Niniejsza dokumentacja opisuje sposób mapowania działań i zadań oraz strukturę aplikacji Działania. Użytkownik zostanie poinformowany, w jaki sposób działania i zadania są powiązane z innymi aplikacjami i jednostkami biznesowymi oraz jak są zintegrowane z procesami biznesowymi.
Informacje na temat roli definicji działań i sposób ich rejestrowania znajduje się w dokumentacji Definicje działań.
Definicje terminów
Działania
Działanie opisuje aktywności, które może być wykonane przez jednego lub więcej użytkowników. Działanie jest przetwarzane przez użytkowników na podstawie jednego lub więcej zadań, w których odpowiednie działanie jest opisane dla każdego użytkownika. Działanie tworzy zatem klamrę wokół wynikowych zadań i zawiera niezbędne informacje o zadaniach. Działania są tworzone jako część Workflow Management lub Zarządzania relacjami i są częścią workflow.
Definicja działania
Definicja działania jest szablonem dla działań generowanych na jej podstawie. Jeśli definicja działania jest aktywna, silnik workflow generuje nowe działanie, gdy wystąpi zarejestrowane zdarzenie, pod warunkiem spełnienia warunku przejścia. Definicje działań są niezależne od bazy danych OLTP i systemu, w którym zostały zarejestrowane, ponieważ nie zawierają ani danych specyficznych dla systemu, ani danych specyficznych dla OLTP. Definicje działań są zapisywane w bazie danych repozytorium.
Wyniki działania
Wyniki działań dodają dodatkowe informacje do działań. Wyniki działań są zwykle określane przez agentów działań. Można je jednak również określić w deklaracjach definicji działania. Ogólne pole wyników jest dostępne do oceny działań, np. w aplikacjach typu lista, a jego wartość można zdefiniować za pomocą języka skryptowego.
Status działania
Status działania zależy od bieżącego czasu i statusu zadań. Jeśli wszystkie zadania mają status końcowy, wówczas status działania to Zrealizowane lub Zakończone bez przetwarzania i działanie nie może być już przetwarzane. Jeśli istnieją zadania, które nie mają jeszcze ostatecznego statusu, decydującym czynnikiem dla statusu działania jest to, czy działanie jest obecnie przed, w lub po zdefiniowanym okresie przetwarzania. Jeśli zdefiniowany okres przetwarzania nie został jeszcze osiągnięty, status działania i to Zaplanowane. W zdefiniowanym okresie przetwarzania status działania to Do realizacji lub W opracowaniu. Jeśli określony okres przetwarzania został już przekroczony, status aktywności to Zaległe w opracowaniu lub Zaległe.
Węzeł akcji
Węzeł akcji to krok procesu, który reprezentuje działanie dla jednego lub więcej agentów. Niektóre węzły akcji obsługują określone działania, takie jak podejmowanie decyzji lub wysyłanie wiadomości e-mail. Działania generowane przez węzeł akcji mogą być przetwarzane przez jednego lub więcej użytkowników, przez zadanie przetwarzania lub przez system.
Zadanie
Zadanie w Workflow Management reprezentuje przypisanie działania wynikającego z działania do użytkownika. Każde zadanie ma zaplanowany okres przetwarzania, który jest określony przez działanie wyższego poziomu, a także status zadania. Czas pierwszej zmiany na nowy status jest dokumentowany.
Status zadania
Status zadania zależy od bieżącego czasu i statusu innych zadań w działaniu wyższego poziomu. Jeśli określony okres przetwarzania działania wyższego poziomu nie został jeszcze osiągnięty, status zadania to Zaplanowane. Jeśli określony okres przetwarzania został już przekroczony, status zadania to Zaległe. Jeśli użytkownik pracuje nad zadaniem, status zadania to W opracowaniu. Jeśli podczas przetwarzania indywidualnego aktualnie przetwarzane jest inne zadanie z działania wyższego poziomu, status sprawy to Zablokowane. Jeśli zadanie zostało przekazane innemu użytkownikowi przez przekierowanie, status zadania to Przekazane. Jeśli zadanie zostało utworzone przez przekazanie innemu użytkownikowi lub przez działanie następcze w przypadku przekroczenia limitu czasu, status zadania to Odebrane. Jeśli zadanie zostało ukończone, jego status to Zrealizowane lub Zakończone bez przetwarzania. Czas pierwszej zmiany na nowy status jest dokumentowany.
Użytkownik przetwarzający działania
Działania utworzone w Workflow Management mogą być przetwarzane przez kilku agentów w pojedynczym lub wielokrotnym przetwarzaniu. Użytkownicy są najpierw określani z zestawu agentów. Następnie dla każdego użytkownika tworzone jest zadanie, które otrzymuje właściwości takie jak opis i okres przetwarzania z działania. Agenci działania są zwykle określani poprzez organizację procesu. W przypadku niektórych typów działań, takich jak węzły skryptów i węzły usług, działania nie są przetwarzane przez użytkowników, ale przez system lub aplikację działającą w tle.
Okres przetwarzania
Każde działanie ma okres przetwarzania opisany datą początkową i końcową. Przetwarzanie działania lub zadań powinno zostać zakończone w tym okresie. Jeśli działanie nie zostanie ukończone w okresie przetwarzania, działanie jest eskalowane.
Pojedyncze działanie
Pojedyncze działanie opisuje jednorazowe działanie, które nie jest częścią procesu. Pojedyncze działania mogą być wprowadzane przez użytkownika lub generowane automatycznie przez system, np. na podstawie definicji działania lub za pośrednictwem interfejsu programistycznego.
Pojedyncze przetwarzanie
W przypadku przetwarzania pojedynczego tylko jeden procesor może przetwarzać działanie w danym czasie. Zadania innych procesorów działań są blokowane podczas przetwarzania. W przypadku przetwarzania pojedynczego tylko jeden agent musi ukończyć działanie. Jeśli agent ukończy swoje zadanie lub ukończy je nieprzetworzone, całe działanie zostanie ukończone lub ukończone nieprzetworzone.
Status końcowy
Status końcowy reprezentuje zakończone przetwarzanie procesu, działania lub zadania. Procesy i działania mogą mieć status końcowy Zrealizowane i Zakończone bez przetwarzania. Zadania mają również dodatkowy status końcowy Przekazane. Statusu końcowego nie można już zmienić.
Szablony obiektów programistycznych
Szablon obiektu programistycznego to zbiorczy termin dla wszystkich szablonów, które można zapisać jako obiekt deweloperski w bazie danych repozytorium. Obejmują one na przykład szablon roli uprawnień lub szablon roli workflow. Dzięki zarządzaniu szablonami jako obiektami rozwojowymi są one automatycznie wersjonowane i mogą być przenoszone do kolejnego systemu przy użyciu logistyki oprogramowania.
Szablon obiektu deweloperskiego służy do tworzenia obiektów odpowiadających szablonowi lub do aktualizacji istniejących. Szablon obiektu programistycznego jest zatem obiektem abstrakcyjnym, na podstawie którego tworzone są konkretne obiekty. Na przykład z szablonu roli uprawnień można utworzyć kilka ról uprawnień. Nowa wersja w kolejnym systemie prowadzi do aktualizacji obiektów, które zostały z niego utworzone. Oznacza to, że szablony mogą być rejestrowane na przykład w systemie rozwoju klienta, transportowane do systemu testowego klienta i testowane, zanim zostaną ostatecznie przetransportowane do systemu produkcyjnego, w którym są faktycznie używane.
Prefiks eksportu
Każdy system Comarch ERP Enterprise posiada prefiks eksportu. Prefiks eksportu jest unikalny podczas przesyłania aktualizacji oprogramowania z systemu deweloperskiego do systemu produkcyjnego. W Workflow Management, prefiks eksportu definicji działania jest używany do decydowania, w którym systemie definicja działania może zostać zmieniona i aktywowana. Tylko definicje działań i ról workflow z prefiksem eksportu odpowiadającym prefiksowi eksportu wybranego systemu mogą zostać zmienione. Podczas wprowadzania nowych definicji działań i ról workflow, nowa definicja lub rola otrzymuje prefiks systemu wybranego w momencie wprowadzania.
Działanie rejestrowane ręcznie
Ręcznie rejestrowane działania mogą być rejestrowane w aplikacji Działania lub za pośrednictwem menu kontekstowego jednostek biznesowych. Ręcznie rejestrowane działania i zawarte w nich linki mogą być wykorzystane na przykład do ponownego złożenia zamówienia sprzedaży w dowolnym momencie.
Wielokrotne przetwarzanie
W przypadku przetwarzania wielokrotnego agent, kilku lub wszyscy agenci mogą przetwarzać zadania działania w tym samym czasie. Działanie może zostać ukończone tylko wtedy, gdy wszyscy agenci ukończą swoje zadania. Działanie uznaje się za ukończone, gdy co najmniej jedno zadanie ma status Zrealizowane, a wszystkie pozostałe zadania osiągnęły status końcowy. Jeśli wszystkie zadania mają status Zakończone bez przetwarzania, działanie również otrzymuje status Zakończone bez przetwarzania.
Proces
Proces to techniczny opis części procesu biznesowego. Proces składa się z poszczególnych etapów. Etapy procesu mogą być ze sobą powiązane. Ukończenie etapu procesu może uruchomić przetwarzanie innych etapów procesu. Proces ma zdefiniowany początek i koniec. Kroki procesu mogą uzyskiwać dostęp do zmiennych procesu zadeklarowanych w procesie.
Działanie seryjne
Działanie seryjne to działanie, które zostało utworzone przy użyciu szablonu serii. Właściwości szablonu serii są przenoszone do działania serii podczas jego tworzenia. Zmiana właściwości szablonu serii ma wpływ tylko na działania serii utworzone w przyszłości, ale nie na istniejące działania serii.
Stanowisko
Stanowisko pracy to zarówno przypisanie czynności zawodowej (funkcji) do jednego lub większej liczby pracowników, jak i klasyfikacja w strukturze firmy (strukturze organizacyjnej). W strukturze organizacyjnej zadania opisują poszczególne zadania funkcjonalne i relacje między nimi. Zadania mogą być używane w ramach Workflow Management do definiowania ról workflow i mogą być używane do kontrolowania określania przełożonych i zastępców dla działań.
Powiązanie z działaniami
Jednostka biznesowa może być powiązania z działaniami. Działanie może mieć dowolną liczbę takich powiązań z jednostkami biznesowymi. Jeśli istnieje kilka powiązań, jedno z nich jest oznaczone jako preferowane. Po otwarciu zadania preferowane łącze jest otwierane automatycznie. Dlatego jednostka biznesowa, która jest najważniejsza dla wykonania działania, powinna być preferowanym łączem do działania. Na przykład czynność zatwierdzenia zamówienia powinna być preferencyjnie powiązana z zamówieniem, które ma zostać zatwierdzone. Jednostki biznesowe mogą być powiązane zarówno przez użytkownika, jak i przez deklaracje. W niektórych przypadkach, na przykład podczas wprowadzania działania za pomocą menu kontekstowego jednostki biznesowej, łącze jest tworzone automatycznie.
Ponowne przedłożenie
Za pomocą workflow użytkownik może zlecić ponowne przesłanie jednostek biznesowych w określonym czasie. Na przykład, może on wprowadzić działanie za pomocą menu kontekstowego jednostki biznesowej. Czas rozpoczęcia działania jest używany jako czas ponownego przesłania. Po osiągnięciu czasu rozpoczęcia status utworzonego zadania zmienia się z Zaplanowane na Do realizacji. W zależności od ustawień, do jednostki przetwarzającej może zostać również wysłane powiadomienie e-mail.
Skrzynka odbiorcza workflow
Skrzynka odbiorcza workflow to inna nazwa dokowanego okna Wyszukiwanie zadań, w którym wyświetlane są bieżące, opóźnione i zaplanowane zadania użytkownika.
Silnik workflow
Wraz z usługą zdarzeń, silnik workflow koordynuje i monitoruje wykonywanie workflow Silnik workflow jest wykonywany na serwerze komunikatów w każdym systemie.
Pasek narzędzi workflow
Użytkownicy mogą edytować swoje zadania za pomocą akcji na pasku narzędzi workflow. Pasek narzędzi workflow jest automatycznie aktywowany i wyświetlany, gdy użytkownik otworzy i zaakceptuje zadanie.
Rola workflow
Role workflow są poziomem abstrakcji do mapowania organizacji procesu używanej przez zarządzanie workflow. Role workflow są niezależne od bazy danych OLTP i systemu, w którym zostały utworzone, ponieważ nie zawierają ani danych specyficznych dla systemu, ani danych specyficznych dla OLTP. Role workflow są przechowywane w bazie danych repozytorium. Właściciele muszą być przypisani do roli workflow, aby można było z niej sensownie korzystać. Właścicielami mogą być na przykład użytkownicy, osoby, zadania lub organizacje. Przypisanie właścicieli roli workflow jest specyficzne dla bazy danych, ponieważ tylko obiekty w tej bazie danych mogą być użyte do przypisania. Różni właściciele mogą być przypisani do roli workflow w różnych bazach danych.
Właściciel roli workflow
Właściciel roli workflow jest częścią przepływu pracy. Jest to osoba lub grupa osób, które zostały przypisane do roli workflow w bazie danych. Właścicielami mogą być na przykład użytkownicy, osoby, organizacje lub zadania. Jeśli podczas tworzenia działania nie można określić prawidłowego użytkownika na podstawie właścicieli ról workflow, do określenia używana jest rola przepływu cis.WorkflowAdminOLTP lub cis.WorkflowAdminRepository. Jeśli ta rola nie ma prawidłowego użytkownika, zadanie jest przypisywane do użytkownika o roli administratora.
Limit czasu w workflow
Działanie powinno zostać przetworzone w określonym okresie przetwarzania. Jeśli tak się nie stanie, status działania zmieni się na Zaległe lub Zaległe w opracowaniu. Jeśli zdefiniowany okres przetwarzania zostanie przekroczony, działanie następcze zdefiniowane w definicji działania może zostać wykonane automatycznie lub powiadomienie e-mail może zostać wysłane do osoby odpowiedzialnej za proces. W przypadku przekroczenia czasu trwania procesu nie są możliwe żadne działania następcze.
Edycja w innych aplikacjach
Oprócz aplikacji Działania, następujące elementy operacyjne i aplikacje są również istotne dla przetwarzania działań i zadań:
Pasek narzędzi workflow
Użytkownicy mogą edytować swoje zadania za pomocą akcji na pasku narzędzi workflow. Pasek narzędzi workflow jest automatycznie aktywowany i wyświetlany, gdy użytkownik otworzy i zaakceptuje zadanie.
Pasek narzędzi workflow został szczegółowo opisany w dokumentacji Wprowadzenie: Workflow Management.
Skrzynka odbiorcza workflow
Skrzynka odbiorcza workflow to inna nazwa dokowanego okna Wyszukiwanie zadań, w którym wyświetlane są bieżące, opóźnione i zaplanowane zadania użytkownika. Skrzynka odbiorcza workflow została szczegółowo opisana w dokumentacji Wprowadzenie: Workflow Management.
Wyświetlanie i edycja list
Aplikacje Lista: Działania/Baza danych OLTP i Lista: Działania/Baza danych repozytorium
Wskazanych aplikacji można użyć, aby uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych działań. Dostępne są również dodatkowe opcje edycji:
- Wyświetlanie zadań powiązanych z działaniem
- Wyświetlanie jednostek biznesowych powiązanych z działaniem
- Wykorzystanie numeru działania, aby przełączyć się do aplikacji Działania w celu dalszej edycji działania
- Przełączanie się do aplikacji Procesy za pomocą numeru procesu, aby kontynuować edycję procesu wyższego poziomu
- Wykonywanie działań związanych z aplikacją
Więcej informacji na temat aplikacji znajduje się w dokumentacji Lista: Działania/Baza danych OLTP i Lista: Działania/Baza danych repozytorium.
Aplikacje Lista: Zadania/Baza danych OLTP i Lista: Zadania/Baza danych repozytorium
Wskazanych aplikacji można użyć, aby uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych zadań. Dostępne są również dalsze opcje edycji:
- Wyświetlanie działania wyższego poziomu zadania
- Wyświetlanie jednostek biznesowych powiązanych z działaniem wyższego poziomu
- Wykorzystanie numeru działania, aby przełączyć się do aplikacji Działania w celu dalszej edycji działania
- Wykonywanie działań związanych z aplikacją
Więcej informacji na temat aplikacji znajduje się w dokumentacji Lista: Zadania/Baza danych OLTP i Lista: Zadania/Baza danych repozytorium.
Opis aplikacji
Działanie opisuje aktywność, która może być wykonana przez jednego lub więcej użytkowników. Działanie jest przetwarzane przez użytkowników na podstawie jednego lub więcej zadań, w których odpowiednie działanie jest opisane dla każdego użytkownika. Działanie tworzy zatem klamrę wokół wynikowych zadań i zawiera niezbędne informacje o zadaniach. Działania są tworzone jako część Workflow Management lub Zarządzania relacjami i są częścią workflow.
Aplikacja Działania służy do wyświetlania, rejestrowania i edytowania działań. Zadania powiązane z działaniem i jednostki biznesowe powiązane z działaniem są również wyświetlane w aplikacji. Nie można ich jednak edytować w aplikacji Działania. Zadania można edytować w skrzynce odbiorczej workflow, na pasku narzędzi workflow oraz w dwóch aplikacjach Lista: Zadania/Baza danych OLTP i Lista: Zadania/Baza danych repozytorium. Jeśli działanie zostało utworzone na podstawie definicji działania, definicja działania określa, które atrybuty działania mogą być edytowane przez edytorów.
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji wyświetlane są następujące pola. Zawierają one dane, które jednoznacznie identyfikują działanie, a także inne ogólne informacje o działaniu.
- Numer – numer jednoznacznie identyfikuje działanie. Składa się z dwóch wpisów: rodzaju bazy danych w pierwszym polu wejściowym i numeru działania w drugim polu.
- Rodzaj bazy danych – ten element zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Działania mogą być tworzone w bazach danych OLTP lub w bazie danych repozytorium. Wybór bazy danych ma wpływ na możliwe powiązania. Obiekty powiązane z działaniem muszą znajdować się w tej samej bazie danych co działanie.
- Numer – ten element kontrolny zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Numer jest unikalnym numerem dla każdej bazy danych, który jest automatycznie przypisywany przez system podczas tworzenia każdego nowego działania. Wraz z rodzajem bazy danych numer ten jednoznacznie identyfikuje działanie. Numeru nie można zmienić.
- Status – obok pola Numer mogą być wyświetlane maksymalnie trzy ikony reprezentujące status. Ikona statusu ogólnego jest zawsze wyświetlana. Mogą być również wyświetlane ikony statusu błędu i warunku wstępnego . Zależy to od bieżącego statusu działania. Działanie ma zawsze określony status. Status zależy przede wszystkim od daty rozpoczęcia i zakończenia działania oraz statusu zadań. Działanie może mieć następujące statusy:
- Zaplanowane
- Do realizacji
- W opracowaniu
- Zaległe
- Zaległe w opracowaniu
- Zrealizowane
- Zakończone bez przetwarzania
- Status błędu – jeśli wystąpi błąd podczas przetwarzania działania w silniku workflow, działanie zostanie ustawione na status błędu Błędnie. Działanie jest wykluczone z dalszego przetwarzania w silniku workflow. Po usunięciu błędu status błędu Błędnie można anulować za pomocą akcji [Uruchom ponownie].
- Warunek wstępny – działania tworzone na podstawie definicji działania mogą mieć warunek wstępny. Za każdym razem, gdy zmienia się status działania, system sprawdza, czy warunek wstępny działania jest nadal spełniony. Jeśli warunek wstępny nie jest już spełniony, działanie otrzymuje status Zakończone bez przetwarzania. Oznacza to, że wszystkie zadania w ramach działania, które nie osiągnęły jeszcze statusu końcowego, również zostaną ukończone w stanie nieprzetworzonym. Warunek wstępny nie jest sprawdzany w przypadku działań, które są przetwarzane przez system lub zlecenie przetwarzania, lub gdy status zmienia się na jeden z dwóch statusów końcowych Zrealizowane i Zakończone bez przetwarzania. Jeśli działanie nie zostało zakończone z powodu warunku wstępnego, wskazuje na to dodatkowy symbol.
- Źródło – działania mogą być tworzone na różne sposoby. Po utworzeniu działania źródło jest określane i wprowadzane przez system. Pochodzenia nie można zmienić. Źródłem może być:
- Ad hoc – działanie zostało utworzone ręcznie przez użytkownika, np. w celu ponownego przesłania.
- Definicja działania – działanie zostało wygenerowane na podstawie definicji działania, np. w momencie wystąpienia zdarzenia.
- Zarządzanie relacjami – działanie zostało utworzone w ramach modułu Zarządzanie relacjami.
- Przetwarzanie w tle – działanie zostało utworzone podczas przetwarzania w tle.
- Inne aplikacje – działanie zostało utworzone w innych aplikacjach.
- Proces – jeśli działanie reprezentuje węzeł procesu, proces, do którego należy działanie, jest wyświetlany w tym polu.
- Typ działania – w tym polu wyświetlany jest typ działania. Jeśli działanie reprezentuje węzeł procesu, typ działania jest definiowany poprzez typy węzłów. Szczegółowy opis możliwych typów węzłów można znaleźć w dokumentacji Definicje procesów. Jeśli utworzone zostanie nowe działanie za pomocą przycisku [Nowy] na standardowym pasku narzędzi, można wybrać jeden z następujących typów działań:
- Pojedyncze działanie – pojedyncze działanie opisuje jednorazowe działanie, które nie jest częścią procesu. Pojedyncze działania mogą być wprowadzane przez użytkownika lub generowane automatycznie przez system, np. na podstawie definicji działania lub za pośrednictwem interfejsu programistycznego.
- Szablon seryjny – szablon seryjny to działanie, które generuje działania zgodnie z wzorcem serii w określonym czasie. Wygenerowane działania są nazywane działaniami serii i są wyświetlane w szablonie serii. Szablon serii nie zawiera żadnych zadań.
- Działania seryjne – działanie seryjne to działanie, które zostało utworzone przy użyciu szablonu seryjnego. Właściwości szablonu seryjnego są przenoszone do działania seryjnego podczas jego tworzenia. Zmiana właściwości szablonu serii ma wpływ tylko na działanie serii utworzone w przyszłości, ale nie na istniejące działania serii.
- Szablon seryjny – ten element sterujący zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Jeśli działanie zostało utworzone na podstawie serii, w tym polu wyświetlana jest seria nadrzędna.
- Definicja działania – jeśli działanie zostało utworzone na podstawie definicji działania, nazwa powiązanej definicji działania jest wyświetlana w tym polu. Pole jest ukryte w przypadku działań seryjnych.
- Dotyczy – pole podsumowuje czynność do wykonania w krótkim tekście. Temat jest wyświetlany na przykład w skrzynce odbiorczej workflow.
Obszar roboczy
Ustawienia działania są wprowadzane w następujących zakładkach w obszarze roboczym i wyświetlane są dalsze dane dotyczące działania. Niektóre karty są wyświetlane tylko w przypadku działania określonego typu.
- Ogólne – ten element kontrolny zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Ogólna charakterystyka działania jest wprowadzana lub wyświetlana na tej zakładce.
- Opracowanie – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Opracowujący użytkownik i typ edycji działania są wprowadzani lub wyświetlani na tej zakładce.
- Seria – zakładka zawiera specjalne pola dla szablonów serii. Szablon serii to działanie, które generuje kolejne działania w określonym czasie zgodnie z wzorcem serii, które są oznaczone jako działania serii i wyświetlane w szablonie serii. Szablon serii nie zawiera żadnych zadań. Sekcja jest wyświetlana tylko dla działań typu Szablon seryjny.
- Klasyfikacje – ten element zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Klasyfikacje dla działań są wprowadzane lub wyświetlane na tej zakładce. Klasyfikacje mogą być przypisane tylko do działań bazy danych typu Baza danych OLTP.
- Wyniki – wyniki działań są wyświetlane na zakładce Wyniki. Każde działanie ma wynik ogólny. Ponadto w definicji działania można zdefiniować dalsze wyniki. W przypadku działań z zarządzania relacjami pola wyników zdefiniowanych w aplikacji Rodzaje działań są wyświetlane pod nagłówkiem Wynik dla działania w zarządzaniu relacjami.
- Powiązania – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Wszystkie jednostki biznesowe powiązane z działaniem są wyświetlane na tej zakładce. Jeśli działanie jest powiązane z kilkoma jednostkami biznesowymi, jedno z łączy jest oznaczone jako preferowane.
- Zadania – wszystkie zadania dla danego działania są wymienione w zakładce Zadania. Dla każdego zadania wyświetlane są istotne informacje, takie jak procesor i status zadania. Wyświetlane są również czasy, w których zadanie po raz pierwszy otrzymało ten status.
Zakładka Ogólne
Ten element kontrolny zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Ogólna charakterystyka działania jest wprowadzana lub wyświetlana na zakładce Ogólne.
- Godzina rozpoczęcia – w tym polu wyświetlany jest czas rozpoczęcia okresu przetwarzania. Każde działanie ma ustalony okres przetwarzania, który jest definiowany przez czas rozpoczęcia i zakończenia. Po osiągnięciu czasu rozpoczęcia status działania zmienia się z Zaplanowane na Do realizacji. Jeśli przetwarzanie nie zostanie zakończone w zdefiniowanym okresie przetwarzania, status zmienia się z W opracowaniu na Zaległe w opracowaniu lub z Zaplanowane na Zaległe, jeśli działanie nie zostało jeszcze rozpoczęte. Wprowadzając działanie, należy wprowadzić w tym polu czas rozpoczęcia, który jest równy lub wcześniejszy od czasu zakończenia. Po wprowadzeniu, czas rozpoczęcia można zmienić tylko za pomocą akcji [Przesuń na wcześniejszy termin].
- Godzina zakończenia – w tym polu wyświetlany jest czas zakończenia okresu przetwarzania. Każde działanie ma ustalony okres przetwarzania, który jest definiowany przez czas rozpoczęcia i zakończenia. Po osiągnięciu czasu rozpoczęcia status działania zmienia się z Zaplanowane na Do realizacji. Jeśli przetwarzanie nie zostanie zakończone w zdefiniowanym okresie przetwarzania, status zmienia się z W opracowaniu na Zaległe w opracowaniu lub z Zaplanowane na Zaległe, jeśli działanie nie zostało jeszcze rozpoczęte. Wprowadzając działanie, należy wprowadzić w tym polu czas zakończenia, który jest równy lub późniejszy od czasu rozpoczęcia. W przypadku szablonu seryjnego czas zakończenia ma zastosowanie do szablonu serii, a zatem określa czas trwania serii. Czas przetwarzania poszczególnych działań serii jest wyświetlany lub rejestrowany na zakładce Seria.
- Priorytet – działania mogą być uszeregowane pod względem ich ważności. Należy wybrać priorytet pomiędzy 1 a 9 dla działania, gdzie 1 oznacza bardzo wysoki priorytet, a 9 bardzo niski priorytet. Działania o priorytecie 5 (średni priorytet) są tworzone jako wartość domyślna. W ustawieniach użytkownika użytkownicy mogą określić, od którego priorytetu aktywności chcieliby otrzymywać powiadomienia e-mail z systemu.
- Kategoria – kategoria służy do kategoryzacji działań. W oparciu o kategorię dane mogą być organizowane i strukturyzowane na potrzeby wszelkich ocen i zapytań. Kategoria jest wizualizowana jako ikona zadań w oknie dokowanym skrzynki odbiorczej workflow. Dla działań edytowanych przez użytkowników można zdefiniować następujące kategorie:
- Termin
- Przetwarzanie w tle
- Fax
- List
- Telefon
- Zadanie
- Inicjatywa – w tym polu należy określić, czy działanie zostało utworzone w firmie, czy w wyniku zdarzenia poza firmą. Działaniom utworzonym wewnątrz firmy przypisywany jest wpis Wewnętrznie. Działaniom utworzonym poza firmą przypisywany jest wpis Zewnętrznie.
Sekcja Ustawienia e-mail
W tej sekcji wyświetlane są pola ustawień poczty e-mail działań. Sekcja jest wyświetlana tylko dla działań z typem działania Węzeł e-mail i Interaktywny węzeł e-mail. Szczegółowe informacje o polach:
- Szablon wiadomości e-mail dla tekstów – w tym polu wyświetlany jest szablon wiadomości e-mail dla tekstów. Szablon wiadomości e-mail jest zdefiniowany w deklaracjach definicji działań powiązanej z działaniem.
- Serwer docelowy dla łączy w tekstach – w tym polu wyświetlany jest serwer docelowy dla łączy w tekstach. Serwer docelowy dla łączy w tekstach jest zdefiniowany w deklaracjach definicji działań powiązanej z działaniem.
- Nadawca – w tym polu należy wprowadzić nadawcę wiadomości e-mail, która zostanie wysłana wraz z tą działaniem.
- Odpowiedź do – w tym polu należy wprowadzić adres e-mail, na który odbiorcy mają wysyłać swoje odpowiedzi.
- Do – w tym polu definiuje się adresy e-mail odbiorców wiadomości e-mail.
- DW – to pole służy do określania adresów e-mail, które mają otrzymywać kopie wiadomości e-mail.
- UDW – to pole służy do określania adresów e-mail, które mają otrzymywać ślepe kopie wiadomości e-mail.
Sekcja Teksty
W sekcji Teksty należy użyć edytora tekstu, aby wprowadzić bardziej szczegółowy opis działania lub zadania do wykonania.
- Teksty – należy użyć edytora tekstu, aby wprowadzić szczegółowy opis działania, które ma zostać przeprowadzone. Jeśli opis można edytować, można go również użyć do szczegółowego udokumentowania wyników działania. Opis jest wyświetlany na przykład w dokowanym oknie informacji o działaniu po otwarciu zadania. Więcej informacji na temat wprowadzania tekstu w edytorze tekstu można znaleźć w dokumentacji Instrukcja obsługi w rozdziale Edytor tekstu.
Zakładka Opracowanie
Ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Opracowujący użytkownicy i rodzaje opracowania są wprowadzane lub wyświetlane na tej zakładce.
- Opracowujący użytkownik – to pole definiuje sposób określania możliwych agentów działania. Agenci działania są określani w zależności od agenta wybranego w tym polu. Podczas wprowadzania pojedynczego działania do bazy danych OLTP dostępne są następujące opcje: Stanowisko, Organizacja wielofirmowa, Osoba, Rola przepływu pracy, Użytkownik, Organizacja. Po wprowadzeniu pojedynczego działania do bazy danych repozytorium dostępne są następujące opcje wyboru: Rola przepływu pracy, Użytkownik. Po wprowadzeniu szablonu seryjnego do bazy danych OLTP dostępne są następujące opcje: Wyrażenie, Stanowisko, Organizacja wielofirmowa, Osoba, Rola przepływu pracy, Użytkownik, Organizacja, Inicjator. Podczas tworzenia szablonu serii w bazie danych repozytorium dostępne są następujące edytory: Wyrażenie, Rola przepływu pracy, Użytkownik.
- Opracowanie – tryb przetwarzania określa, czy wszystkie procesory muszą wykonać swoje zadania, czy też działanie musi zostać przetworzone tylko przez jeden z procesorów. Możliwe tryby edycji to:
- Pojedynczy – w przypadku przetwarzania indywidualnego działanie jest uznawane za zakończone, gdy tylko agent zakończy swoje zadanie. Jeśli agent podejmie się przetwarzania zadania, zadania innych agentów są blokowane do momentu, aż zadanie przestanie być przetwarzane. Gwarantuje to, że tylko jedno zadanie może być przetwarzane w danym czasie.
- Wszystkie – w przypadku równoległego przetwarzania wielokrotnego działanie jest uznawane za zakończone tylko wtedy, gdy wszyscy agenci wykonają swoje zadania. Zadania mogą być przetwarzane jednocześnie.
- Opracowanie wielokrotne sekwencyjne – w przypadku sekwencyjnego przetwarzania wielokrotnego działanie jest uznawane za zakończone tylko wtedy, gdy wszyscy agenci wykonają swoje zadania. Zadania muszą być przetwarzane jedno po drugim. Gdy tylko agent rozpocznie pracę nad zadaniem, zadania innych agentów są blokowane, dopóki zadanie nie przestanie być przetwarzane.
- Opracowanie – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wpis Zlecenie przetwarzania lub System, lub jeśli jako procesor określono pojedynczego użytkownika (np. z wpisem Inicjator, pole to ma nieedytowalną wartość Pojedynczy.
- Stanowisko – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Stanowisko, stanowisko wprowadzone w tym polu jest przetwarzającym działanie. Należy wskazać stanowisko, aby przypisać działanie do osób na określonym stanowisku. Wszyscy aktywowani użytkownicy otrzymują stanowisko, które jest przypisane do osoby posiadającej relację partnerską ważną w danym momencie. Nie ma znaczenia, czy zadanie jest również powiązane z organizacją. W aplikacji Stanowiska można sprawdzić, które osoby są przypisane do danego stanowiska.
- Organizacja wielofirmowa – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wpis Organizacja wielofirmowa, wszystkie osoby przypisane do organizacji wprowadzonej lub wyświetlonej w tym polu są uważane za osoby przetwarzające działanie. Należy wskazać organizację wielofirmową, aby przypisać działanie do wszystkich pracowników organizacji wewnętrznej. Wszyscy aktywowani użytkownicy otrzymują zadanie przypisane do osoby, która jest przypisana do partnera należącego do organizacji poprzez relację partnerską typu przypisana organizacja. W aplikacji Partnerzy w widoku Relacje można sprawdzić, którzy pracownicy są przypisani do organizacji.
- Osoba – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wpis Osoba, osoba wprowadzona lub wyświetlona w tym polu jest osobą przetwarzającą działania. W tym polu należy wskazać użytkownika dla działań, które są przetwarzane przez konkretną osobę, niezależnie od struktury organizacyjnej lub organizacji procesu. Wszyscy aktywowani użytkownicy powiązani z daną osobą otrzymują zadanie.
- Rola workflow – ten element sterujący zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Rola workflow, właściciele roli wprowadzonej lub wyświetlonej w tym polu są uważani za obsługujących działania. W tym polu należy wskazać rolę workflow, jeśli zmapowano strukturę organizacyjną lub organizację procesu za pomocą ról workflow. Użytkownicy są określani dla każdego właściciela roli workflow ważnego w czasie oceny, a zadanie jest tworzone dla każdego aktywowanego użytkownika. Rola workflow musi należeć do tego samego typu bazy danych co działanie.
- Użytkownik – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Użytkownik, wprowadzony w tym polu jest identyfikator partnera, obsługującego działanie. Należy wskazać użytkownika dla działań, które są przetwarzane przez określonego użytkownika niezależnie od struktury organizacyjnej lub organizacji procesu. Jeśli użytkownik jest nieaktywny, nie otrzyma zadania.
- Organizacja – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Organizacja, wszystkie zadania powiązane z organizacją wprowadzoną lub wyświetloną w tym polu są uważane za obsługujące działania. W tym polu należy wybrać organizację, aby przypisać działanie do osób ze wszystkich zadań powiązanych z określoną organizacją. Jako organizację można wprowadzić partnera, który jest powiązany z partnerem docelowym poprzez relację partnerską typu Organizacja nadrzędna. Można wprowadzić organizację nadrzędną i podrzędną lub wprowadzić tę samą organizację w obu polach. Wszyscy aktywowani użytkownicy, którzy są powiązani z zadaniem poprzez relację partnerską typu Osoba, otrzymują zadanie, jeśli zadanie jest również powiązane z organizacją poprzez relację partnerską typu Organizacja. Obie relacje partnerskie zadania muszą być ważne w momencie oceny. Aby korzystać z obsługującego typu Organizacja, należy powiązać zadania zarówno z organizacjami, jak i osobami. W aplikacji Stanowiska można sprawdzić, którzy partnerzy są przypisani do danego zadania. W aplikacji Partnerzy w widoku Relacje można na przykład sprawdzić, którzy pracownicy są przypisani do organizacji.
- Wyrażenie – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano Wyrażenie, wyrażenie wyświetlane w tym polu definiuje możliwe procesory działania po upływie limitu czasu. Wyrażenie jest używane do określenia identyfikatora GUID pojedynczego użytkownika lub listy identyfikatorów GUID kilku użytkowników.
- Potwierdzenie ukończenia – to pole definiuje akcję, którą opracowujący musi wykonać, aby ukończyć swoje zadanie. Możliwe ustawienia to:
- Otwarty – zadanie służy wyłącznie celom informacyjnym i jest wykonywane automatycznie przy pierwszym otwarciu
- Zakończony – ukończenie zadania musi zostać wyraźnie potwierdzone za pomocą akcji [Zakończ działanie] lub [Zakończ działanie bez przetwarzania]
- Zakończ za pomocą paska narzędzi workflow – zadanie musi zostać ukończone za pomocą przycisków na pasku narzędzi workflow. Zakończenie w skrzynce odbiorczej workflow lub w aplikacjach listy nie jest możliwe. Należy użyć tej opcji dla definicji działania typu Węzeł wyboru, na przykład, aby zapewnić prawidłowy wybór lub jeśli opracowujący musi wprowadzić wyniki działań, zanim będzie mógł ukończyć zadanie.
Sekcja Zadanie przetwarzania
Sekcja Zadanie przetwarzania zawiera specjalne pola do tworzenia i wykonywania zleceń przetwarzania. Sekcja ta jest wyświetlana tylko wtedy, gdy aktywność może być przetwarzana za pomocą zlecenia przetwarzania.
- Zlecenie przetwarzania – ten element kontrolny zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Jeśli działanie jest przetwarzane przez zlecenie przetwarzania, w tym polu wyświetlana jest kolejność przetwarzania.
- Oczekuje na zadanie przetwarzania – ten element sterujący zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Jeśli ta funkcja jest aktywna, silnik workflow czeka, aż zadanie przetwarzania zostanie zakończone przed zakończeniem działania. Funkcja ta może być aktywowana na przykład w celu zsynchronizowania działania lub procesu z wykonywaną aplikacją działającą w tle lub w celu zaakceptowania wartości zwrotnych z aplikacji działającej w tle.
- Ustawienie wydruku z szablonu dokumentu – ten element sterujący zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Jeśli działanie tworzy dokumenty jako aplikacja działająca w tle, należy użyć tej funkcji, aby określić, że ustawienia wyjściowe dla tworzenia dokumentu końcowego pochodzą z szablonu dokumentu końcowego.
Sekcja Wybór danych
Sekcja Wybór danych służy do definiowania sposobu, w jaki obsługujący działania mogą wybierać jednostki biznesowe i łączyć je z działaniem. Sekcja jest wyświetlana tylko dla typu działania Węzeł wyboru.
Pola w szczegółach:
- Tryb wyboru – w przypadku definicji działania typu Węzeł wyboru pole to określa, czy działanie może być powiązane tylko z jednym, czy z kilkoma jednostkami biznesowymi:
- Wybór pojedynczy – w przypadku pojedynczego wyboru można wybrać maksymalnie jedną jednostkę biznesową i powiązać ją z działaniem
- Wybór wielokrotny – w przypadku wyboru wielokrotnego można wybrać dowolną liczbę jednostek biznesowych i powiązać je z działaniem
- Weryfikacja wyboru – w przypadku definicji działania typu Węzeł wyboru pole to określa, czy opracowujący może wykonać zadanie, nawet jeśli działanie nie jest powiązane z jednostką biznesową:
- Opcjonalnie – działanie może zostać zakończone, nawet jeśli nie jest powiązane z jednostką biznesową
- Wymagane – działanie musi być powiązane z co najmniej jedną jednostką biznesową przed jego zakończeniem Za pomocą zmiennej object w deklaracjach można sprawdzić aktualnie wybraną jednostkę biznesową, która ma zostać połączona. Zmienna parameters.selection zawiera listę wszystkich wcześniej wybranych i połączonych jednostek biznesowych.
Sekcja Opracowanie po przekroczeniu czasu
Możliwe działania następcze po przekroczeniu limitu czasu są zdefiniowane pod nagłówkiem Opracowanie po przekroczeniu czasu. Sekcja ta jest wyświetlana tylko wtedy, gdy działanie może być edytowane przez użytkowników.
Pola w szczegółach:
- Kolejność po przekroczeniu czasu – w tym polu można zdefiniować akcję następczą po przekroczeniu limitu czasu. Przekroczenie limitu czasu ma miejsce, gdy przekroczony zostanie koniec okresu przetwarzania działania, które nie zostało jeszcze ukończone lub nie zostało jeszcze ukończone. Oprócz zmiany statusu działania na Zaległe lub Zaległe w opracowaniu można wybrać jedną z następujących akcji następczych:
- Bez – jeśli wybrana zostanie ta opcja, zadania, które nie zostały jeszcze ukończone otrzymają status Zaległe
- Przekaż – w przypadku tej akcji następczej zadania, które nie zostały jeszcze ukończone, otrzymują status Zablokowane, a nowe zadania o statusie Odebrane są tworzone dla obsługujących określonych po upływie limitu czasu
- Dodaj nowych operatorów – w przypadku tej akcji następczej zadania, które nie zostały jeszcze ukończone, otrzymują status Zaległe, a nowe zadania o statusie Odebrane są tworzone dla operatorów określonych po upływie limitu czasu. Procesory, które mają już zadanie o statusie Zaległe, nie otrzymują drugiego zadania o statusie Odebrane.
- Zakończ zadania bez zmian – po wybraniu tej opcji wszystkie zadania, które nie zostały jeszcze ukończone, zostaną ukończone bez zmian. W rezultacie działanie jest również ukończone lub ukończone bez zmian.
- Opracowujący użytkownik – w tym polu definiuje się sposób ponownego określenia możliwych operatorów po upływie limitu czasu. W zależności od typu działania w definicji działania oferowani są różni operatorzy. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Opracowujący użytkownik. W tym celu należy wybrać jednego z dostępnych operatorów typu Użytkownik:
- Stanowisko
- Organizacja wielofirmowa
- Osoba
- Rola workflow
- Użytkownik
- Organizacja
- Opracowanie – opracowanie określa, czy wszyscy operatorzy muszą wykonać swoje zadania, czy też działanie musi zostać przetworzone tylko przez jednego z operatorów. Więcej informacji można znaleźć w pomocy dla pola Opracowanie.
- Stanowisko – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Stanowisko, zadanie wprowadzone lub wyświetlone w tym polu jest procesorem działania po upływie limitu czasu. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Stanowisko pod nagłówkiem Opracowanie.
- Organizacja wielofirmowa – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Organizacja wielofirmowa, wówczas wszystkie osoby przypisane do organizacji wprowadzonej lub wyświetlonej w tym polu są uważane za operatorów działania po upływie limitu czasu. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Organizacja wielofirmowa pod nagłówkiem Opracowanie.
- Osoba – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Osoba, osoba wprowadzona lub wyświetlona w tym polu jest operatorem działania po upływie limitu czasu. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Osoba pod nagłówkiem Opracowanie.
- Rola workflow – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Rola workflow, właściciele roli workflow wprowadzonej lub wyświetlonej w tym polu są uważani za operatorów działania po upływie limitu czasu. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Rola workflow w sekcji Opracowanie.
- Użytkownik – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Użytkownik, użytkownik wprowadzony lub wyświetlony w tym polu jest operatorem działania po upływie limitu czasu. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Użytkownik w sekcji Opracowanie.
- Organizacja – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Organizacja, wówczas wszystkie zadania powiązane z organizacją wprowadzoną lub wyświetloną w tym polu są uważane za operatorów działania po upływie limitu czasu. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Organizacja w sekcji Opracowanie.
- Wyrażenie – jeśli w polu Opracowujący użytkownik wybrano wartość Wyrażenie, wyrażenie wyświetlane w tym polu definiuje możliwych operatorów działania po upływie limitu czasu. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Wyrażenie w sekcji Opracowanie.
Sekcja Powiadomienie e-mail
Sekcja Powiadomienie e-mail określa sposób powiadamiania opracowujących o nowych zadaniach. Sekcja jest wyświetlana tylko wtedy, gdy działanie może być edytowane przez użytkowników.
Pola w szczegółach:
- Wyślij e-mail – to pole określa, czy silnik workflow wysyła powiadomienia e-mail do opracowujących dla zadań o statusie Do realizacji. Można wybrać następujące pozycje:
- Nigdy – powiadomienia e-mail nigdy nie są wysyłane
- Ustawienia użytkownika – powiadomienia e-mail są wysyłane zgodnie z ustawieniami użytkownika danego opracowującego
- Zawsze – powiadomienia e-mail są zawsze wysyłane
- Powiadom operatora po przekroczeniu limitu czasu – to pole określa, czy silnik workflow wysyła powiadomienia e-mail do operatorów o zadaniach, które mają zostać przetworzone po upływie limitu czasu. Można wybrać następujące pozycje:
- Nigdy – powiadomienia mailowe nie są wysyłane
- Ustawienia użytkownika – powiadomienia e-mail są wysyłane zgodnie z ustawieniami użytkownika danego edytora
- Zawsze – powiadomienia mailowe są zawsze wysyłane
- Powiadom przy zmianie statusu – ten element sterujący zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Jeśli ta funkcja jest aktywna, użytkownik otrzyma powiadomienie e-mail, gdy działanie zmieni status. Należy aktywować tę funkcję, na przykład, jeśli użytkownik wprowadza działanie dla innego użytkownika i chce otrzymywać informacje zwrotne po jej zakończeniu lub przekroczeniu limitu czasu.
Zakładka Seria
Ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Zakładka Seria zawiera specjalne pola dla szablonów serii. Szablon serii to działanie, które generuje kolejne działania w określonym czasie zgodnie z wzorcem serii, które są oznaczone jako działania serii i wyświetlane w szablonie serii. Szablon serii nie zawiera żadnych zadań. Sekcja jest wyświetlana tylko dla działań typu Szablon seryjny.
- Wzór seryjny – jeśli wprowadzono szablon seryjny, należy wprowadzić wzorzec serii w tym polu. Wzorzec seryjny jest używany w szablonie seryjnym do obliczania czasu generowania działań serii. W szablonie serii nie definiuje się stałego czasu, ale względną specyfikację, taką jak, przykładowo co roku w drugą środę stycznia o godzinie 10:00. Ustawienia kalendarza Strefa czasowa, Pierwszy dzień tygodnia i Dni w pierwszym tygodniu są również używane do obliczania określonego czasu. Wzorzec seryjny jest edytowany w specjalnym oknie dialogowym, a nie wprowadzany bezpośrednio. Dialog ten został szczegółowo opisany w sekcji Wzorzec seryjny w Instrukcji obsługi.
- Czas opracowania – podczas tworzenia szablonu serii należy wprowadzić w tym polu czas trwania przetwarzania, który określa okres przetwarzania utworzonych działań serii. Każde działanie ma ustalony okres przetwarzania, który jest definiowany przez czas rozpoczęcia i zakończenia. Po osiągnięciu czasu rozpoczęcia status działania zmienia się z Zaplanowane na Do realizacji. Jeśli przetwarzanie nie zostanie zakończone w zdefiniowanym okresie przetwarzania, status zmienia się z W opracowaniu na Zaległe w opracowaniu lub z Zaplanowane na Zaległe, jeśli działanie nie zostało jeszcze rozpoczęte. Czas rozpoczęcia działania seryjnego wynika z wzoru serii i czasu rozpoczęcia szablonu serii. Czas zakończenia wynika z czasu rozpoczęcia działania seryjnego oraz czasu przetwarzania szablonu seryjnego wprowadzonego w tym polu.
Sekcja Aktywności serii
Wszystkie działania, które zostały utworzone na podstawie szablonu serii, są wymienione pod nagłówkiem Aktywności serii. Dla każdego utworzonego działania seryjnego wyświetlany jest wiersz z następującymi kolumnami:
- Działanie – seria generuje działania w określonym czasie. Działania, które zostały już utworzone, są wyświetlane na liście wraz z ich numerem i tematem.
- Godzina rozpoczęcia – godzina rozpoczęcia to czas, w którym przetwarzanie działania powinno się rozpocząć, a działanie zmieni status na Do realizacji.
- Godzina zakończenia – godzina zakończenia to czas, w którym działanie powinno zostać zakończone. Jeśli działanie nie zostanie ukończone, zmieni status na Zaległe lub Zaległe w opracowaniu.
- Status – w tej kolumnie wyświetlany jest bieżący status danego działania.
Zakładka Klasyfikacje
Ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Klasyfikacje dla działań są wprowadzane lub wyświetlane na zakładce Klasyfikacje. Klasyfikacje mogą być przypisane tylko do działań typu bazy danych Baza danych OLTP.
- Klasyfikacja 1 – w tym polu można przypisać istniejącą klasyfikację działania. Klasyfikacje mogą być wykorzystywane do lepszej organizacji działań na potrzeby ocen i zapytań. Pola wejściowe są dostępne tylko dla działań typu bazy danych Baza danych OLTP.
- Klasyfikacja 2 – w tym polu można przypisać drugą istniejącą klasyfikację działania, jeśli jest to wymagane. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Klasyfikacja 1.
- Klasyfikacja 3 – w tym polu można przypisać trzecią istniejącą klasyfikację działania, jeśli jest to wymagane. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Klasyfikacja 1.
- Klasyfikacja 4 – w tym polu można przypisać czwartą istniejącą klasyfikację działania, jeśli jest to wymagane. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Klasyfikacja 1.
- Klasyfikacja 5 – w tym polu można przypisać piątą istniejącą klasyfikację działania, jeśli jest to wymagane. Więcej informacji można znaleźć w opisie pola Klasyfikacja 1.
Zakładka Wyniki
Ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Wyniki działań są wyświetlane na zakładce Wyniki. Każde działanie ma wynik ogólny. W definicji działania można również zdefiniować dodatkowe wyniki. W przypadku działań z modułu Zarządzanie relacjami, pola wyników zdefiniowanych w aplikacji Rodzaje działań są wyświetlane pod nagłówkiem Wyniki działania zarządzania relacjami.
Aplikacja Rodzaje działań jest dostępna tylko wtedy, gdy zarządzanie relacjami jest aktywowane w aplikacji Konfiguracja.
- Data zakończenia – w tym polu wyświetlana jest data i dokładny czas zakończenia działania.
- Zakończone przez – ta kontrolka zawiera metadane i nie może zostać usunięta. To pole wskazuje użytkownika, który ukończył działanie.
- Wynik – ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. W tym polu wyświetlany jest ogólny wynik działania.
Sekcja Wynik dla działania w zarządzaniu relacjami
W przypadku działań w ramach modułu Zarządzanie relacjami pola wyników zdefiniowanych w aplikacji Rodzaje działań są wyświetlane pod nagłówkiem Wynik dla działania w zarządzaniu relacjami. Aplikacja Rodzaje działań jest dostępna tylko wtedy, gdy zarządzanie relacjami jest aktywowane w aplikacji Konfiguracja.
Sekcja Dalsze wyniki
Dalsze wyniki działania mogą być wyświetlane w sekcji Dalsze wyniki. Wynikami mogą być na przykład pola, obrazy lub teksty. Dalsze wyniki dla działania są zdefiniowane w powiązanej definicji działania w zakładce Wyniki i można je wprowadzić za pomocą akcji [Wpisz więcej wyników].
Zakładka Powiązania
Ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Wszystkie jednostki biznesowe powiązane z działaniem są wyświetlane na zakładce Powiązania. Jeśli działanie jest powiązane z kilkoma jednostkami biznesowymi, jedno z łączy jest oznaczone jako preferowane.
- Powiązanie – działanie może być powiązane z jednostkami biznesowymi. Jeśli działanie jest powiązane z kilkoma jednostkami biznesowymi, jedno z powiązań jest oznaczone jako preferowane. Preferowane powiązanie służy do określenia aplikacji, która jest automatycznie otwierana, gdy agent rozpoczyna pracę nad zadaniem, a działanie nie jest powiązane z aplikacją dialogową. Jednostki biznesowe można również dodawać w deklaracjach definicji działania za pomocą funkcji addAttachment języka skryptowego systemu. Preferowane jest łącze utworzone jako pierwsze. W przypadku działań, które zostały utworzone na podstawie zdarzenia typu akcja użytkownika, jednostka biznesowa, do której odwołuje się parametr zdarzenia object, jest automatycznie łączony z działaniem z preferencją.
- Utworzone przez – ta kontrolka zawiera metadane i nie może zostać usunięta. To pole pokazuje użytkownika, który dodał powiązanie do działania. Użytkownik jest wyświetlany dopiero po pierwszym zapisaniu działania zawierającego powiązanie.
- Data utworzenia – ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. To pole pokazuje czas, w którym łącze zostało po raz pierwszy zapisane w działaniu.
- Adnotacja – ten element zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Dla każdego powiązania można wprowadzić tekst opisowy. Opis zawiera dodatkowe informacje dla osoby pracującej nad zadaniem.
- Preferowane – jeśli funkcja jest aktywna, jednostka biznesowa jest uważana za powiązaną preferencyjnie. Preferowane połączenie służy do określenia aplikacji, która jest automatycznie otwierana, gdy agent rozpoczyna pracę nad zadaniem, a działanie nie jest powiązane z aplikacją dialogową.
Działania na pasku narzędzi
Podczas wprowadzania powiązań dostępne są następujące akcje:
- [Wstaw] – ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Aby dodać powiązania do działań, można użyć akcji [Wstaw]. W tym celu należy skopiować żądaną jednostkę biznesową, a następnie wykonać akcję. Nowy wiersz z powiązaniem do jednostki biznesowej zostanie dodany do tabeli.
- [Usuń] – ta kontrolka zawiera metadane i nie może zostać usunięta. Można użyć tej akcji, aby usunąć powiązania do działań. W tym celu należy wybrać odpowiedni wiersz w tabeli i wykonać akcję [Usuń], aby ustawić/usunąć wskaźnik usunięcia dla wiersza. Po zapisaniu wszystkie powiązania oznaczone wskaźnikiem usunięcia zostaną usunięte.
Zakładka Zadania
Ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Wszystkie zadania dla działań są wymienione na zakładce Zadania. Dla każdego zadania wyświetlane są istotne informacje, takie jak opracowujący i status zadania. Wyświetlane są również czasy, w których zadanie otrzymało ten status po raz pierwszy.
Karta Zadania jest wyświetlana po zapisaniu działania po raz pierwszy i utworzeniu zadań. Nie jest ona wyświetlana w przypadku działań, które nie mają zadań, takich jak szablony serii.
W pierwszym wierszu wyświetlane są następujące pola:
- Opracowujący użytkownik – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. W tej kolumnie wyświetlany jest edytor zadania. Każde zadanie jest przetwarzane przez użytkownika lub przez system.
- Data opracowania – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Ta kolumna może pokazywać czas, w którym edytor po raz pierwszy rozpoczął pracę nad zadaniem.
- Spóźniony – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. To pole może wyświetlać czas, w którym zadanie po raz pierwszy otrzymało status Zaległe.
- Zrealizowane – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. W tej kolumnie może być wyświetlany czas ukończenia zadania.
- Załatw. Bez opracowania – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Ta kolumna może pokazywać czas, w którym zadanie zostało zakończone bez przetwarzania.
- Status – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Zadanie ma przez cały czas status zadania, który jest wyświetlany za pomocą ikony w tej kolumnie.
Pasek narzędzi Inne daty
Ta kontrolka zawiera metadane i nie może zostać usunięta. Lista zadań jest podzielona na dwie grupy. Ważne daty i godziny można znaleźć w pierwszym wierszu zadania. Dodatkowe godziny można wyświetlać i ukrywać dla każdego zadania w drugim wierszu za pomocą przycisku [Inne daty]. Jeśli przycisk jest aktywny, następujące kolumny są wyświetlane w drugim wierszu:
- Zaplanowane – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Ta kolumna może pokazywać czas, w którym zadania otrzymały status Zaplanowane po raz pierwszy.
- Otrzymać – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Ta kolumna może pokazywać czas, w którym status zadania został po raz pierwszy Odebrane.
- Do opracowania – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Ta kolumna może pokazywać czas, w którym zadanie po raz pierwszy otrzymało status Do realizacji.
- Przekazany dalej – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Ta kolumna może pokazywać czas, w którym zadanie po raz pierwszy otrzymało status Przekazane.
- Zablokowany – ten element zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Ta kolumna może pokazywać czas, w którym zadanie zostało po raz pierwszy przypisane do statusu Zablokowane.
Działania związane z aplikacją
W aplikacji Działania dostępne są następujące działania związane z aplikacją:
- [Zakończ działanie]
- [Zakończ działanie bez przetwarzania]
- [Restartuj]
- [Przesuń na wcześniejszy termin]
- [Otwórz wpisy rejestru komunikatów]
- [Wpisz więcej wyników]
- [Powiększ/zmniejsz pole tekstowe]
Akcja [Zakończ działanie]
Akcji należy użyć, aby przypisać status Zrealizowane do działania. Jeśli działanie nadal ma otwarte zadania, zostaną one przypisane do statusu Zrealizowane. Jeśli otwarte zadanie jest nadal przetwarzane, zostanie mu przypisany status Zablokowane.
Wymagania wstępne
Akcja [Zakończ działanie] jest możliwa tylko dla działań, które mają jeden z następujących statusów: Do realizacji, W opracowaniu, Zaległe lub Zaległe w opracowaniu.
Instrukcje
W celu zakończenia działania należy:
- Otworzyć działanie spełniające określone wymagania.
- Wybrać akcję Akcja [Zakończ działanie] na standardowym pasku narzędzi. Działanie otrzymuje status Zrealizowane. Jeśli działanie ma nadal otwarte zadania, otrzymują one status Zrealizowane. Jeśli otwarte zadanie jest nadal przetwarzane, zostanie mu przypisany status Zablokowane.
Akcja [Zakończ działanie bez przetwarzania]
Akcji [Zakończ działanie bez przetwarzania] należy użyć, aby przypisać do działania status Zakończone bez przetwarzania. Jeśli działanie nadal ma otwarte zadania, zostanie im przypisany status zadania Zakończone bez przetwarzania. Jeśli otwarte zadanie jest nadal przetwarzane, zostanie mu przypisany status Zablokowane.
Wymagania wstępne
Akcja [Zakończ działanie bez przetwarzania] jest możliwa tylko dla działań, które mają jeden z następujących statusów: Do realizacji, W opracowaniu, Zaległe lub Zaległe w opracowaniu.
Instrukcje
W celu zakończenia działania bez przetwarzania należy:
- Otworzyć działanie, spełniające określone wymagania.
- Wybrać akcję [Zakończ działanie bez przetwarzania] na standardowym pasku narzędzi. Działanie otrzyma status Zakończone bez przetwarzania. Jeśli działanie nadal ma otwarte zadania, otrzymują one status zadania Zakończone bez przetwarzania. Jeśli otwarte zadanie jest nadal przetwarzane, zostanie mu przypisany status Zablokowane.
Akcja [Restartuj]
Ta funkcja zawiera metadane i nie może zostać usunięta. Akcja wznawia przetwarzanie działania oznaczonego jako zatrzymana. Flaga ta jest przypisywana w przypadku wystąpienia błędu podczas przetwarzania działania, który uniemożliwia dalsze przetwarzanie działania. Oznaczenie działania jako zatrzymane wyklucza go z dalszego przetwarzania przez silnik workflow.
Wymagania wstępne
Akcja [Restartuj] jest możliwa tylko dla działań oznaczonych jako zatrzymane.
Instrukcje
Aby zrestartować działanie należy:
- Otworzyć działanie oznaczone jako zatrzymane. Obok ikony statusu wyświetlany jest wskaźnik zatrzymania.
- Wybrać akcję [Restartuj] na standardowym pasku narzędzi. Jeśli warunki ponownego uruchomienia są spełnione, wskaźnik zatrzymania jest usuwany, a działanie jest wykluczane z dalszego przetwarzania.
Akcja [Przesuń na wcześniejszy termin]
Akcji można użyć, aby zmienić początek okresu przetwarzania dla działania. Akcja może nadać działaniu nowy status w zależności od nowego czasu rozpoczęcia.
Wymagania wstępne
Akcja [Przesuń na wcześniejszy termin] jest możliwa tylko dla działań, które mają jeden z następujących statusów: Zaplanowane, Do realizacji, W opracowaniu.
Instrukcje
W celu przeniesienia działania na wcześniejszy termin należy:
- Otworzyć działanie, które spełnia określone wymagania.
- Wybrać akcję [Przesuń na wcześniejszy termin] na standardowym pasku narzędzi. Otwarte zostanie okno dialogowe, w którym należy wprowadzić nowy czas rozpoczęcia.
- Wprowadzić nowy czas rozpoczęcia.
- Wybrać przycisk [OK].Działanie otrzyma nowy status rozpoczęcia. Akcja może nadać działaniu nowy status, aby dopasować ją do nowego czasu rozpoczęcia.
Akcja [Otwórz wpisy rejestru komunikatów]
Ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Akcja [Otwórz wpisy rejestru komunikatów] otwiera aplikację Rejestr komunikatów i wyświetla wszystkie wpisy dziennika komunikatów dla działania. Za pomocą tej akcji można na przykład przeanalizować przyczynę błędów dla działań oznaczonych jako zatrzymane.
Instrukcje
W celu otworzenia aplikacji Rejestr komunikatów należy:
- Otworzyć działanie.
- Wybrać akcję [Otwórz wpisy rejestru komunikatów] na standardowym pasku narzędzi. W wyniku tego działania zostanie otwarta aplikacji Rejestr komunikatów i wyświetlone zostaną wszystkie wpisy dziennika komunikatów dla danego działania.
Akcja [Wpisz więcej wyników]
Ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Za pomocą tej akcji można wprowadzić dalsze wyniki działania, które nie zostało jeszcze zakończone, bez otwierania zadania powiązanego z tym działaniem.
Wymagania wstępne
Czynność ta jest możliwa tylko dla edytorów działań lub użytkowników ze specjalną umiejętnością zmiany działań innych użytkowników. Ponadto w definicji działania należy zdefiniować dalsze wyniki dla działania.
Okno dialogowe
Po wykonaniu akcji [Wpisz więcej wyników] zostanie otwarte okno dialogowe Wprowadź wyniki działania. Oprócz pól wyników zdefiniowanych dla działania w definicji działania na karcie Wyniki i komunikatów na karcie Komunikaty, w oknie dialogowym dostępne są następujące przyciski:
- [Nowy] – ta akcja powoduje przeładowanie pól wyników i przywrócenie ich ustawień domyślnych.
- [Poprzednia strona] – tej akcji można użyć, aby przełączyć się na poprzednią stronę w przypadku wyników wielostronicowych.
- [Następna strona] – tej akcji można użyć, aby przejść do następnej strony w przypadku wyników wielostronicowych.
- [OK] – ta czynność powoduje zapisanie informacji na wszystkich stronach i zamknięcie okna dialogowego.
- [Anuluj] – ta czynność powoduje zamknięcie okna dialogowego.
Instrukcje
W celu wprowadzenia wielu wyników należy:
- Otworzyć działanie spełniające określone wymagania.
- Wybrać akcję [Wpisz więcej wyników] na standardowym pasku narzędzi. W wyniku tego działania zostanie otwarte okno dialogowe Wprowadź wyniki działania.
- Wprowadzić wyniki działania w odpowiednich polach.
- W razie potrzeby wybrać przycisk [Następna strona] i wprowadzić kolejne wyniki, aż zostaną wprowadzone wszystkie wymagane wyniki na wszystkich stronach.
- Potwierdzić wprowadzone dane przyciskiem [OK]. Wprowadzone wyniki zostaną wyświetlone na zakładce Wyniki.
Akcja [Powiększ/zmniejsz pole tekstowe]
Ta kontrolka zawiera metadane i nie wolno jej usuwać. Za pomocą tej akcji można powiększyć sekcję Teksty na zakładce Ogólne do pełnego rozmiaru obszaru roboczego. Pozostałe pola karty zostaną ukryte. Akcję należy wykonać ponownie, aby zmniejszyć rozmiar sekcji Teksty i ponownie wyświetlić pozostałe pola karty Ogólne.
Status i zmiany statusu
Działania i zadania mają swój własny status. Jeśli status działania lub zadania zostanie zmieniony, zazwyczaj wpływa to również na status innych zadań lub działań.
Status działania
Działanie może mieć następujące statusy:
- Zaplanowane – działanie nie osiągnęło jeszcze czasu rozpoczęcia okresu przetwarzania. Wszystkie zadania mają status Zaplanowane.
- Do realizacji – działanie znajduje się w okresie przetwarzania. W przypadku przetwarzania pojedynczego żadne zadanie nie ma statusu W opracowaniu, Zablokowane, Zrealizowane lub Zakończone bez przetwarzania. W przypadku przetwarzania wielokrotnego żadne zadanie nie ma statusu W opracowaniu ani Zrealizowane.
- Zaległe – działanie przekroczyło już czas zakończenia okresu przetwarzania. W przypadku przetwarzania pojedynczego żadne zadanie nie ma statusu W opracowaniu, Zablokowane, Zrealizowane lub Zakończone bez przetwarzania. W przypadku przetwarzania wielokrotnego żadne zadanie nie ma statusu W opracowaniu ani Zrealizowane.
- W opracowaniu – działanie znajduje się w okresie przetwarzania. W przypadku pojedynczego przetwarzania jedno zadanie ma status W opracowaniu i żadne zadanie nie ma statusu Zrealizowane lub Zakończone bez przetwarzania. W przypadku przetwarzania wielokrotnego co najmniej jedno zadanie ma status W opracowaniu lub Zrealizowane.
- Zaległe w opracowaniu – działanie przekroczyło już czas zakończenia okresu przetwarzania. W przypadku przetwarzania pojedynczego jedno zadanie ma status W opracowaniu i żadne zadanie nie ma statusu Zrealizowane lub Zakończone bez przetwarzania. W przypadku przetwarzania wielokrotnego co najmniej jedno zadanie ma status W opracowaniu lub Zrealizowane.
- Zrealizowane – działanie jest zakończone. W przypadku pojedynczego przetwarzania dokładnie jedno zadanie ma status Zrealizowane. W przypadku przetwarzania wielokrotnego co najmniej jedno zadanie ma status Zrealizowane, a pozostałe zadania mają status Zrealizowane, Zakończone bez przetwarzania lub Przekazane.
- Zakończone bez przetwarzania – działanie jest zakończone bez przetwarzania. W przypadku pojedynczego przetwarzania dokładnie jedno zadanie ma status Zakończone bez przetwarzania. W przypadku przetwarzania wielokrotnego wszystkie zadania mają status Zakończone bez przetwarzania lub Przekazane.
Status zadania
Zadanie może mieć następujące statusy:
- Zaplanowane – działanie wyższego poziomi nie osiągnęło jeszcze początku okresu przetwarzania. Zadanie jest nadal planowane.
- Do realizacji – działanie wyższego poziomu znajduje się w okresie przetwarzania. W przypadku przetwarzania pojedynczego lub sekwencyjnego przetwarzania wielokrotnego żadne inne zadanie nie jest aktualnie przetwarzane. Użytkownik musi przetworzyć zadanie.
- Odebrane – działanie wyższego poziomu przekroczyło już czas zakończenia okresu przetwarzania. Zadanie zostało utworzone w wyniku działania następczego po przekroczeniu limitu czasu i przypisane do użytkownika.
- Zaległe – działanie wyższego poziomu przekroczyło już czas zakończenia okresu przetwarzania. Zadanie jest opóźnione.
- W opracowaniu – zadanie jest obecnie przetwarzane przez użytkownika.
- Zablokowane – ten status jest używany tylko w przypadku przetwarzania pojedynczego i sekwencyjnego przetwarzania wielokrotnego. Zadanie działania wyższego poziomu ma status W opracowaniu. Wszystkie otwarte zadania mają zatem status Zablokowane.
- Zrealizowane – zadanie jest zakończone. W przypadku przetwarzania indywidualnego, działanie wyższego poziomu jest również zakończone.
- Zakończone bez przetwarzania – zadanie jest wykonywane bez przetwarzania. W przypadku przetwarzania indywidualnego czynność wyższego poziomu jest również wykonywana bez przetwarzania.
- Przekazane – zadanie zostało przekazane innemu użytkownikowi i nie może być dalej przetwarzane. Zadanie może zostać przekazane ręcznie przez edytora lub automatycznie w wyniku działania następczego po przekroczeniu limitu czasu.
Ikony statusu są wyświetlane w kilku miejscach, np. w aplikacjach Działania, Lista: Działania/Baza danych OLTP i Lista: Działania/Baza danych repozytorium, Lista: Zadania/Baza danych OLTP i Lista: Zadania/Baza danych repozytorium, a także w skrzynce odbiorczej workflow w dokowanym oknie Wyszukiwanie zadania.
Konfiguracja
Aplikacja Działania nie wymaga definiowania dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Działania, wykorzystywanej przykładowo do:
- Nadawania uprawnień
- Konfigurowania definicji działań
- Importowania i eksportowania danych
Działanie:
com.cisag.sys.workflow.obj.Activity
Uprawnienia
Uprawnienia można przypisywać zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. O koncepcji uprawnień można przeczytać w dokumentacji technicznej Uprawnienia.
Umiejętności specjalne
Każdy użytkownik, który jest edytorem zadania, może edytować zadanie i wyświetlać działanie wyższego poziomu. Jeśli działanie reprezentuje węzeł procesu, użytkownik może również wyświetlić proces. To, które inne zadania, działania i procesy użytkownik może wyświetlać, zależy od ustawień uprawnień definicji procesu i ustawień definicji działania, a także specjalnych umiejętności posiadanych przez użytkownika.
W aplikacji Działania dostępne są następujące funkcje specjalne klas funkcji rozszerzonych i administracyjnych. Uprawnienia do tych umiejętności można przypisać w aplikacji Role uprawnień.
- Zmiana statusu własnych działań
com.cisag.sys.workflow.ChangeActivityStatus
- Rejestrowanie działań dla innych użytkowników
com.cisag.sys.workflow.CreateActivitiesForOtherUsers
- Wyświetlanie funkcji rozszerzonych
com.cisag.sys.workflow.DisplayProfessionalFunctions
- Wyświetlanie działań i zadań innych użytkowników
com.cisag.sys.workflow.DisplayOtherUsersWorkitems
- Zmiana działań i zadań innych użytkowników
com.cisag.sys.workflow.ChangeOtherUsersWorkitems
- Zmiana statusu działań i zadań innych użytkowników
com.cisag.sys.workflow.ChangeOtherUsersWorkitemStates
Informacje na temat autoryzacji procesów można znaleźć w dokumentacji Procesy.
Umiejętności te mają również wpływ na aplikację Działania. W procedurach i działaniach związanych z aplikacją zakłada się, że użytkownik posiada te umiejętności.
Zmiana statusu własnych działań
Jeśli użytkownik ma rozszerzoną zdolność zmiany statusu własnych działań, może zmienić status działań w aplikacjach Działania, Lista: Działania/Baza danych OLTP i Lista: Działania/Baza danych repozytorium, jeśli jest wprowadzony jako edytor w co najmniej jednym zadaniu.
Rejestrowanie działań dla innych użytkowników
Jeśli użytkownik ma rozszerzoną funkcję wprowadzania działań dla innych użytkowników, może wprowadzić innych użytkowników jako edytorów zarejestrowanych działań w aplikacji Działania. Jeśli użytkownik otworzy działanie za pomocą pomocy wprowadzania, w wyszukiwaniu zostaną wyświetlone co najmniej wszystkie działania, które wprowadził lub dla których został wprowadzony jako edytor zadań.
Wyświetlanie funkcji rozszerzonych
Jeśli użytkownik ma rozszerzoną funkcję wyświetlania rozszerzonych funkcji, dodatkowe pola z informacjami technicznymi na temat procesów, działań i zadań są widoczne w aplikacjach, takich jak definicja działania.
Wyświetlanie działań i zadań innych użytkowników
Jeśli użytkownik posiada zdolność administracyjną wyświetlania zadań i działań innych użytkowników, może wyświetlić wszystkie istniejące działania i zadania w aplikacjach Działania, Lista: Działania/Baza danych OLTP i Lista: Działania/Baza danych repozytorium, Lista: Zadania/Baza danych OLTP i Lista: Zadania/Baza danych repozytorium.
Funkcja wyświetlania działań i zadań innych użytkowników jest interesująca dla wszystkich działań i zadań, dla których użytkownik nie jest wpisany jako edytor w zadaniach ani nie wprowadził działania samodzielnie. Jeśli użytkownik nie ma tej możliwości, nie może znaleźć, wyświetlić ani edytować takich działań i zadań w wyszukiwania.
W drugim działaniu jest on wpisany jako edytor zadania. Nie wprowadził on
trzeciego i czwartego działania ani nie jest wpisany jako redaktor w żadnym z zadań.
Jeśli użytkownik A chce teraz otworzyć działanie, może otworzyć tylko pierwsze i drugie działanie. Działania trzecie i czwarte nie są ani wyświetlane w wyszukiwaniu, ani użytkownik nie może ich otworzyć, wprowadzając bezpośrednio identyfikator.
Jeśli jednak użytkownik A ma możliwość przeglądania działań i zadań innych użytkowników, może również otworzyć zadania 3 i 4 lub zobaczyć je w wyszukiwaniu.
Zmiana działań i zadań innych użytkowników
Jeśli użytkownik posiada uprawnienie administracyjne zmiany działań i zadań innych użytkowników, może zmieniać edytowalne pola dla wszystkich istniejących działań w aplikacji Działania.
Funkcja zmiany działań i zadań innych użytkowników jest istotna dla wszystkich działań i zadań, dla których użytkownik nie jest wpisany jako edytor w zadaniach ani nie wprowadził działania samodzielnie. Jeśli użytkownik nie ma tej możliwości, nie może zmienić takich działań i zadań.
jako redaktor w żadnym z zadań.
Jeśli użytkownik A chce teraz zmienić działanie, może zmienić tylko pierwsze i drugie działanie. Trzecie i czwarte działanie nie mogą zostać zmienione przez użytkownika A.
Jeśli jednak użytkownik A ma możliwość zmiany działań i zadań innych użytkowników, może również zmienić zadania 3 i 4.
Zmiana statusu działań i zadań innych użytkowników
Jeśli użytkownik ma zdolność administracyjną zmiany statusów działań i zadań innych użytkowników, może zakończyć wszystkie działania w aplikacjach Działania, Lista: Działania/Baza danych OLTP i Lista: Działania/Baza danych repozytorium, Lista: Zadania/Baza danych OLTP i Lista: Zadania/Baza danych repozytorium, które nie mają jeszcze statusu końcowego, wykonując akcję lub pozostawiając je nieprzetworzone.
Funkcja zmiany statusów działań i zadań innych użytkowników jest interesująca dla wszystkich działań i zadań, dla których użytkownik nie jest wpisany jako edytor w zadaniach ani sam nie wprowadził działania. Jeśli użytkownik nie ma tej możliwości, nie może zmienić statusu takich działań i zadań.
jako redaktor w żadnym z zadań.
Jeśli użytkownik A chce teraz zmienić status czterech działań, może to zrobić tylko dla działań pierwszego i drugiego. Użytkownik A nie może zmienić statusu działań trzeciego i czwartego.
Jeśli jednak użytkownik A ma możliwość zmiany statusu działań i zadań innych użytkowników, może zmienić status wszystkich czterech działań lub ich zadań.
Przypisania organizacyjne
Przypisania organizacyjne nie są wymagane w przypadku aplikacji Działania.
Funkcje specjalne
W przypadku aplikacji Działania należy przestrzegać następujących specjalnych cech.
W przypadku użytkowników, którzy nie mają uprawnień administracyjnych do działań i zadań, możliwości zmiany działań są określane przez definicję działania.
Więcej informacji na temat tej specjalnej funkcji można znaleźć w dokumentacji Definicje działań.
Upoważnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Działania jest dostępna dla następujących typów partnerów biznesowych:
- Klienci
- Dostawcy
- Przedstawiciele
Zasadniczo partner biznesowy może zobaczyć tylko działania, dla których jest twórcą lub edytorem zadania. Wyszukiwanie w nagłówku aplikacji i pomoc przy wprowadzaniu danych są również odpowiednio ograniczone.
Gdy partner biznesowy wprowadza nowe działanie, sam partner biznesowy jest wprowadzany jako podmiot przetwarzający. Partnerzy biznesowi nie mogą definiować działań następczych po przekroczeniu limitu czasu.
W przypadku partnerów biznesowych lista zadań w skrzynce odbiorczej workflow jest ograniczona do własnych zadań użytkownika w dokowanym oknie Wyszukiwanie zadań.