Instrukcje: Klasyfikacje cech obiektów serwisowych

W niniejszym dokumencie opisano instrukcje korzystania z aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych. Instrukcje zawierają procedury dotyczące wprowadzania i edytowania cech obiektów serwisowych.

Ogólne instrukcje dotyczące klasyfikacji, np. wprowadzania, edytowania i usuwania węzłów, można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Klasyfikacje.

Opis aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych, który zawiera również opisy pól i przycisków, można znaleźć w dokumentacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.

Tworzenie cechy

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.
  2. Użytkownik wybiera węzeł, dla którego chciałby wprowadzić cechę.
  3. Należy wybrać akcję [Dodaj nową cechę] w tabeli w edytorze pozycji.
    • Otworzy się okno dialogowe do wprowadzania pól zdefiniowanych przez użytkownika. Opis pól można znaleźć w dokumentacji Pola zdefiniowane przez użytkownika.
  4. Użytkownik wprowadza właściwości pola.
  5. Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj].
    • Cecha jest wstawiana do tabeli
  6. W razie potrzeby użytkownik zmienia wartości domyślne dla kolumn [Poziom] i [Kolejność].
  7. Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj] w edytorze pozycji.
    • Zarejestrowana cecha znajduje się w wybranym węźle w strukturze klasyfikacji
  8. Na zakończenie należy zapisać klasyfikację.
  9. Użytkownik wybiera akcję [Utwórz schemat tabeli].
    • Obiekty serwisowe można przypisać do liści struktury klasyfikacji w aplikacji Obiekty serwisowe, w zakładce Cechy obiektu i zdefiniować określone wartości cech dla każdego obiektu serwisowego

Edycja cech

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.
  2. Użytkownik wybiera węzeł, którego cechę chciałby edytować.
  3. W tabeli w edytorze elementów użytkownik wybiera funkcję, którą chciałby edytować.
  4. Następnie należy wybrać przycisk [Właściwości].
    • Zostanie otwarte okno dialogowe z właściwościami pola. Opis pól można znaleźć w dokumentacji Pola zdefiniowane przez użytkownika.
  5. Użytkownik zmienia właściwości pola.
  6. Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj].
  7. Na zakończenie należy zapisać klasyfikację.
  8. Użytkownik wybiera akcję [Utwórz schemat tabeli].

Usuń cechy z węzła

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.
  2. Użytkownik wybiera węzeł, którego cechę chciałby usunąć.
  3. W tabeli w edytorze elementów wybiera on cechę, którą chciałby usunąć.
  4. Następnie należy wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania].
    • Cecha ma przypisany znacznik usuwania
  5. Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj].
  6. Na zakończenie należy zapisać klasyfikację.
    • Cecha nie jest już przypisana do węzła

Usuwanie cechy

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.
  2. Użytkownik wybiera akcję [Usuń cechy] w edytorze pozycji.
  3. Zostanie wyświetlone okno dialogowe z istniejącymi funkcjami.
  4. Użytkownik aktywuje pola wyboru dla cech, które mają zostać usunięte. Cechy, które zostały już użyte, nie mogą zostać usunięte.
    • Znacznik usuwania zostanie ustawiony
  5. Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj] w oknie dialogowym.
  6. Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj] na pasku narzędzi edytora pozycji.
  7. Na zakończenie należy zapisać klasyfikację.
  8. Użytkownik wybiera akcję [Utwórz schemat tabeli].
    • Tabela zostanie zmieniona, a wybrane cechy zostaną usunięte

Czy ten artykuł był pomocny?