Lista: Plany kontroli

Opis aplikacji

Aplikacja Lista: Plany kontroli stanowi przegląd wszystkich planów kontroli utworzonych przez użytkownika. Służy ona do wyszukiwania planów kontroli według zadanych kryteriów. Z poziomu listy planów kontroli możliwe jest wykonywanie działań na wielu planach kontroli jednocześnie. Jest to pomocne dla osób odpowiedzialnych za plany kontroli, np. aby zobaczyć, które dokumenty wymagają zatwierdzenia i wykonać wymagane działania.

Aplikacja składa się z:

  • Nagłówka – zawiera przyciski oraz pola umożliwiające filtrowanie danych wyświetlanych w tabeli
  • Tabeli – wyświetlającej dane zgodnie z kryteriami wyszukiwania wprowadzonymi w nagłówku

Opis przycisków standardowych znajdujących się w nagłówku aplikacji znajduje się w artykule Ustawienia aplikacji typu Lista, który opisuje również możliwości aplikacji o typie Lista.

Budowa aplikacji Lista: Plany kontroli

Nagłówek

Nagłówek aplikacji Lista: Plany kontroli

Nagłówek aplikacji Lista: Plany kontroli zawiera następujące przyciski akcji:

  • [Nowy] – otwiera pusty arkusz listy
  • [Zapisz] – przycisk nieaktywny w aplikacji Lista: Plany kontroli. W celu zapisania szablonu wyszukiwania należy to zrobić za pomocą konfigurowalnych widoków.
  • [Usuń] – przycisk nieaktywny w aplikacji Lista: Plany kontroli. Aby usunąć wprowadzone filtry należy użyć przycisku akcji [Aktualizuj].
  • [Weryfikuj] – pozwala sprawdzić poprawność danych wprowadzonych parametrów oraz sprawdzić, czy wszystkie pola obowiązkowe zostały uzupełnione. W przypadku, gdy brakuje danych lub wprowadzone dane są niepoprawne, pole zostanie zaznaczone czerwonym trójkątem w rogu pola.
  • [Aktualizuj] – odświeża dane w tabeli
    • [Aktualizuj (automatycznie)] – odświeża dane w tabeli w sposób automatyczny
    • [Aktualizuj (w tle)] – odświeża dane tabeli w tle. W wyniku wykonania tej akcji odświeżana jest tabela pozycji. Jeśli ilość wprowadzonych wyników wyszukiwania przekracza 1000, akcja umożliwia wyświetlenie wszystkich pozycji (domyślnie podczas wyszukiwania danych w aplikacji typu lista wyświetlane jest 1000 wyników)
    • [Zatrzymaj] – w przypadku dużej ilości aktualizowanych danych (ponad 1000 wyników), umożliwia zatrzymanie procesu aktualizacji
    • [Policz obiekty] – system przelicza ilość pozycji odpowiadających zadanym kryteriom. Informacja wyświetlana jest w postaci komunikatu informacyjnego a pola wyszukiwania i tabela wyników są czyszczone.
  • [Oblicz i wyświetl sumy] – przycisk akcji nieaktywny w aplikacji Lista: Plany kontroli, ponieważ wyniki nie mają danych liczbowych, które można zsumować.
  • [Eksportuj] – umożliwia eksport wyników wyszukiwania do pliku.
    • [Eksportuj wyświetlone obiekty] – otwiera okno dialogowe, w którym można zdefiniować ustawienia dotyczące eksportu obiektów do pliku PDF lub XLS.
    • [Eksportuj obiekty zgodnie z kryteriami wyszukiwania] – otwiera aplikację w tle pozwalającą na wykonanie eksportu pozycji do systemowego repozytorium wiedzy w wybranym formacie.
    • [Kopiuj link z kryteriami wyszukiwania] – otwiera okno dialogowe wyświetlające link z kryteriami wyszukiwania i umożliwia jego modyfikację.
  • [Edytuj] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie statusu W opracowaniu do planu kontroli. W rezultacie plan kontroli może zostać zwolniony lub zatwierdzony w kolejnych etapach.
  • [Zatwierdź] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie do planu kontroli statusu W trakcie zatwierdzania. W rezultacie plan kontroli może zostać zwolniony lub edytowany w kolejnych etapach.
  • [Zwolnij] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie do planu kontroli statusu Zwolniony. W rezultacie plan kontroli może być wykorzystywany w procesie kontroli jakości.
  • [Zablokuj] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie do planu kontroli statusu Zablokowany. W rezultacie plan kontroli nie może być używany w procesie kontroli jakości.
  • [Odrzuć] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie do planu kontroli statusu Odrzucony. W rezultacie plan kontroli nie może być używany w procesie kontroli jakości.

Ze względu na możliwość włączenia i wyłączenia wersjonowania planów kontroli w aplikacji Konfiguracja, akcje [Edytuj], [Odrzuć] i [Zatwierdź] nie zawsze będą możliwe do wykonania. Poniżej znajdują się wykresy zmian statusu dla planów kontroli z i bez aktywowanego wersjonowania.

Wykres statusów planów kontroli z aktywnym wersjonowaniem

Wykres statusów planów kontroli bez aktywnego wersjonowania

W nagłówku znajdują się pola wyszukiwania. Najważniejsze pola wyszukiwania są dostępne od początku pracy z aplikacją, jednak liczba pól i ich rozmieszczenie mogą się różnić. Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat znaczenia pól, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Plan kontroli.

Nagłówek domyślnie składa się z następujących pól zapytań:

  • Rodzaj planów kontroli – pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania
  • Plan kontroli (kod) – pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania
  • Plan kontroli (wersja) – numer wersji danego dokumentu Plany kontroli. Pole numeryczne. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
  • Obowiązuje od – data, od której dany plan kontroli jest ważny. Pole w formacie daty. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
  • Status – status planu kontroli. Pole z możliwością wielokrotnego wyboru:
    • W opracowaniu,
    • W weryfikacji,
    • Zwolniony,
    • Zablokowany,
    • Wygasły,
    • Odrzucony,
    • Zatwierdzony

Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.

Uwaga
Jeśli plan kontroli posiada status W opracowaniu, W weryfikacji, Zablokowany, Odrzucony lub Wygasły – plan kontroli nie może być użyty.
Jeśli plan kontroli ma status Zwolniony – może być użyty.
  • Odpowiedzialny pracownik osoba, która utworzyła plan kontroli i jest za niego odpowiedzialna. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
  • Zatwierdzający – osoba wyznaczona do zatwierdzenia planu kontroli. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
  • Parametr – parametr podlegający kontroli jakości. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
  • Metoda – metoda przeprowadzania kontroli jakości. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
  • Znacznik usuwania – pole z wyborem wielokrotnym:
    • Wszystkie,
    • Ze znacznikiem usuwania
    • Bez znacznika usuwania

Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.

  • Organizacja – organizacja, w której utworzono plan kontroli. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.

Tabela

Tabela aplikacji wyświetla dane zgodnie z zadanym filtrem w nagłówku aplikacji.

Tabela aplikacji Lista: Plany kontroli z przykładowym wynikiem wyszukiwania

W tabeli znajdują się następujące przyciski:

  • [Ustaw właściwości zapytań i wyników] – pozwala ustalić właściwości wyników wyświetlanych w tabeli.
Lista rozwijana przycisku akcji [Ustaw właściwości zapytań i wyników]

Do wyboru są poniższe funkcje:

  • [Właściwości widoku] – otwiera okno Właściwości widoku, w którym można wprowadzić ustawienia dotyczące widoku tabeli, np. kolor tła
  • [Ustaw pola wyszukiwania] – otwiera okno z ustawieniami pól wyszukiwania, w którym można wskazać, które pola wyszukiwania mają znaleźć się w nagłówku aplikacji.
  • [Definiuj grupowanie i sortowanie] – otwiera okno Ustawienia grupowania i sortowania, gdzie można ustalić sposób grupowania i sortowania wyników tabeli, np. sortuj rosnąco
  • [Wybierz kolumny] – otwiera okno, w którym można wybrać kolumny wyświetlane w tabeli obszaru roboczego
  • [Właściwości kolumn] – otwiera okno Właściwości kolumn, w którym można podejrzeć i wprowadzić nowe ustawienia dla każdej kolumny znajdującej się w tabeli
  • [Wyświetl/Ukryj obszary] – umożliwia modyfikację wyświetlania tabeli.
Lista rozwijana przycisku akcji [Wyświetl/Ukryj obszary]

Do wyboru są poniższe funkcje:

  • [Ukryj/Wyświetl nagłówek listy] – ukrywa/wyświetla opis kolumn tabeli
  • [Ukryj/Pokaż status wiersza] – ukrywa/wyświetla kolumnę ze statusem wiersza
  • [Wyświetl/Ukryj obszar grupowania i sortowania] – umożliwia przeciągnięcie nazwy kolumny na wyświetlony obszar nad nagłówkiem tabeli i grupowanie danych wg wybranego atrybutu oraz ukrycie obszaru.
  • [Rozszerz wszystkie grupy] – rozwija zgrupowane pozycje w tabeli
  • [Redukuj wszystkie grupy] – zwija wszystkie zgrupowane pozycje w tabeli
  • [Pokaż wszystkie obszary] – wyświetla wszystkie kolumny oraz opisy
  • [Ukryj wszystkie obszary] – ukrywa wszystkie kolumny oraz opisy

Kolumny w tabeli odpowiadają opisom pól definiowanych w nagłówku aplikacji.

Konfiguracja

Aplikacja Lista: Plany kontroli może być używana tylko wtedy, gdy w aplikacji Konfiguracja funkcja Kontrola jakości dla organizacji jest oznaczona jako Aktywna.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Lista: Plany kontroli com.sem.ext.app.qm.obj.QualityControlPlan wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Plany kontroli między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka ta stanowi część grupy jednostek biznesowych com.sem.ext.app.qm.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Lista: Plany kontroli nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Dla aplikacji Lista: Plany kontroli nie są wymagane przyporządkowania organizacji.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Lista: Plany kontroli nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Plany kontroli nie jest udostępniana partnerom biznesowym

 

 

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?