Lista: Zlecenia dystrybucyjne

Aplikacja Lista: Zlecenia dystrybucyjne służy przede wszystkim do wyszukiwania zleceń dystrybucji za pomocą ich podstawowych informacji, takich jak rodzaj i numer zlecenia dystrybucji. Za pomocą tej aplikacji można uzyskać przegląd zarejestrowanych zleceń dystrybucji. Ponadto z poziomu aplikacji można
wykonywać dalsze akcje dla jednego lub większej liczby dokumentów, takie jak ustawianie i usuwanie znacznika usuwania w celu reorganizacji lub drukowania zleceń dostawy.
Główny ogólny opis listy, który obejmuje zwykłą obsługę zapytania i obszaru roboczego, można znaleźć w dokumentacji Listy. Informacje na temat konfiguracji, jednostek biznesowych i uprawnień można znaleźć w dokumentacji Zlecenia dystrybucyjne, w którym opisano aplikację. Poniżej omówiono tematy, które odnoszą się konkretnie do aplikacji Lista: Zlecenia dystrybucyjne.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji „Lista: Zlecenia dystrybucyjne można uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych zleceń dystrybucji. Dostępne są również dalsze opcje przetwarzania:

  • Wyświetlenie łańcucha dokumentów powiązanych dla pojedynczego dokumentu.
  • Użycie numeru dokumentu, aby przełączyć się do aplikacji Zlecenia dystrybucyjne w celu dalszego przetwarzania dokumentu.
  • Wstawienie lub usunięcie znacznika usuwania dla reorganizacji
  • Wykonywanie akcji związanych z aplikacją.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Pola zapytań są przechowywane w nagłówku. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić. Nagłówek jest zapisywany dla każdego widoku. Można określić, które pola zapytania będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać żądane pola zapytania z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy.

Ogólne opisy nagłówka można znaleźć w dokumentacji Listy.
Aby uzyskać informacje na temat znaczenia pól, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Zlecenia dystrybucyjne.

Wyszukiwania szczegółowe

Oprócz wyszukiwania głównego z funkcjami zapytania w nagłówku, można również stosować wyszukiwanie szczegółowe. Wyszukiwania szczegółowe można łączyć z wyszukiwaniem głównym w taki sposób, że zarówno cechy zapytania z obszaru zapytań, jak i cechy zapytania z wyszukiwania szczegółowego są oceniane jako połączenie AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego
dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Dla każdego wyszukiwania szczegółowego dostępny jest osobny przycisk umożliwiający wyświetlenie odpowiednich wyników w obszarze roboczym. Jeśli przycisk ten zostanie aktywowany, w obszarze roboczym pojawi się kolejny wiersz nagłówka z
odpowiednimi szczegółowymi informacjami.

Dostępne są następujące wyszukiwania szczegółowe:

  • Podstawowe pozycje
  • Pozycje szczegółowe

Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Można samodzielnie określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać wymagane pola zapytania z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy. W razie potrzeby należy skorzystać z pomocy
dotyczącej pola zapytania.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są żądane zlecenia dystrybucji. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla zlecenia dystrybucji. Można utworzyć kilka widoków, aby wyświetlić zlecenie dystrybucji na różne sposoby z różnymi informacjami.
Jeśli aktywowano również przycisk wyszukiwania szczegółowego, tabela zawiera dodatkowy wiersz nagłówka i szczegółowe informacje.
Ogólny opis obszaru roboczego można znaleźć w dokumentacji Listy.
Aby uzyskać informacje na temat znaczenia kolumn, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Zlecenia dystrybucyjne.

Akcje związane z aplikacją

W aplikacji dostępne są następujące działania związane z aplikacją Lista: Zlecenia dystrybucyjne:

  • Zwolnienie zleceń dystrybucji
  • Blokowanie zleceń dystrybucji
  • Generowanie i drukowanie faktur proforma
  • Tworzenie zleceń dostawy z odniesieniem do zamówienia
  • Generowanie wewnętrznych rozliczeń

Działania zostały opisane w dokumentacji Zlecenia dystrybucji: Akcje. W razie potrzeby należy również zapoznać się z dokumentacją Akcje: Zwalnianie, blokowanie i realizacja dokumentów lub pozycji w celu zwolnienia i zablokowania dokumentów.
Specjalne funkcje do zastosowań w listach można znaleźć poniżej w tych rozdziałach:

Tworzenie zleceń dostawy z odniesieniem do zamówienia

W przypadku zleceń dystrybucji typu Dostawa ze zwolnionymi pozycjami zlecenia można utworzyć jedno lub więcej zleceń dostawy za pomocą akcji [Utwórz zlecenia dostawy z odniesieniem do zamówienia].
W danym momencie może być realizowane tylko jedno zlecenie dostawy dla danej pozycji zamówienia, nawet w przypadku dostaw częściowych. Zlecenie dostawy dla pozycji zamówienia musi najpierw zostać zrealizowane i dostarczone w całości, aby pozycja zamówienia otrzymała status Brak zlecenia dostawy w
trakcie realizacji, zanim będzie można wygenerować kolejne zlecenie dostawy dla tej pozycji zlecenia.
Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w dokumentacji Zlecenia dystrybucji: Akcje„. W przeciwieństwie do aplikacji Zlecenia dystrybucyjne, w aplikacji Lista: Zlecenia dystrybucyjne w oknie dialogowym, które otwiera się po kliknięciu na akcję, można również znaleźć następujące parametry dla tej akcji:

  • Tworzenie wielu zleceń przetwarzania – Funkcja ta jest dostępna ze względu na potencjalnie duże ilości danych do przetworzenia. Pozwala określić, czy system ma generować kilka zleceń przetwarzania dla wybranych zleceń dystrybucji i zleceń dostawy, które mają być dla nich generowane w celu przyspieszenia przetwarzania.
  • Generowanie – pozwala określić, czy dla każdego zamówienia ma być składane osobne zamówienie dostawy. Wartość należy wybrać spośród następujących pozycji:
    • Na zamówienie – jeśli ustawiona jest opcja Na zamówienie, zamówienie dostawy zawiera tylko pozycje z jednego zamówienia.
    • Z dostaw zbiorowych – jeśli ustawiony jest wpis Z dostaw zbiorczych, zlecenie dostawy zawiera wszystkie pozycje o takich samych cechach dostawy we wszystkich zleceniach.
  • Automatyczne potwierdzanie ostrzeżeń – można użyćtej funkcji, aby określić, w jaki sposób system powinien obsługiwać wszelkie ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji. W przypadku aktywacji tej funkcji wszelkie pojawiające się ostrzeżenia są automatycznie potwierdzane. Jeśli funkcja jest nieaktywna, ostrzeżenia prowadzą do anulowania wykonania akcji.
  • Generowanie wewnętrznych rozliczeń – ta akcja służy do przypisania ilości artykułów zamówionych w ramach zlecenia dystrybucji. Rozliczenie wewnętrzne obejmuje tworzenie faktur sprzedaży i zakupu. Ponadto wygenerowana faktura sprzedaży jest drukowana jako dokument.
    Więcej informacji na temat tej akcji można znaleźć w dokumentacji Zlecenia dystrybucyjne: Akcje. W przeciwieństwie do aplikacji Zlecenia dystrybucyjne, w aplikacji Lista: Zlecenia dystrybucyjne w oknie dialogowym, które otwiera się po kliknięciu akcji, można również znaleźć następujący parametr dla tej akcji:
  • Poziom podsumowania – określa, czy dla każdego zamówienia ma być wystawiana osobna faktura. Wartość należy wybrać spośród dostępnych opcji:
    • Fakturowanie indywidualne
    • Faktura zbiorcza

Jeśli ustawiona jest pozycja Fakturowanie indywidualne, faktura sprzedaży zawiera tylko pozycje z jednego zamówienia.
Jeśli ustawiona jest pozycja Faktura zbiorcza, faktura sprzedaży zawiera wszystkie pozycje o takich samych cechach faktury we wszystkich zamówieniach. Oto niektóre z cech faktury:

  • Odbiorca faktury
  • Płatnik
  • Warunki płatności
  • Symbol faktury zbiorczej

Jest dostępna w aplikacji Konfiguracja funkcja Sprzedaż, podfunkcja Generowanie faktur, aktywowana jest funkcja Połącz zamówienia od kilku klientów, a następnie zamówienia od różnych klientów, ale o tych samych cechach faktury, są łączone we wspólną fakturę.

Czy ten artykuł był pomocny?