Opis zagadnienia
W tym dokumencie znajdują się wskazówki dotyczące obsługi widoku Pracownik w aplikacji Partnerzy. Instrukcja zawiera m.in. przykład tworzenia czy edycji pracownika. Tylko partnerzy typu Osoba mogą posiadać dane w widoku Pracownik.
Tworzenie nowego pracownika
Warunki wstępne
Tylko użytkownicy przypisani do tej samej organizacji, która jest podana jako Właściwa organizacja dla danego partnera, mogą generować nowe role partnera.
Instrukcje
- Otwórz aplikację Partnerzy.
- Otwórz partnera, dla którego wprowadzony zostanie pracownik.
- Jeżeli trzeba, należy zmienić pole Status zastosowania pracownika w obszarze roboczym, pod zakładką Dane pracownika. Dostępne statusy Dostępny i Zablokowany.
- Wybierz klasyfikacje pracownika w polu Klasyfikacja 1.
- W przypadku konieczności, można przejść do widoku Podstawowe i wprowadzić np. dane kontaktowe.
Usuwanie pracownika
Aby usunąć pracownika w pierwszej kolejności należy wstawić znacznik usuwania. Usunięte mogą być tylko te wersje pracownika, których cały okres ważności zawarty jest w przyszłości, ponieważ nie były jeszcze używane nigdzie w systemie.
Wstawianie znacznika usuwania do pracownika
Warunki wstępne
Pracownik nie został jeszcze oznaczony do usunięcia.
Instrukcje
- Otwórz aplikację Partnerzy i przejdź do widoku Pracownik.
- Otwórz pracownika, który ma zostać zaznaczony do usunięcia.
- Wybierz przycisk [Wstaw znacznik usuwania].
- Po potwierdzeniu ostrzeżenia dostawca będzie oznaczony do usunięcia i zapisany.
Usuwanie znacznika usuwania z pracownika
Warunki wstępne
Pracownik został oznaczony do usunięcia.
Instrukcje
- Otwórz aplikację Partnerzy.
- Otwórz partnera, dla którego znacznik usuwania ma być usunięty.
- Przejdź do widoku Pracownik.
- Wybierz przycisk [Usuń znacznik usuwania].
Znacznik usuwania będzie usunięty z partnera.
Usuwanie wersji pracownika
Warunki wstępne
Istnieje wersja pracownika, która będzie obowiązywała w przyszłości.
Instrukcje
- Otwórz aplikację Partnerzy i przejdź do widoku Partnerzy.
- Otwórz pracownika, którego wersja ma zostać usunięta.
- Korzystając z przycisków [Dalej] i [Powrót] należy zweryfikować pole Obowiązuje od i przejść do wersji pracownika, która ma być usunięta.
- Po wybraniu przycisk [Usuń] na standardowym pasku przycisków wersja pracownika zostanie usunięta.
Tworzenie nowej wersji pracownika
Warunki wstępne
W celu wygenerowania nowej wersji, ważne jest, aby partner był pracownikiem.
Instrukcje
- Otwórz aplikację Partnerzy i przejdź do widoku Pracownik.
- Otwórz partnera, dla którego ma być utworzona nowa wersja.
- Naciśnij przycisk [Nowa wersja] na standardowym pasku przycisków, wygenerowana zostanie nowa wersja pracownika.
- Należy wprowadzić przyszłą datę w polu Obowiązuje od, od której dostawca będzie obowiązywał.
- Po wybraniu przycisku [Zapisz] na standardowym pasku przycisków, nowa wersja pracownika zostanie zapisana.
Zmiana statusu zastosowania dla pracownika
Można zmienić status zastosowania pracownika poprzez jego udostępnienie lub zablokowanie.
Instrukcje
- Otwórz aplikację Partnerzy i przejdź do widoku Pracownik.
- Otwórz pracownika, dla którego ma zostać zmieniony status zastosowania.
- Zmień wartość pola Status na Dostępny lub Zablokowany.
- W przypadku zablokowania, w polu Zablokowany do należy wprowadzić przyszłą datę, do której pracownik nie może być używany.
- Po wybraniu przycisku [Zapisz] na standardowym pasku przycisków, nowy status zostanie zapisany.