Aplikacja Comarch POS: Konfiguracja eksportu danych audytowych

Aplikacja Comarch POS: Konfiguracja eksportu danych audytowych umożliwia odpowiednią konfigurację eksportu danych ze stanowiska POS na potrzeby audytu. W aplikacji tej można wybrać obiekty eksportu i przyporządkować do nich filtry, według których dane obiektów zostaną wyeksportowane przy użyciu aplikacji Eksport danych.

Aplikacja Comarch POS: Konfiguracja eksportu danych audytowych

Nagłówek

Nagłówek aplikacji składa się z następujących pól:

  • Obiekt eksportu – rodzaj obiektu, dla którego eksportowane będą dane. Dostępne wartości:
    • Dokument handlowy
    • Pozycja dokumentu handlowego
    • Rabat pozycji dokumentu handlowego
    • Płatność dokumentu handlowego
    • Kwoty podatku dokumentu handlowego
    • Dane korekty dokumentu handlowego
    • Dane korekty pozycji dokumentu handlowego
    • Zaliczka
    • Wpłaty i wypłaty z kasy
    • Sesja kasowa
    • Pozycja sesji kasowej
  • Filtr – zestaw atrybutów obiektu, które będą eksportowane, definiowany w aplikacji Eksport danych.
Uwaga
Do każdego obiektu eksportu można przypisać wyłącznie jeden filtr.
Wskazówka
Aplikacja w tle Comarch POS: Instalacja filtrów eksportu GoBD umożliwia zainstalowanie predefiniowanych filtrów, opartych na niemieckich standardach GoBD. Eksport danych z użyciem tych filtrów może odbywać się za pomocą powiązanej aplikacji Comarch POS: Dane eksportu na podstawie GoPD.

Konfigurowanie obiektu eksportu i powiązanego z nim filtra

Obiekt eksportu i powiązany z nim filtr można skonfigurować w obszarze roboczym aplikacji. W tym celu należy:

  • Dodać nowy wiersz za pomocą przycisku [Nowy] (lub [Duplikuj], jeśli ma nastąpić powielenie istniejącego już wiersza)
  • W kolumnie Obiekt eksportu za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] wskazać obiekt, którego ma dotyczyć konfiguracja
  • W kolumnie Filtr przypisać odpowiedni filtr, który ma zostać zastosowany dla danego obiektu eksportu
  • Wybrać przycisk [Zapisz]
Przykład
Audytor przekazał informacje na temat danych z dokumentów handlowych, które będą wymagane w celu przeprowadzenia przez niego audytu:

  • Numer dokumentu handlowego
  • Wartość netto i brutto dokumentu handlowego

Zgodnie z przedstawionymi wymogami, jako obiekt eksportu użytkownik wybrał Dokument handlowy i przypisał do niego filtr obejmujący dane wymagane przez audytora. Zastosowana konfiguracja umożliwi eksport wymaganych danych w aplikacji Eksport danych po wybraniu przypisanego do obiektu eksportu filtra.

Wybrany filtr w aplikacji Eksport danych z wymaganymi danymi

 

Czy ten artykuł był pomocny?