Rozszerzenie aplikacji Kanały sprzedaży, należącej do obszaru Sprzedaż wielokanałowa umożliwia obsługę adapterów, w tym adaptera OXID eSales.
Obszar roboczy
Na zakładce OXID dostępne są sekcje pozwalające skonfigurować połączenie ze sklepem.
Sekcja Połączenie ze sklepem
W sekcji dostępne są pola/parametry umożliwiające podanie danych niezbędnych do utworzenia połączenia kanału sprzedaży z wybranym sklepem:
- URL e-Sklepu – w polu należy podać adres witryny sklepu, z którym ma nastąpić połączenie
- Nazwa użytkownika – w polu należy podać nazwę użytkownika, za pomocą którego następuje logowanie do panelu administratora sklepu OXID
- Hasło – w polu należy podać hasło, za pomocą którego następuje logowanie do panelu administratora sklepu OXID
- ID sklepu – w polu należy podać ID sklepu, z którym ma nastąpić połączenie, dostępne na stronie administratora sklepu OXID
- Aktywuj autoryzację HTTP – zaznaczenie parametru aktywuje podstawową autoryzację http podczas połączenia. Jednocześnie aktywowane są pola/ parametry: Użyj danych logowania sklepu do HTTP, Nazwa użytkownika HTTP oraz Hasło HTTP.
- Użyj danych logowania sklepu do http – zaznaczony parametr umożliwia użycie danych logowania do sklepu OXID podczas autoryzacji HTTP
- Nazwa użytkownika HTTP – nazwa użytkownika HTTP
- Hasło http – hasło użytkownika HTTP
Sekcja Ustawienia regionalne
Sekcja zawiera ustawienia lokalizacyjne oraz języków. Dostępne pola:
- Domyślny język – domyślny język wykorzystywany w sklepie OXID. Język ten odpowiada językowi, który, w panelu administratora sklepu posiada ID = 1.
- Dodatkowe języki – w polu można wprowadzić dodatkowe języki, dla których wielojęzyczne atrybuty (np. oznaczenia artykułów) będą mogły być obsługiwane w sklepie
- Strefa czasowa (pole obowiązkowe) – w polu należy wybrać aktualną strefę czasową za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości]
Sekcja Wartość domyślna
W sekcji dostępne są dodatkowe ustawienia dla kanału sprzedaży:
- Marki/producenci – pole umożliwia wskazanie kategorii marek/producentów, do których można przyporządkować artykuły. Marki i producenci będą widoczne w sklepie jako informacja. Możliwe także będzie filtrowanie artykułów według tych kryteriów.
- Główne marki/producenci (pole aktywne dla sklepów podrzędnych) – w polu można wskazać marki/producentów z głównego kanału sprzedaży, którzy mają być dostępni dla sklepu podrzędnego
- Dystrybutor – w polu można wprowadzić kategorie dystrybutorów dla artykułów
- Główny dystrybutor (pole aktywne dla sklepów podrzędnych) – w polu można wskazać dystrybutorów z głównego kanału sprzedaży, którzy mają być dostępni dla sklepu podrzędnego
- Metoda telefonu komórkowego – pole sposobu komunikacji dla telefonu komórkowego
- Kategorie główne (pole aktywne dla sklepów podrzędnych) – w polu należy określić, które z kategorii artykułów głównego kanału sprzedaży mają być dostępne dla sklepu podrzędnego
- Metoda telefonu prywatnego – pole sposobu komunikacji dla telefonu prywatnego
- Jednostka długości – w polu można wprowadzić domyślną jednostkę długości dla artykułów
- Status dostawy – w polu można wskazać domyślny status dla artykułów:
- (puste)
- Magazyn zewnętrzny – artykuły zawsze będą wyświetlane jako dostępne (ich dostępność przeliczana jest przez zewnętrzny magazyn, niepołączony ze sklepem)
- Brak możliwości zamówienia, jeśli wyprzedane – artykuły z dostępnością = 0 są widoczne w sklepie, ale niedostępne do sprzedaży
- Niewyświetlany, jeśli wyprzedane – artykuły z dostępnością = 0 są niewidoczne w sklepie
- Domyślny – dla artykułów wyświetlany jest domyślny status sklepu OXID
- Jednostka wagi – w polu można wprowadzić domyślną jednostkę wagi dla artykułów
- Artykuł rozliczeniowy dla rabatu nagłówka – w polu należy wprowadzić artykuł rozliczeniowy, który będzie reprezentował rabat nagłówka na zamówieniu sprzedaży
- Artykuł rozliczeniowy dla rabatu nagłówka dokumentu – w polu należy wprowadzić artykuł rozliczeniowy, który będzie reprezentował rabat nagłówka na zamówieniu sprzedaży w przypadku bonów
- Dziedzicz wszystkie produkty ze sklepu nadrzędnego (parametr aktywny dla sklepów podrzędnych) – pozwala dziedziczyć listę artykułów przypisanych do sklepu głównego
- Zezwól na przypisanie kategorii do wariantów artykułów – zaznaczenie parametru umożliwia przypisanie kategorii do wariantów artykułów
Sekcja Wartość domyślna – ceny
Sekcja umożliwia przyporządkowanie grup klientów utworzonych w systemie Comarch ERP Enterprise do grup cenowych sklepu OXID. Dostępne pola:
- Cena grupy A – w polu można wprowadzić klasyfikację cen klienta, która zostanie przyporządkowana do ceny grupy A, używanej w sklepie OXID
- Grupa RRP
- Cena grupy B – w polu można wprowadzić klasyfikację cen klienta, która zostanie przyporządkowana do ceny grupy B, używanej w sklepie OXID
- Cena grupy C – w polu można wprowadzić klasyfikację cen klienta, która zostanie przyporządkowana do ceny grupy C, używanej w sklepie OXID
Jednostki biznesowe
Jednostka biznesowa com.sem.ext.app.oxid.obj.OXIDAdapter dotyczy aplikacji Kanały sprzedaży. Jest ona stosowana, na przykład do:
- konfiguracji przyporządkowań jednostek między systemem Comarch ERP Enterprise i sklepem OXID.
Jednostka biznesowa nie należy do żadnej grupy jednostek biznesowych.
Konfiguracja
Rozszerzenie aplikacji Kanały sprzedaży nie wymaga żadnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.