Informacje o działaniach

Niniejsza dokumentacja opisuje sposób wyświetlania informacji o działaniu w oknie dokowanym o tej samej nazwie.

Definicje terminów

Działania

Działanie opisuje aktywność, która może być wykonana przez jednego lub więcej użytkowników. Działanie jest przetwarzane przez użytkowników na podstawie jednego lub więcej zadań, w których odpowiednie działanie jest opisane dla każdego użytkownika. Działanie tworzy zatem klamrę wokół wynikowych zadań i zawiera niezbędne informacje o zadaniach. Działania są tworzone jako część Workflow Management lub Zarządzania relacjami i są częścią workflow.

Opis aplikacji

Aplikacja Informacje o działaniach zapewnia prosty i szybki przegląd działań workflow w dokowanym oknie. Aplikacja jest otwierana automatycznie po otwarciu zadania, a działanie wyższego poziomu jest powiązane z aplikacją lub jednostką biznesową. Oznacza to, że zarówno jednostka biznesowa, która ma być przetwarzana, jak i najważniejsze informacje o działaniu zawsze pozostają widoczne. Układ aplikacji, a tym samym wyświetlane pola, można zmienić za pomocą dostosowywanego interfejsu.

Aplikacja Informacje o działaniach składa się z nagłówka i obszaru roboczego. Pola aplikacji Informacje o działaniach są udokumentowane w dokumentacji Działania.

Nagłówek

Nagłówek aplikacji zawiera pola, które jednoznacznie identyfikują działanie. Pola nagłówka są opisane w dokumentacji Działania.

  • Numer – ten element zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Numer jest unikalnym identyfikatorem dla każdej bazy danych, który jest automatycznie przypisywany przez system podczas tworzenia każdego nowego działania. Wraz z rodzajem bazy danych numer ten jednoznacznie identyfikuje działanie. Numeru nie można zmienić.
  • Status – obok pola wprowadzania Numer mogą być wyświetlane maksymalnie trzy ikony reprezentujące statusy. Ikona statusu ogólnego jest zawsze wyświetlana. Mogą być również wyświetlane ikony statusu błędu i warunku wstępnego . Zależy to od bieżącego statusu działania. Działanie ma zawsze określony status. Status zależy przede wszystkim od daty rozpoczęcia i zakończenia działania oraz statusu zadań. Działanie może mieć następujące statusy:
    • Zaplanowane
    • Do realizacji
    • W opracowaniu
    • Zaległe
    • Zaległe w opracowaniu
    • Zrealizowane
    • Zakończone bez przetwarzania
  • Proces – jeśli działanie jest częścią procesu, w tym polu wyświetlany jest numer procesu, który jednoznacznie identyfikuje proces wraz z typem bazy danych.
  • Ikona komentarzy procesu – jeśli działanie jest powiązane z procesem i wprowadzono komentarze do procesu, obok pola Proces wyświetlana jest ikona, aby zwrócić na to uwagę obsługującego.
  • Dotyczy – ten element kontrolny zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Przedmiot działania opisuje czynność, która ma zostać wykonana, w postaci krótkiego tekstu. Przedmiot działania jest wyświetlany na zakładce Wyszukiwanie zadań na liście zadań.
  • Godzina rozpoczęcia – w tym polu wyświetlany jest czas rozpoczęcia okresu przetwarzania. Każde działanie ma ustalony okres przetwarzania, który jest definiowany przez czas rozpoczęcia i zakończenia. Po osiągnięciu czasu rozpoczęcia status działania zmienia się z Zaplanowane na Do realizacji. Jeśli przetwarzanie nie zostanie zakończone w zdefiniowanym okresie przetwarzania, status zmienia się z W opracowaniu na Zaległe w opracowaniu lub z Zaplanowane na Zaległe, jeśli działanie nie zostało jeszcze rozpoczęte.
  • Godzina zakończenia – w tym polu wyświetlany jest czas zakończenia okresu przetwarzania. Każde działanie ma ustalony okres przetwarzania, który jest definiowany przez czas rozpoczęcia i zakończenia. Po osiągnięciu czasu rozpoczęcia status działania zmienia się z Zaplanowane na Do realizacji. Jeśli przetwarzanie nie zostanie zakończone w zdefiniowanym okresie przetwarzania, status zmienia się z W opracowaniu na Zaległe w opracowaniu lub z Zaplanowane na Zaległe, jeśli działanie nie zostało jeszcze rozpoczęte.
  • Priorytet – działania mogą być uszeregowane pod względem ich ważności. Należy wybrać priorytet od 1 do 9 dla danego działania, przy czym 1 oznacza bardzo wysoki priorytet, a 9 bardzo niski priorytet. W ustawieniach użytkownika można określić priorytet działania, w przypadku którego użytkownik chce otrzymywać powiadomienia e-mail z systemu.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym wyświetlane są następujące zakładki z informacjami na temat danego otwartego działania:

  • Teksty
  • Wiadomość
  • Zadania
Zakładka Teksty

Ten element sterujący zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Na tej zakładce wyświetlany jest szczegółowy opis działań do wykonania.

Zakładka Wiadomość

Ten element sterujący zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Jeśli edytor otrzymał aktualnie otwarte zadanie za pośrednictwem przekierowania, tekst powiadomienia jest wyświetlany na zakładce Wiadomość. Na zakładce wyświetlana jest również ikona, aby zwrócić na to uwagę użytkownika. Tekst powiadomienia nie odnosi się do działania, ale do aktualnie otwartego zadania. Jest on zatem wyświetlany tylko dla edytora zadania, a nie dla innych użytkowników.

Zakładka Zadania

Ten element sterujący zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Na zakładce Zadania wyświetlane są wszystkie zadania działania wraz z odpowiednim edytorem i statusem zadania.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Informacje o działaniach.

Działanie:

com.cisag.sys.workflow.obj.Activity

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. O koncepcji uprawnień można przeczytać w dokumentacji technicznej Uprawnienia.

Umiejętności specjalne

Aplikacja Informacje o działaniach ma te same specjalne funkcje wyświetlania działań i zadań, co aplikacja Działania. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w dokumentacji Działania.

Przypisania organizacyjne

Przypisanie organizacyjne nie jest wymagane dla aplikacji Informacje o działaniach.

Funkcje specjalne

Aplikacja Informacje o działaniach nie ma specjalnych funkcji.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

W aplikacji Informacje o działaniach obowiązują te same uprawnienia dla partnerów biznesowych, co w aplikacji Działania. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w dokumentacji Działania.

Czy ten artykuł był pomocny?