Organizacje

Aplikacja Organizacje służy do rejestrowania organizacji i struktur organizacyjnych w celu uzyskania możliwości korzystania z wielu lokalizacji lub uprawnień związanych z treścią. Podstawą danych organizacji są partnerzy, którzy muszą być najpierw zarejestrowani z typem partnera Organizacja.

Niniejsza dokumentacja opisuje strukturę aplikacji Organizacje. Znajdują się w niej informacje na temat dodatkowego, dokowanego okna Struktura organizacyjna, nagłówka i obszaru roboczego.

Więcej informacji na temat organizacji można znaleźć w artykule Wprowadzenie: Organizacje.

Instrukcje dotyczące korzystania z aplikacji Organizacje, np. jak wprowadzać lub edytować organizacje, można znaleźć w aplikacji Instrukcje: Organizacje.

Definicje terminów

  • Organizacja zakupu — organizacja zakupu to organizacja, która jest przypisana do struktury organizacyjnej Zakup i tym samym reprezentuje węzeł struktury organizacyjnej
  • Firma — w odniesieniu do organizacji, przypisana organizacja jest określana jako spółka
    w strukturze organizacyjnej dla celów rachunkowości. Spółka jest podmiotem
    prawnym, który jest ujmowany oddzielnie w bilansie. W aplikacji Konfiguracja definiuje się firmę księgową, do której należą rekordy danych przeniesione z bazy danych OLTP. W rachunkowości w jednej bazie danych można zarządzać dowolną liczbą firm.
  • Uprawnienia do treści — uprawnienia do treści to uprawnienia dla partnerów wewnętrznych i zewnętrznych. Uprawnienia do treści służą do kontrolowania dostępu do odczytu i zapisu danych oraz korzystania z funkcji. Są one określane na podstawie przypisanych organizacji.
  • Organizacja logistyki magazynowej — organizacja logistyki magazynowej to organizacja, która jest przypisana do struktury organizacyjnej Logistyka magazynowa i tym samym reprezentuje węzeł struktury organizacyjnej
  • Wielofirmowość — termin wyraża mapowanie procesów biznesowych grupy firm w bazie danych OLTP. Podczas mapowania procesów biznesowych i powiązanych organizacji nie ma znaczenia, czy poszczególne organizacje zaangażowane w tę grupę są prawnie niezależnymi organizacjami, czy nie. Organizacje mogą również znajdować się w różnych krajach, a tym samym podlegać różnym jurysdykcjom i strefom czasowym. Funkcja Wielofirmowość oferuje wspólne korzystanie z danych podstawowych w ramach grupy firm i obsługę międzyorganizacyjnych procesów biznesowych. W
    tym celu należy utworzyć struktury organizacyjne dla obszarów zadań związanych z zakupem, logistyką magazynową (w tym produkcją), rachunkowością i sprzedażą. Struktury te zasadniczo odzwierciedlają procesy w ramach grupy korporacyjnej i jej organizacji.
  • Organizacje — organizacja to typ partnera, w którym rejestrowane są na przykład firmy, oddziały, działy itp. Istnieje osobny typ partnera do rejestrowania osób. Organizacja może być również częścią struktury organizacyjnej w obszarach zadań Zakup, Logistyka magazynowa, Rachunkowość i Sprzedaż. Jako część takiej struktury organizacyjnej, organizacja jest również nazywana organizacją zakupu, logistyki magazynowej lub sprzedaży lub firmą księgową, w zależności od jej obszaru odpowiedzialności.
  • Struktury organizacyjne — struktura organizacyjna zasadniczo odzwierciedla organizację procesów w grupie korporacyjnej. Struktura organizacyjna jest również częściowo mapowana. Aby korzystać z uprawnień do treści i mapować procesy biznesowe grupy korporacyjnej, wymagane są struktury organizacyjne, które można skonfigurować dla następujących obszarów odpowiedzialności:
    • Zakup
    • Logistyka magazynowa
    • Rachunkowość
    • Sprzedaż
  • Jednofirmowość — termin opisuje środowisko, w którym tylko klient jest mapowany jako prawnie niezależna firma. Firma ta jest organizacją zakupu, logistyki magazynowej i sprzedaży, a także firmą księgową dla struktur organizacyjnych. W środowisku jednofirmowym uprawnienia do treści mogą
    być przypisane do struktur organizacyjnych kilku organizacji, które są częścią firmy, takich jak oddziały, działy, itp.
  • Organizacja sprzedaży — organizacja sprzedaży to organizacja, która jest przypisana do struktury organizacyjnej Sprzedaż i tym samym reprezentuje węzeł struktury organizacyjnej

Opis aplikacji

Aplikacja Organizacje służy do rejestrowania organizacji i struktur organizacyjnych dla funkcji wielofirmowości lub dla uprawnień do treści. Podstawą danych organizacji są partnerzy, których należy najpierw wprowadzić za pomocą typu partnera Organizacja.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego. Dostępne jest również dokowane okno Struktura organizacyjna.

Okno dokowane Struktura organizacyjna

Zawartość dokowanego okna Struktura organizacyjna zależy od zakładki wybranej w obszarze roboczym aplikacji:

  • Uprawnienia – po wybraniu zakładki Uprawnienia w oknie dokowanym wyświetlana jest lista wszystkich wprowadzonych organizacji, niezależnie od ich przynależności do struktur organizacyjnych.
  • Zakup – po wybraniu zakładki Zakup w oknie dokowanym wyświetlane jest drzewo strukturalne ze wszystkimi organizacjami zakupu.
  • Logistyka magazynowa – po wybraniu zakładki Logistyka magazynowa w dokowanym oknie wyświetlane jest drzewo strukturalne ze wszystkimi organizacjami logistyki magazynowej. Obejmuje ono również lokalizacje.
  • Sprzedaż – po wybraniu zakładki Sprzedaż w dokowanym oknie wyświetlane jest drzewo strukturalne ze wszystkimi organizacjami sprzedaży.
  • Rachunkowość – po wybraniu zakładki Rachunkowość w obszarze dokowania wyświetlana jest lista wszystkich firm.
  • Widoczność partnerów – jeśli wybrana jest zakładka Widoczność partnerów, okno dokowane wyświetla to, co zostało wcześniej wybrane. Przełączenie na tę kartę nie ma wpływu na zawartość okna dokowanego.

Nagłówek

Nagłówek zawiera pola, które jednoznacznie identyfikują organizację, a także podstawowe dane, które są istotne dla organizacji.

  • Organizacja – to pole służy do określenia partnera, dla którego dane organizacyjne mają być rejestrowane lub którego dane organizacyjne mają być wyświetlane. Nazwa wyświetlana w polu odpowiada wyszukiwanemu terminowi partnera.
Uwaga
Partnerzy, którzy zawierają myślnik w identyfikatorze, nie mogą być wykorzystywani w aplikacji Organizacje.
  • Typ – w tym polu za pomocą ikon wyświetlane są struktury organizacyjne, do których należy bieżąca organizacja. Podpowiedzi wyświetlanych struktur organizacyjnych zawierają następujące dodatkowe informacje oprócz nazwy struktury, takie jak własne dane podstawowe (Sprzedaż, Zakup) lub lokalizacja (Logistyka magazynowa) czy status (z wyjątkiem statusu Zwolniony). Dla struktur organizacyjnych wyświetlane są również symbole:
    • Zakup
    • Logistyka magazynowa
    • Sprzedaż
    • Rachunkowość
    • Klient
  • Kalendarz – skrót strefy czasowej wybranej dla organizacji jest wyświetlany w polu Kalendarz. Ustawienia dat kalendarza wybiera się, klikając pole. Otwarte zostaje się okno dialogowe, w którym można określić następujące elementy:
    • Strefa czasowa – w tym polu należy wybrać strefę czasową, w której znajduje się organizacja, korzystając z przycisku uzupełniania wartości
    • Pierwszy dzień tygodnia – w tym polu należy wybrać dzień, w którym rozpoczyna się tydzień kalendarzowy organizacji
    • Dni w pierwszym tygodniu – w tym polu użytkownik określa, ile dni musi mieć pierwszy tydzień roku, aby mógł zostać oznaczony jako tydzień kalendarzowy 1.
Uwaga
Dane kalendarza można zmienić tylko w statusie Zarejestrowany. Status zmieniany jest po wykonaniu aktualizacji danych.
  • Firma – w tym polu należy wprowadzić firmę, do której należy organizacja. Pole to nie może być edytowane w przypadku organizacji, które same są spółkami, ponieważ w takim przypadku należy zawsze wprowadzić samą organizację. Firmę można zmienić tylko w statusie Zarejestrowany. Status zmieniany jest po wykonaniu aktualizacji danych.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym aplikacji dostępne są następujące zakładki:

  • Uprawnienia
  • Zakup
  • Logistyka magazynowa
  • Sprzedaż
  • Rachunkowość
  • Widoczność partnerów
Zakładka Uprawnienia

Na tej zakładce definiuje się dla otwartej organizacji, dla których jednostek biznesowych mają być używane uprawnienia do treści. Jednostki biznesowe są wymienione w tabeli.

Tabela składa się z następujących kolumn:

  • Jednostka biznesowa – w tej kolumnie wyświetlane są nazwy jednostek biznesowych, dla których można zdecydować, czy powinny być używane do określania uprawnień do treści. Kolumna nie może być edytowana.
  • Zastosowanie – w tej kolumnie za pomocą pola wyboru można określić, czy uprawnienia do treści dla odpowiedniej jednostki biznesowej powinny być używane dla otwartej organizacji. Jeśli pole wyboru dla jednostki biznesowej jest aktywne, określane są uprawnienia do treści dla tej jednostki. Specyfikacje dla uprawnień do treści są tworzone w tabeli Uprawnienia, którą można znaleźć w aplikacji, w której dana jednostka biznesowa jest używana jako podstawowa jednostka biznesowa. Przykładowo, jednostka biznesowa Rodzaje zamówień sprzedaży w aplikacji Rodzaje zamówień sprzedaży.
Zakładka Zakup

Na tej zakładce można określić, czy otwarta organizacja jest organizacją zakupu. Rejestrowane są również dane organizacji zakupu.

Na zakładce znajdują się następujące pola:

  • Organizacja zakupu – w tym polu można określić, czy otwarta organizacja powinna być organizacją zakupową. Do wyboru są następujące wpisy:
    • Tak – jeśli wybrano tą opcję, możliwa jest edycja pozostałych pól wejściowych
    • Nie – definicja może zostać zmieniona tylko w statusie Zarejestrowany. Status jest zmieniany po aktualizacji danych. Organizacja może być wykorzystywana jako organizacja zakupu dopiero po przypisaniu jej przez system statusu Zwolniony.
  • Nadrzędna – w tym polu wprowadzana i wyświetlana jest organizacja wyższego szczebla w danej strukturze organizacyjnej. Musi to być organizacja odpowiadająca wybranej strukturze organizacyjnej. Przykładowo, w przypadku organizacji zakupowej, organizacja nadrzędna również musi być organizacją zakupu. Po pierwszym zapisie nie można już zmienić organizacji wyższego poziomu.
  • Własne dane konfiguracyjne – w tym polu można określić, czy otwarta organizacja może zarządzać własnymi danymi podstawowymi. Należy wybrać jedną z następujących pozycji:
    • Zezwalaj – po wybraniu tej pozycji można edytować tabelę Organizacje dla współdzielonych danych. Ponadto w aplikacjach danych podstawowych, których to dotyczy, takich jak z. np. aplikacja Artykuły, akcja może być używana do zarządzania własnymi danymi podstawowymi.
    • Nie zezwalaj – organizacja nie może korzystać z własnych danych podstawowych, a jedynie pobierać je od organizacji nadrzędnej. Definicja może zostać zmieniona tylko w statusie Zarejestrowany. Status jest zmieniany po aktualizacji danych.
  • Status – to pole wskazuje status wykorzystania organizacji w odpowiedniej strukturze organizacyjnej i zdefiniowane dla niej dane. Status jest przypisywany przez system po wykonaniu aktualizacji danych. Wyświetlane mogą być następujące statusy:
    • Przejęty
    • W opracowaniu
    • Udostępniony
    • Zmieniony

Kolumny tabeli w szczegółach:

  • Jednostka biznesowa – w tej kolumnie wyświetlane są nazwy jednostek biznesowych, dla których można podjąć decyzję, czy otwarta organizacja udostępnia dane organizacji wyższego poziomu. Jeśli dane są rejestrowane, są one zapisywane na poziomie struktury organizacji nadrzędnej, z którą dane są udostępniane. Kolumna nie może być edytowana.
  • Organizacja – ta kolumna wskazuje organizację, z którą współdzielone są dane podstawowe. Dane są zapisywane na poziomie wyświetlanej organizacji. Wyświetlanie dla organizacji zakupu, logistyki magazynowej i sprzedaży zależy od ustawienia w kolumnie Samodzielna obsługa danych. Organizację, której udostępniane są dane jednostki biznesowej, można zdefiniować dla firmy na zakładce Rachunkowość. Jeśli brakuje tej informacji, żadne dane nie są udostępniane, a dane zarejestrowane dla otwartej organizacji są zawsze zapisywane na poziomie tej firmy.
    • Brak udostępniania danych – jeśli określono, że dane są rejestrowane i zapisywane na poziomie otwartej organizacji, w tej kolumnie nie jest wyświetlana żadna organizacja.
    • Współdzielone wykorzystanie danych – jeśli określono, że dane mają być udostępniane, w tej kolumnie wyświetlana jest organizacja nadrzędna, z którą otwarta organizacja udostępnia dane odpowiedniej jednostki biznesowej. Dane są przechowywane na poziomie wyświetlanej organizacji.
  • Samodzielna obsługa danych – w tej kolumnie można określić dla każdej jednostki biznesowej czy dane jednostki mają być udostępniane organizacji, czy też mają być wprowadzane własne dane na poziomie otwartej organizacji. Jeśli odpowiednie pole wyboru jest aktywne, dane jednostki biznesowej są zapisywane na poziomie otwartej organizacji podczas ich wprowadzania. Jeśli pole wyboru jest nieaktywne, dane są zapisywane na poziomie organizacji, która jest wyświetlana w kolumnie Organizacja i której dane są udostępniane.
Uwaga
Należy pamiętać, że wyklucza to również wspólne korzystanie z danych partnerów i artykułów z organizacji wyższego szczebla. Dlatego konieczne jest, aby organizacja, która utrzymuje własne dane, wprowadziła własne dane podstawowe.
Zakładka Logistyka magazynowa

Na tej zakładce można określić, czy otwarta organizacja jest organizacją logistyki magazynowej. Rejestrowane są również dane organizacji logistyki magazynowej.

Pola w szczegółach:

  • Organizacja logistyki magazynowej – w tym polu można określić, czy otwarta organizacja powinna być organizacją logistyki magazynowej. Do wyboru są następujące pozycje:
    • Tak – po wybraniu tej wartości można edytować pozostałe pola wejściowe. Organizacja logistyki magazynowej musi być również lokalizacją, aby można było zdefiniować uprawnienia do współdzielonych danych.
    • Nie – definicja może zostać zmieniona tylko w statusie Zarejestrowany. Status jest zmieniany po wykonaniu aktualizacji danych. Organizacja może być używana jako organizacja logistyki magazynowej dopiero po przypisaniu jej przez system statusu Udostępniony.
  • Nadrzędna – w tym polu wprowadzana i wyświetlana jest organizacja wyższego szczebla w danej strukturze organizacyjnej. Musi to być organizacja odpowiadająca wybranej strukturze organizacyjnej. Przykładowo, w przypadku organizacji zajmującej się zakupem organizacja nadrzędna również musi być organizacją zakupową. Po pierwszym zapisie nie można już zmienić organizacji wyższego poziomu.
  • Lokalizacja – w tym polu można określić, czy organizacja logistyczna otwartego magazynu powinna być również lokalizacją. To pole można edytować tylko wtedy, gdy w polu Organizacja logistyki magazynowej wybrana została wartość Tak. Należy pamiętać, że w ramach ścieżki struktury organizacyjnej (od klienta do najniższego węzła) może istnieć tylko jedna lokalizacja. Definicję można zmienić tylko w statusie Zarejestrowany. Status jest zmieniany po wykonaniu powiązanej z aplikacją aktualizacji danych. Organizacja może być używana jako lokalizacja dopiero po przypisaniu jej przez system statusu Zwolniony. Należy wybrać jedną z następujących pozycji:
    • Tak – wybierając tą wartość możliwa jest edycja tabeli Organizacje dla współdzielonych danych. Oddzielne dane podstawowe można wprowadzić tylko dla lokalizacji.
    • Nie – wybierając tą wartość nie będzie możliwa edycja tabeli, a dane zostaną udostępnione z organizacji nadrzędnej. udostępniane organizacji nadrzędnej. Wyjątkiem jest organizacja używana jako klient. Tylko dla klienta zdefiniowano, że zawsze ma własne dane. Tabela również nie może być edytowana dla klienta, ale dla wszystkich jednostek biznesowych nadal definiuje się, że ich własne dane są zapisywane na poziomie klienta.
  • Status – to pole wskazuje status wykorzystania organizacji w odpowiedniej strukturze organizacyjnej i zdefiniowane dla niej dane. Status jest przypisywany przez system po wykonaniu aktualizacji danych. Wyświetlane mogą być następujące statusy:
    • Przejęty
    • W opracowaniu
    • Udostępniony
    • Zmieniony

Kolumny tabeli w szczegółach:

  • Jednostka biznesowa – w tej kolumnie wyświetlane są nazwy jednostek biznesowych, dla których można podjąć decyzję, czy otwarta organizacja udostępnia dane organizacji wyższego poziomu. Jeśli dane są rejestrowane, są one zapisywane na poziomie struktury organizacji nadrzędnej, z którą dane są udostępniane. Kolumna nie może być edytowana.
  • Organizacja – ta kolumna wskazuje organizację, z którą współdzielone są dane podstawowe. Dane są zapisywane na poziomie wyświetlanej organizacji. Wyświetlanie dla organizacji zakupu, logistyki magazynowej i sprzedaży zależy od ustawienia w kolumnie Samodzielna obsługa danych. Organizację, której udostępniane są dane jednostki biznesowej, można zdefiniować dla firmy na zakładce Rachunkowość. Jeśli brakuje tej informacji, żadne dane nie są udostępniane, a dane zarejestrowane dla otwartej organizacji są zawsze zapisywane na poziomie tej firmy.
    • Brak udostępniania danych – jeśli określono, że dane są rejestrowane i zapisywane na poziomie otwartej organizacji, w tej kolumnie nie jest wyświetlana żadna organizacja.
    • Współdzielone wykorzystanie danych – jeśli określono, że dane mają być udostępniane, w tej kolumnie wyświetlana jest organizacja nadrzędna, z którą otwarta organizacja udostępnia dane odpowiedniej jednostki biznesowej. Dane są przechowywane na poziomie wyświetlanej organizacji.
  • Samodzielna obsługa danych – w tej kolumnie można określić dla każdej jednostki biznesowej czy dane jednostki mają być udostępniane organizacji, czy też mają być wprowadzane własne dane na poziomie otwartej organizacji. Jeśli odpowiednie pole wyboru jest aktywne, dane jednostki biznesowej są zapisywane na poziomie otwartej organizacji podczas ich wprowadzania. Jeśli pole wyboru jest nieaktywne, dane są zapisywane na poziomie organizacji, która jest wyświetlana w kolumnie Organizacja i której dane są udostępniane.
Zakładka Sprzedaż

Na tej zakładce można określić, czy otwarta organizacja jest organizacją sprzedaży. Dane są również wprowadzane dla organizacji sprzedaży.

Pola w szczegółach:

  • Organizacja sprzedaży – w tym polu można określić, czy otwarta organizacja powinna być organizacją zakupową. Do wyboru są następujące wpisy:
    • Tak – jeśli wybrano tą opcję, możliwa jest edycja pozostałych pól wejściowych
    • Nie – definicja może zostać zmieniona tylko w statusie Zarejestrowany. Status jest zmieniany po aktualizacji danych. Organizacja może być wykorzystywana jako organizacja zakupu dopiero po przypisaniu jej przez system statusu Zwolniony.
  • Nadrzędna – w tym polu wprowadzana i wyświetlana jest organizacja wyższego szczebla w danej strukturze organizacyjnej. Musi to być organizacja odpowiadająca wybranej strukturze organizacyjnej. Przykładowo, w przypadku organizacji zakupowej, organizacja nadrzędna również musi być organizacją zakupu. Po pierwszym zapisie nie można już zmienić organizacji wyższego poziomu.
  • Własne dane konfiguracyjne – w tym polu można określić, czy otwarta organizacja może zarządzać własnymi danymi podstawowymi. Należy wybrać jedną z następujących pozycji:
    • Zezwalaj – po wybraniu tej pozycji można edytować tabelę Organizacje dla współdzielonych danych. Ponadto w aplikacjach danych podstawowych, których to dotyczy, takich jak z. np. aplikacja Artykuły, akcja może być używana do zarządzania własnymi danymi podstawowymi.
    • Nie zezwalaj – organizacja nie może korzystać z własnych danych podstawowych, a jedynie pobierać je od organizacji nadrzędnej. Definicja może zostać zmieniona tylko w statusie Zarejestrowany. Status jest zmieniany po aktualizacji danych.
  • Status – to pole wskazuje status wykorzystania organizacji w odpowiedniej strukturze organizacyjnej i zdefiniowane dla niej dane. Status jest przypisywany przez system po wykonaniu aktualizacji danych. Wyświetlane mogą być następujące statusy:
    • Przejęty
    • W opracowaniu
    • Udostępniony
    • Zmieniony

Kolumny tabeli w szczegółach:

  • Jednostka biznesowa – w tej kolumnie wyświetlane są nazwy jednostek biznesowych, dla których można podjąć decyzję, czy otwarta organizacja udostępnia dane organizacji wyższego poziomu. Jeśli dane są rejestrowane, są one zapisywane na poziomie struktury organizacji nadrzędnej, z którą dane są udostępniane. Kolumna nie może być edytowana.
  • Organizacja – ta kolumna wskazuje organizację, z którą współdzielone są dane podstawowe. Dane są zapisywane na poziomie wyświetlanej organizacji. Wyświetlanie dla organizacji zakupu, logistyki magazynowej i sprzedaży zależy od ustawienia w kolumnie Samodzielna obsługa danych. Organizację, której udostępniane są dane jednostki biznesowej, można zdefiniować dla firmy na zakładce Rachunkowość. Jeśli brakuje tej informacji, żadne dane nie są udostępniane, a dane zarejestrowane dla otwartej organizacji są zawsze zapisywane na poziomie tej firmy.
    • Brak udostępniania danych – jeśli określono, że dane są rejestrowane i zapisywane na poziomie otwartej organizacji, w tej kolumnie nie jest wyświetlana żadna organizacja.
    • Współdzielone wykorzystanie danych – jeśli określono, że dane mają być udostępniane, w tej kolumnie wyświetlana jest organizacja nadrzędna, z którą otwarta organizacja udostępnia dane odpowiedniej jednostki biznesowej. Dane są przechowywane na poziomie wyświetlanej organizacji.
  • Samodzielna obsługa danych – w tej kolumnie można określić dla każdej jednostki biznesowej czy dane jednostki mają być udostępniane organizacji, czy też mają być wprowadzane własne dane na poziomie otwartej organizacji. Jeśli odpowiednie pole wyboru jest aktywne, dane jednostki biznesowej są zapisywane na poziomie otwartej organizacji podczas ich wprowadzania. Jeśli pole wyboru jest nieaktywne, dane są zapisywane na poziomie organizacji, która jest wyświetlana w kolumnie Organizacja i której dane są udostępniane.
Uwaga
Należy pamiętać, że ustawienie wyklucza również współdzielenie danych partnerów i artykułów z organizacji nadrzędnej. Dlatego konieczne jest, aby organizacja, która utrzymuje własne dane, wprowadziła własne dane podstawowe.
Zakładka Rachunkowość

Na tej zakładce możliwe jest określenie, czy organizacja jest firmą. Dane są również wprowadzane dla firmy.

Pola w szczegółach:

  • Firma – w tym polu można określić, czy otwarta organizacja powinna być firmą. Definicja może zostać zmieniona tylko w statusie Zarejestrowany. Status jest zmieniany po wykonaniu aktualizacji danych. Organizacja może być wykorzystywana jako firma dopiero po przypisaniu jej przez system statusu Zwolniony. Dostępne są następujące opcje:
    • Tak – po wybraniu tej opcji można edytować dostępne pola i tabelę
    • Nie
  • Firma rachunkowości – w tym polu należy wprowadzić firmę księgową, aby na przykład dane faktur zakupu i sprzedaży mogły być przesyłane bezpośrednio do standardowego systemu księgowego. Ten wpis jest konieczny tylko wtedy, gdy aplikacja Konfiguracja w funkcji Rachunkowość w polu Adapter rachunkowości wybrano adapter, który łączy system księgowy, a ten system księgowy udostępnia listę firm księgowych.
  • Status – to pole wskazuje status wykorzystania organizacji w odpowiedniej strukturze organizacyjnej i zdefiniowane dla niej dane. Status jest przypisywany przez system po wykonaniu aktualizacji danych. Wyświetlane mogą być następujące statusy:
    • Przejęty
    • W opracowaniu
    • Udostępniony
    • Zmieniony

Kolumny w szczegółach:

  • Jednostka biznesowa – w tej kolumnie wyświetlane są nazwy jednostek biznesowych, dla których można podjąć decyzję, czy otwarta organizacja udostępnia dane organizacji wyższego poziomu. Jeśli dane są rejestrowane, są one zapisywane na poziomie struktury organizacji nadrzędnej, z którą dane są udostępniane. Kolumna nie może być edytowana.
  • Organizacja – ta kolumna wskazuje organizację, z którą współdzielone są dane podstawowe. Dane są zapisywane na poziomie wyświetlanej organizacji. Wyświetlanie dla organizacji zakupu, logistyki magazynowej i sprzedaży zależy od ustawienia w kolumnie Samodzielna obsługa danych. Organizację, której udostępniane są dane jednostki biznesowej, można zdefiniować dla firmy na zakładce Rachunkowość. Jeśli brakuje tej informacji, żadne dane nie są udostępniane, a dane zarejestrowane dla otwartej organizacji są zawsze zapisywane na poziomie tej firmy.
    • Brak udostępniania danych – jeśli określono, że dane są rejestrowane i zapisywane na poziomie otwartej organizacji, w tej kolumnie nie jest wyświetlana żadna organizacja.
    • Współdzielone wykorzystanie danych – jeśli określono, że dane mają być udostępniane, w tej kolumnie wyświetlana jest organizacja nadrzędna, z którą otwarta organizacja udostępnia dane odpowiedniej jednostki biznesowej. Dane są przechowywane na poziomie wyświetlanej organizacji.

Organizację, której udostępniane są dane danej jednostki biznesowej, można zdefiniować dla firmy na zakładce Rachunkowość. Jeśli brakuje tej informacji, żadne dane nie są udostępniane, a dane zarejestrowane dla otwartej organizacji są zawsze zapisywane na poziomie tej firmy.

Zakładka Widoczność partnerów

Na tej zakładce można zdefiniować widoczność danych partnerów w różnych firmach w celu ochrony danych. To ustawienie wpływa na widoczność danych partnera w aplikacji Partnerzy. Więcej informacji znajduje się w artykule Partnerzy.

Pola w szczegółach:

  • Użyj danych firmy głównej — tej funkcji należy użyć, aby określić, czy dane widoczności partnera dla otwartej organizacji mają zostać przejęte z firmy głównej. Jeśli ta funkcja jest aktywna, tabela służąca do definiowania widoczności danych partnera nie jest gotowa do wprowadzenia danych i jest pusta. Aby wyświetlić ustawienia klienta, należy otworzyć jego dane. Jeśli ta funkcja jest wyłączona, tabela do definiowania widoczności danych partnera jest gotowa do wprowadzenia, a tabela automatycznie zawiera następujące definicje:
    • Dla danych otwartej spółki tworzony jest nieedytowalny wiersz z definicją Widoczne. Twoje własne dane są zawsze widoczne dla otwartej firmy.
    • Widoczność danych dla otwartej firmy jest dodawana dla innych firm z opcją Niewidoczne. Ustawienie widoczności można zmienić tylko w tym wierszu.

Kolumny w szczegółach:

  • Organizacja — w tej kolumnie należy wprowadzić identyfikator partnera firmy, dla której ma zostać określone, czy jest on upoważniony do przeglądania danych partnera otwartej firmy. Tę kolumnę można edytować tylko wtedy, gdy funkcja Użyj danych firmy głównej jest wyłączona. W takim przypadku system dodaje następujące wiersze, których nie można edytować ani usunąć:
    • Identyfikator partnera otwartej organizacji — dla otwartej organizacji widoczność jej danych jest zawsze ustawiona na Widoczne
    • Inne organizacje — można zdefiniować widoczność danych partnera otwartej organizacji dla innych organizacji
  • Widoczność — w tej kolumnie tworzony jest nowy wpis dla danych wprowadzonych w kolumnie
    Organizacja, aby określić, czy może wyświetlać dane partnera dla otwartej firmy. Tę kolumnę można edytować tylko wtedy, gdy funkcja Użyj danych firmy głównej jest wyłączona. W takim przypadku w tej kolumnie dla otwartej firmy zawsze wyświetlana jest opcja Widoczne. Można zdefiniować widoczność dla automatycznie dodanego wiersza Inne organizacje. Należy wybrać jedną z następujących pozycji:

    • Widoczne
    • Niewidoczne

Działania związane z aplikacją

Dostępne są następujące działania związane z aplikacją:

  • [Aktualizuj dane]
  • [Aktualizuj widoczność danych partnera]
Aktualizacja danych

Akcja [Aktualizuj dane] służy do generowania brakujących danych dla jednostek biznesowych zależnych od organizacji zgodnie ze zdefiniowaną strukturą dziedziczenia. Podczas wykonywania akcji status danych podstawowych i status danych struktury organizacyjnej jest zmieniany przez system na W opracowaniu, jeśli nie był Zwolniony. Po wykonaniu wszystkie statusy są zmieniane z W opracowaniu na Zwolnione.

Uwaga
Akcję można wykonać jednorazowo po wprowadzeniu wszystkich zmian w aplikacji Organizacje.

Żadne pozycje, partnerzy, klasyfikacje, koszty dostawy, konta, powody wysyłki, typy płatności i warunki płatności nie mogą być wprowadzane, edytowane ani usuwane podczas wykonywania akcji związanej z aplikacją.

Uwaga
W zależności od ilości danych do zaktualizowania, wykonanie akcji może potrwać dłużej. W razie potrzeby należy użyć zlecenia przetwarzania do wykonania w tle.

Więcej informacji na temat możliwych zmian wynikających z aktualizacji danych w jednostkach biznesowych Artykuł i Partner można znaleźć w powiązanej dokumentacji w rozdziałach na temat wielofirmowości.

Aktualizacja widoczności danych partnerów

Akcji [Aktualizuj widoczność danych partnera] można użyć, aby zaktualizować ustawienia widoczności dla wybranych firm. Ta akcja może być wykonywana tylko w tle i oferuje dodatkowe parametry do określenia, którzy partnerzy powinni zostać uwzględnieni w aktualizacji. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule Instrukcje: Organizacje.

W efekcie wykonania tej akcji:

  • Wszystkie zainteresowane firmy i ich organizacje otrzymują specyfikacje
    widoczności
  • W aplikacji Partnerzy:
    • Podstawowe dane i relacje są zawsze widoczne dla pracowników, jeśli są przypisani do odpowiedniej organizacji, niezależnie od tego, czy ta organizacja odpowiada wybranej organizacji
    • Dane w widokach Dostawca, Klient i Rachunkowość są widoczne dla pracowników firm i organizacji, w których używane są funkcje partnerskie
    • Dane partnera z rolą Pracownik są widoczne dla przypisanych do niego firm i podległych im organizacji
    • Podczas wprowadzania nowego partnera organizacja wybrana na pasku tytułu jest sugerowana jako organizacja odpowiedzialna. Jeśli użytkownik przeniesie to do innej organizacji, która nie jest do niego przypisana, a specyfikacja w aplikacji Organizacje jest widoczna dla firmy odpowiedzialnej organizacji, ale nie dla innych organizacji, partner
      staje się niewidoczny dla tego użytkownika po zapisaniu.

Status i zmiana statusu

Dane podstawowe i dane struktury organizacyjnej mają swój status. Status nie może być zmieniony przez użytkownika, ale jest określony przez następujące warunki i przypisany przez system:

  • Po wprowadzeniu danych struktury organizacyjnej dla organizacji status danych podstawowych i status wszystkich danych struktury organizacyjnej zostanie ustawiony na W opracowaniu
  • Jeśli użytkownik edytuje organizację z istniejącymi danymi struktury organizacyjnej i przypisze ją do innej struktury organizacyjnej, status odpowiednich danych struktury organizacyjnej zostanie zmieniony na W opracowaniu. Status danych podstawowych nie ulega zmianie.
  • Jeśli użytkownik zmieni co najmniej jedno z ustawień w następujących polach lub kolumnach danych struktury organizacyjnej, status zmieni się na Zwolniony, jeśli status był wcześniej W opracowaniu. Jeśli status nie jest Zwolniony, status nie zostanie zmieniony. Status danych podstawowych nie ulega zmianie.
    • Własne dane podstawowe dla organizacji zakupu i sprzedaży
    • Lokalizacja dla organizacji logistyki magazynowej
    • Własne dane dla organizacji zakupu, logistyki magazynowej lub sprzedaży
    • Organizacja dla firmy
  • Po wykonaniu akcji związanej z aplikacją [Aktualizuj dane] status zostanie zmieniony. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w rozdziale Aktualizacja danych.

Konfiguracja

Aplikacja Organizacje może być używana tylko wtedy, gdy w funkcji Podstawowe w aplikacji Konfiguracja aktywowana jest funkcja Wielofirmowość lub Uprawnienia do treści.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Organizacje, wykorzystywanej przykładowo do:

  • nadawania uprawnień,
  • konfigurowania definicji działań,
  • importowania i eksportowania danych.

Organizacja:

com.cisag.app.multiorg.obj.Organisation

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

Dane podstawowe wielofirmowości:

com.cisag.app.multiorg.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą być przypisywane zarówno za pomocą ról uprawnienia, jak i poprzez przypisania organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Specjalne możliwości

W aplikacji Organizacje dostępne są następujące funkcje specjalne związane z działaniami. Uprawnienia do tych funkcji można przypisać w aplikacji Role uprawnień.

  • Zmiana widoczności danych partnera dla przypisanych organizacji

com.cisag.app.general.partner.CanChangeVisibilityOfOwnOrganisations

Ta funkcja służy do kontrolowania, czy widoczność danych partnera w oknie dokowanym aplikacji Partnerzy, Klienci, Dostawcy i Pracownicy może być zmieniana przez użytkownika. Jeśli ta funkcja jest przypisana do użytkownika z ustawieniem Dozwolone i użytkownik może wprowadzać nowych partnerów, może zmienić ustawienia widoczności dla przypisanych do niego organizacji. Jeśli ta zdolność jest przypisana do użytkownika z definicją Niedozwolone, wówczas użytkownik nie może definiować żadnych widoczności.

  • Zmiana widoczności danych partnera dla innych organizacji

com.cisag.app.general.partner.CanChangeVisibilityOfAllOrganizations

Ta funkcja służy do kontrolowania, czy widoczność danych partnera w oknie dokowanym aplikacji Partnerzy, Klienci, Dostawcy i Pracownicy może być zmieniana przez użytkownika. Jeśli ta funkcja jest przypisana do użytkownika z ustawieniem Dozwolone i użytkownik może wprowadzać nowych partnerów, wówczas może zmienić ustawienia widoczności dla wszystkich organizacji. Jeśli te możliwości są przypisane do użytkownika ze specyfikacją Niedozwolone, wówczas widoczności nie muszą być zdefiniowane dla wszystkich organizacji. W razie potrzeby należy przestrzegać specyfikacji dla funkcji Zmień widoczność danych partnera dla przypisanych organizacji.

Przypisania organizacji

Aby dany użytkownik mógł korzystać z aplikacji Organizacje, musi być przypisany do klienta.

Funkcje specjalne

W przypadku aplikacji Organizacje, funkcja wyświetlania uprawnień jest wymagana dla powiązanej jednostki biznesowej w celu wyświetlenia zakładki Uprawnienia. Aby móc wprowadzać zmiany na zakładce Uprawnienia, użytkownik musi posiadać również możliwość zmiany uprawnień.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Organizacje nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?