Kalendarz serwisu

Aplikacja Kalendarz serwisu służy do prezentacji aktualnie zaplanowanych prac serwisowych. Umożliwia przegląd istniejących zgłoszeń serwisowych w różnych zakresach czasu (dziennych, tygodniowych, miesięcznym). Za jej pomocą możliwe jest również wygenerowanie nowych zgłoszeń serwisowych.

Opis aplikacji

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Aplikacja Kalendarz serwisu

Nagłówek

Nagłówek aplikacji umożliwia filtrowanie danych, zawartych w kalendarzu zgodnie z dostępnymi kryteriami. W tym celu dostępne są następujące pola i przyciski:

  • [Aktualizuj] – przycisk umożliwia aktualizację danych, wyświetlanych w obszarze roboczym aplikacji, na podstawie wartości, wprowadzonych w polach nagłówka
  • Rodzaj zgłoszenia serwisowego – pole umożliwia ograniczenie wyników wyszukiwania do określonego rodzaju zgłoszenia serwisowego
  • Numer – pole umożliwia ograniczenie wyników wyszukiwania do określonego numeru zgłoszenia serwisowego
  • Lokalizacja serwisu – pole umożliwia ograniczenie wyników wyszukiwania do określonej lokalizacji serwisu, przypisanej do zgłoszenia serwisowego
  • Status – pole umożliwia ograniczenie wyników wyszukiwania do określonych statusów zgłoszenia serwisowego. Dostępne są następujące opcje:
    • (wszystkie)
    • Status zgłoszenia serwisowego
      • Zarejestrowane
      • Zwolnione
      • Zakończone
      • Zakończono
      • Zakończony bez zmian
    • Status procesu zgłoszenia serwisowego
      • Nieopracowany
      • Częściowo opracowany
      • W całości opracowany
      • Niestosowany
    • Status oferty sprzedaży
      • Całkowicie wygenerowana
      • Niewygenerowana
      • Częściowo wygenerowana
    • Status zamówienia sprzedaży
      • Całkowicie wygenerowane
      • Nie wygenerowany
      • Częściowo wygenerowany
    • Status zlecenia produkcji
      • Całkowicie wygenerowane
      • Nie wygenerowany
      • Częściowo wygenerowane
    • Status rozliczeń wewnętrznych
      • Nierozliczone
      • Częściowo rozliczone
      • Całkowicie rozliczone
  • Zasoby – pole umożliwia ograniczenie wyników wyszukiwania do określonego zasobu, przypisanych do zgłoszenia serwisowego

Obszar roboczy

Obszar roboczy aplikacji składa się z kalendarza, zawierającego informacje na temat istniejących zgłoszeń serwisowych oraz paska narzędzi, za pomocą którego można zdefiniować widok kalendarza.

Pasek narzędzi składa się z następujących przycisków:

  • [Dzisiaj] – przycisk umożliwia automatyczne przywrócenie widoku kalendarza do aktualnej daty
  • [Wstecz] – przycisk umożliwia przełączenie widoku kalendarza do dnia/tygodnia/miesiąca poprzedzającego aktualnie wyświetlany przedział czasowy
  • [Dalej] – przycisk umożliwia przełączenie widoku kalendarza do dnia/tygodnia/miesiąca następującego po aktualnie wyświetlanym przedziale czasowym
  • [Wybierz datę] – przycisk umożliwia wybór daty, która zostanie wyświetlona w kalendarzu
  • [Widok dnia] – przycisk umożliwia wyświetlenie kalendarza w widoku dziennym
  • [Tydzień] – przycisk umożliwia wyświetlenie kalendarza w widoku tygodniowym
  • [Miesiąc] – przycisk umożliwia wyświetlenie kalendarza w widoku miesięcznym

Poniżej paska zawierającego przyciski wyświetlany jest kalendarz, którego widok może się różnić w zależności od zdefiniowanych za ich pomocą ustawień.

Użytkownik ma możliwość zdefiniowania kolorów wyświetlanych zgłoszeń serwisowych. Ustawienie koloru określane jest per status zgłoszenia. Przypisania kolorów do poszczególnych statusów dokonuje się w aplikacji Konfiguracja -> funkcji Planowanie serwisu -> sekcji Kalendarz serwisu.

Poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszki na wybrane zgłoszenie serwisowe a następnie wybranie przycisku [Otwórz] wyświetlone zostanie okno dialogowe. Zawiera ono informacje na temat zgłoszenia. Wyświetlane dane definiowane są w aplikacji Konfiguracja -> funkcji Planowanie serwisu -> polu Informacje o zgłoszeniach serwisowych.

Aplikacja umożliwia edycję zgłoszenia serwisowego poprzez dwukrotne kliknięcie wybranego zgłoszenia. W wyniku tego, użytkownik zostanie przeniesiony do aplikacji Zgłoszenia serwisowe.

Tworzenie nowego zgłoszenia serwisowego

Aby utworzyć nowe zgłoszeni serwisowe należy:

  1. Otworzyć aplikację Kalendarz serwisu.
  2. Wybrać odpowiednie pole kalendarza, dla którego ma zostać utworzone nowe zgłoszenie serwisowe.
  3. Kliknąć w polu prawym przyciskiem myszki i wybrać wartość [Nowe]. Wyświetlone zostanie okno dialogowe Utwórz zgłoszenie serwisowe.
  4. W oknie dialogowym wprowadzić wymagane dane. Opis pól okna dialogowego można znaleźć w rozdziale Okno dialogowe Utwórz zgłoszenie serwisowe.
  5. Zatwierdzić dane przyciskiem [Zastosuj]. Zostanie utworzone zgłoszenie serwisowe ze zdefiniowanymi danymi.
Uwaga
W przypadku, gdy zasoby przypisane do zgłoszenia serwisowego nie są dostępne w wybranym czasie, logika systemu przesuwa odpowiednio daty rozpoczęcia i zakończenia jego przetwarzania.

Okno dialogowe Utwórz zgłoszenie serwisowe

Okno dialogowe Utwórz zgłoszenie serwisowe

Okno dialogowe Utwórz zgłoszenie serwisowe składa się z następujących pól:

  • Planowane rozpoczęcie – pole podzielone jest na dwie części, w których należy wprowadzić datę i godzinę planowanego rozpoczęcia serwisu. Domyślnie wprowadzone są data i godzina przypisane do pola, z poziomu którego wywołane zostało okno dialogowe. Mogą zostać jednak zmienione ręcznie przez użytkownika.
  • Planowane zakończenie – pole podzielone jest na dwie części, w których należy wprowadzić datę i godzinę planowanego zakończenia serwisu. Domyślnie wprowadzone są data i godzina przypisane do pola, z poziomu którego wywołane zostało okno dialogowe. Mogą zostać jednak zmienione ręcznie przez użytkownika.
  • Rodzaj zgłoszenia serwisowego – w tym polu należy wprowadzić rodzaj zgłoszenia serwisowego, które ma zostać wygenerowane
  • Artykuł – w tym polu należy wprowadzić artykuł, który zostanie przypisany do nowo utworzonego zgłoszenia serwisowego
  • Specyfikacja – w tym polu należy wprowadzić specyfikację serwisowanego artykułu. Pole jest aktywne w przypadku, gdy dla pozycji wprowadzonej w polu Artykuł zdefiniowano specyfikację.
  • Oznaczenie – w tym polu należy wprowadzić oznaczenie nowego zgłoszenia serwisowego
  • Klient serwisu – w tym polu należy wprowadzić klienta, dla którego wygenerowane zostanie nowe zgłoszenie serwisowe
  • Zatwierdzaj ostrzeżenia – parametr umożliwia automatyczne zatwierdzenie ostrzeżeń, pojawiających się podczas zapisywania nowego zgłoszenia serwisowego

Czy ten artykuł był pomocny?