Opis zagadnienia
Niniejszy dokument zawiera informacje dotyczące aplikacji Sposoby komunikacji, która umożliwia zdefiniowanie różnych form komunikacji i korespondencji z partnerem.
Sposoby komunikacji są przypisane partnerowi w ramach danych kontaktowych.
Opis aplikacji
Z pomocą aplikacji Sposoby komunikacji można wprowadzać nowe sposoby komunikacji w ramach określonego medium. Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
W panelu można wprowadzić kryteria wyszukiwania i dzięki temu znaleźć odpowiedni sposób komunikacji za pomocą przycisku [Odśwież]. Wyniki wyszukiwania dostępne są w obszarze roboczym.
Istnieje możliwość wyszukiwania wg poniższych kryteriów:
- Sposób komunikacji – unikalny identyfikator
- Opis – dodatkowy opis sposobu komunikacji
- Medium – predefiniowania lista z dostępnymi rodzajami komunikacji:
- Telefaks
- Telefon
- Teleks
- URL
- VoIP
- Preferowane medium – filtrowanie wg opcji preferowanego medium. Do wyboru są opcje:
- Tak
- Nie
- Ignoruj
- Znacznik usuwania – umożliwia oznaczenie zaznaczonych wpisów do usunięcia (opcja: Ze znacznikiem usuwania), aktualnie używanych (opcja: Bez znacznika usuwania) lub wszystkich (opcja: wszystkie)
Obszar roboczy
W obszarze roboczym można wprowadzić nowe sposoby komunikacji lub edytować już istniejące.
Dostępne kolumny:
- Sposób komunikacji – identyfikator danego sposobu komunikacji. Pole dostępne jest do edycji dla nowotworzonych/zduplikowanych wierszy. Nie ma możliwości edycji wpisów już istniejących.
- Opis – dodatkowy opis sposobu komunikacji w ramach danego medium
- Medium – predefiniowania lista z dostępnymi rodzajami komunikacji:
- Telefaks
- Telefon
- Teleks
- URL
- VoIP
- Preferowane medium – określa czy wybrane medium jest domyślnym. Tylko jedno medium może zostać oznaczone jako preferowane w ramach tego samego rodzaju. Medium Telefon/E-mail oznaczone jako domyślne jest ustawiane jako kontakt w aplikacji Partnerzy -> widok Podstawowe -> sekcja Osoby kontaktowe.
- Priorytet – pole pozwala na określenie priorytetu dla poszczególnych sposobów komunikacji. Określenie priorytetu w przedziale od 1 do 6 ma wpływ na aplikację Partnerzy -> widok Podstawowe -> sekcja Dane kontaktowe. Pola są odwzorowane zgodnie z nadanym priorytetem.
Uprawnienia
Uprawnienia można nadawać za pomocą ról autoryzacji, a także poprzez przypisanie organizacji.