Aplikacja Eksport BUS danych jest aplikacją w tle, umożliwiającą całościowy eksport danych z systemu Comarch ERP Enterprise do aplikacji Comarch Mobile. Uruchomienie aplikacji Eksport BUS danych skutkuje jednoczesnym uruchomieniem następujących aplikacji:
- Eksport BUS danych podstawowych – synchronizowane są m.in. przyporządkowania podatku, słowniki i kraje
- Eksport BUS przedstawicieli handlowych – aplikacja synchronizuje do Comarch Mobile przedstawicieli handlowych
- Eksport partnerów – aplikacja eksportuje partnerów przypisanych do przedstawiciela handlowego
- Eksport artykułów – aplikacja eksportuje artykuły przypisane do kanału sprzedaży
- Eksport kategorii artykułów kanału sprzedaży – eksportuje kategorię wskazaną w funkcji Comarch ERP Integration BUS w aplikacji Konfiguracja
- Eksport dostępności artykułów – eksportowana jest dostępność artykułu (ilość artykułu dostępna do sprzedaży
Aby dane przesłane do aplikacji Comarch Mobile były widoczne, należy wykonać w aplikacji synchronizację danych.
Aplikacja ma formę okna dialogowego, standardową dla aplikacji w tle. Składa się z zakładek: Aplikacja oraz Ustawienia, podzielonych na sekcje i kolejne zakładki.
Zakładka Aplikacja
W nagłówku zakładki znajdują się pola zawierające informacje o aplikacji:
- Aplikacja w tle – wyświetla nazwę otwartej aplikacji
- Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę obiektu deweloperskiego (dotyczącego) aplikacji
Zakładka Akcja
Na zakładce dostępne są pola:
- Kanał sprzedaży – pozwala na określenie kanału sprzedaży, który ma zostać użyty do eksportu danych
- Zmieniono od – pozwala wybrać dane, które mają zostać wyeksportowane. Odbywa się to poprzez wybranie okresu, w którym eksportowane dane zostały zdefiniowane lub ostatnio zmodyfikowane. Dostępne opcje:
- W dowolnym momencie – eksportuje wszystkie dane, niezależnie od tego, czy i kiedy były już eksportowane
- Od ostatniego transferu – eksportuje te dane, które nie zostały wyeksportowane przy okazji wcześniejszych operacji eksportu lub które zostały od tego czasu zmodyfikowane
Zakładka Ustawienia
Na zakładce dostępne są ustawienia dotyczące sposobu synchronizacji danych:
- Zlecenie przetwarzania – nazwa zlecenia przetwarzania. Pole można uzupełnić ręcznie lub zostawić pustą wartość. W aplikacji Zlecenia przetwarzania możliwe będzie odszukanie konkretnego zlecenia po tej nazwie.
- Użytkownik – identyfikator użytkownika, który zleca działanie w tle. Pole wypełnione automatycznie danymi zalogowanego użytkownika. Dane można zmienić ręcznie lub wybrać z lity pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości] po prawej stronie wiersza.
- Baza danych OLTP – baza danych OLTP, do której użytkownik jest zalogowany. Pole jest wypełnione automatycznie i dostępne do edycji.
- Język zawartości – pobierany z poziomu ustawień język zawartości bazy danych OLTP, na której wykonywane są procesy w tle. Wartość w polu można zmienić za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
- Kolejka przetwarzania (pole obowiązkowe) – kolejka, według której zaplanowane w systemie zadania zostaną przetworzone. Przetwarzanie nowego pliku zacznie się, gdy poprzedni zakolejkowany plik zostanie przetworzony. Wartość w tym polu należy wprowadzić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
- Serwer aplikacji – serwer aplikacji, na którym ma zostać wykonane działanie w tle. Pole można uzupełnić za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
- Start – z rozwijanej listy należy wybrać wartość określającą czas rozpoczęcia eksportu. Dostępne są wartości:
- Przenieś do kolejki (wartość domyślna) – zlecenie eksportu zostaje dodane do kolejki wykonywanych działań
- Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji – eksport zostaje wykonany po ponownym uruchomieniu serwera
- Aktywacja czasowa: zewnętrznie – umożliwia sterowanie czasem działania aplikacji w tle z poziomu systemu operacyjnego
- Aktywacja czasowa: jednorazowo – umożliwia jednorazowe zdefiniowanie czasu eksportu za pomocą pól: Początek oraz Maksymalny czas trwania
- Aktywacja czasowa: seryjnie – wybranie tej opcji pozwala utworzyć wzór częstotliwości uruchamiania aplikacji w tle i aktywuje dodatkowe pola:
- Błąd serii – odpowiada za wyświetlanie komunikatów w przypadku, kiedy zlecenie działania zakończy się niepowodzeniem lub napotka problem
- Początek – czas rozpoczęcia działania w tle (data i godzina)
- Maksymalny czas działania – pozwala określić maksymalny czas na wykonanie czynności
- Powiadomienie po przekroczeniu czasu – aktywuje prezentowanie komunikatu w przypadku przekroczenia czasu wykonywania określonego działania w tle
- Wzór seryjny – pozwala zdefiniować szablon dla działań w tle (np. ich częstotliwości)
- Koniec – pozwala określić zakończenie czasu działania w tle
- Powiadomienie – pole pozwalające wybrać z rozwijanej listy, czy, w jaki sposób i w jakiej sytuacji mają zostać wyświetlane powiadomienia o stanie eksportu. Dostępne opcje:
- Nie
- Przez dialog
- Przez dialog, tylko w przypadku błędów
- Przez obieg pracy
- Przez obieg pracy, tylko w przypadku błędów
- Udostępnij natychmiast (parametr dostępny i domyślnie zaznaczony, jeśli w polu Start zostały wskazane wartości Przenieś do kolejki lub Podczas ponownego uruchomienia aplikacji) – parametr powoduje natychmiastowe rozpoczęcie eksportu. Jeśli parametr nie jest zaznaczony, należy zwolnić zlecenie przetwarzania za pomocą aplikacji Zlecenie przetwarzania, inaczej proces nie będzie kontynuowany.
Aby uruchomić eksport danych, należy, po zdefiniowaniu ustawień przetwarzania, wybrać przycisk [W tle].