Funkcja Sprzedaż Wielokanałowa

Funkcja Sprzedaż wielokanałowa jest dostępna z poziomu aplikacji Konfiguracja -> Funkcje -> Sprzedaż wielokanałowa. Konfiguracja funkcji jest niezbędna do korzystania z funkcjonalności dedykowanych dla obsługi sprzedaży wielokanałowej.

Uwaga
Dezaktywacja modułu Sprzedaż wielokanałowa jest niemożliwa, jeśli aktywowane są adaptery. Wyłączenie funkcji spowoduje dezaktywację kanałów sprzedaży.

W środowisku wielofirmowym należy aktywować/dezaktywować funkcję dla organizacji nadrzędnej.

Konfiguracja: funkcja Sprzedaż wielokanałowa –>zakładka Informacje

 

Aplikacja Konfiguracja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Funkcja Sprzedaż wielokanałowa

Nagłówek

W nagłówku aplikacji znajdują się następujące pola/parametry:

  • Funkcja – pole prezentuje nazwę aktualnie otwartej funkcji
  • Istotny dla – pole zawiera informacje na jakie obszary/moduły dana funkcja ma wpływ lub z którymi jest powiązana
  • Zastosuj dane firmy głównej – parametr umożliwia firmom podrzędnym dziedziczenie ustawień firm nadrzędnych
  • Aktywne – pozwala na aktywowanie modułu dla wybranej organizacji o typie Firma główna
Wskazówka
Organizacje można zmienić na pasku głównym aplikacji za pomocą rozwijanej listy. Ustawienia dotyczące organizacji można definiować w aplikacji Organizacje.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest zakładka Informacje, która wyświetla informacje o aplikacji. Pola te nie podlegają edycji.

  • App – nazwa aplikacji
  • Obiekt deweloperski – techniczna nazwa aplikacji
  • Klucz licencyjny – pełna techniczna nazwa klucza licencyjnego
  • Zmienione przez – informacje o zmianach dostępne są w funkcji Sprzedaż wielokanałowa à Ogólne
  • Zmienione dnia – informacje o zmianach dostępne są w funkcji Sprzedaż wielokanałowa à Ogólne

Funkcja Ogólne

Po aktywacji modułu Sprzedaż Wielokanałowa użytkownik może przejść do dodatkowych ustawień definiowanych z poziomu funkcji Ogólne (Konfiguracja-> Funkcje-> Sprzedaż wielokanałowa-> Ogólne), które będą miały zastosowanie dla tego obszaru. Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego z dodatkowymi sekcjami.

Nagłówek

W nagłówku aplikacji znajdują się następujące pola/parametry:

  • Funkcja – pole prezentuje nazwę aktualnie otwartej funkcji
  • Istotny dla – pole zawiera informacje na jakie obszary/oduły dana funkcja ma wpływ lub z którymi jest powiązana
  • Zastosuj dane firmy głównej – parametr umożliwia firmom podrzędnym dziedziczenie ustawień firm nadrzędnych
  • Aktywne – pozwala na aktywowanie modułu dla wybranej organizacji o typie Firma główna
Wskazówka
Organizacje można zmienić na pasku głównym aplikacji za pomocą rozwijanej listy. Ustawienia dotyczące organizacji można definiować w aplikacji Organizacje.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępne są zakładki pozwalające na wprowadzenie ustawień dla obszaru Sprzedaż wielokanałowa, oraz wyświetlają informację o module.

Zakładka Ustawienia
Konfiguracja: funkcja Sprzedaż wielokanałowa –> Ogólne –> zakładka Ustawienia

Na zakładce można między innymi wybrać szablony dla elementów tworzonych dla kanałów sprzedaży (dokumentów, obrazów), schematy numeracji dla tych elementów (np. dla wariantów). Dostępne pola/parametry:

  • Rodzaj dokumentu dla obrazu – z rozwijanej listy należy wybrać rodzaj dokumentu dla obrazów, procesowanych w systemie Comarch ERP Enterprise. Za pomocą tego rodzaju, tworzonego w aplikacji Rodzaje dokumentów można wskazać m.in. sekwencję numerów dla obrazu, czy folder jego przechowywania.
  • Rodzaj dokumentu dla pozostałych mediów – na rozwijanej liście należy wskazać rodzaj dokumentu dla pozostałych mediów, które będą używane w systemie (np. plików dźwiękowych). Rodzaj dokumentu określa m.in. folder przechowywania mediów.
  • Rodzaj dokumentu dla pliku graficznego – z rozwijanej listy należy wybrać rodzaj dokumenty dla plików graficznych, używanych w systemie. Rodzaj dokumentu określa szablon dla dokumentu, czy sekwencje numerów dla plików graficznych.
  • Sekwencja numerów dla kategorii.w polu należy zdefiniować sekwencję numerów, która ma zostać użyta dla kategorii. Aby zdefiniować sekwencję numerów dla kategorii, należy otworzyć aplikację Sekwencja numerów i zdefiniować ustawienia dla typu Drzewo kategorii.
  • Sekwencja numerów dla grup cech artykułu – w polu należy wybrać sekwencję numerów, definiowaną w aplikacji Sekwencje numerów. Sekwencja ta będzie używana do automatycznego przydzielania identyfikatorów dla grup cech artykułów.
  • Sekwencja numerów dla wariantów – w polu należy określić sekwencję definiowaną w aplikacji Sekwencje numerów. Sekwencja ta będzie używana do automatycznego przydzielania identyfikatorów dla artykułów wariantowych.
Uwaga
Pole to można edytować wyłącznie w ramach organizacji głównej, którą można zmienić w pasku z nazwą aplikacji.
  • Sekwencja numerów dla punktów odbioru – w polu należy ustawić sekwencję numerów definiowaną w aplikacji Sekwencja numerów. Będzie ona używana do przydzielania identyfikatorów dla tworzonych punktów odbioru.
  • Ponownie użyj sekwencji numerów dla wariantów – parametr daje możliwość zdecydowania, czy sekwencja numerów dla artykułów wariantowych ma być resetowana dla każdego artykułu referencyjnego. Jeśli pole pozostanie odznaczone, numeracja będzie kontynuowana.

Dostępne są także ustawienia dotyczące obsługi bonów z limitem we współpracy z adapterem Comarch POS:

  • Zastosowanie zewnętrznych typów bonów z limitem – określa, czy obsługa bonów z warunkami limitu będzie dostępna w Comarch POS i umożliwi edycję innych parametrów związanych z ta metodą płatności dostępną w aplikacjach Konfiguracja, Artykuły, Zaznaczenie parametru aktywuje parametry Pozwolenie na przekroczenie limitu i Maksymalna kwota dla bonów z limitem.
  • Maksymalna kwota dla bonów z limitem – kwota limitu określona na dany dzień
  • Pozwolenie na przekroczenie limituwskazuje, czy istnieje możliwość użycia zewnętrznej karty podarunkowej na dokumencie, który ma wyższą wartość (suma wszystkich pozycji na tym dokumencie) niż wartość limitu dla karty
  • Stałe znaki dla numeru bonu – w przypadku, gdy dla używanego rodzaju bonu (w aplikacji Rodzaje bonów) aktywowany został parametr Generowanie numeru bonu przez adapter, adapter sam utworzy numer bonu.

Ponieważ różne adaptery mogą tworzyć numery w tym samym czasie, konieczne jest rozróżnienie między nimi: każdy numer bonu musi być unikalny. Dlatego do numeru bonu zostanie dodana stała część służąca do identyfikacji adaptera. Jest to część skonfigurowanej długości numeru i znajduje się tuż po prefiksie, a przed numerem wygenerowanym losowo. Pierwszym znakiem tej części numeru stałego jest rozróżnienie, czy ID pochodzi z kanału sprzedaży (lub terminala POS). Druga część to identyfikacja = ID kanału sprzedaży (lub np. terminala POS) wartość zależy od maksymalnej długość ID w Comarch ERP Enterprise (= ile kanałów sprzedaży/terminali POS istnieje w systemie Comarch ERP Enterprise). Przykład: 4 znaki = 1 znak dla pierwszej części + 3 znaki dla drugiej części = system może mieć maksymalnie 999 .

  • Eksportuj rezerwacje kanałów sprzedaży – parametr zmienia logikę obliczania dostępności, aby wyeksportować rezerwacje jako dostępne zapasy dla określonego kanału sprzedaży
Sekcja Artykuły powiązane: Pokaż w procesach sprzedaży

Pozwala określić, czy dane typy relacji będą wyświetlane na interfejsie użytkownika w zewnętrznym systemie w procesach sprzedażowych.

Konfiguracja: funkcja Sprzedaż wielokanałowa –> Ogólne –> zakładka Ustawienia

Dostępne typy relacji z artykułem głównym:

  • Akcesoria – artykuły będące dodatkiem do artykułu głównego
    Przykład
    Dla artykułu Torebka artykułem dodatkowym może być np. Breloczek.
  • Artykuł alternatywny – artykuł, który może stanowić zamiennik dla artykułu głównego
    Przykład
    Dla artykułu Pomidory krojone w puszce artykułem alternatywnym może być Pomidory całe w puszce.
  • Cross-selling – artykuł, który często jest kupowany z artykułem głównym
    Przykład
    Z artykułem Buty skórzane męskie często kupowany jest artykuł Pasta do butów skórzanych.
  • Up-selling – towar nadrzędny od artykułu głównego
    Przykład
    Dla artykułu Kolczyki srebrne artykułem typu up-selling mogą być Kolczyki złote, które wykonane są z droższego materiału.

Relacje między artykułami można tworzyć w aplikacji Relacje artykułów kanału sprzedaży.

Sekcja Statusy płatności (ISO – 20022)

Tabela w sekcji przedstawia domyślne, zgodne z normą ISO 20022 statusy płatności, możliwe do wykorzystania dla adapterów Cloud oraz Comarch POS podczas mapowania ich do zewnętrznych statusów płatności (pochodzących np. z aplikacji Comarch POS).

Konfiguracja: funkcja Sprzedaż wielokanałowa –> Ogólne –> zakładka Ustawienia

Mapowanie statusów płatności odbywa się w aplikacji Przyporządkowania jednostek kanałów sprzedaży w widoku Statusy płatności.

Zakładka Informacje

Zakładka zawiera informacje na temat aplikacji:

  • App – nazwa aplikacji
  • Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę techniczną aplikacji
  • Klucz licencyjny – klucz licencyjny wyświetlany jest w module Sprzedaż wielokanałowa
  • Zmienione przez – informuje, którzy użytkownik dokonywał ostatnich zmian w ustawieniach
  • Zmienione dnia – wyświetla datę i czas ostatnio dokonanych zmian

Czy ten artykuł był pomocny?