Niniejsza dokumentacja opisuje procedury obsługi aplikacji Zgłoszenia serwisowe. Instrukcje zawierają procedury dotyczące np. tworzenia lub edytowania zgłoszenia serwisowego.
Standardowe akcja związane z przetwarzaniem zgłoszenia serwisowego, takie jak procedura tworzenia lub duplikowania komunikatu serwisowego, można znaleźć w dokumencie Instrukcje: Zastosowanie dokumentu.
Opis aplikacji Zgłoszenia serwisowe, w tym opisy pól i działań, można znaleźć w dokumencie Zgłoszenia serwisowe.
Akcje związane z przetwarzaniem statusu
Zgłoszenie serwisowe można umieścić w statusie zgłoszenia serwisowego określonym w aplikacji Statusy zgłoszeń serwisowych.
Zwolnienie wszystkich zadań serwisowych zgłoszenia serwisowego
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, którego zadania chciałby zwolnić.
- Następnie należy wybrać akcję [Zwolnij zadanie] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. Wszystkie zadania serwisowe zgłoszenia serwisowego otrzymują status Zwolniony.
Zwalnianie zadań serwisowych
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, w którym chciałby zwolnić zadania serwisowe.
- Na zakładce Zadania serwisowe wybiera on zadania serwisowe, które chciałby zwolnić.
- Na zakładce Zadania serwisowe należy wybrać akcję [Zwolnij zadanie] na pasku narzędzi listy pozycji.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. Wybrane zadania serwisowe otrzymują status Zwolniony.
Blokowanie wszystkich zadań serwisowych zgłoszenia serwisowego
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, którym chciałby zablokować zadania.
- Następnie należy wybrać akcję [Zablokuj zadanie] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. Wszystkie zadania usługi komunikatu usługi otrzymują status Zablokowane.
Blokowanie zadań serwisowych
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, w którym chciałby zablokować zadania serwisowe.
- Na zakładce Zadania serwisowe wybierz zadania serwisowe, które chciałby zablokować.
- Następnie należy wybrać akcję [Zablokuj zadanie].
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. Wybrane zadania serwisowe otrzymują status Zablokowane.
Generowanie zlecenia serwisowego dla wszystkich zadań serwisowych zgłoszenia serwisowego
Warunek wstępny
Zadania serwisowe, dla których ma zostać wygenerowane zlecenie serwisowe, zostaną zwolnione.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, dla którego chcesz wygenerować zlecenie serwisowe.
- Następnie należy wybrać akcję [Wygeneruj zlecenie serwisowe] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. System generuje zlecenie serwisowe. Wszystkie zadania serwisowe komunikatu serwisowego otrzymują status Zlecenie serwisowe zostało wygenerowane.
Generowanie zlecenia serwisowego dla wybranych zadań serwisowych
Warunek wstępny
Zadania serwisowe, dla których ma zostać wygenerowane zlecenie serwisowe, zostaną zwolnione.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, dla którego chciałby wygenerować zlecenie serwisowe.
- Na zakładce Zadania serwisowe należy wybrać akcję [Wygeneruj zlecenie serwisowe].
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. System generuje zlecenie serwisowe dla wybranych zadań serwisowych. Wybrane zadania serwisowe zgłoszenia serwisowego otrzymują status Zlecenie serwisowe zostało wygenerowane.
Generowanie ofert sprzedaży dla wszystkich zadań serwisowych zgłoszenia serwisowego
Warunek wstępny
Zadania serwisowe, dla których użytkownik chciałby wygenerować ofertę sprzedaży, są zwolnione lub mają status W opracowaniu.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, dla którego zadań serwisowych chciałby wygenerować ofertę sprzedaży.
- Następnie należy wybrać akcję [Utwórz ofertę sprzedaży] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. System generuje ofertę sprzedaży. Wszystkie zadania serwisowe zgłoszenia serwisowego otrzymują status Oferta sprzedaży została wygenerowana.
Generowanie ofert sprzedaży dla wybranych zadań serwisowych
Warunek wstępny
Zadania serwisowe, dla których użytkownik chciałby wygenerować ofertę sprzedaży, są zwolnione lub mają status W opracowaniu.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, dla którego zadań serwisowych chciałby wygenerować ofertę sprzedaży.
- Na zakładce Zadania serwisowe należy wybrać akcję [Utwórz ofertę sprzedaży].
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. System generuje ofertę sprzedaży dla wybranych zadań serwisowych. Wybrane zadania serwisowe zgłoszenia serwisowego otrzymują status Oferta sprzedaży została wygenerowana.
Generowanie ofert sprzedaży dla nowego artykułu
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, dla której chciałby wygenerować ofertę sprzedaży.
- Następnie należy wybrać akcję [Wygeneruj ofertę sprzedaży na nowy artykuł] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. System generuje ofertę sprzedaży zawierającą artykuł obiektu serwisowego w ilości określonej w zgłoszeniu serwisowym.
Generowanie zamówienia sprzedaży dla wszystkich zadań serwisowych komunikatu serwisowego
Warunek wstępny
Zadania serwisowe, dla których ma zostać wygenerowane zamówienie sprzedaży, zostaną zwolnione.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, dla którego zadań serwisowych chciałby wygenerować zamówienie sprzedaży.
- Następnie należy wybrać akcję [Utwórz zamówienie sprzedaży] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. System generuje zlecenie sprzedaży. Wszystkie zadania serwisowe zgłoszenia serwisowego otrzymują status Zamówienie sprzedaży zostało wygenerowane.
Generowanie zamówienia sprzedaży dla wybranych zadań serwisowych
Warunek wstępny
Zadania serwisowe, dla których ma zostać wygenerowane zamówienie sprzedaży, zostaną zwolnione.
Instrukcje
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, dla którego zadań serwisowych chciałby wygenerować zamówienie sprzedaży.
- Na zakładce Zadania serwisowe należy wybrać akcję [Utwórz zamówienie sprzedaży].
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. System generuje zlecenie sprzedaży dla wybranych zadań serwisowych. Wybrane zadania serwisowe zgłoszenia serwisowego otrzymują status Zamówienie sprzedaży zostało wygenerowane.
Złomowanie artykułu
Warunki wstępne
Zgłoszenie serwisowe opiera się na potwierdzeniu przyjęcia towaru. Przyjęcie towaru jest zatwierdzane.
Instrukcja
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe dla obiektu serwisowego, którego przyporządkowany artykuł chciałby zezłomować.
- Następnie należy wybrać akcję [Zezłomowanie artykułu] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wybiera, czy akcja ma zostać wykonana jako zadanie w tle, czy natychmiast.
- Akcja jest wykonywana z opóźnieniem lub natychmiast. System umieszcza artykuł przyporządkowany do obiektu serwisowego w magazynie złomowania. Status zgłoszenia serwisowego jest ustawiony na Zakończono.
Wydruk zgłoszenia serwisowego
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, które chciałby wyświetlić.
- Następnie należy wybrać akcję [Drukuj zgłoszenie serwisowe] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Jeśli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia, może on zmienić ustawienia przetwarzania w tle i wydruku, jeśli jest to wymagane.
- Należy wybrać przycisk [Drukuj] lub [Pokaż].
- Dokument końcowy zostanie wydrukowany lub wyświetlony. Jeśli zaznaczono opcję Wydruk dla poszczególnych pozycji, dokument zawiera również te pozycje.
Zmiana daty ceny
- Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Zgłoszenia serwisowe.
- Użytkownik otwiera zgłoszenie serwisowe, którego dane cenowe chciałby zmienić.
- Następnie należy wybrać akcję [Zmiana daty ceny] na standardowym pasku przycisków.
- Zostanie wyświetlone okno dialogowe
- Użytkownik wprowadza nową datę i godzinę, które będą używane do określania cen zadań serwisowych z listy cenników sprzedaży.
- Należy wybrać przycisk [OK].
- Wprowadzona data i godzina są wpisywane w polu Data ceny