Raport: Listy cenników zakupu

Przegląd tematów

Za pomocą aplikacji Raport: Listy cenników zakupu można wyprowadzać dane podstawowe aplikacji Listy cenników zakupu.

Ten dokument informuje w szczególności o parametrach aplikacji, za pomocą których definiowane jest, co zawiera dokument raportu, który ma zostać wydrukowany. Znajdują się tu również informacje na temat wyniku wyjściowego. Możliwe ustawienia wyjściowe w tej aplikacji odpowiadają również opcjom ustawień w oknie dialogowym dla dowolnego wyjścia.

Opis możliwych ustawień wyjściowych znaleźć można w instrukcji obsługi.

Procedury korzystania z aplikacji można znaleźć w dokumencie Instrukcje: Dokumenty raportu wyjściowego.

Definicje pojęć

Dokument raportu

Wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku generuje dokument raportu lub dokument uzupełniający. Dokument raportu zawiera listę obiektów, na przykład listę adresów. Dokument zawsze zawiera obiekt, na przykład zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub, na przykład, wysyłane do partnera faksem lub e-mailem.

Opis aplikacji

Aplikacja Raport: Listy cenników zakupu może być używana do wyprowadzania danych podstawowych, zdefiniowanych w aplikacji Listy cenników zakupu jako dokument raportu.

Parametry raportu

Parametry wykorzystywane są, aby określić charakterystykę wyszukiwania i wynik wyjściowy. Parametry są zatem używane do wybierania rekordów danych.

  • Tytuł – parametr zawiera nazwę dokumentu raportu. Wartością domyślną jest zazwyczaj nazwa raportu podstawowego. Tytuł można zdefiniować indywidualnie poprzez zmianę domyślnej wartości
  • Lista – parametru można użyć, aby ograniczyć liczbę wyświetlanych list cenników zakupu odniesieniu do ich identyfikacji. Należy wskazać identyfikatory wybranych list cenników zakupu, które mają zostać wyświetlone w raporcie
  • Oznaczenie – parametr pozwala ograniczyć liczbę zestawień list cenników, które mają być wyświetlane w odniesieniu do ich opisu. Należy wskazać oznaczenia, które mają zostać wyświetlone w raporcie, spośród istniejących opisów list cenników zakupu
  • Waluta – parametru można użyć, aby ograniczyć ilość wyświetlanych list cenników zakupu w odniesieniu do ich waluty. Należy wskazać wymagane waluty, które mają zostać wyświetlone w raporcie spośród istniejących walut zakupowych
  • Klasyfikacja – parametru można użyć, aby określić ilość list cenników zakupu, które mają być wyświetlane w odniesieniu do ich klasyfikacji list cenników zakupu. Należy wybrać spośród istniejących klasyfikacji list cenników zakupu klasyfikacje, które mają zostać wyświetlone w raporcie
  • Właściwa organizacja – w środowisku wielofirmowym można użyć parametru, aby określić liczbę list cenników zakupu, które mają być wyświetlane w odniesieniu do ich odpowiedzialnej organizacji zakupowej. Z istniejących organizacji odpowiedzialnych za listy cenników zakupu należy wybrać organizację odpowiedzialną, która ma zostać wyświetlona na raporcie
  • Znacznik usuwania – parametru można użyć, aby ograniczyć liczbę list cenników zakupu, które mają być wyświetlane w odniesieniu do ich wskaźnika usunięcia. Należy wskazać, czy w raporcie mają być wyświetlane listy cenników zakupu ze wskaźnikiem usunięcia lub bez niego, czy też wszystkie listy cenników zakupu

Wynik wyjściowy

W dokumencie raportu pola są wyświetlane w podobny sposób jak w aplikacji Listy cenników zakup na podstawie zdefiniowanych parametrów. Dla instancji ze wskaźnikiem usunięcia, znacznik usuwania jest wyświetlany jako pierwszy wiersz.

Następujące pola są wyświetlane w kolumnach pierwszego wiersza:

  • Lista cenników – ta kolumna zawiera identyfikator odpowiedniej listy cenników zakupu
  • Opis – ta kolumna zawiera opis wybranej listy cenników zakupu
  • Godzina rejestracji – ta kolumna zawiera informacje o czasie wprowadzenia odpowiedniej listy cenników zakupu. Czas jest dokładnie określony przez datę i godzinę
  • Stworzone przez – ta kolumna zawiera nazwę użytkownika, który wprowadził listę cenników zakupu
  • Godzina zmiany – ta kolumna zawiera informacje o czasie zmiany danej listy cenników zakupu. Czas jest dokładnie określony przez datę i godzinę
  • Zmienione przez – w tej kolumnie wyświetlana jest nazwa użytkownika, który jako ostatni wprowadził zmianę w liście cenników zakupu

Następujące pola są wyświetlane w kolumnach drugiego wiersza:

  • Waluta – w tej kolumnie wyświetlana jest waluta używana dla danej listy cenników zakupu
  • Klasyfikacja – w tej kolumnie wyświetlana jest klasyfikacja listy cenników zakupu przypisana do wyświetlanej listy cenników
  • Właściwa organizacja – w środowisku wielofirmowym ta kolumna zawiera organizację odpowiedzialną za przetwarzanie danej listy cenników zakupu

W kolumnach tabeli przypisanych cenników wyświetlane są następujące pola:

  • Cennik [Właściwa organizacja] – w kolumnie wyświetlane są cenniki przypisane do listy cenników zakupu. W środowisku wielofirmowym odpowiedzialna organizacja jest wyświetlana w nawiasach kwadratowych bezpośrednio po cenniku. Do listy cenników zakupu można przypisać cenniki z różnych organizacji zakupowych
  • Priorytet – ta kolumna tabeli zawiera priorytet cenników. Priorytet określa kolejność, w jakiej cenniki mają być przeszukiwane pod kątem prawidłowej definicji ceny zakupu (ceny, rabaty lub dopłaty) podczas określania ceny. Priorytety są przypisane do standardowych cenników i cenników promocyjnych.
Uwaga
Priorytety nie są unikalne, ponieważ oddzielne priorytety są przypisywane dla cenników standardowych i promocyjnych.
  • Data początkowa – w tej kolumnie wyświetlana jest data, od której obowiązuje dany cennik
  • Data końcowa – w tej kolumnie wyświetlana jest data, do której obowiązuje dany cennik

Konfiguracja

W przypadku aplikacji Raport: Listy cenników zakupu nie jest konieczne definiowanie ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Raport

W przypadku aplikacji Raport: Listy cenników zakupu odpowiedni jest następujący raport:

  • Listy cenników zakupu

com.cisag.app.purchasing.rpt.PriceListing

Uprawnienia

Uprawnienia mogą być przypisywane zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przypisane do organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji technicznej Autoryzacje.

Funkcje specjalne

Aplikacja Raport: Listy cenników zakupu nie posiada funkcji specjalnych.

Przypisania organizacji

Aby dana osoba mogła korzystać z aplikacji Raport: Listy cenników zakupu musi mieć przypisaną organizację w danych podstawowych partnera, która jest zintegrowana z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Zakup

Funkcje specjalne

Aplikacja Raport: Listy cenników zakupu nie posiada funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Listy cenników zakupu nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?