Plany serwisu

Plany serwisu są planami opartymi na inicjatorach, w których określona jest wartość licznika, inicjująca proces serwisu obiektu serwisowego. Po osiągnięciu określonego stanu licznika obiektu serwisowego, serwis może zostać uruchomiony dla wielu obiektów serwisowych lub tylko dla tych obiektów serwisowych, dla których ten licznik jest przechowywany i istnieje odpowiedni stan.

Niniejsza dokumentacja opisuje sposób przedstawienia planów serwisu w systemie oraz strukturę aplikacji o tej samej nazwie.

Aby uzyskać informacje na temat roli odgrywanej przez rodzaje planów serwisu i sposobu ich tworzenia, zapoznaj się z dokumentem Rodzaje planu serwisu.

Instrukcje dotyczące pracy z planami serwisu, takie jak tworzenie lub edytowanie planów serwisu, można znaleźć w dokumencie Instrukcje: Plany serwisu.

Definicje terminów

Plan serwisu — określa inicjatorów (liczniki) i obiekty serwisowe, dla których będą generowane zgłoszenia serwisowe. Określane są również zadania, które mają zostać wykonane w trakcie tego serwisu.

Opis aplikacji

Aplikacja Plany serwisu służy do tworzenia lub edytowania planów serwisu. Informacje zawarte w pozycjach inicjatora są wykorzystywane do określenia obiektów serwisowych dla zgłoszeń serwisowych, które są generowane lub aktualizowane podczas obliczania planu serwisu. Określone zadania serwisowe są wprowadzane do tych zgłoszeń serwisowych.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Nagłówek zawiera pola, które jednoznacznie identyfikują plan serwisu. Dodatkowe dane znajdują się w następujących zakładkach:

Zawartość pól i zakładek została opisana poniżej.

Pola identyfikacji

Rodzaj i numer planu serwisu jednoznacznie identyfikują plan serwisu. Dodatkowo wprowadzane jest oznaczenie.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:

  • Numer — w polu Numer należy wprowadzić unikalny identyfikator planu serwisu. Składa się on z dwóch informacji: rodzaju planu serwisu w pierwszym polu wejściowym i numeru planu serwisu w drugim polu wejściowym. Połączenie używanego rodzaju planu serwisu i numeru umowy serwisowej służy do identyfikacji planu serwisu.
    • Rodzaj planu serwisu — użytkownik wybiera rodzaj planu serwisu dla planu serwisu, który chciałby utworzyć lub edytować. Po zapisaniu nowego planu serwisu nie można już zmienić jego rodzaju.
    • Numer planu serwisu — numer planu serwisu jest generowany automatycznie przez system na podstawie schematu numeracji określonego w rodzaju planu serwisu. Nie można go przypisać ręcznie. W razie potrzeby użytkownik określa numer planu serwisu, który chciałby edytować jako kryterium wyboru.
  • Oznaczenie — oznaczenie służy jako dodatkowa cecha wyróżniająca. Może składać się z dowolnego tekstu zdefiniowanego przez użytkownika. Użytkownik wprowadza znaczące oznaczenie, które jest unikalne, aby ułatwić jego wyszukiwanie.
Zakładka Obiekt serwisowy

Obiekty serwisowe, których serwis jest zaplanowany w planie serwisu, wprowadza się w zakładce Obiekt serwisowy.

Dostępna jest następująca kolumna:

  • Obiekt serwisowy — użytkownik dodaje do listy obiekty serwisowe, których dotyczy plan serwisu. W trakcie obliczania planu serwisu, zgłoszenia serwisowe będą generowane tylko dla obiektów serwisowych wprowadzonych na liście.
Zakładka Klasyfikacje

Do planu konserwacji można przypisać maksymalnie pięć klasyfikacji.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:

  • Klasyfikacja 1/Klasyfikacja 2/Klasyfikacja 3/Klasyfikacja 4/Klasyfikacja 5 — plan serwisu można przypisać do istniejących klasyfikacji kategorii Klasyfikacja planu konserwacji od 1 do 5.W oparciu o przyporządkowania do klasyfikacji, dane mogą być organizowane i strukturyzowane na potrzeby wszelkiego rodzaju analiz lub zapytań.
Zakładka Teksty

Dodatkowe teksty i bloki tekstowe dla planu serwisu można wprowadzać w zakładce Teksty. Informacje na temat wprowadzania tekstów można znaleźć w instrukcji obsługi.

Obszar roboczy

Lista pozycji

Dwuwierszowa lista pozycji wyświetla inicjatorów i przypisane zadania serwisowe, które zostały wcześniej wprowadzone za pomocą edytora pozycji.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis kolumn:

  • [Symbol kategorii w nagłówku wiersza] — wyświetlany jest symbol kategorii pozycji planu serwisu:
    • Inicjator
    • Zadanie serwisowe
  • Pozycja — wyświetlany jest numer pozycji inicjatora i powiązanej pozycji zadania serwisowego. Numery pozycji zadania serwisowego są dodawane jako pozycje z subpozycji do pozycji inicjatora, oddzielone myślnikiem od powiązanego numeru zadania serwisowego.
  • Obiekt serwisowy — w tej kolumnie wyświetlany jest obiekt serwisowy, za pomocą którego wartości licznika generowane są zgłoszenia serwisowe dla obiektów serwisowych określonych w nagłówku. Jeśli nie jest wyświetlany żaden obiekt serwisowy, inicjator ma zastosowanie do wszystkich obiektów serwisowych, do których przypisany jest licznik określony w tej pozycji inicjatora i które są określone dla tego planu serwisu.
  • Licznik — w tej kolumnie wyświetlany jest licznik, którego dotyczy inicjator, dla pozycji inicjatora
  • Operator porównania — w tej kolumnie jest wyświetlany operator porównania, określony dla licznika i stanu licznika dla pozycji inicjatora
  • Wartość licznika — w tej kolumnie wyświetlana jest wartość licznika, który ma zostać osiągnięta dla pozycji inicjatora. Wartość w tej kolumnie można edytować.
  • Zadanie serwisowe — w tej kolumnie wyświetlane jest zadanie serwisowe przypisane do inicjatora
Uwaga
Instrukcja obsługi szczegółowo wyjaśnia procedurę edycji pozycji planu serwisu w edytorze pozycji, a następnie ponownego wprowadzania ich do tabeli pozycji.
Edytor pozycji wiersza

Inicjatory można wprowadzać i edytować oraz przypisywać je do zadań serwisowych w edytorze pozycji. Do każdego inicjatora należy przypisać co najmniej jedno zadanie serwisowe.

Działanie edytora pozycji opisano w instrukcji obsługi.

Na pasku narzędzi edytora pozycji dostępne są następujące dodatkowe przyciski:

  • [Nowa pozycja inicjująca] — przygotowuje nową pozycję inicjatora
  • [Nowa pozycja zadania] — przygotowuje nową pozycję zadania serwisowego. Pozycje zadań serwisowych muszą być przypisane do pozycji inicjatora. Aby przypisać zadanie serwisowe do inicjatora, użytkownik przenosi pozycję inicjatora do edytora pozycji i wybiera przycisk [Nowa pozycja zadania serwisowego].

Poniższe pole jest dostępne dla obu kategorii pozycji:

  • Pozycja — numer pozycji służy do precyzyjnej identyfikacji poszczególnych pozycji planu serwisu.System automatycznie generuje numer pozycji na podstawie schematu numeracji określonego w ustawieniach w schematu numeracji dla zadań serwisowych.

    Numer pozycji można przypisać ręcznie w edytorze pozycji.

    W przypadku pozycji inicjujących, numer pozycji składa się z dwóch części. Pierwszy numer to numer powiązanej pozycji inicjującej i nie można go zmienić.

Pozycje inicjatora

Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:

  • Obiekt serwisowy — w tym polu użytkownik wprowadza obiekt serwisowy, jeśli proces serwisu ma być wyzwalany na podstawie licznika określonego obiektu serwisowego. Obiekt serwisowy nie może być referencyjnym obiektem serwisowym.Pozycje inicjujące, które mają określony obiekt serwisowy, uwzględniają tylko wartość licznika tego obiektu serwisowego. Po osiągnięciu tej wartości generowane są zgłoszenia serwisowe dla obiektów serwisowych określonych w zakładce Obiekt serwisowy w nagłówku, niezależnie od wartości licznika tych obiektów serwisowych.

    Jeśli zgłoszenia serwisowe mają być generowane po osiągnięciu odpowiednich wartości licznika obiektów serwisowych określonych w nagłówku, pole to należy pozostawić puste.

  • Licznik — użytkownik określa licznik, który ma być używany dla inicjatora. Jeśli określono obiekt serwisowy, licznik musi być przypisany do określonego obiektu serwisowego.
  • Operator porównania — użytkownik wybiera operator porównania. Operator porównania i stan licznika określają, czy i z jaką preferowaną datą generowane są zgłoszenia serwisowe.Możliwe wybory są określane przez kategorię określonego licznika. Możliwe są następujące opcje wyboru:
    • Równy — zgłoszenia serwisowe są generowane, gdy licznik osiągnie dokładny stan licznika określony w polu Wartość licznika. Ten operator porównania jest dostępny dla kategorii liczników Ilość i Punkt pomiaru.
    • Mniejszy — zgłoszenia serwisowe są generowane, gdy stan licznika spadnie poniżej wartości określonej w polu Wartość licznika. Ten operator porównania jest dostępny dla kategorii liczników Ilość i Punkt pomiaru.
    • Większy — zgłoszenia serwisowe są generowane, gdy stan licznika przekroczy wartość określoną w polu Wartość licznika. Ten operator porównania jest dostępny dla kategorii liczników Ilość i Punkt pomiaru.
    • Wszystkie — zgłoszenia serwisowe są generowane, gdy licznik osiągnie wielokrotność określonej wartości licznika. Ten operator porównania jest dostępny dla kategorii liczników Ilość i Cykl.
  • Wartość licznika — użytkownik wprowadza wartość licznika, której osiągnięcie spowoduje wygenerowanie komunikatu usługi. Jeśli wybrano operator porównania Wszystkie, wówczas należy wprowadzić wartość, której wielokrotność uruchomi proces serwisowy. Jednostka stanu licznika musi być zgodna z jednostką licznika.
Pozycje zadań serwisowych

Do istniejących pozycji inicjatora należy przypisać co najmniej jedno zadanie serwisowe. Przypisane zadania serwisowe są wprowadzane do zgłoszeń serwisowych generowanych podczas obliczania planu serwisu.

Dostępne jest następujące pole:

  • Zadanie serwisowe — użytkownik określa istniejące zadanie serwisowe. Jeśli w pozycji inicjatora określono obiekt serwisowy, zadanie serwisowe musi mieć tę samą lokalizację serwisu, co obiekt serwisowy.

Konfiguracja

Aplikacja Plany serwisu nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostka biznesowa

Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Plany serwisu, która jest używana np. do

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definicji działań
  • Importu lub eksportu danych

Plan konserwacji

com.sem.ext.app.service.servicing.obj.ServicePlan

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Aplikacja Plany serwisu nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacyjne

Jeśli funkcja Uprawnienia do treści jest aktywowana w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może wyświetlać aplikację Plany serwisu tylko wtedy, gdy organizacja powiązana z co najmniej jedną z poniższych struktur została przypisana do niego w głównych danych partnera:

  • Logistyka magazynowa

Funkcje specjalne

Aplikacja Plany serwisu nie posiada żadnych funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Plany serwisu nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?