Poniżej opisano aplikację Lista: Zgłoszenia serwisowe/zadania serwisowe. Ta aplikacja służy do wyszukiwania zadań serwisowych przyporządkowanych do zgłoszeń serwisowych. Za pomocą tej aplikacji można uzyskać przegląd zadań serwisowych używanych w powiadomieniach serwisowych.
Z poziomu aplikacji można również wykonywać dalsze działania w odniesieniu do jednego lub większej liczby zadań serwisowych, takie jak zwalnianie zadań serwisowych lub generowanie ofert sprzedaży.
Definicje terminów
Zadania serwisowe — opisują materiały i etapy pracy wymagane do przetworzenia zlecenia serwisowego oraz, w razie potrzeby, pracownika do wykonania tej czynności. Zadania serwisowe mogą również zawierać dane rozliczeniowe, które są używane jako wartości domyślne w zgłoszeniach serwisowych.
Opis aplikacji
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe/zadania serwisowe zapewnia przegląd zadań serwisowych używanych w zgłoszeniach serwisowych. Aplikacja posiada nagłówek i obszar roboczy.
Nagłówek
Pola zapytań są przechowywane w nagłówku. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Niemniej jednak, liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.
Nagłówek jest taki sam dla wszystkich widoków obszaru roboczego. Użytkownik może określić, które pola zapytania będą wyświetlane.
Poniżej wymieniono wszystkie główne pola zapytania:
- Rodzaj zgłoszenia serwisowego — użytkownik wprowadza rodzaj zgłoszenia serwisowego jako kryterium wyszukiwania
- Numer zgłoszenia serwisowego — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza identyfikator zgłoszenia serwisowego jako kryterium wyszukiwania
- Numer zadania — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza identyfikator zadania serwisowego jako kryterium wyszukiwania
- Oznaczenie zadania — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza nazwę zadania serwisowego jako kryterium wyszukiwania
- Rozliczenie — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza metodę rozliczania artykułu jako kryterium wyszukiwania. Dostępne są poniższe opcje:
- Z subpozycji
- Gwarancja
- Rękojmia
- Tolerancja
- Cena ręczna
- Według nakładów
- Nie do rozliczenia
- Nieprzyporządkowany
- Ryczałt
- Serwis
- Niejednoznacznie
- Artykuł rozliczeniowy — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza artykuł rozliczeniowy zadania serwisowego jako kryterium wyszukiwania
Sekcja Pozycje materiałowe:
- Typ pozycji materiałowej — w razie potrzeby, użytkownik wybiera typ pozycji materiałowej jako kryterium wyszukiwania. Dostępne są następujące opcje:
- (wszystkie)
- Artykuł
- Zestawienie materiałowe
- Materiał serwisowy
- Artykuł — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza artykuł pozycji materiałowej jako kryterium wyszukiwania
- Materiał serwisowy — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza materiał serwisowy pozycji materiałowej jako kryterium wyszukiwania
- Zestawienie materiałowe — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza zestawienie materiałowe pozycji materiałowej jako kryterium wyszukiwania
Sekcja Operacja/Zasoby
- Operacja — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza operację pozycji etapu pracy jako kryterium wyszukiwania
- Rozliczenie — w razie potrzeby, użytkownik wybiera typ rozliczenia pozycji etapu pracy zdefiniowanej w zgłoszeniu serwisowym jako kryterium wyszukiwania. Dostępne są następujące opcje:
- Gwarancja
- Rękojmia
- Tolerancja
- Według nakładów
- Nie do rozliczenia
- Nieprzyporządkowany
- Serwis
Sekcja Zasoby:
- Zasoby — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza zasób pozycji etapu pracy jako kryterium wyszukiwania
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której znajdują się następujące pozycje akcje wycofywania produktu. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla zlecenia dostawy. Można utworzyć kilka widoków, aby móc przeglądać ładunek na różne sposoby z różnymi informacjami.
Wszystkie główne kolumny tabeli w widoku Standard zostały opisane poniżej:
- Rodzaj zgłoszenia serwisowego — wyświetlany jest rodzaj zgłoszenia serwisowego, w którym używane jest zadanie serwisowe
- Numer zgłoszenia serwisowego — wyświetlany jest numer zgłoszenia serwisowego, w którym używane jest zadanie serwisowe
- Numer zadania — zostanie wyświetlony identyfikator zadania serwisowego
- Oznaczenie zadania — wyświetlane jest oznaczenie zadania serwisowego
- Artykuł rozliczeniowy — wyświetlana jest pozycja rozliczeniowa powiązana z zadaniem serwisowym
- Oznaczenie artykuł rozliczeniowego — wyświetlane jest oznaczenie artykułu rozliczeniowego należącej do zadania serwisowego
- Status zadania — wyświetlany jest stan zadania serwisowego
- Preferowany termin — wyświetlana jest preferowana data zgłoszenia serwisowego, w którym używane jest zadanie serwisowe
- Rozliczenie — wyświetlane jest docelowe rozliczenie zadania serwisowego
- Cena — wyświetlana jest rzeczywista cena zadania serwisowego określona w zgłoszeniu serwisowym
- Artykuł rozliczeniowy operacji — wyświetlany jest artykuł rozliczeniowy operacji
- Oznaczenie artykułu rozliczeniowego operacji — wyświetlane jest oznaczenie artykułu rozliczeniowego operacji
- Wykonujący — wyświetlany jest pracownik wykonujący zadanie serwisowe
Przycisk [Pozycje materiałowe]
Użytkownik może wybrać przycisk [Pozycje materiałowe], aby wyświetlić dodatkowy wiersz w nagłówku listy. Po aktualizacji, pozycje materiałowe zadań serwisowych są wyświetlane na liście.
Poniżej znajduje się opis kolumn:
- Typ pozycji materiałowej — wyświetlany jest typ pozycji materiałowej
- Pozycja — wyświetlany jest numer pozycji materiałowej
- Artykuł — wyświetlany jest pozycja artykułu
- Materiał serwisowy — wyświetlany jest materiał serwisowy pozycji materiału serwisowego
- Zestawienie materiałowe — zostanie wyświetlone zestawienie materiałowe dla pozycji zestawienia materiałowego
- Wydruk — kolumna ta pokazuje, czy pozycja materiałowa jest również wyprowadzana po wydruku zgłoszenia serwisowego
- Cena — wyświetlana jest rzeczywista cena pozycji materiałowej określona w zgłoszeniu serwisowym
- Plan-Ilość — wyświetlana jest docelowa ilość materiału określona w zgłoszeniu serwisowym
- Ilość rzeczywista — wyświetlana jest rzeczywista ilość materiału określona w zgłoszeniu serwisowym
- Rozliczenie — wyświetlane jest rozliczenie dla pozycji materiałowej określonej w zgłoszeniu serwisowym
Przycisk [Operacja/Zasoby]
Użytkownik może wybrać przycisk [Operacja/Zasoby], aby wyświetlić dodatkowy wiersz w nagłówku listy. Po aktualizacji, pozycje operacji zadań serwisowych są wyświetlane na liście.
Poniżej znajduje się opis kolumn:
- Typ etapu pracy — wyświetlany jest typ pozycji etapu pracy
- Pozycja — wyświetlany jest numer pozycji etapu pracy
- Operacja — zostanie wyświetlona operacja pozycji operacji
- Oznaczenie operacji — wyświetlane jest oznaczenie operacji pozycja operacji
- Plan-Ilość — wyświetlana jest docelowa ilość pozycji operacji określona w zgłoszeniu serwisowym
- Ilość rzeczywista — wyświetlana jest rzeczywista ilość pozycji operacji określona w zgłoszeniu serwisowym
- Rozliczenie — wyświetlane jest rozliczenie dla pozycji operacji określonej w zgłoszeniu serwisowym
Przycisk [Zasoby]
Użytkownik może wybrać przycisk [Zasoby], aby wyświetlić dodatkowy wiersz w nagłówku listy. Po aktualizacji, pozycje zasobów zadań serwisowych są wyświetlane na liście.
Poniżej znajduje się opis kolumn:
- Pozycja — wyświetlany jest numer pozycji materiałowej
- Zasoby — wyświetlany jest zasób pozycji zasobu
- Opis — wyświetlany jest opis zasobu pozycji zasobu
- Spodziewany czas przezbrojenia — planowany czas konfiguracji wymagany dla zasobu
- Rzeczywisty czas przezbrojenia — rzeczywisty czas konfiguracji wymagany dla zasobu
- Czas oczekiwany — wyświetlany jest docelowy czas pozycji zasobu określonego w zgłoszeniu serwisowym
- Czas rzeczywisty — wyświetlany jest rzeczywisty czas pozycji zasobu określonego w zgłoszeniu serwisowym
Akcje związane z aplikacją
W aplikacji Lista: Zgłoszenia serwisowe/zadania serwisowe dostępne są następujące akcje związane z aplikacją:
- Akcja [Zwolnij zadania]
- Akcja [Zablokuj zadanie]
- Akcja [Wygeneruj zlecenie serwisowe]
- Akcja [Utwórz ofertę sprzedaży]
- Akcja [Utwórz zamówienie sprzedaży]
- Akcja [Zmień rozliczenie]
Akcja [Zwolnij zadania]
Ta akcja powoduje zwolnienie wybranych zadań serwisowych.
Akcja [Zablokuj zadanie]
Ta akcja służy do blokowania wybranych zadań serwisowych.
Akcja [Wygeneruj zlecenie serwisowe]
Ta akcja umożliwia utworzenie zlecenia serwisowego dla wybranych zadań serwisowych. W przypadku tej akcji można wybrać tylko te zadania serwisowe, które zostały zwolnione i należą do tego samego zgłoszenia serwisowego.
Akcja [Utwórz ofertę sprzedaży]
Ta akcja służy do generowania ofert sprzedaży dla wybranych zadań serwisowych. W przypadku tej akcji można wybrać tylko te zadania serwisowe, które zostały zwolnione i należą do tego samego zgłoszenia serwisowego.
Akcja [Utwórz zamówienie sprzedaży]
Ta akcja umożliwia utworzenie zlecenia sprzedaży dla wybranych zadań serwisowych. W przypadku tej akcji można wybrać tylko zadania serwisowe, które zostały zwolnione i należą do tego samego zgłoszenia serwisowego.
W wyświetlonym oknie dialogowym użytkownik określa, czy chce zwrócić wszystkie lub niektóre obiekty serwisowe za pośrednictwem zamówienia sprzedaży. W przypadku wysłania obiektów serwisowych, odpowiednie pozycje zostaną dodane do zamówienia sprzedaży. Maksymalna ilość obiektów serwisowych, które można odesłać, to różnica między ilością a ilością odesłaną.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:
- Zatwierdź wszystkie ostrzeżenia (pole wyboru) — to pole wyboru służy do określenia, czy oferta sprzedaży ma zostać wygenerowana pomimo ewentualnych ostrzeżeń
- Wyślij obiekt (pole wyboru) — użytkownik może zaznaczyć to pole wyboru, aby określić, czy chciałby on zwrócić pozycję obiektu serwisowego za pośrednictwem zamówienia sprzedaży. Jeśli pole wyboru zostanie dezaktywowane, wygenerowane zamówienia sprzedaży będzie zawierać tylko artykuły rozliczeniowe zadań serwisowych.
- Zwrócona ilość — użytkownik wprowadza ilość obiektu serwisowego, która ma zostać zwrócona. Ilość, która nie została jeszcze zwrócona, jest używana jako wartość domyślna.
- Urządzenia zastępcze — użytkownik wprowadza ilość urządzeń zastępczych, które mają zostać wysłane wraz ze zwrotem obiektu serwisowego. Ilość może być maksymalnie równa ilości podanej w zgłoszeniu serwisowym. Pozycja z określoną ilością zostanie utworzona w zamówieniu sprzedaży.
Akcja [Zmień rozliczenie]
Ta akcja służy do zmiany rozliczenia zadania serwisowego. Użytkownik wybiera typ rozliczenia w wyświetlanym oknie dialogowym.
Dostępne są następujące pola:
- Rozliczenie — użytkownik wybiera nową rozliczenie dla zadania serwisowego. Dostępne są następujące opcje:
- Z subpozycji
- Gwarancja
- Rękojmia
- Tolerancja
- Cena ręczna
- Według nakładów
- Nie do rozliczenia
- Nieprzyporządkowany
- Ryczałt
- Serwis
- Niejednoznacznie
- Rzeczywisty typ rozliczenia — użytkownik wybiera nowe rzeczywiste rozliczenie zadania serwisowego. Dostępne są następujące opcje:
- Z subpozycji
- Gwarancja
- Rękojmia
- Tolerancja
- Cena ręczna
- Według nakładów
- Nie do rozliczenia
- Nieprzyporządkowany
- Ryczałt
- Serwis
- Niejednoznacznie
Konfiguracja
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe/zadania serwisowe nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Lista: Zgłoszenia serwisowe/zadania serwisowe, która jest używana np. do
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definicji działań
- Importu lub eksportu danych
Zadanie serwisowe
com.sem.ext.app.service.servicing.obj.ServiceJob
Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:
com.sem.ext.app.service.servicing.MasterData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe/zadania serwisowe nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacyjne
Jeśli funkcja Uprawnienia do treści została aktywowana w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może korzystać z aplikacji Lista: Zgłoszenia serwisowe/zadania serwisowe tylko wtedy, gdy został on przyporządkowany do organizacji w danych podstawowych partnera, która jest zawarta w co najmniej następującej strukturze organizacyjnej:
- Logistyka magazynowa
Funkcje specjalne
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe/zadania serwisowe nie posiada żadnych funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe/zadania serwisowe nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.