W aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych użytkownik wprowadza i edytuje strukturę klasyfikacji obiektów serwisowych. Klasyfikacje można później przypisać do poszczególnych obiektów serwisowych w aplikacji Obiekty serwisowe na zakładce Cechy obiektu i scharakteryzować cechy.
Dane są zorganizowane na podstawie tych przyporządkowań i mogą być ustrukturyzowane dla dowolnych analiz. Klasyfikacje mają tę zaletę, że mogą być używane do grupowania i podsumowywania danych do analiz na kilku poziomach.
Klasyfikacje są tworzone w formie struktury katalogów z folderami i liśćmi na kilku poziomach. Reprezentacja klasyfikacji (ścieżka klasyfikacji) jest tworzona z identyfikatorów poziomów, oddzielonych myślnikami od najwyższego poziomu do liścia, do którego przyporządkowana jest jednostka biznesowa. Liczba poziomów jest ograniczona do 125 znaków przez maksymalną długość ścieżki klasyfikacji. Oznacza to, że można utworzyć maksymalnie 20 poziomów (identyfikacja ma maksymalnie 5 znaków plus separator).
Foldery są zwykle używane do tworzenia struktury klasyfikacji. Aplikacja Klasyfikacje cech obiektów serwisowych służy do tworzenia nowych arkuszy. Arkusz staje się folderem, gdy pod arkuszem zostanie utworzony inny arkusz. Jeśli arkusz jest używany przez przyporządkowanie do jednostki biznesowej, nie może już stać się folderem.
Definicje terminów
Obiekty serwisowe — opisują zarówno wewnętrzne środki trwałe, maszyny lub części maszyn, jak i artykuły sprzedażowe, które są dostarczane i zwracane do serwisu. W związku z tym, rozróżnia się wewnętrzne i zewnętrzne obiekty serwisowe. Zewnętrzne obiekty serwisowe mogą być tworzone automatycznie po dostawie lub przyjęciu towaru do serwisu. Zewnętrzne obiekty serwisowe zawsze mają odniesienie do artykułu.
Klasyfikacje — reprezentuje nadrzędne i podrzędne relacje między obiektami. Klasyfikacja może składać się z jednego lub więcej węzłów.
Węzeł — graf składa się z zestawu punktów (=węzłów) i linii (=krawędzi), które łączą te punkty. W strukturze drzewa węzeł odnosi się do lokalizacji w strukturze, która może być połączona z jednym lub większą liczbą elementów podrzędnych.
Folder — w strukturze drzewa, węzeł jest opisany jako folder, jeśli co najmniej jedna krawędź rozpoczyna się od tego węzła, a tym samym zdefiniowani są następcy
Liść — w strukturze drzewa, węzeł jest określany jako liść, jeśli żadna krawędź nie wychodzi z tego węzła, a zatem nie ma zdefiniowanego następcy
Opis aplikacji
W aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych można edytować strukturę klasyfikacji, do której można później przypisać obiekty serwisowe. Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego. Obszar roboczy składa się z przeglądu klasyfikacji i edytora pozycji.
Nagłówek
Klasyfikacja charakterystyczna obiektu usługi jest wyświetlana w obszarze identyfikacji i nie można jej zmienić.
Obszar roboczy
Obszar roboczy aplikacji Klasyfikacja cech obiektów serwisowych zawiera pasek narzędzi z akcjami do tworzenia i edytowania folderów i liści. Akcje są również dostępne za pośrednictwem menu kontekstowego, do którego można uzyskać dostęp za pomocą prawego przycisku myszy w obszarze roboczym.
Poniżej paska narzędzi znajduje się obszar przeglądu klasyfikacji, w którym struktura węzłów jest wyświetlana jako foldery i liście z ich identyfikatorami i oznaczeniami.
Symbol zamkniętego folderu wskazuje, że istnieją dalsze węzły podrzędne. Tylko liście mogą istnieć jako najniższy poziom.
Edytor pozycji
Identyfikatory i oznaczenia cech obiektów serwisowych można wprowadzać i edytować za pomocą edytora pozycji. Po wybraniu akcji [Nowy podrzędny węzeł] lub [Edytuj], nowy lub istniejący węzeł jest dostępny do edycji w edytorze pozycji.
Akcje [Zastosuj] i [Weryfikuj] są dostępne na pasku narzędzi edytora pozycji. Wyświetlany jest również węzeł wyższego poziomu.
- Nadrzędny — w tym polu wyświetlany jest węzeł nadrzędny. Jeśli użytkownik znajduje się na najwyższym poziomie hierarchii, pole jest puste.
Użytkownik może edytować następujące pola:
- Węzeł — w tym polu użytkownik wprowadza lub edytuje identyfikator węzła. Identyfikator musi być unikalny w obrębie folderu. Identyfikator można zmienić w dowolnym momencie.Identyfikator może składać się z cyfr, liter lub kombinacji cyfr i liter. Można go dowolnie wybierać, a jego długość może wynosić maksymalnie 5 znaków. Identyfikator węzła jest używany do korzystania z właściwego węzła w dalszych aplikacjach i zapytaniach, przy czym gałąź prowadząca do liścia lub folderu jest wyświetlana jako tekst oddzielony myślnikami, zaczynając od najwyższego poziomu.
- Opis — w tym polu użytkownik wprowadza lub zmienia opis. Opis jest dodatkową nazwą węzła klasyfikacji. Znaczący opis ułatwia użytkownikowi wyszukiwanie. Opis jest dowolny i może być niejednoznaczny, tj. kilka węzłów może mieć to samo oznaczenie. Zaleca się przypisywanie różnych opisów w każdym przypadku.
Tabela cech obiektów serwisowych
W tabeli w edytorze pozycji można użyć akcji na pasku narzędzi, aby wprowadzić lub edytować cechy obiektu serwisowego dla węzła (liścia lub folderu).
Na pasku narzędzi dostępne są następujące akcje:
- [Dodaj] — ta akcja tworzy nowy wiersz cech, w którym istniejąca cecha może zostać przypisana do węzła hierarchii
- [Wstaw/Usuń znacznik usuwania] — za pomocą tej akcji można przypisać znacznik usuwania do cechy zaznaczonej w tabeli
- [Dodaj nową cechę] — użytkownik może wprowadzić nową cechę i jej właściwości, definiując dodatkowe pole. Nowa cecha jest przypisywana do węzła poprzez przyjęcie definicji jako dodatkowej cechy. Nowy wiersz cech jest generowany automatycznie.
- [Wyszukaj i dodaj] — ta akcja może być używana do wyszukiwania wcześniej zdefiniowanych cech i dodawania ich do bieżącego węzła
- [Właściwości] — ta akcja pozwala zmienić właściwości cechy. Aby edytować wiersz cechy, należy wybrać go w tabeli
- [Usuń cechy] — ta akcja może być użyta do usunięcia jednej lub więcej cech klasyfikacji cech obiektu serwisowego
Opis typów pól i ich właściwości, a także działanie okna dialogowego do edycji dodatkowych pól można znaleźć w dokumentacji Typy pól.
Tabela cech zawiera następujące kolumny:
- Cecha — w tej kolumnie użytkownik wprowadza identyfikator wcześniej zdefiniowanych cech
- Poziom — w tej kolumnie wyświetlany jest poziom klasyfikacji cech obiektu serwisowego.
- Kolejność — ta kolumna pokazuje kolejność wyświetlania pól cech w aplikacji Obiekty serwisowe. Tę kolejność wyświetlania można edytować dla węzła hierarchii. Każda liczba może być użyta tylko raz. Liczenie rozpoczyna się od 1 i wyświetlania „górne-lewe”.
Akcja [Utwórz schemat tabeli]
Tworzona jest jedna lub więcej tabel w celu przechowywania określonych wartości cech i wydajnego wyszukiwania cech. Tabele te są tworzone lub aktualizowane za pomocą akcji [Utwórz schemat tabeli].
Konfiguracja
Aplikacja Klasyfikacje cech obiektów serwisowych nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostka biznesowa
Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Klasyfikacje cech obiektów serwisowych, która jest używana np. do
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definicji działań
- Importu lub eksportu danych
Obiekt usługi
com.sem.ext.app.service.servicing.obj.ServiceUnit
Jednostka biznesowa jest częścią następującej grupy jednostek biznesowych:
com.sem.ext.app.service.servicing.MasterData
Klasyfikacja obiektów usług
com.sem.ext.app.service.servicing.obj.ServiceUnitPropertyHierarchy
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Aplikacja Klasyfikacje cech obiektów serwisowych nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacyjne
Aplikacja Klasyfikacje cech obiektów serwisowych nie wymaga żadnego przyporządkowania organizacyjnego.
Funkcje specjalne
Aplikacja Klasyfikacje cech obiektów serwisowych nie posiada żadnych funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Klasyfikacje cech obiektów serwisowych nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.