Raport: Rodzaje dokumentów szybkiej rejestracji sprzedaży

Za pomocą raportu Rodzaje dokumentów szybkiej rejestracji sprzedaży można wydrukować lub wysłać dane podstawowe dla aplikacji o tej samej nazwie. Nie są wydawane jedynie uprawnienia organizacyjne, które można zdefiniować w powiązaniu z uprawnieniami merytorycznymi.

Wskazówka
Raport służy jako szablon. Raport można skonfigurować zgodnie ze swoimi wymaganiami. Specjalnie do tego celu dostępna jest aplikacja Raporty. Informacje na temat tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji raportów. Ten dokument informuje o parametrach raportu, za pomocą którego można określić, co zawiera dokument, który ma zostać wydrukowany. Można również znaleźć informacje o wyniku wyjściowym.

Parametry raportu

Parametry raportu służą do określenia charakterystyki wyszukiwania i wyniku raportu. Dlatego do wybierania zestawów danych używa się parametrów. Dostępne parametry:
  • Tytuł raportu – parametr Tytuł zawiera tytuł dokumentu raportu. Pole jest uzupełnione domyślną wartością z możliwością indywidualnej zmiany.
  • Rodzaj – zawęża drukowane elementy do konkretnego rodzaju/rodzajów dokumentu szybkiej rejestracji
  • Oznaczenie – zawęża liczbę elementów na raporcie do rodzajów dokumentów szybkiej rejestracji sprzedaży o oznaczeniu wprowadzonym w tym polu
  • Znacznik usuwania – pozwala określić, czy rodzaje dokumentów pobrane do raportu mają być oznaczone znacznikiem usuwania

Wynik raportu

W raporcie pola prezentowane są analogicznie jak w aplikacji. W przypadku rodzajów dokumentów szybkiej rejestracji sprzedaży ze znacznika usuwania w pierwszej linii wyświetlany jest komunikat Oznaczone znacznikiem usuwania. Parametry aktywowane poprzez pola wyboru są w raporcie wyświetlana jako Aktywne lub Nieaktywne. Pola opisane są w podrozdziałach pogrupowanych według nagłówków w raporcie.

Pola z nagłówka

  • Rodzaj – pole zawiera rodzaj dokumentu szybkiej rejestracji sprzedaży
  • Oznaczenie – pole prezentuje oznaczenie rodzaju dokumentu szybkiej rejestracji sprzedaży
  • Schemat numeracji – wyświetla schemat numeracji rodzaju dokumentów
  • Pochodzenie przedstawiciela – informuje skąd pobierane są informacje o przedstawicielu handlowym. Dostępne opcje:
    • Klient
    • Odbiorca dostawy
    • Odbiorca faktury

Pola z zakładki Dane dostawy

  • Obliczenie preferowanego terminu – prezentuje liczbę dni potrzebnych do obliczenia preferowanego terminu dostawy
  • Wykorzystaj magazyn – zawiera informacje, czy rodzaj dokumentu ma aktywną funkcję określania magazynów
  • Magazyn – prezentuje domyślny magazyn
  • Zastosuj warunki dostawy – informuje, czy rodzaj dokumentu dopuszcza użycie warunków dostawy
  • Warunki dostawy – prezentuje warunki dostawy
  • Warunki wysyłki – prezentuje warunki wysyłki

Pola z zakładki Dane faktury

  • Zastosuj warunki płatności – prezentuje informację, czy rodzaj dokumentu dopuszcza użycie domyślnych warunków płatności
  • Zastosuj ceny – wyświetla informacje, czy rodzaj dokumentu dopuszcza ustalanie cen
  • Ustalanie cen – informuje w jaki sposób będą ustalane ceny na dokumencie: natychmiast, czy z opóźnieniem
  • Pochodzenie ceny – prezentuje informacje o źródle ustalenia ceny: cennik, czy ręcznie ustalona cena

Pola z zakładki Dane dokumentu docelowego

  • Typ dokumentu docelowego – informacja jaki dokument docelowy zostanie wygenerowany za pomocą rodzaju: zapytanie ofertowe sprzedaży, oferta sprzedaży lub zamówienie sprzedaży
  • Rodzaj zapytania ofertowego – informacja jaki rodzaj zapytania ofertowego zostanie użyty do utworzenia zapytania ofertowego
  • Rodzaj oferty sprzedaży – informacja jaki rodzaj oferty zostanie użyty do jej wygenerowania
  • Rodzaj zamówienia sprzedaży – informacja za pomocą jakiego rodzaju zostanie utworzone zamówienie
  • Automatycznie zatwierdzaj ostrzeżenia – prezentuje informacje, czy dla danego rodzaju została włączona funkcja automatycznego zatwierdzania ostrzeżeń
  • Po przejęciu – wyświetla informacje o tym, co stanie się z dokumentem szybkiej rejestracji sprzedaży po przejęciu

Czy ten artykuł był pomocny?