Rozszerzenie aplikacji Kanały sprzedaży, należącej do obszaru Sprzedaż wielokanałowa umożliwia obsługę adapterów, w tym także adaptera Magento.
Za pośrednictwem adaptera Magento możliwa jest obsługa wymiany danych ze sklepami internetowymi Magento, przy pomocy funkcji dostępnych w ramach obszaru Sprzedaż wielokanałowa.
Aby adapter był dostępny do użycia, należy aktywować go w aplikacji Konfiguracja -> Funkcje -> obszar Sprzedaż wielokanałowa -> Adapter Magento, zaznaczając parametr Aktywne.
Obszar roboczy
Rozszerzenie obszaru roboczego aplikacji Kanały sprzedaży zawiera dodatkową zakładkę Magento z ustawieniami mającymi zastosowanie dla wybranego w nagłówku kanału sprzedaży.
Zakładka Magento
Zakładka Magento składa się z sekcji:
Sekcja Połączenie ze sklepem
Ustawienia tej sekcji umożliwiają połączenie wybranego kanału sprzedaży ze sklepem internetowym. Dostępne są pola:
- URL e-Sklepu (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić adres URL sklepu internetowego Magento, który ma zostać zintegrowany z systemem ERP. Adres można skopiować ze strony sklepu i wkleić w pole.
- Wersja e-Sklepu (pole obowiązkowe) – w polu należy wybrać z rozwijanej listy wersję sklepu internetowego, który ma zostać zintegrowany z systemem ERP. Wybór wersji jest ograniczony do listy oficjalnie wspieranych wersji Magento. Wybór wartości w tym polu uaktywni pole Typ produktu dla zestawu.
- Kod strony (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić kod strony Magento, do której należy widok sklepu. Kod można znaleźć w ustawieniach sklepu, na zakładce Wszystkie sklepy, gdzie będą wyświetlone kody dla wszystkich widoków.
- Kod widoku sklepu (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić kod widoku sklepu, który ma zostać zintegrowany z systemem ERP przy pomocy adaptera. Kod można znaleźć w ustawieniach sklepu, na zakładce Wszystkie sklepy.
- Nazwa użytkownika (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić nazwę użytkownika Magento, za pomocą której użytkownik loguje się do sklepu
- Dodatkowe widoki sklepu – w polu możliwe jest wprowadzenie, za pomocą ikony rombu, dodatkowych widoków sklepu. W tym celu należy podać dodatkowe kody widoków sklepu.
- Hasło API – w polu należy wprowadzić hasło użytkownika
Sekcja Ustawienia regionalne
- Strefa czasowa (pole obowiązkowe) – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] należy wybrać strefę czasową odpowiednią dla użytkownika. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Strefy czasowe.
Sekcja Wartość domyślna
- Szablon zestawu atrybutów (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić domyślną klasyfikację cech dla artykułów
- Kategoria domyślna posortowana według (pole obowiązkowe) – z rozwijanej listy można wybrać wartość według której będą domyślnie sortowane kategorie. Dostępne są opcje:
- Lepsza wartość
- Nazwa
- Cena
- Przedział cen w katalogu – pole jest aktywne dla typów sklepu: Sklep główny i Sklep podrzędny. Pozwala zdecydować jaki ma być zakres obowiązywania cennika:
- Globalny – cennik obowiązuje dla wszystkich sklepów podrzędnych
- Strona www – cennik obowiązuje dla jednego sklepu
- Typ produktu dla zestawu – na rozwijanej liście można wskazać typ produktu dla zestawów:
- Produkt pakietowy
- Produkt złożony
Sekcja Ustawienia artykułu magazynowego
- Powiadom klienta o braku dostępności artykułu – parametr aktywuje się, gdy w aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Ewidencja stanów magazynowych zaznaczony jest parametr Ewidencja stanów magazynowych artykułów w kanale sprzedaży. Parametr pozwala zdecydować, czy sklep internetowy Magento ma informować klienta o braku dostępności zamówionego towaru.
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Kanały sprzedaży istotna jest następująca jednostka biznesowa: com.sem.ext.app.Magento.obj.MagentoAdapter. Jednostka ta jest wykorzystywana między innymi do:
- konfiguracji przyporządkowań jednostek między Comarch ERP Enterprise i sklepem Magento.
Jednostka nie należy do żadnej grupy jednostek biznesowych.