BUS: Import załączników

Aplikacja BUS import załączników jest aplikacją działającą w tle, umożliwiającą import załączników z aplikacji Comarch Mobile do systemu Comarch ERP Enterprise. Załączniki zostaną przeniesione na kartę artykułu w aplikacji Artykuły.

Aktualnie dozwolone typy plików, które mogą być wysłane z aplikacji mobilnej do systemu Comarch ERP Enterprise to:

  • zdjęcia: .jpg, .png i inne
  • nagrania: .amr, .m4a, .mp3
  • inne: .pdf, .txt, .doc, .docx
Uwaga
Maksymalny dozwolony rozmiar pliku: 3MB.

Aby import mógł odbyć się poprawnie, po dodaniu załącznika na kartę artykułu należy wykonać synchronizację danych w aplikacji Comarch Mobile a następnie import załączników w Comarch ERP Enterprise.

Uwaga
Aplikacja działa z adapterem IBUS.

Aplikacja ma formę okna dialogowego, standardową dla aplikacji w tle. Składa się z zakładek: Aplikacja oraz Ustawienia, podzielonych na sekcje i kolejne zakładki.

Zakładka Aplikacja

W nagłówku zakładki znajdują się pola zawierające informacje o aplikacji:

  • Aplikacja w tle – nazwa otwartej aplikacji
  • Obiekt deweloperski – nazwa obiektu deweloperskiego (dotyczącego) aplikacji

    BUS: Import załączników: Zakładka Aplikacja

Zakładka Akcja

Na zakładce dostępne jest pole:

  • Kanał sprzedaży – pozwala na określenie kanału sprzedaży, który ma zostać użyty do importu załączników
  • Zmieniono od – pozwala zdecydować, które załączniki mają zostać zaimportowane. Odbywa się to poprzez wybranie okresu, w którym załączniki zostały dodane lub ostatnio zmodyfikowane. Dostępne opcje:
    • W dowolnym momencie – importuje wszystkie załączniki, niezależnie od tego, czy i kiedy były już importowane
    • Od ostatniego transferu – importuje te załączniki, które nie zostały zaimportowane przy okazji wcześniejszych operacji importu lub które zostały od tego czasu zmodyfikowane

Zakładka Ustawienia

Na zakładce dostępne są ustawienia dotyczące sposobu synchronizacji danych:

IBUS: Import załączników: zakładka Ustawienia
  • Zlecenie przetwarzania – nazwa zlecenia przetwarzania. Pole można uzupełnić ręcznie lub zostawić pustą wartość. W aplikacji Zlecenia przetwarzania jest możliwe odszukanie konkretnego zlecenia po tej nazwie.
  • Użytkownik – identyfikator użytkownika, który zleca działanie w tle. Pole wypełnione automatycznie danymi zalogowanego użytkownika. Dane można zmienić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] po prawej stronie wiersza.
  • Baza danych OLTP – baza danych OLTP, do której użytkownik jest zalogowany. Pole jest wypełnione automatycznie i dostępne do edycji.
  • Język zawartości – pobierany z poziomu ustawień język zawartości bazy danych OLTP, na której wykonywane są procesy w tle. Wartość w polu można zmienić za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Kolejka przetwarzania (pole obowiązkowe) – kolejka, według której zaplanowane w systemie zadania zostaną przetworzone. Przetwarzanie nowego pliku rozpocznie się, gdy poprzedni zakolejkowany plik zostanie przetworzony. Wartość w tym polu należy wprowadzić ręcznie lub za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
Wskazówka
Kolejki przetwarzania definiuje się w aplikacji Panel System. Aby utworzyć nową kolejkę należy wybrać wartość Kolejka przetwarzania w polu Typ.
  • Serwer aplikacji – serwer aplikacji, na którym ma zostać wykonane działanie w tle. Pole można uzupełnić za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Start – z rozwijanej listy należy wybrać wartość określającą czas rozpoczęcia importu. Dostępne są wartości:
    • Przenieś do kolejki (wartość domyślna) – zlecenie importu zostaje dodane do kolejki wykonywanych działań
    • Podczas ponownego uruchamiania serwera aplikacji – import zostaje wykonany po ponownym uruchomieniu serwera
    • Aktywacja czasowa: zewnętrznieumożliwia sterowanie czasem działania aplikacji w tle z poziomu systemu operacyjnego
    • Aktywacja czasowa: jednorazowo – umożliwia jednorazowe zdefiniowanie czasu importu za pomocą pól: Początek oraz Maksymalny czas trwania
    • Aktywacja czasowa: seryjnie – wybranie tej opcji pozwala utworzyć wzór częstotliwości uruchamiania aplikacji w tle i aktywuje dodatkowe pola:
      • Błąd serii – odpowiada za wyświetlanie komunikatów w przypadku, kiedy zlecenie działania zakończy się niepowodzeniem lub wystąpi problem
      • Początek – czas rozpoczęcia działania w tle (data i godzina)
      • Maksymalny czas działania – pozwala określić maksymalny czas na wykonanie czynności
      • Powiadomienie po przekroczeniu czasu – aktywuje prezentowanie komunikatu w sytuacji przekroczenia czasu wykonywania określonego działania w tle
      • Wzór seryjny – pozwala zdefiniować szablon dla działań w tle (np. ich częstotliwości)

        Wzór seryjny
      • Koniec – pozwala określić zakończenie czasu działania w tle
  • Powiadomienie – pole pozwalające wybrać z rozwijanej listy, czy, w jaki sposób i w jakiej sytuacji mają zostać wyświetlane powiadomienia o stanie importu. Dostępne opcje:
    • Nie
    • Przez dialog
    • Przez dialog, tylko w przypadku błędów
    • Przez obieg pracy
    • Przez obieg pracy, tylko w przypadku błędów
  • Udostępnij natychmiast (parametr dostępny i domyślnie zaznaczony, jeśli w polu Start zostały wskazane wartości Przenieś do kolejki lub Podczas ponownego uruchomienia aplikacji) – parametr powoduje natychmiastowe rozpoczęcie importu. Jeśli parametr nie jest zaznaczony, należy zwolnić zlecenie przetwarzania za pomocą aplikacji Zlecenie przetwarzania, inaczej proces nie będzie kontynuowany.

Aby uruchomić import załączników z aplikacji Comarch Mobile, po zdefiniowaniu ustawień należy wybrać przycisk [W tle].

Czy ten artykuł był pomocny?