Niniejsza dokumentacja opisuje instrukcje korzystania z aplikacji Rozliczanie umów serwisowych. Instrukcje zawierają procedury, np. jak wprowadzić lub edytować rozliczenie.
Opis aplikacji Rozliczanie umów serwisowych, który zawiera również opisy pól i działań, można znaleźć w dokumentacji Rozliczanie umów serwisowych.
Tworzenie rozliczenia
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rozliczanie umów serwisowych.
- Następnie należy wybrać przycisk [Nowy], znajdujący się na standardowym pasku narzędzi.
- Aplikacja przełączy się do trybu Nowy. Pole do identyfikacji obliczeń stanu licznika jest wyśrodkowane.
- Użytkownik wprowadza identyfikator rozliczenia.
- Użytkownik wprowadza nazwę.
- Użytkownik wybiera dokument sprzedaży, który ma zostać utworzony.
- W razie potrzeby użytkownik ogranicza on umowy serwisowe, dla których mają być generowane oferty sprzedaży lub zamówienia sprzedaży. Przykładowo, wprowadza on rodzaj umowy serwisowej.
- Na zakończenie należy zapisać rozliczenie.
- Umowy serwisowe mogą być już rozliczane
Duplikowanie rozliczenia
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rozliczanie umów serwisowych.
- Użytkownik otwiera rozliczenie, który chciałby zduplikować.
- Następnie należy wybrać przycisk [Duplikuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
- Aplikacja przełącza się do trybu Nowy. Przenoszone są wszystkie wartości z wyjątkiem identyfikatora. Pole identyfikatora rozliczenia jest podświetlone.
- Użytkownik wprowadza identyfikator rozliczenia.
- W razie potrzeby użytkownik zmienia wartości w pozostałych polach.
- Na zakończenie należy zapisać rozliczenie.
- Umowy serwisowe mogą być już rozliczane
Edycja rozliczenia
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rozliczanie umów serwisowych.
- Użytkownik otwiera rozliczenie, które chciałby edytować.
- Użytkownik zmienia wartości w polach. Identyfikator nie może zostać zmieniony.
- Na zakończenie należy zapisać rozliczenie.
- Umowy serwisowe mogą być już rozliczane
Rozliczanie umowy serwisowej
Warunek wstępny
Rozliczenie zostało wcześniej przygotowane.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rozliczanie umów serwisowych.
- Użytkownik otwiera rozliczenie, za pomocą którego chciałby rozliczać umowy serwisowe.
- Następnie należy wybrać akcję [Zakończ umowy serwisowe], znajdującą się na standardowym pasku przycisków w pod przyciskiem [Wybierz akcję].
- Okno dialogowe zostanie wyświetlone
- W razie potrzeby użytkownik zmienia ustawienia przetwarzania w tle.
- Użytkownik potwierdza wpisy, wybierając jedną z wersji za pomocą odpowiednich przycisków [W tle] lub [Natychmiast].
- System generuje oferty sprzedaży lub zamówienia sprzedaży natychmiast lub z opóźnieniem
Wstawianie znacznika usuwania dla rozliczenia
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rozliczanie umów serwisowych.
- Użytkownik otwiera rozliczenie, dla którego chciałby ustawić znacznik usuwania.
- Należy wybrać przycisk [Wstaw znacznik usuwania], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
- Rozliczenie otrzymuje znacznik usuwania i zostaje zapisane
Usuwanie znacznika usuwania z rozliczenia
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rozliczanie umów serwisowych.
- Użytkownik otwiera rozliczenie, którego znacznik usuwania chciałby usunąć.
- Użytkownik wybiera akcję [Usuń znacznik usuwania], znajdującą się na standardowym pasku przycisków.
- Znacznik usuwania zostanie usunięty, a rozliczenie zostanie zapisane
Usuwanie rozliczenia
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Rozliczanie umów serwisowych.
- Użytkownik otwiera rozliczenie, które chciałby usunąć.
- Następnie należy wybrać przycisk [Usuń], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
- Okno dialogowe zostanie wyświetlone
- Użytkownik potwierdza chęć usunięcia rozliczenia, wybierając przycisk [Tak].
- Rozliczenie zostało anulowane