Aplikacja Comarch POS: Katalogi uniwersalne

Z poziomu aplikacji Comarch POS: Katalogi uniwersalne istnieje możliwość zdefiniowania specyficznych list wartości – zwanych także katalogami uniwersalnymi, które mogą być wykorzystywane do różnych celów na stanowisku POS (np. wybranie rodzaju defektu z listy zdefiniowanych wartości podczas przyjmowania zwrotu od klienta). Zdefiniowane listy wartości/katalog będą miały zastosowanie dla jednego lub większej ilości stanowisk sprzedaży.  W aplikacji możliwe jest także rozszerzenie istniejących katalogów o kolejne wartości dla wybranego kanału sprzedaży czy konkretnego stanowiska POS.

Aplikacja Comarch POS: Katalogi uniwersalne

Nagłówek aplikacji

W nagłówku aplikacji istnieje możliwość wyświetlenia katalogów według: nazwy katalogu, kanału sprzedaży, stanowiska POS, klucza (wewnętrznej nazwy wartości katalogu) lub typu stanowiska. W tym celu w wybranych polach należy określić dla jakiej konfiguracji ma być wyświetlony podgląd ustawień katalogów i wybrać przycisk [Aktualizuj].

Pola Kanał sprzedaży, Stanowisko POS oraz Typ stanowiska uzupełniane są za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości]. Po jego wybraniu pojawi się okno z możliwością odszukania odpowiedniej wartości.

Okno Wyszukiwanie: Kanał sprzedaży w aplikacji Comarch POS: Katalogi uniwersalne
Okno Wyszukiwanie: Kanał sprzedaży w aplikacji Comarch POS: Katalogi uniwersalne

Po wybraniu przycisku [Start] zostanie wyświetlona pełna lista z możliwością filtrowania za pomocą określonych kryteriów. Po wybraniu przycisku [Zastosuj] wybrana wartość zostanie wyświetlona w nagłówku aplikacji.

Ustawienia dla określonego katalogu zostaną wyświetlone w aplikacji po wybraniu przycisku [Aktualizuj].

Przykładowy wynik wyszukiwania dla określonego katalogu w aplikacji Comarch POS: Katalogi uniwersalne
Przykładowy wynik wyszukiwania dla określonego katalogu w aplikacji Comarch POS: Katalogi uniwersalne

Obszar roboczy

W obszarze roboczym można zdefiniować nowe wartości katalogu, a także modyfikować ustawienia dla danego katalogu oraz usunąć istniejące już ustawienia. Aby zdefiniować nową wartość katalogu należy wybrać przycisk [Nowy] lub [Duplikuj] jeżeli nowy katalog ma odziedziczyć ustawienia katalogu źródłowego.

Uwaga
Dla jednej kombinacji Katalog <> Klucz może istnieć tylko jedna wartość.

Definiowanie nowego katalogu w aplikacji Comarch POS: Katalogi uniwersalne

Po wybraniu przycisku [Nowy] w tabeli pojawi się nowy wiersz z możliwością określenia poszczególnych wartości w kolumnach:

  • Katalog – nazwa dla nowego katalogu
  • Klucz – identyfikator wartości katalogu, klucz może mieć maksymalną długość 100 znaków
  • Wartość – wartość ta jest uzależniona od katalogu, dla którego jest definiowana. Służy do adaptacji lub wprowadzenia dodatkowych funkcjonalności w projektach klientów.
  • Kanał sprzedaży – kanał sprzedaży, w którym dana wartość dla katalogu ma być dostępna. Jeśli katalog ma być dostępny we wszystkich kanałach, należy pozostawić pole puste.
  • Typ stanowiska – typ stanowiska, na którym dana wartość dla katalogu ma być dostępna. Typy stanowisk konfiguruje się w aplikacji Comarch POS: Typy stanowisk
  • Stanowisko POS – stanowisko POS, dla którego mają zostać zastosowane nowe ustawienia katalogu. Jeśli katalog ma być dostępny na wszystkich stanowiskach, należy pozostawić pole puste.
Przykład
Na stanowisku POS użytkownik chce dodać nowy rodzaj defektu dla zwrotów od klientów:

Katalog: DEFEKTY
Klucz: 620
Wartość: Brakujące elementy

Definiowanie katalogu w aplikacji Comarch POS: Katalogi uniwersalne

Zdefiniowana wartość Brakujące elementy pojawi się po synchronizacji na stanowisku POS jako jeden z defektów do wyboru przy tworzeniu zwrotu od klienta.

Po wprowadzeniu wymaganych danych należy zapisać je za pomocą przycisku [Zapisz] znajdującego się na pasku przycisków standardowych.

W celu udostępnienia danych na stanowisku POS należy uruchomić aplikację Eksport metadanych POS.

Czy ten artykuł był pomocny?