Szablony partnerów kanału sprzedaży

Aplikacja Szablony partnerów kanału sprzedaży, należąca do obszaru Sprzedaży wielokanałowej, umożliwia tworzenie gotowych kart partnerów o różnych danych dotyczących np. rachunkowości. Karty te tworzone są na podstawie przypisanych w aplikacji szablonów, podczas importu partnerów  do systemu Comarch ERP Enterprise .

Aplikacja pozwala na przypisywanie szablonów do kanału sprzedaży, edycję oraz przeglądanie powiązań kanałów sprzedaży i szablonów zawierających domyślne dane partnerów kanału sprzedaży.

Opis aplikacji

Aplikacja składa się z nagłówka, zawierającego standardowy pasek przycisków oraz obszaru roboczego.

Szablony partnerów kanału sprzedaży

Nagłówek

W nagłówku znajdują się pola pozwalające na zdefiniowanie kryteriów, za pomocą których istniejące powiązania szablonów będą filtrowane i wyszukiwane. Dostępne są pola:

  • Kanał sprzedaży – w polu należy wskazać kanał sprzedaży, dla którego przyporządkowania szablonów mają zostać wyświetlone. Wartości pobierane są z aplikacji Kanały sprzedaży i są dostępne pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Adapter – z listy rozwijanej należy wskazać adapter, dla którego przyporządkowania mają zostać wyświetlone
Uwaga
Lista adapterów na liście może różnić się od podanej w dokumencie w zależności od tego, które adaptery zostały zainstalowane i aktywowane w aplikacji Konfiguracja.

Dostępne adaptery:

    • (wszystkie)
    • Amazon
    • Cloud
    • Comarch e-Sklep
    • Comarch POS
    • Comarch SFA
    • IBUS
    • Magento
    • OXID eSales
    • Shopware
  • Kraj – w polu można wskazać kraj, do którego został przypisany szablon. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Kraje i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Zastosowanie – w polu należy wskazać zastosowanie, dla którego powiązania szablonów mają zostać wyświetlone. Dostępne wartości:
    • Partner faktury – zastosowanie dla adresu faktury
    • Odbiorca dostawy – zastosowanie dla adresu wysyłki
    • Wszystkie
  • Szablon B2C – w polu należy wskazać szablon, który został przypisany do kanału sprzedaży. Wartości pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne do wyboru pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Szablon B2B dla organizacji z numerem VAT – w polu należy wskazać szablon dla organizacji z numerem VAT, który został przypisany do kanału sprzedaży. Wartości pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne do wyboru pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Szablon B2B dla osoby kontaktowej – w polu należy wskazać szablon dla osoby kontaktowej, który został przypisany do kanału sprzedaży. Wartości pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne do wyboru pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Szablon B2B dla organizacji bez numeru VAT – w polu należy wskazać szablon dla organizacji bez numeru VAT, który został przypisany do kanału sprzedaży. Wartości pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne do wyboru pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].

Obszar roboczy

W obszarze roboczym aplikacji można tworzyć przyporządkowania szablonów partnerów do kanałów sprzedaży, przeglądać je i sortować.

Uwaga
System nie pozwoli na utworzenie dwóch identycznych przyporządkowań. Nie będzie także możliwe utworzenie powiązania z wartością Wszystkie w polu Zastosowanie, jeśli istnieje już powiązanie z podobnymi wartościami w pozostałych polach, ale posiadające w polu Zastosowanie wartość Partner faktury lub Odbiorca dostawy. Jednocześnie jest możliwe utworzenie dwóch powiązań z podobnymi wartościami, różniącymi się wyłącznie zawartością pola Zastosowanie: gdy jedno z nich ma ustawioną wartość Partner faktury, a drugie Odbiorca dostawy.

Przyporządkowanie szablonu można usunąć w każdej chwili, także wtedy, gdy jest wykorzystywane przez kanał sprzedaży.

W obszarze dostępne są pola:

  • Kanał sprzedaży (pole obowiązkowe) – należy wskazać kanał sprzedaży, dla którego ma zostać utworzone przyporządkowanie. Wartości pobierane są z aplikacji Kanały sprzedaży i są dostępne pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
Uwaga
W zależności od tego, czy jakie typy procesów obsługuje kanał sprzedaży, B2C, B2B lub oba, dostępność kolumn w tabeli będzie różna.
  • Kraj (pole obowiązkowe) – w polu należy wskazać kraj, dla którego ma obowiązywać szablon (a tym samym zawarte w nim dane dotyczące np. rachunkowości). Wartości pobierane są z aplikacji Kraje i są dostępne po naciśnięciu przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
Uwaga
Pole Kraj ma zastosowanie szczególnie w przypadku kanału sprzedaży o typie międzynarodowym.
  • Zastosowanie – na rozwijanej liście należy wskazać, czy przyporządkowany szablon powinien być użyty w konkretnym przypadku. Dostępne opcje:
    • Partner faktury – szablon będzie stosowany dla adresu podanego jako adres faktury
    • Odbiorca dostawy – szablon będzie stosowany do adresu wysyłki
    • Wszystkie – jeden szablon zostanie użyty zarówno dla adresu wysyłki jak i faktury
  • Szablon B2C – w polu należy wskazać szablon partnera o typie Osoba, za pomocą którego będzie utworzony nowy szablon partnera kanału sprzedaży o typie klienta B2C. Wartości pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]. Kolumna jest dostępna dla kanałów sprzedaży o typie klienta B2C oraz B2B&B2C.
  • Szablon B2B dla osoby kontaktowej – w polu należy wskazać szablon dla partnera o typie Osoba dla osoby kontaktowej, za pomocą którego będzie utworzony nowy szablon partnera kanału sprzedaży. Wartości pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]. Kolumna jest dostępna dla kanałów sprzedaży o typie klienta B2B oraz B2B&B2C.
  • Szablon B2B dla organizacji z numerem VAT – w polu należy wskazać szablon partnera o typie Organizacja, za pomocą którego będzie utworzony nowy szablon partnera kanału sprzedaży dla organizacji z numerem VAT. Wartości pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]. Kolumna jest dostępna dla kanałów sprzedaży o typie klienta B2B oraz B2B&B2C. Umożliwia dodawanie również szablonów o typie Pseudopartner.
  • Szablon B2B dla organizacji bez numeru VAT – w polu należy wskazać szablon partnera o typie organizacja, za pomocą którego ma zostać utworzony nowy szablon partnera kanału sprzedaży dla organizacji bez podanego numeru VAT. Wartości pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości]. Kolumna jest dostępna dla kanałów sprzedaży o typie klienta B2B oraz B2B&B2C. Umożliwia dodawanie również szablonów o typie Pseudopartner.
Uwaga
Szablony użyte w powyższych polach powinny spełniać odpowiednie kryteria, m.in.: posiadać odpowiedni typ, być klientem końcowym organizacji, do której przypisany jest kanał sprzedaży i być klientem organizacji sprzedażowej do której przypisany jest kanał sprzedaży.
Uwaga
W przypadku, gdy w kanale sprzedaży dla jednego partnera podane są dwa adresy: jeden dla faktury, drugi jako adres wysyłki, a w aplikacji Szablony partnerów kanału sprzedaży dla każdego z adresów (Partner faktury oraz Odbiorca dostawy) przypisany osobny szablon, po imporcie partnerów do systemu Comarch ERP Enterprise zostanie utworzonych dwóch partnerów powiązanych ze sobą.
Uwaga
W przypadku nieprzypisania szablonów dla konkretnego typu partnerów w aplikacji Szablony partnerów kanału sprzedaży, zastosowanie będzie miał szablon partnera podany w kanale sprzedaży.

Czy ten artykuł był pomocny?