W niniejszym dokumencie opisano instrukcje korzystania z aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych. Instrukcje zawierają procedury dotyczące wprowadzania i edytowania cech obiektów serwisowych.
Ogólne instrukcje dotyczące klasyfikacji, np. wprowadzania, edytowania i usuwania węzłów, można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Klasyfikacje.
Opis aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych, który zawiera również opisy pól i przycisków, można znaleźć w dokumentacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.
Tworzenie cechy
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.
- Użytkownik wybiera węzeł, dla którego chciałby wprowadzić cechę.
- Należy wybrać akcję [Dodaj nową cechę] w tabeli w edytorze pozycji.
- Otworzy się okno dialogowe do wprowadzania pól zdefiniowanych przez użytkownika. Opis pól można znaleźć w dokumentacji Pola zdefiniowane przez użytkownika.
- Użytkownik wprowadza właściwości pola.
- Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj].
- Cecha jest wstawiana do tabeli
- W razie potrzeby użytkownik zmienia wartości domyślne dla kolumn [Poziom] i [Kolejność].
- Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj] w edytorze pozycji.
- Zarejestrowana cecha znajduje się w wybranym węźle w strukturze klasyfikacji
- Na zakończenie należy zapisać klasyfikację.
- Użytkownik wybiera akcję [Utwórz schemat tabeli].
- Obiekty serwisowe można przypisać do liści struktury klasyfikacji w aplikacji Obiekty serwisowe, w zakładce Cechy obiektu i zdefiniować określone wartości cech dla każdego obiektu serwisowego
Edycja cech
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.
- Użytkownik wybiera węzeł, którego cechę chciałby edytować.
- W tabeli w edytorze elementów użytkownik wybiera funkcję, którą chciałby edytować.
- Następnie należy wybrać przycisk [Właściwości].
- Zostanie otwarte okno dialogowe z właściwościami pola. Opis pól można znaleźć w dokumentacji Pola zdefiniowane przez użytkownika.
- Użytkownik zmienia właściwości pola.
- Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj].
- Na zakończenie należy zapisać klasyfikację.
- Użytkownik wybiera akcję [Utwórz schemat tabeli].
Usuń cechy z węzła
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.
- Użytkownik wybiera węzeł, którego cechę chciałby usunąć.
- W tabeli w edytorze elementów wybiera on cechę, którą chciałby usunąć.
- Następnie należy wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania].
- Cecha ma przypisany znacznik usuwania
- Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj].
- Na zakończenie należy zapisać klasyfikację.
- Cecha nie jest już przypisana do węzła
Usuwanie cechy
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych.
- Użytkownik wybiera akcję [Usuń cechy] w edytorze pozycji.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe z istniejącymi funkcjami.
- Użytkownik aktywuje pola wyboru dla cech, które mają zostać usunięte. Cechy, które zostały już użyte, nie mogą zostać usunięte.
- Znacznik usuwania zostanie ustawiony
- Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj] w oknie dialogowym.
- Następnie należy wybrać przycisk [Zastosuj] na pasku narzędzi edytora pozycji.
- Na zakończenie należy zapisać klasyfikację.
- Użytkownik wybiera akcję [Utwórz schemat tabeli].
- Tabela zostanie zmieniona, a wybrane cechy zostaną usunięte