Instrukcje: Organizacje

Niniejszy artykuł opisuje procedury korzystania z aplikacji Organizacje. Procedury zawierają instrukcje oraz informacje na temat warunków wstępnych i skutków.

Opis aplikacji Organizacje, który zawiera również opisy pól i przycisków, można znaleźć w artykule Organizacje.

Otwieranie i edytowanie danych organizacji

Dane organizacyjne można otworzyć na dwa sposoby:

  • poprzez nagłówek i przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi
  • poprzez okno dokowane Struktura organizacyjna

Otwieranie organizacji poprzez nagłówek

Aby otworzyć aplikację z poziomu nagłówka należy:

  1. Otworzyć aplikację Organizacje.
  2. Otworzyć wymaganą organizację wprowadzając odpowiedni identyfikator w polu Organizacja w nagłówku aplikacji.
  3. Wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Wyświetlona zostanie organizacja z jej danymi dla struktur organizacyjnych.

Otwieranie organizacji za pomocą okna dokowanego Struktury organizacyjne

Aby otworzyć organizację z wykorzystaniem okna dokowanego należy:

  1. Otworzyć aplikację
  2. Otworzyć okno dokowane Struktura organizacyjna.
  3. Wybrać wymaganą organizację z drzewa. Wyświetlona zostanie organizacja z jej danymi dla struktur organizacyjnych.

Edytowanie danych organizacyjnych

Nawet jeśli dane organizacji są już używane, nazwę i inne dane można zmienić. W tym celu należy:

  1. Otworzyć aplikację Organizacje.
  2. Otworzyć organizację, która ma być edytowana.
  3. Zmienić dane struktury organizacyjnej
  4. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Zmienione dane zostaną zapisane.

Wprowadzanie nowych danych organizacyjnych

Dane podstawowe partnera dla organizacji, która ma zostać przypisana do struktury organizacyjnej i dla której mają zostać wprowadzone dodatkowe dane organizacyjne, muszą już istnieć. Dane podstawowe partnera dla organizacji wprowadzane są w aplikacji Partnerzy.

Aby wprowadzić nowe dane organizacyjne należy:

  1. Otworzyć aplikację Organizacje.
  2. Wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku narzędzi. Otwarte zostanie okno dialogowe wyszukiwania partnera.
  3. Wybrać partnera, dla którego mają zostać wprowadzone dane i zaakceptować wybór. Identyfikator partnera zostanie przeniesiony do pola Organizacja.
  4. Przypisać organizację do co najmniej jednej struktury organizacyjnej. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w rozdziale Przypisywanie organizacji do struktury organizacyjnej.
  5. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Zmienione dane zostaną zapisane.
  6. Wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Akcję tą można wykonać raz po wprowadzeniu wszystkich zmian w aplikacji Organizacje. W okresie między wprowadzeniem zmian a ich wykonaniem nie można wykonywać żadnych prac ze zmienionymi organizacjami. W szczególności nie można edytować ani wprowadzać nowych klasyfikacji, artykułów, klientów i dostawców. Należy postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi działania w bezpośredniej pomocy. W wyniku wykonania akcji, brakujące dane podmiotów zależnych od organizacji są generowane zgodnie ze zdefiniowaną strukturą dziedziczenia.

Duplikowanie danych organizacyjnych

Dane podstawowe partnera dla organizacji, dla której mają zostać zduplikowane dane organizacyjne z innej organizacji, muszą już istnieć. Dane podstawowe partnera organizacji wprowadzane są w aplikacji Partnerzy.

Organizacja, która ma otrzymać duplikat danych organizacyjnych, nie może być jeszcze przypisana do struktury organizacyjnej.

W celu zduplikowania danych organizacyjnych należy:

  1. Otworzyć aplikację Organizacje.
  2. Otworzyć organizację, której dane organizacyjne mają zostać zduplikowane.
  3. Wybrać przycisk [Duplikuj] na standardowym pasku narzędzi. Wyświetlone zostanie okno dialogowe wyszukiwania partnera.
  4. Znaleźć partnera, któremu mają zostać przypisane dane organizacyjne poprzednio otwartej organizacji i zaakceptować go. Aplikacja przełączy się w tryb Nowy. Identyfikator organizacji zostanie przeniesiony do pola Organizacja i otrzyma ona zduplikowane dane.
  5. W razie potrzeby zmienić zduplikowane dane.
  6. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Zmienione dane zostaną zapisane.
  7. Wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Akcję tą można wykonać raz po wprowadzeniu wszystkich zmian w aplikacji Organizacje. W okresie między wprowadzeniem zmian a ich wykonaniem nie można wykonywać żadnych prac ze zmienionymi organizacjami. W szczególności nie można edytować ani wprowadzać nowych klasyfikacji, artykułów, klientów i dostawców. Należy postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi działania w bezpośredniej pomocy. W wyniku wykonania akcji, brakujące dane podmiotów zależnych od organizacji są generowane zgodnie ze zdefiniowaną strukturą dziedziczenia.

Usuwanie danych organizacyjnych

Nie można usunąć danych organizacyjnych, jeśli są one używane w danych podstawowych partnera i artykułu. Dzieje się tak, jeśli po wprowadzeniu danych organizacyjnych wykonana zostanie akcja [Aktualizuj] lub wprowadzony zostanie partner, nowa funkcja partnera, nowy artykuł lub nowe zastosowanie artykułu.

Aby usunąć dane organizacyjne należy:

  1. Otworzyć aplikację Organizacje.
  2. Otworzyć organizację, której dane mają zostać usunięte.
  3. Wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku narzędzi. Otwarte zostanie okno dialogowe, w którym użytkownik zostanie poproszony o potwierdzenie procesu.
  4. Zatwierdzić usunięcie danych organizacyjnych poprzez wybranie przycisku [Tak]. Dane organizacyjne zostaną usunięte.

Przypisywanie organizacji do struktury organizacyjnej

Dane organizacyjne można przypisać do struktur organizacyjnych Zakup, Logistyka magazynowa, Rachunkowość i Sprzedaż.

Aby przypisać organizację do struktury organizacyjnej należy:

  1. Otworzyć aplikację Organizacje.
  2. Otworzyć organizację, która ma zostać przypisana do struktury organizacyjnej.
  3. Przejść do zakładki wybranej struktury organizacyjnej, do której ma zostać przypisana organizacja.
  4. Wybrać przycisk [Tak] w poniższych polach, jeśli otwarta organizacja ma być wykorzystywana w następujących strukturach organizacyjnych: Zakup, Logistyka magazynowa, Sprzedaż, Rachunkowość. W wyniku tego działania, w polu Typ nagłówka aplikacji pojawi się odpowiedni symbol.
  5. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Zmienione dane zostaną zapisane.
  6. Wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Akcję tą można wykonać raz po wprowadzeniu wszystkich zmian w aplikacji Organizacje. W okresie między wprowadzeniem zmian a ich wykonaniem nie można wykonywać żadnych prac ze zmienionymi organizacjami. W szczególności nie można edytować ani wprowadzać nowych klasyfikacji, artykułów, klientów i dostawców. Należy postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi działania w bezpośredniej pomocy. W wyniku wykonania akcji, brakujące dane podmiotów zależnych od organizacji są generowane zgodnie ze zdefiniowaną strukturą dziedziczenia.

Usuwanie organizacji ze struktury organizacyjnej

Nie można usunąć organizacji ze struktury organizacyjnej, jeśli są one używane w danych podstawowych partnerów i artykułów. Dzieje się tak, jeśli wykonano akcję [Aktualizuj dane] po wprowadzeniu danych organizacji lub wprowadzono partnera, nową funkcję partnera, nowy artykuł lub nowe zastosowanie artykułu.

Aby usunąć organizację ze struktury organizacyjnej należy:

  1. Otworzyć aplikację Organizacje.
  2. Otworzyć organizację, która ma zostać usunięta ze struktury organizacyjnej.
  3. Przejść do zakładki wybranej struktury organizacyjnej, z której ma zostać usunięta organizacja.
  4. Wybrać przycisk [Nie] w następujących polach, jeśli organizacja ma zostać usunięta z wybranej struktury organizacyjnej: Zakup, Logistyka magazynowa, Sprzedaż, Rachunkowość. W wyniku tego działania, w polu Typ nagłówka aplikacji pojawi się odpowiedni symbol.
  5. Wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku narzędzi. Zmienione dane zostaną zapisane.
  6. Wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. Akcję tą można wykonać raz po wprowadzeniu wszystkich zmian w aplikacji Organizacje. W okresie między wprowadzeniem zmian a ich wykonaniem nie można wykonywać żadnych prac ze zmienionymi organizacjami. W szczególności nie można edytować ani wprowadzać nowych klasyfikacji, artykułów, klientów i dostawców. Należy postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi działania w bezpośredniej pomocy. W wyniku wykonania akcji, brakujące dane podmiotów zależnych od organizacji są generowane zgodnie ze zdefiniowaną strukturą dziedziczenia.

Aktualizacja widoczności danych partnera

Jeśli zmieniono widoczność danych partnera dla firmy, staje się ona aktywna po wykonaniu akcji [Aktualizuj widoczność danych partnera]. Można również zdecydować, czy zaktualizowana ma zostać też widoczność danych partnera dla innych firm.

Aby zaktualizować widoczność danych partnera należy:

  1. Otworzyć aplikację Organizacje.
  2. Wybrać przycisk [Aktualizuj widoczność danych partnera] na standardowym pasku narzędzi. Otwarte zostanie okno dialogowe. Należy pamiętać, że dane widoczności aktualizowane są dla bazy danych w zależności od wybranych ustawień parametrów. Dlatego żadna firma nie musi być otwarta w aplikacji.
  3. Określić parametry na zakładce Ustawienia.

Zakładka składa się z następujących pól:

  • Aktualizuj widoczność dla – w tym polu określana jest widoczność dla typów partnerów, dla których dane widoczności powinny zostać zaktualizowane. Należy wybrać pomiędzy następującymi opcjami:
    • Wszyscy partnerzy – uwzględniane są typy partnerów Osoby i Organizacje
    • Osoby – uwzględniani są partnerzy typu Osoba
    • Organizacje – uwzględniani są partnerzy typu Organizacja
  • Firma – w tym polu określana jest firma, dla której mają zostać zaktualizowane dane widoczności. Jeśli pole pozostanie puste, dane zostaną zaktualizowane dla wszystkich firm.
  • Partner – w tym polu określa się, dla których partnerów dane widoczności powinny zostać zaktualizowane. Jeśli pole pozostanie puste, uwzględnieni zostaną wszyscy partnerzy wybranej firmy.
  1. Określić niezbędne dane do przetwarzania w tle na zakładce Ustawienia w tle. Z reguły należy wybrać co najmniej jedną kolejkę przetwarzania.
  2. Wybrać przycisk [W tle]. Okno dialogowe zostanie zamknięte i rozpocznie się przetwarzanie w tle.

Czy ten artykuł był pomocny?