Opis aplikacji
Aplikacja Lista: Plany kontroli stanowi przegląd wszystkich planów kontroli utworzonych przez użytkownika. Służy ona do wyszukiwania planów kontroli według zadanych kryteriów. Z poziomu listy planów kontroli możliwe jest wykonywanie działań na wielu planach kontroli jednocześnie. Jest to pomocne dla osób odpowiedzialnych za plany kontroli, np. aby zobaczyć, które dokumenty wymagają zatwierdzenia i wykonać wymagane działania.
Aplikacja składa się z:
- Nagłówka – zawiera przyciski oraz pola umożliwiające filtrowanie danych wyświetlanych w tabeli
- Tabeli – wyświetlającej dane zgodnie z kryteriami wyszukiwania wprowadzonymi w nagłówku
Opis przycisków standardowych znajdujących się w nagłówku aplikacji znajduje się w artykule Ustawienia aplikacji typu Lista, który opisuje również możliwości aplikacji o typie Lista.
Nagłówek
Nagłówek aplikacji Lista: Plany kontroli zawiera następujące przyciski akcji:
- [Nowy] – otwiera pusty arkusz listy
- [Zapisz] – przycisk nieaktywny w aplikacji Lista: Plany kontroli. W celu zapisania szablonu wyszukiwania należy to zrobić za pomocą konfigurowalnych widoków.
- [Usuń] – przycisk nieaktywny w aplikacji Lista: Plany kontroli. Aby usunąć wprowadzone filtry należy użyć przycisku akcji [Aktualizuj].
- [Weryfikuj] – pozwala sprawdzić poprawność danych wprowadzonych parametrów oraz sprawdzić, czy wszystkie pola obowiązkowe zostały uzupełnione. W przypadku, gdy brakuje danych lub wprowadzone dane są niepoprawne, pole zostanie zaznaczone czerwonym trójkątem w rogu pola.
- [Aktualizuj] – odświeża dane w tabeli
- [Aktualizuj (automatycznie)] – odświeża dane w tabeli w sposób automatyczny
- [Aktualizuj (w tle)] – odświeża dane tabeli w tle. W wyniku wykonania tej akcji odświeżana jest tabela pozycji. Jeśli ilość wprowadzonych wyników wyszukiwania przekracza 1000, akcja umożliwia wyświetlenie wszystkich pozycji (domyślnie podczas wyszukiwania danych w aplikacji typu lista wyświetlane jest 1000 wyników)
- [Zatrzymaj] – w przypadku dużej ilości aktualizowanych danych (ponad 1000 wyników), umożliwia zatrzymanie procesu aktualizacji
- [Policz obiekty] – system przelicza ilość pozycji odpowiadających zadanym kryteriom. Informacja wyświetlana jest w postaci komunikatu informacyjnego a pola wyszukiwania i tabela wyników są czyszczone.
- [Oblicz i wyświetl sumy] – przycisk akcji nieaktywny w aplikacji Lista: Plany kontroli, ponieważ wyniki nie mają danych liczbowych, które można zsumować.
- [Eksportuj] – umożliwia eksport wyników wyszukiwania do pliku.
- [Eksportuj wyświetlone obiekty] – otwiera okno dialogowe, w którym można zdefiniować ustawienia dotyczące eksportu obiektów do pliku PDF lub XLS.
- [Eksportuj obiekty zgodnie z kryteriami wyszukiwania] – otwiera aplikację w tle pozwalającą na wykonanie eksportu pozycji do systemowego repozytorium wiedzy w wybranym formacie.
- [Kopiuj link z kryteriami wyszukiwania] – otwiera okno dialogowe wyświetlające link z kryteriami wyszukiwania i umożliwia jego modyfikację.
- [Edytuj] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie statusu W opracowaniu do planu kontroli. W rezultacie plan kontroli może zostać zwolniony lub zatwierdzony w kolejnych etapach.
- [Zatwierdź] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie do planu kontroli statusu W trakcie zatwierdzania. W rezultacie plan kontroli może zostać zwolniony lub edytowany w kolejnych etapach.
- [Zwolnij] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie do planu kontroli statusu Zwolniony. W rezultacie plan kontroli może być wykorzystywany w procesie kontroli jakości.
- [Zablokuj] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie do planu kontroli statusu Zablokowany. W rezultacie plan kontroli nie może być używany w procesie kontroli jakości.
- [Odrzuć] – wykonanie tej akcji powoduje przypisanie do planu kontroli statusu Odrzucony. W rezultacie plan kontroli nie może być używany w procesie kontroli jakości.
Ze względu na możliwość włączenia i wyłączenia wersjonowania planów kontroli w aplikacji Konfiguracja, akcje [Edytuj], [Odrzuć] i [Zatwierdź] nie zawsze będą możliwe do wykonania. Poniżej znajdują się wykresy zmian statusu dla planów kontroli z i bez aktywowanego wersjonowania.
Wykres statusów planów kontroli bez aktywnego wersjonowania
W nagłówku znajdują się pola wyszukiwania. Najważniejsze pola wyszukiwania są dostępne od początku pracy z aplikacją, jednak liczba pól i ich rozmieszczenie mogą się różnić. Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat znaczenia pól, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Plan kontroli.
Nagłówek domyślnie składa się z następujących pól zapytań:
- Rodzaj planów kontroli – pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania
- Plan kontroli (kod) – pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania
- Plan kontroli (wersja) – numer wersji danego dokumentu Plany kontroli. Pole numeryczne. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
- Obowiązuje od – data, od której dany plan kontroli jest ważny. Pole w formacie daty. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
- Status – status planu kontroli. Pole z możliwością wielokrotnego wyboru:
- W opracowaniu,
- W weryfikacji,
- Zwolniony,
- Zablokowany,
- Wygasły,
- Odrzucony,
- Zatwierdzony
Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
Jeśli plan kontroli ma status Zwolniony – może być użyty.
- Odpowiedzialny pracownik osoba, która utworzyła plan kontroli i jest za niego odpowiedzialna. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
- Zatwierdzający – osoba wyznaczona do zatwierdzenia planu kontroli. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
- Parametr – parametr podlegający kontroli jakości. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
- Metoda – metoda przeprowadzania kontroli jakości. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
- Znacznik usuwania – pole z wyborem wielokrotnym:
- Wszystkie,
- Ze znacznikiem usuwania
- Bez znacznika usuwania
Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
- Organizacja – organizacja, w której utworzono plan kontroli. Pole używane tylko do filtrowania wyników wyszukiwania.
Tabela
Tabela aplikacji wyświetla dane zgodnie z zadanym filtrem w nagłówku aplikacji.
W tabeli znajdują się następujące przyciski:
- [Ustaw właściwości zapytań i wyników] – pozwala ustalić właściwości wyników wyświetlanych w tabeli.
Do wyboru są poniższe funkcje:
- [Właściwości widoku] – otwiera okno Właściwości widoku, w którym można wprowadzić ustawienia dotyczące widoku tabeli, np. kolor tła
- [Ustaw pola wyszukiwania] – otwiera okno z ustawieniami pól wyszukiwania, w którym można wskazać, które pola wyszukiwania mają znaleźć się w nagłówku aplikacji.
- [Definiuj grupowanie i sortowanie] – otwiera okno Ustawienia grupowania i sortowania, gdzie można ustalić sposób grupowania i sortowania wyników tabeli, np. sortuj rosnąco
- [Wybierz kolumny] – otwiera okno, w którym można wybrać kolumny wyświetlane w tabeli obszaru roboczego
- [Właściwości kolumn] – otwiera okno Właściwości kolumn, w którym można podejrzeć i wprowadzić nowe ustawienia dla każdej kolumny znajdującej się w tabeli
- [Wyświetl/Ukryj obszary] – umożliwia modyfikację wyświetlania tabeli.
Do wyboru są poniższe funkcje:
- [Ukryj/Wyświetl nagłówek listy] – ukrywa/wyświetla opis kolumn tabeli
- [Ukryj/Pokaż status wiersza] – ukrywa/wyświetla kolumnę ze statusem wiersza
- [Wyświetl/Ukryj obszar grupowania i sortowania] – umożliwia przeciągnięcie nazwy kolumny na wyświetlony obszar nad nagłówkiem tabeli i grupowanie danych wg wybranego atrybutu oraz ukrycie obszaru.
- [Rozszerz wszystkie grupy] – rozwija zgrupowane pozycje w tabeli
- [Redukuj wszystkie grupy] – zwija wszystkie zgrupowane pozycje w tabeli
- [Pokaż wszystkie obszary] – wyświetla wszystkie kolumny oraz opisy
- [Ukryj wszystkie obszary] – ukrywa wszystkie kolumny oraz opisy
Kolumny w tabeli odpowiadają opisom pól definiowanych w nagłówku aplikacji.
Konfiguracja
Aplikacja Lista: Plany kontroli może być używana tylko wtedy, gdy w aplikacji Konfiguracja funkcja Kontrola jakości dla organizacji jest oznaczona jako Aktywna.
Jednostki biznesowe
Jednostka biznesowa Lista: Plany kontroli com.sem.ext.app.qm.obj.QualityControlPlan wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Plany kontroli między innymi w celu:
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definiowania działań
- Importu i eksportu danych
Jednostka ta stanowi część grupy jednostek biznesowych com.sem.ext.app.qm.MasterData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Lista: Plany kontroli nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacji
Dla aplikacji Lista: Plany kontroli nie są wymagane przyporządkowania organizacji.
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Lista: Plany kontroli nie są dostępne funkcje specjalne.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Plany kontroli nie jest udostępniana partnerom biznesowym