Aplikacja Lista : Bony umożliwia przegląd bonów, rodzajów bonów i filtrowanie danych.
Dane wyświetlane w wynikach wyszukiwania pobierane są z aplikacji Bony, Rodzaje bonów.
Opis przycisków dostępnych w aplikacjach typu Lista oraz opis możliwości aplikacji (np. zarządzanie polami dostępnymi w nagłówku i sekcjach dodatkowych) znajduje się w dokumencie Listy.
Aplikacja umożliwia także eksport wyszukiwania do pliku (np.Excel)
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Opis przycisków standardowych znajdujących się w nagłówku aplikacji znajduje się w artykule Listy, który opisuje również możliwości aplikacji o typie Lista.
Aplikacja umożliwia zarządzanie widocznością pól wyszukiwania w nagłówku i kolumn w obszarze roboczym za pomocą przycisku [Ustaw właściwości zapytań i wyników] na pasku przycisków obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji znajdują się pola umożliwiające filtrowanie wyników wyszukiwania według wyznaczonych kryteriów:
- Rodzaj – pozwala na określenie rodzaju bonu, którego dane mają zostać wyświetlone w obszarze roboczym. Pobierane są one z aplikacji Rodzaje bonów i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
- Numer – pole pozwala na wprowadzenie bonu o konkretnym numerze, nadanym w aplikacji Bony
- Opis – w polu można wprowadzić opis rodzaju bonu, którego informacje mają zostać wyświetlone. Opisy rodzajów bonów nadawane są w aplikacji Rodzaje bonów.
- Czas utworzenia bonu – pole pozwala na filtrowanie istniejących bonów według daty ich utworzenia
- Właściwa organizacja – umożliwia wyszukiwanie po identyfikatorze partnera będącego organizacją w ramach której utworzony został bon
- Artykuł – po wprowadzeniu artykułu powiązanego z bonem, w obszarze roboczym są wyświetlane wszystkie bony z nim powiązane
- Obowiązuje od – pole umożliwia wprowadzenie daty początkowej obowiązywania bonu jako kryterium wyszukiwania
- Obowiązuje do – pole umożliwia wprowadzenie daty końcowej obowiązywania bonu jako kryterium wyszukiwania
- Wartość – pole składa się z dwóch części, pozwalających na wprowadzenie wartości bonu lub waluty, według której wyniki mają zostać przefiltrowane
- Zewnętrzny – pole określa, czy wyświetlane bony mają mieć zaznaczony parametr Zewnętrzny. Dostępne opcje:
- Tak
- Nie
- (ignoruj)
- Status – rozwijana lista w polu umożliwia wybranie statusu bonu, według którego ma nastąpić filtrowanie danych. Dostępne opcje:
- (wszystkie)
- Utworzony
- Aktywne
- Zablokowane
- Nieaktywne
- Oznaczenie artykułu – pole pozwala filtrować dane dotyczące bonów na podstawie oznaczenia artykułu reprezentującego rodzaj bonu.
- Nazwa organizacji właściwej – umożliwia wyszukiwanie po nazwie partnera będącego organizacją w ramach której utworzony został bon
- Pełna nazwa – pole pozwala filtrować dane związane z opisem przyporządkowanym do rodzaju bonu
- Zastosowanie – pole pozwala filtrować dane ze względu na zastosowanie bonu, dostępne opcje :
- Jednorazowego użytku – bony jednokrotnego użycia na dokumencie
- Wielokrotnego użytku – bony, które można użyć wiele razy na dokumencie handlowym
- Zezwalaj na zwrot gotówki – określa czy dozwolone jest udzielanie zwrotu gotówki dla wybranego bonu, w przypadku zwrotu towaru zakupionego za pomocą bonu
Obszar roboczy
W obszarze roboczym wyświetlane są wyniki wyszukiwania zgodne z kryteriami określonymi w nagłówku. W przypadku braku określonych kryteriów, po wybraniu przycisku [Aktualizuj] wyświetlone zostaną wszystkie bony.
Sekcja Przyporządkowana organizacja
Sekcja umożliwia filtrowanie bonów zgodnie z określonymi parametrami. Dostępne są następujące parametry/przyciski:
- [Powiąż z głównym zapytaniem] – po wybraniu przycisku mechanizm filtrowania uwzględnia parametry określone w sekcji
- [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
- [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania
W sekcji dostępne są pola:
- Nazwa przyporządkowanej organizacji – pole umożliwia filtrowanie wyników po identyfikatorze organizacji przyporządkowanej dla rodzaju bonu w aplikacji Rodzaje bonów
- Przyporządkowana organizacja – pole umożliwia filtrowanie wyników po nazwie organizacji przyporządkowanej dla rodzaju bonu w aplikacji Rodzaje bonów
Sekcja Historia
Sekcja umożliwia filtrowanie bonów zgodnie z określonymi parametrami. Dostępne są następujące parametry/przyciski:
- [Powiąż z głównym zapytaniem] – po wybraniu przycisku mechanizm filtrowania uwzględnia parametry określone w sekcji.
- [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
- [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania
W sekcji dostępne są pola:
- Akcja – pozwala filtrować bony według historii akcji, które zostały dla nich zastosowane. Jeśli dla bony użyto więcej akcji, można wyszukać za pomocą jednej, ale w obszarze roboczym zostaną wyświetlone wszystkie. Dostępne opcje :
- (wszystkie)
- Utworzenie – bon został utworzony
- Sprzedaż – bon został sprzedany (np. przez Comarch POS)
- Realizacja – bon został zrealizowany na dokumencie handlowym (całkowicie lub częściowo)
- Utworzenie przez adapter – bon został wygenerowany przez adapter
- Czas utworzenia – pole pozwala filtrować bony według wprowadzonego czasu ich utworzenia
- Nowa wartość – wartość pozostała do wykorzystania dla bonu po jego użyciu (np. na dokumencie)
- Rodzaj dokumentu – pozwala na filtrowanie bonów według dokumentów, na których zostały one użyte. Dostępne wartości :
- (wszystkie)
- Dokument handlowy
- Zamówienie sprzedaży
- Nie przyporządkowano
- Stara wartość – wartość bonu przed jego użyciem