Zlecenia serwisowe stanowią podstawę do zgłaszania materiałów i godzin pracy wymaganych do wykonania zadania serwisowego.
Zlecenia serwisowe można przetwarzać w aplikacji Zlecenia produkcyjne w ramach obszaru Produkcja. Jeśli użytkownik nie korzysta z obszaru Produkcja, wówczas może on edytować zlecenia serwisowe w aplikacji Utwórz informację zwrotną zleceń serwisowych.
Definicje terminów
Zlecenia serwisowe — podobnie jak zlecenie produkcyjne, zlecenie serwisowe służy do potwierdzania materiałów i robocizny wykorzystanych w przypadku zdarzenia serwisowego. Zlecenie serwisowe odnosi się do obiektu serwisowego i otrzymuje swoje podstawowe dane ze zgłoszenia serwisowego.
Proces i łańcuch dokumentów powiązanych
Zlecenie serwisowe służy do raportowania zużytych materiałów i prac serwisowych w przypadku serwisowania. Użytkownik może jednak utworzyć dodatkowe wymagane materiały i operacje. Te dodatkowo wprowadzone dane są akceptowane w zgłoszeniu serwisowym ze zlecenia serwisowego.
Przegląd etapów procesu
W przeciwieństwie do zleceń produkcyjnych, zlecenia serwisowe nie są wysyłane, ponieważ pozycja użyta w zleceniu serwisowym jest akceptowana jako pozycja zastępcza z typu zgłoszenia serwisowego.
Zwolnienie zlecenia serwisowego można określić za pomocą ustawienia w typie zgłoszenia serwisowego. W przypadku rozliczania zleceń serwisowych za pośrednictwem obszaru Produkcja z wydań z produkcji i księgowaniami operacji, zwolnienie można określić w zleceniu produkcyjnym.
W zleceniach serwisowych nie stosuje się kompletacji w produkcji ani przyjęcia towaru z produkcji. Zlecenia kompletacji muszą być obsługiwane poprzez kontrolowane przetwarzanie nad zleceniem produkcyjnym.
Łańcuch dokumentów powiązanych
Łańcuch dokumentów powiązanych jest widoczny tylko w aplikacji Zlecenia produkcyjne. Łańcuch dokumentów powiązanych zawiera odwołania do zgłoszeń serwisowych i dokumentów produkcyjnych, takich jak przyjęcie towarów i zlecenie kompletacji.