Produkty

Wprowadzenie

W artykule opisano sposób odwzorowania produktów w systemie oraz strukturę aplikacji o tej samej nazwie. Aplikacje wspierające w Comarch ERP Enterprise umożliwiają obsługę wsparcia dla różnych produktów. W aplikacji Produkty możliwe jest zdefiniowanie produktów, dla których obsługa wsparcia ma być realizowana.

Opis aplikacji

Aplikacja Produkty składa się z nagłówka oraz obszaru roboczego.

Nagłówek

Obszar identyfikacji zawiera pola jednoznacznie identyfikujące produkt oraz ogólne dane podstawowe.

Produkt – w polu Produkt prezentowana jest jednoznaczna identyfikacja produktu. Identyfikacja zapewnia unikalność w obrębie bazy danych. Może składać się z cyfr, liter lub ich kombinacji i jest dowolnie definiowana podczas pierwszego wprowadzenia.

Opis – opis stanowi dodatkowy element identyfikujący. Może zawierać dowolny tekst. Powinna być możliwie jednoznaczna, aby ułatwić wyszukiwanie.

Typ – typ umożliwia rozróżnienie pomiędzy produktem Comarch ERP Enterprise a innymi produktami. Dostępne są opcje:

  • Comarch ERP Enterprise
  • Pozostałe

Zamów informacje o produkcie – po wybraniu opcji Tak w aplikacji Zgłoszenia supportowe wyświetlane jest ostrzeżenie, gdy podczas tworzenia nowego zgłoszenia wsparcia wskazano instalację produktu, ale nie wprowadzono tekstu typu Info-Dialog.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym możliwe jest tworzenie dodatkowych pól i przypisywanie ich do produktów. Ponieważ produkty zwykle różnią się od siebie, dodatkowe pola pozwalają na zapis informacji uzupełniających. Zdefiniowane pola są następnie widoczne w aplikacji Instalacje.

Na pasku narzędzi tabeli, oprócz standardowych akcji dostępnych pod przyciskami [Dodaj] oraz [Wstaw/usuń znacznik usuwania] dostępne są następujące funkcje:

[Rejestruj nowe pole] – umożliwia zdefiniowanie nowego pola niestandardowego. Otwierane jest okno dialogowe. Dodatkowe informacje dotyczące pól znajdują się w artykule Pola zdefiniowane przez użytkownika.

[Właściwości] – za pomocą tej akcji można otworzyć właściwości pola zdefiniowanego przez użytkownika. Zostanie wyświetlone okno dialogowe. Wprowadzanie zmian w niektórych polach może nie być możliwe. Informacje o polach dialogu dostępne są w artykule Pola zdefiniowane przez użytkownika.

[Usuń pola] –  umożliwia usunięcie pól niestandardowych. Wyświetlane jest okno zawierające wszystkie pola utworzone dla Business Object Product. Pola przeznaczone do usunięcia należy zaznaczyć za pomocą checkboxów.

[Utwórz schemat tabeli] – nowo utworzone pola niestandardowe wymagają aktywacji z wykorzystaniem tej akcji. Zaleca się wykonywanie tej operacji w okresie o niskim obciążeniu systemu, np. w godzinach nocnych.

Tabela składa się z następujących kolumn:

Kolejność – określa kolejność prezentacji pól niestandardowych w aplikacji Instalacje. Wartość musi być jednoznaczna dla produktu.

Nazwa pola – kolumna zawiera nazwy pól zdefiniowanych przez użytkownika. Nazwa jest identyfikatorem pola, która może składać się z cyfr, liter lub ich kombinacji.

Oznaczenie pola – kolumna zawiera etykietę pola w interfejsie użytkownika.

Konfiguracja

W aplikacji Produkty nie są wymagane żadne ustawienia w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Produkty obowiązuje jednostka biznesowa:

com.cisag.app.internal.support.obj.Product

Pozwala ona na:

  • nadawanie uprawnień
  • tworzenie definicji aktywności
  • import i eksport danych

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Nie ma specjalnych uprawnień dla aplikacji Produkty.

Przyporządkowania organizacji

Przyporządkowanie organizacji nie jest wymagane dla aplikacji Produkty.

Funkcje specjalne

Nie ma specjalnych funkcji dla aplikacji Produkty.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Produkty nie jest udostępniona dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?