Rezerwacje w kanałach sprzedaży

Aplikacja Rezerwacje w kanałach sprzedaży należąca do obszaru Sprzedaż wielokanałowa umożliwia dokonanie rezerwacji na konkretne artykuły na wskazanych magazynach w ramach wybranego kanału sprzedaży. Rezerwacje dokonane za pomocą tej aplikacji nie będą mogły zostać wykorzystane przez system Comarch ERP Enterprise ani przez niego zarezerwowane.

Tworzenie rezerwacji na dany artykuł w kanale sprzedaży możliwe jest wyłącznie, gdy:

  • W aplikacji Konfiguracja -> funkcja Rezerwacje zaznaczony jest parametr Aktywne
  • W aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Ewidencja stanów magazynowych, dla wybranego kanału został zaznaczony parametr Ewidencja stanów magazynowych artykułów w kanale sprzedaży
  • W aplikacji Magazyny -> zakładka Ogólne, magazyn do którego przypisany jest artykuł ma zaznaczony parametr Stałe rezerwacje

W przypadku, gdy stosowana jest hierarchia kanałów sprzedaży, rezerwacje mogą być tworzone wyłącznie dla sklepów kanałów głównych.

Przykład
Jeśli kanał sprzedaży w polu Typ sklepu ustawioną ma wartość Sklep główny lub Sklep pojedynczy, możliwe jest utworzenie rezerwacji. W sytuacji, gdy w tym polu wskazano wartość Sklep podrzędny, nie istnieje możliwość utworzenia rezerwacji dla kanału sprzedaży – parametr Ewidencja stanów magazynowych artykułów w kanale sprzedaży jest nieaktywny.

Opis aplikacji

Aplikacja składa się nagłówka umożliwiającego filtrowanie wyników wyszukiwania oraz obszaru roboczego w formie tabeli.

Rezerwacje w kanałach sprzedaży

Nagłówek

W nagłówku aplikacji użytkownik może wprowadzić określone kryteria wyszukiwania, a następnie wybrać przycisk [Aktualizuj], aby wyszukać odpowiednie dane i wyświetlić je w obszarze roboczym.

  • Kanał sprzedaży – pole pozwala na wskazanie jednego lub wielu kanałów sprzedaży, które mają stanowić kryterium wyszukiwania. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Kanały sprzedaży i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Artykuł – w tym polu można wskazać artykuł/artykuły, dla których dane o dokonanych rezerwacjach mają zostać wyświetlone w obszarze roboczy. Artykuły można wskazać na liście dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Magazyn – w polu można wskazać magazyn/magazyny, dla których informacje o rezerwacjach mają zostać wyświetlone. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Magazyny i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].

Obszar roboczy

W obszarze roboczym wyświetlane są domyślnie istniejące rezerwacje artykułów dla poszczególnych kanałów sprzedaży. W tym obszarze można sortować, przeglądać rezerwacje, a także dokonywać nowych. Dostępne są pola:

  • Kanał sprzedaży (pole obowiązkowe) – aby utworzyć nową rezerwację, w polu należy wskazać kanał sprzedaży, dla którego ma obowiązywać rezerwacja artykułów. Kanał sprzedaży musi mieć zaznaczony parametr Ewidencja stanów magazynowych artykułów w kanale sprzedaży.
  • Artykuł (pole obowiązkowe) – w polu należy określić artykuł, dla którego ma zostać dokonana rezerwacja. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Artykuły. Wprowadzony w polu artykuł powinien być przyporządkowany do wykazu asortymentu kanału sprzedaży wprowadzonego w poprzednim polu.
  • Magazyn (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić magazyn, dla którego ma zostać dokonana rezerwacja. Należy upewnić się, że wprowadzony magazyn zezwala na rezerwacje, tj. ma zaznaczony parametr Stałe rezerwacje, w przeciwnym wypadku zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.
  • Istniejące rezerwacje – w polu należy wprowadzić ilość artykułu, która ma zostać zarezerwowana dla kanału sprzedaży
  • Oryginalna rezerwacja – w tym polu wyświetlana jest pierwotna ilość zarezerwowanego artykułu. W momencie zapisania nowej rezerwacji pole to jest automatycznie uzupełnianie wartością wprowadzoną w polu Istniejące rezerwacje.
  • Status rezerwacji – pole uzupełniane jest automatycznie po zapisaniu zmian odpowiednim statusem:
    • Niezarezerwowane – rezerwacja danej ilości artykułu nie może być obecnie utworzona
Przykład
Została wprowadzona rezerwacja dla artykułu nienależącego do wskazanego w wierszu kanału sprzedaży. Rezerwacja na artykuł jest nieważna. Takie rezerwacje można usunąć za pomocą aplikacji Reorganizacja rezerwacji.
  • Zakończone – wszystkie artykuły zarezerwowane dla danego kanału sprzedaży zostały sprzedane; w przypadku tego statusu wartość wyświetlana w kolumnie Istniejące rezerwacje będzie wynosić 0,00
Przykład
Została wprowadzona rezerwacja dla artykułu Wiertarka na 10 sztuk i wszystkie zostały sprzedane. Rezerwacja zostaje zakończona.
  • Częściowo zarezerwowany – ilość dostępna do zarezerwowania jest mniejsza niż ilość wprowadzona w kolumnie Istniejące rezerwacje. Tworzona jest rezerwacja na dostępną ilość artykułu.
Przykład
W sklepie dostępne jest 10 sztuk artykułu Blok rysunkowy A4. W aplikacji Rezerwacje w kanałach sprzedaży utworzono rezerwację na 12 sztuk tego artykułu. Ponieważ ilość dostępnego artykułu jest mniejsza, rezerwacja zostaje utworzona tylko na 10 dostępnych sztuk, a w polu Status rezerwacji wyświetla się komunikat Częściowo zarezerwowany.
  • W całości zarezerwowane – ilość dostępna do zarezerwowania jest zgodna z ilością wprowadzoną w kolumnie Istniejące rezerwacje.
Przykład
W sklepie dostępne są 4 sztuki artykułu Spodnie lniane męskie, a w aplikacji zrobiono rezerwację na 1 sztukę tego artykułu. Rezerwacja może być z całości zrealizowana, ponieważ liczba dostępnego artykułu jest większa niż liczba zarezerwowanych sztuk artykułu. Po zapisaniu rezerwacji wyświetla się status W całości zarezerwowane.
Wskazówka
Rezerwacje i dostępność artykułu można sprawdzić w aplikacji Zapytanie o dostępność.

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Rezerwacje w kanałach sprzedaży istotna jest jednostka biznesowa: .app.mcs.item.availability.obj.Reservation. Jest ona wykorzystywana m.in. podczas:

  • Kalkulacji dostępnych ilości w kanałach sprzedaży.

Jednostka ta nie należy do żadnej grupy jednostek biznesowych.

Konfiguracja

Aplikacja Rezerwacje w kanałach sprzedaży jest widoczna, jeśli w aplikacji Konfiguracja aktywowano funkcję Sprzedaż wielokanałowa.

Aplikacja nie wymaga dostosowania osobnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Uprawnienia

Uprawnienia są nadawane poprzez role autoryzacyjne, a także poprzez przyporządkowanie ich do organizacji. Więcej informacji na temat uprawnień znajduje się w dokumentacji technicznej

Specjalne możliwości

Nie istnieją żadne specjalne możliwości dla aplikacji Rezerwacja w kanałach sprzedaży.

Przyporządkowywanie organizacji

Struktury organizacyjne mogą być wykorzystane w celu określenia uprawnień do wyświetlania, wykorzystywania lub edytowania danych. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby użytkownik mógł wyświetlić i otworzyć aplikację Rezerwacje w kanałach sprzedaży w menu użytkownika, musi on być przyporządkowany do organizacji powiązanej ze strukturą organizacyjną Sprzedaż.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Rezerwacje w kanałach sprzedaży nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?