Do reorganizacji zamówień sprzedaży służy aplikacja Reorganizacja zamówień sprzedaży. W niniejszym dokumencie znajdują się m.in. opisy obsługi aplikacji do reorganizacji oraz jej parametry, jak również skutki procesów reorganizacji.
Aplikacje reorganizacji są wykonywane za pomocą aplikacji Zlecenia reorganizacji. Opis obsługi aplikacji znajduje się w dokumencie Zlecenia reorganizacji. Tam też zawarta jest instrukcja uruchamiania aplikacji reorganizacji.
Na listę w aplikacji Zlecenia reorganizacji przenoszone są różne aplikacje reorganizacji, które następnie są po kolei wykonywane w ramach zlecenia reorganizacji. Aby reorganizacja mogła być rzeczywiście wykonana, należy przestrzegać określonej kolejności na liście. Jest to niezbędne do tworzenia efektywnych zastosowań. Kolejność wykonywania aplikacji w procesie reorganizacji została opisana w dokumencie Kolejność reorganizacji.
Reorganizacji podlegają zamówienia sprzedaży, które posiadają znacznik usuwania. Czy poszczególne zamówienia sprzedaży będą poddane reorganizacji, zależy od spełnienia opisanych w dokumencie warunków.
Warunki wstępne
Warunkiem reorganizacji zamówienia sprzedaży jest wcześniejsze oznaczenie go znacznikiem usuwania. Tylko wtedy zamówienia sprzedaży będzie uwzględnione w procesie reorganizacji. Ponadto muszą być spełnione następujące warunki:
- Zamówienie sprzedaży musi mieć status Zakończone.
- Zamówienie sprzedaży nie może być stosowane jako szablon zamówienia sprzedaży dla klienta.
- Nie mogą istnieć żadne alokacje zasobów dla tego zamówienia sprzedaży.
- Propozycje deklaracji Intrastat będą obliczane dla wszystkich istniejących faktur sprzedaży powiązanych z tym zamówieniem sprzedaży.
- Propozycje deklaracji Intrastat będą obliczane dla wszystkich istniejących faktur zakupu powiązanych z tym zamówieniem sprzedaży.
- Zamówienie sprzedaży nie może posiadać powiązanych dokumentów następujących typów:
- Zapytanie ofertowe zakupu
- Oferta zakupu
- Zamówienie zakupu
- Potwierdzenie zamówienia
- Faktura proforma
- Kompletacja
- Zlecenie dostawy
- Zlecenie produkcyjne
- Przyjęcie towaru
- Jeśli istnieje dokument szybkiej rejestracji sprzedaży, który jest powiązany z tym zamówieniem sprzedaży, to musi posiadać status Zakończone lub W reorganizacji.
- Jeśli zamówienie sprzedaży jest przyporządkowane do kategorii przechowywania, to okres przechowywania musi być już zakończony.
Rezultaty
Jeżeli wymagania dotyczące reorganizacji zostały spełnione, wówczas zamówienie sprzedaży zostanie zreorganizowane.
Jeśli dla zamówienia sprzedaży w aplikacji Ustawienia reorganizacji dokumentów/Dane historyczne zdefiniowano ustawienie, że podczas reorganizacji mają być generowane historyczne dane dokumentu, to będą one wygenerowane przed fizycznym usunięciem zamówienia sprzedaży.
Podczas reorganizacji zamówienia sprzedaży następuje fizyczne usunięcie następujących danych:
- dane nagłówka zamówienia sprzedaży
- wszystkie pozycje zamówienia sprzedaży
- wszystkie powiązane obiekty biznesowe służące do obsługi rabatów nagłówka, rabatów wszystkich pozycji i rabatów od wartości zamówienia
- wszystkie powiązane obiekty biznesowe służące do obsługi kosztów transportu
- wszystkie powiązane obiekty biznesowe służące do obsługi rabatów od wartości pozycji
- wszystkie powiązane obiekty biznesowe służące do obsługi zadysponowanych ilości
- wszystkie powiązane obiekty biznesowe służące do obsługi konfiguracji artykułów
- wszystkie powiązane wpisy w jednostkach biznesowych dotyczące uprawnień
Faktury sprzedaży i faktury zakupu, które są powiązane z reorganizowanym zamówieniem sprzedaży, zostaną odpowiednio oznaczone. W ten sposób użytkownik zostanie poinformowany o braku zamówienia sprzedaży dla tych dokumentów.
Identyfikator (rodzaj i numer) reorganizowanego zamówienia sprzedaży jest zapisywany razem z numerem GUID w jednostce biznesowej Dane reorganizacji dokumentu.
Parametry
Aplikacja reorganizacji zawiera następujące parametry:
Maksymalny czas działania – maksymalny czas działania aplikacji reorganizacji to maksymalny okres czasu, po którym aplikacja reorganizacji musi zostać zakończona. Wartość domyślna to 10 minut.
Tryb eksportu – parametr określa, czy i w jakim zakresie powinno być eksportowane do archiwum. Opcje trybu eksportu:
- Brak eksportu
- Eksport wszystkich atrybutów
- Filtr eksportu
Ten tryb jest dostępny tylko pod warunkiem, że istnieje możliwość wykonania eksportu w aplikacji Eksport danych.
Tryb eksportu jest dostępny tylko pod warunkiem, że aplikacja reorganizacji umożliwia archiwizację danych.
Folder docelowy – folder docelowy służy do archiwizowania zreorganizowanych danych. Archiwizacja odbywa się w podfolderze o nazwie bazy danych OLTP. W tym folderze dla każdej jednostki biznesowej jest tworzony kolejny folder, w którym przechowywane są właściwe pliki archiwalne. Domyślnie jest to podfolder usr/archive w ścieżce serwera aplikacji serwera ERP.
Filtr eksportu – po wyborze trybu eksportu z funkcją filtra użytkownik powinien wprowadzić w tym polu filtr eksportu, który będzie zastosowany podczas archiwizacji. Filtr eksportu można zdefiniować w aplikacji Eksport danych.
To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy istnieje możliwość wykonania eksportu reorganizowanego obiektu biznesowego w aplikacji Eksport danych.
Automatycznie zatwierdzaj ostrzeżenia (parametr) – jeśli parametr jest aktywowany, to akcja zostanie wykonana pomyślnie, pomimo pojawiających się ostrzeżeń. Jeśli parametr jest nieaktywny, to akcja zostanie przerwana po pojawieniu się ostrzeżenia.
Obiekty biznesowe podlegające reorganizacji
Reorganizowane obiekty biznesowe
- Oznaczenie: Zamówienia sprzedaży – com.cisag.app.sales.obj.SalesOrder
- Oznaczenie: Pozycje zamówienia sprzedaży – com.cisag.app.sales.obj.SalesOrderDetail
- Oznaczenie: Zamówienie sprzedaży/Pozycja zamówienia sprzedaży
– dodatkowe kwoty sprzedaży detalicznej – com.cisag.app.sales.obj.SalesOrderProcessRetailValues
- Oznaczenie: Informacja o rabacie dokumentu (sprzedaż) – com.cisag.app.sales.obj.SalesDocumentDiscount
- Oznaczenie: Informacja o opakowaniach zwrotnych na dokumencie – com.cisag.app.sales.obj.DocumentEmpties
- Oznaczenie: Przesunięcia opakowań zwrotnych – com.cisag.app.sales.obj.EmptiesTransaction
- Oznaczenie: Koszty transportu z dokumentu – com.cisag.app.sales.obj.DocumentFreightCost
- Oznaczenie: Rabaty pozycji zamówienia sprzedaży od wartości – com.cisag.app.sales.obj.SalesOrderDetailValueDiscount
- Oznaczenie: Zadysponowane ilości zamówienia – com.cisag.app.general.obj.OrderDetailRelease
- Oznaczenie: Dodatkowe pozycje dla konfiguracji – com.cisag.app.production.prodconf.obj.AdditionalItems
- Oznaczenie: Obiekt dynamiczny BLOB – com.cisag.sys.kernel.obj.DynamicObjectBLOB
- Oznaczenie: Uprawnienia organizacji dokumentu – com.cisag.app.multiorg.obj.DocumentOrganizationAuthorization
- Oznaczenie: Zmiana dostępności – com.cisag.app.inventory.obj.AvailabilityDetail
- Oznaczenie: Rezerwacja – com.cisag.app.inventory.reservation.obj.FixedReservation
- Oznaczenie: Zapotrzebowanie – com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandOrigin
- Oznaczenie: Pozycja zapotrzebowania – com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandOriginDetail
- Oznaczenie: Pokrycie zapotrzebowania – com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandCoverage
- Oznaczenie: Pozycja pokrycia zapotrzebowania – com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandCoverageDetail
Aktualizowane obiekty biznesowe
- Oznaczenie: Faktury sprzedaży – com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoice
- Oznaczenie: Faktury zakupu – com.cisag.app.purchasing.obj.SupplierInvoice
Nowe obiekty biznesowe
- Oznaczenie: Dane reorganizacji dokumentu – com.cisag.app.general.obj.DocumentReorganizationData
- Oznaczenie: Dane reorganizacji pozycji dokumentu – com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganizationData
- Oznaczenie: Archiwalne zamówienie sprzedaży – com.cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchive
- Oznaczenie: Archiwalna pozycja zamówienia sprzedaży – com.cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchiveDetail