Aplikacja Historia zleceniodawców służy do przechowywania danych zleceniodawcy z wyciągów bankowych, które są automatycznie zapisywane podczas księgowania bankowego w oparciu
o ustawienia w aplikacji Definicje księgowań. Przy przetwarzaniu przyszłych wyciągów, dane te, pozwolą na szybką identyfikację kont kontrahentów. Aplikacja umożliwia wyświetlanie aktualnych przypisań zleceniodawców oraz wprowadzanie dodatkowych danych zleceniodawców dla partnerów. W przypadku błędnego przypisania danych możliwe jest usunięcie niepoprawnych powiązań. Instrukcje dla aplikacji Historia zleceniodawców odpowiadają ogólnym zasadom dla aplikacji typu Lista, które można znaleźć
w artykule: Ustawienia aplikacji typu Lista.
Opis aplikacji
Aplikacja składa się z nagłówka, zawierającego standardowy pasek przycisków, oraz obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku aplikacji dostępne są pola stanowiące kryterium wyszukiwania istniejących wpisów.
Po wprowadzeniu kryteriów i wybraniu przycisku [Aktualizuj] wyniki zostaną wyświetlone w obszarze roboczym.

Dostępne pola:
Zleceniodawca — pole umożliwia wyszukiwanie przypisań poprzez identyfikator zleceniodawcy, będący numerem przesyłanym wraz z wyciągami bankowymi lub wprowadzonym ręcznie podczas przypisywania zleceniodawcy
Partner — pole umożliwia wyszukiwanie przypisań poprzez identyfikator partnera. Każdy partner posiada swój unikalny identyfikator nadawany w trakcie tworzenia profilu.
Na standardowym pasku przycisku dostępne są także przyciski umożliwiające dodawanie lub duplikację istniejących wpisów.

Po wybraniu przycisku [Dodaj] zostanie dodany nowy, pusty wiersz do tabeli pozycji. Natomiast wybór przycisku [Duplikuj] umożliwia dodanie kolejnego wpisu poprzez skopiowanie wybranego wiersza
z obszaru roboczego. Do nowego wiersza duplikowane są wszystkie wartości wiersza oryginalnego poza zleceniodawcą.
Obszar roboczy

W obszarze roboczym możliwe jest powiązanie nowych zleceniodawców z partnerem lub wprowadzenie zmian w istniejących wpisach. Obszar roboczy składa się z następujących pól:
Zleceniodawca — w polu możliwe jest wprowadzenie unikalnego identyfikatora zleceniodawcy lub wyświetlenie go zgodnie z żądanymi kryteriami określonymi w nagłówku aplikacji
Zleceniodawca z wyciągu — w polu możliwe jest wprowadzenie zleceniodawcy z wyciągu bankowego lub wyświetlenie odpowiedniego przypisania zgodnie z żądanymi kryteriami określonymi w nagłówku aplikacji
Partner — w polu możliwe jest wprowadzenie lub wyświetlenie partnera dla którego będą wykorzystywane dane zleceniodawcy
Konfiguracja
Aplikacja Historia zleceniodawców nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Jednostka biznesowa: com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.bankstatement.obj.SenderHistory — wykorzystywana jest przez aplikację Historia zleceniodawców między innymi w celu:
- Przyporządkowywania uprawnień
- Konfigurowania definicji działań
- Importu i eksportu danych
Jednostka ta stanowi część grupy jednostek biznesowych: com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.bankstatement.OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Historia zleceniodawców nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacji
Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Historia zleceniodawców będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:
- Rachunkowość
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Historia zleceniodawców nie są dostępne funkcje specjalne.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Historia zleceniodawców nie jest udostępniana partnerom biznesowym.