zostanie zapisany. Domyślnie ustawioną wartością jest PDF.
- Okno dialogowe wydruku klienta – wyświetla okno dialogowe dla wydruku raportu
- Drukarka kliencka – w polu należy określić drukarkę klienta
Po wybraniu wartości Faks wyświetlane są ustawienia:
- Faks – wybór jednego z dostępnych urządzeń
- Identyfikator nadawcy – dane nadawcy faksu
- Sekwencja znaków sterowania – ciąg znaków, który będzie miał zastosowanie podczas sterowania faksem. Numer ten będzie przeniesiony bezpośrednio do systemu.
- Nr faksu – w tym polu należy wpisać numer urządzenia odbiorczego
- Temat – temat faksu, do uzupełnienia ręcznie
- Format – wybór rozmiaru papieru z rozwijanej listy. Domyślnie ustawioną wartością jest A4
- Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu. Do wyboru z rozwijanej listy są możliwości od 1–najwyższy, do 9–najniższy
- Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranego faksu: Dostępne są opcje:
- Normalny
- Pion
- Projekt
- 200×1.200 dpi
- 600×600 dpi
- Dwustronnie – określa, czy raport ma zostać wydrukowany jedno– (wartość domyślna), czy dwustronnie. Opcja dostępna w przypadku, gdy faks ma możliwość drukowania dwustronnego.
- Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona kartki papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
- Wysyłanie – należy wybrać, czy dokument ma zostać przesłany natychmiast, czy po odczekaniu określonego czasu (czas ten należy dodatkowo zdefiniować w polu poniżej)
- Czas wysłania – czas w jakim dokument ma zostać przesłany
Po wybraniu wariantu E–mail pokazują się opcje:
- Bramka e–mail – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać bramkę e–mail, poprzez którą odbędzie się wysłanie dokumentu
- Od – adres mailowy nadawcy wiadomości. Pole to uzupełnione jest domyślnie adresem mailowym użytkownika.
- Odpowiedź do – adres mailowy, na który ma zostać przesłana odpowiedź. Pole należy wypełnić tylko sytuacji, gdy odpowiedź ma zostać wysłana do innej osoby niż nadawca wiadomości
- Odbiorca – pole uzupełnia się adresem lub adresami mailowymi odbiorcy/ odbiorców
- DW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Adresaci wiadomości wprowadzeni w tym polu będą widoczni dla siebie nawzajem.
- UDW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Te adresy nie będą widoczne dla innych odbiorców.
- Temat – miejsce na temat wiadomości, pole do uzupełnienia ręcznie
- Tekst – treść wiadomości (do wyboru jest tekst zwykły lub HTML). Aby uzupełnić pole należy wybrać przycisk [Pokaż dodatkowe dane/Zmień dane] z ikoną rombu.
- Załącznik – przycisk umożliwia dodanie do wiadomości załącznika, np. obrazu lub dokumentu, jeśli wybrana bramka posiada taką opcję
- Typ pliku – z rozwijanej listy należy wybrać typ załącznika. Domyślnie ustawioną wartością jest PDF.
- Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu: 1–najwyższy, 9–najniższy
Wynik raportu
Po wydrukowaniu, raport wygląda następująco:
Konfiguracja
W aplikacji Konfiguracja nie ma dostępnych ustawień dla aplikacji Raport: Dane dostawców.
Raport
Aplikacja Raport: Dane dostawców odnosi się do aplikacji Partnerzy -> widok Dostawca: com.cisag.app.purchasing.rpt.Supplier
Uprawnienia
Uprawnienia mogą być przydzielane zarówno poprzez role uprawnień, jak i poprzez przyporządkowanie organizacji.
Funkcje specjalne
Dla aplikacji nie istnieją żadne funkcje specjalne.
Przyporządkowanie organizacji
Aplikacja Raport: Dane dostawców będzie widoczna dla użytkownika tylko wtedy, gdy partner posiada w danych podstawowych przyporządkowaną organizację podpiętą przynajmniej do jednej z poniższych struktur organizacyjnych:
- Zakup
Specjalne możliwości
Dla aplikacji nie istnieją żadne specjalne możliwości.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja nie jest udostępniona partnerom biznesowym.