Niniejszy dokument opisuje instrukcję korzystania z aplikacji Rodzaje terminów. Procedury zawierają instrukcje, za pomocą których można np. wprowadzić lub edytować rodzaj terminu. Przedstawione zostaną również możliwe warunki wstępne i efekty działań.
Opis aplikacji Rodzaje terminów, który zawiera również opisy pól i przycisków, można znaleźć w dokumentacji Rodzaje terminów.
Tworzenie nowego rodzaju terminu
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rodzaje terminów.
- W nagłówku należy wprowadzić dane w polu Zastosowanie rodzaju terminu.
- Następnie należy kliknąć przycisk [Aktualizuj].
W obszarze roboczym system wyświetli wszystkie rodzaje terminów, które zostały wprowadzone dla wybranego zastosowania rodzaju terminu.
- Należy kliknąć przycisk [Nowy] na standardowym pasku przycisków.
Do tabeli zostanie dodany nowy wiersz.
- Użytkownik wybiera ustawienia dla rodzaju terminu w nowym wierszu.
- Użytkownik wprowadza wartość w kolumnie Przesunięcie czasowe.
- Należy kliknąć na prawą krawędź kolumny Przesunięcie czasowe.
W kolumnie pojawi się opcja wstawiania i wyświetli się pomoc uzupełniania wartości.
- Należy wybrać jednostkę przesunięcia czasowego (dzień, miesiąc, rok, godzina lub sekunda).
- Na zakończenie należy zapisać dane.
Edycja rodzaju terminu
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rodzaje terminów.
- Należy wprowadzić Zastosowanie rodzaju terminu poprzez pole o tej samej nazwie, znajdujące się w nagłówku.
- Użytkownik wybiera komórkę, której przesunięcie czasowe chce zmienić.
- Należy zmienić wartość w kolumnie Przesunięcie czasowe.
- Należy kliknąć na prawą krawędź kolumny Przesunięcie czasowe w obszarze roboczym.
W kolumnie pojawi się opcja wstawiania i wyświetli się pomoc uzupełniania wartości.
- Użytkownik wybiera jednostkę przesunięcia czasowego.
- Wszystkie jednostki wprowadzone w aplikacji Jednostki jako typ Czas są dostępne w tej kolumnie.
- Na zakończenie należy zapisać zmieniony Rodzaj terminu.
Duplikowanie rodzaju terminu
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rodzaje terminów.
- Należy wybrać zastosowanie rodzaju terminu, w którego rodzaj terminu ma zostać zduplikowany.
- Użytkownik wybiera wiersz, który chce powielić.
- Należy wybrać przycisk [Duplikuj] na standardowym pasku narzędzi.
- Nowy wiersz zawierający dane zduplikowanego rodzaju terminu, a zostanie dodany do tabeli.
- Należy zmienić rodzaj terminu i, jeśli to konieczne, przesunięcie czasowe. UwagaRodzaj terminu może być wprowadzony tylko raz na zastosowanie rodzaju terminu, więc wybrany typ spotkania nie może się powtarzać w wyświetlanej tabeli.
- Zapisz dane.
Usuwanie rodzaju terminu
Wymagania wstępne
Użytkownik może usunąć typ spotkania tylko wtedy, gdy nie jest on używany. Przykładowo, rodzaje terminów mogą być używane w następujących miejscach:
- w sekcjach Zakup i Sprzedaż w aplikacji Konfiguracja
- w danych podstawowych dostawców i klientów
- w następujących dokumentach:
- Zapytania ofertowe zakupu
- Oferty zakupu
- Umowy zakupu
- Zamówienia zakupu
- Zamówienia
- Umowy sprzedaży
- Oferty sprzedaży
- Zamówienie sprzedaży
- Zlecenia dystrybucji (tylko w środowiskach wielofirmowych)
- Potwierdzenie zamówienia
- Faktura pro forma
- Faktura wychodząca
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rodzaje terminów.
- W nagłówku należy wprowadzić zastosowanie rodzaju terminu, w którym ma zostać usunięty rodzaj terminu.
- System wyświetli w obszarze roboczym wszystkie rodzaje terminów, które zostały wprowadzone dla wybranego zastosowania rodzaju terminu.
- Użytkownik wybiera wiersz, który chciałby usunąć.
- Należy wybrać przycisk [Usuń] na standardowym pasku przycisków aplikacji.
- Użytkownik musi potwierdzić okno dialogowe z ostrzeżeniem, jeśli jest pewien, że chce usunąć rodzaj terminu.
- Zaznaczony rodzaj terminu zostanie usunięty, a odpowiadający mu wiersz tabeli zniknie.