Reorganizacja historycznych zamówień sprzedaży

Aplikacja Reorganizacja historycznych zamówień sprzedaży jest aplikacją w tle, co oznacza, że pozwala na przetwarzania danych umożliwiających użytkownikowi jednoczesną pracę w innych aplikacjach.

Aplikacja umożliwia usunięcie historycznych zamówień sprzedaży z bazy danych.

Aplikacje reorganizacji są otwierane za pomocą aplikacji Zlecenia reorganizacji, która pozwala na dodawanie różnych aplikacji reorganizacji do listy, co pozwala na wykonanie danej akcji jedna po drugiej, w ramach jednego zlecenia reorganizacji. Aby przeprowadzić reorganizację, należy przestrzegać określonej kolejności na liście Umożliwia to sprawne przeprowadzenie procesu. Informacje o kolejności następujących kroków można znaleźć w artykule Kolejność reorganizacji.

Aplikacje w tle mają budowę okna dialogowego, podzielonego na zakładki Aplikacja i Ustawienia.

Definicje pojęć

Dokumenty historyczne – kopie zrealizowanych dokumentów ze zredukowanymi danymi, które przechowuje się zamiast dokumentów oryginalnych. Dokumenty historyczne mogą być tworzone podczas reorganizacji dokumentów lub poprzez import danych dokumentu ze starszego systemu. Zazwyczaj dokumenty te są tylko do odczytu.

Reorganizacja – proces, skutkujący fizycznym usunięciem danych z bazy danych. Usunięcie danych zakłada, że wykonano serię pomyślnie przeprowadzonych weryfikacji. Reorganizacja usuwa również ewentualne obiekty biznesowe, które mogą być zależne od usuwanych danych.

Zlecenie reorganizacji – zlecenie przetwarzania, które wywołuje jedną lub więcej aplikacji reorganizacji. Aplikacje reorganizacji są wywoływane w indywidualnie zdefiniowanej kolejności, uwzględniającej zależności tej kolejności.

Założenia

Aby historyczne zamówienie sprzedaży mogło zostać zreorganizowane, muszą zostać spełnione następujące wymagania:

  • Historyczne zamówienie sprzedaży ma status Ustawiono znacznik usuwania.
  • Okres przechowywania wygasł. Jest on zdefiniowany w regule przechowywania kategorii przechowywania przypisanej do historycznego zamówienia sprzedaży. Okres przechowywania jest weryfikowany tylko wtedy, gdy weryfikacja reorganizacji jest określona w przyporządkowaniu kategorii przechowywania dla historycznego zamówienia sprzedaży.

Skutki

Jeśli warunki wstępne reorganizacji są spełnione, historyczne zamówienie sprzedaży zostanie zreorganizowane. Spowoduje to fizyczne usunięcie następujących danych zamówienia sprzedaży, które ma zostać zreorganizowane:

  • Elementy podstawowe historycznego zamówienia sprzedaży (cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchive)
  • Wszystkie pozycje historycznego zamówienia sprzedaży (cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchiveDetail)
  • Wszystkie wpisy w obiektach biznesowych dotyczących uprawnień, które należą do historycznego zamówienia sprzedaży (cisag.app.multiorg.obj.DocumentOrganizationAuthorization)

Identyfikacja i GUID historycznego zamówienia sprzedaży są przechowywane w jednostce biznesowej Dane reorganizacji dokumentu. (com.cisag.app.general.obj.DocumentReorganizationData). Podczas reorganizacji historycznego zamówienia sprzedaży status danych archiwalnych zostaje zmieniony na Brak danych archiwalnych. Ponadto status reorganizacji zostaje zmieniony na Reorganizacja została zakończona z sukcesem.

Zakładka Aplikacja

W nagłówku aplikacji znajdują się pola zawierające informacje o aplikacji:

  • Aplikacja w tle – wyświetla nazwę otwartej aplikacji
  • Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę obiektu deweloperskiego dotyczącego aplikacji

    Zakładka Aplikacja w aplikacji Reorganizacja historycznych zamówień sprzedaży

Zakładka Akcja

Aplikacja reorganizacji posiada następujące pola/parametry:

  • Maksymalny czas działania – maksymalny czas działania aplikacji reorganizacji to okres, po którym aplikacja reorganizacji zakończy swoje działanie.
    Wartość domyślna wynosi dziesięć minut.
  • Tryb eksportu – określa, czy i w jakim zakresie zostanie wyeksportowane w celu archiwizacji, można ustawić za pomocą trybu eksportu. Dostępne są następujące tryby eksportu:
    • Brak eksportu
    • Eksport wszystkich atrybutów
    • Filtr eksportu

Ten tryb jest dostępny tylko wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych.
Tryb eksportu jest dostępny tylko wtedy, gdy aplikacja reorganizacji umożliwia archiwizację danych.

  • Folder docelowy – służy archiwizacji zreorganizowanych danych. Archiwizacja odbywa się w podfolderze o nazwie takie jak baza danych OLTP. W tym folderze tworzony jest kolejny folder dla każdej jednostki biznesowej, w której przechowywane są faktyczne pliki archiwalne.
    Wartością domyślną jest podfolder „usr/archive” w ścieżce serwera plików serwera aplikacji systemu ERP.
  • Filtr eksportu – w przypadku trybu eksportu Filtr eksportu w polu tym można określić filtr eksportu, który będzie używany do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych.

To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy w aplikacji Eksport danych.

  • Automatycznie zatwierdzaj ostrzeżenia – określa, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji powinny być potwierdzane automatycznie

Jeśli funkcja jest aktywna, to można przeprowadzić akcję także w przypadku pojawiających się ostrzeżeń.

Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja zostanie przerwana w przypadku pojawienia się ostrzeżeń.

Zakładka Ustawienia opisana jest w dokumencie Ustawienia aplikacji w tle.

Specjalne możliwości

W przypadku aplikacji Reorganizacja historycznych zamówień sprzedaży istnieje następująca specjalna możliwość związana z akcjami: uprawnienia do tej funkcji można przypisać w aplikacji Role uprawnień. Jest ona niezbędna podczas reorganizacji dokumentów.

Reorganizacja dokumentów

com.cisag.app.general.order.DocumentReorganization

Powiązane obiekty biznesowe

Dla reorganizacji istotne są następujące jednostki biznesowe:

Zreorganizowane jednostki biznesowe:
  • Oznaczenie: Historyczne zamówienia sprzedaży

com.cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchive

  • Oznaczenie: Pozycje historycznego zamówienia sprzedaży

com.cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchiveDetail

  • Oznaczenie: Uprawnienia organizacji istotnej dla dokumentu

com.cisag.app.multiorg.obj.DocumentOrganizationAuthorization

Zaktualizowane obiekty biznesowe:
  • Oznaczenie: Dane reorganizacji dokumentu

com.cisag.app.general.obj.DocumentReorganizationData

  • Oznaczenie: Dane reorganizacji pozycji dokumentu

com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganizationData

Czy ten artykuł był pomocny?