Z poziomu aplikacji Comarch POS: Katalogi uniwersalne istnieje możliwość zdefiniowania specyficznych list wartości – zwanych także katalogami uniwersalnymi, które mogą być wykorzystywane do różnych celów na stanowisku POS (np. wybranie rodzaju defektu z listy zdefiniowanych wartości podczas przyjmowania zwrotu od klienta). Zdefiniowane listy wartości/katalog będą miały zastosowanie dla jednego lub większej ilości stanowisk sprzedaży. W aplikacji możliwe jest także rozszerzenie istniejących katalogów o kolejne wartości dla wybranego kanału sprzedaży czy konkretnego stanowiska POS.
Nagłówek aplikacji
W nagłówku aplikacji istnieje możliwość wyświetlenia katalogów według: nazwy katalogu, kanału sprzedaży, stanowiska POS, klucza (wewnętrznej nazwy wartości katalogu) lub typu stanowiska. W tym celu w wybranych polach należy określić dla jakiej konfiguracji ma być wyświetlony podgląd ustawień katalogów i wybrać przycisk [Aktualizuj].
Pola Kanał sprzedaży, Stanowisko POS oraz Typ stanowiska uzupełniane są za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości]. Po jego wybraniu pojawi się okno z możliwością odszukania odpowiedniej wartości.
Po wybraniu przycisku [Start] zostanie wyświetlona pełna lista z możliwością filtrowania za pomocą określonych kryteriów. Po wybraniu przycisku [Zastosuj] wybrana wartość zostanie wyświetlona w nagłówku aplikacji.
Ustawienia dla określonego katalogu zostaną wyświetlone w aplikacji po wybraniu przycisku [Aktualizuj].
Obszar roboczy
W obszarze roboczym można zdefiniować nowe wartości katalogu, a także modyfikować ustawienia dla danego katalogu oraz usunąć istniejące już ustawienia. Aby zdefiniować nową wartość katalogu należy wybrać przycisk [Nowy] lub [Duplikuj] jeżeli nowy katalog ma odziedziczyć ustawienia katalogu źródłowego.
Po wybraniu przycisku [Nowy] w tabeli pojawi się nowy wiersz z możliwością określenia poszczególnych wartości w kolumnach:
- Katalog – nazwa dla nowego katalogu
- Klucz – identyfikator wartości katalogu, klucz może mieć maksymalną długość 100 znaków
- Wartość – wartość ta jest uzależniona od katalogu, dla którego jest definiowana. Służy do adaptacji lub wprowadzenia dodatkowych funkcjonalności w projektach klientów.
- Kanał sprzedaży – kanał sprzedaży, w którym dana wartość dla katalogu ma być dostępna. Jeśli katalog ma być dostępny we wszystkich kanałach, należy pozostawić pole puste.
- Typ stanowiska – typ stanowiska, na którym dana wartość dla katalogu ma być dostępna. Typy stanowisk konfiguruje się w aplikacji Comarch POS: Typy stanowisk
- Stanowisko POS – stanowisko POS, dla którego mają zostać zastosowane nowe ustawienia katalogu. Jeśli katalog ma być dostępny na wszystkich stanowiskach, należy pozostawić pole puste.
Katalog: DEFEKTY
Klucz: 620
Wartość: Brakujące elementy
Zdefiniowana wartość Brakujące elementy pojawi się po synchronizacji na stanowisku POS jako jeden z defektów do wyboru przy tworzeniu zwrotu od klienta.
Po wprowadzeniu wymaganych danych należy zapisać je za pomocą przycisku [Zapisz] znajdującego się na pasku przycisków standardowych.
W celu udostępnienia danych na stanowisku POS należy uruchomić aplikację Eksport metadanych POS.