Aplikacja Kanały sprzedaży, należąca do obszaru Sprzedaż wielokanałowa, umożliwia tworzenie kanałów sprzedaży z użyciem adapterów.
Aby utworzyć kanał sprzedaży z adapterem Cloud, należy wybrać wartość Cloud w polu Adapter w aplikacji Kanały sprzedaży. Po wskazaniu tej opcji w obszarze roboczym pojawi się zakładka Cloud.
W przeciwieństwie do pozostałych adapterów, na zakładce adaptera Cloud nie ma konieczności wprowadzania danych niezbędnych do połączenia z systemem zewnętrznym. Dane do synchronizacji z systemem Comarch ERP Enterprise (link do środowiska oraz hasło certyfikatu użytkownika) należy wprowadzić po stronie systemu zewnętrznego. Pierwsza synchronizacja odbywa się z poziomu systemu zewnętrznego.
Zakładka Cloud
Na zakładce dostępne są ustawienia dotyczące elementów wielojęzycznych i strefy czasowej:
- Język zawartości (pole obowiązkowe) – w polu należy wskazać domyślny język dla obiektów wielojęzycznych (np. oznaczeń artykułów)
- Dodatkowe języki – pole umożliwia, za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] wprowadzenie dodatkowych języków dla obiektów wielojęzycznych, które będą obsługiwane przez system zewnętrzny
- Strefa czasowa (pole obowiązkowe) – w polu należy wybrać aktualną strefę czasową za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości]