Konfiguracja: Comarch e-faktura

Wprowadzenie

Niniejsza dokumentacja zawiera opis funkcji w obszarze Comarch e-faktura. Obejmuje to główną funkcję Comarch e-faktura, którą można aktywować lub dezaktywować.

Ogólne informacje na temat funkcji biznesowych w aplikacji Konfiguracja oraz listę tych dodatkowych funkcji można znaleźć w artykule: Konfiguracja: funkcje biznesowe

Funkcja Comarch e-faktura

Opis Comarch e-faktura
Nazwa techniczna com.sem.ext.app.einvoice.customizing.General
Od wydania Od Comarch ERP Enterprise 5.3
Wymagana licencja com.sem.ext.app.einvoice.Einvoice
Możliwość deaktywacji Tak
Pomoc kontekstowa Za pomocą funkcji Comarch e-faktura można aktywować lub dezaktywować aplikację Comarch e-faktura oraz zmienić ustawienia dotyczące przesyłania faktur sprzedaży i faktur zakupu drogą elektroniczną.

 

Zakładka Ustawienia

W zakładce Ustawienia znajdują się pola, które można ustawić. Zostały one opisane w następujących rozdziałach:

  • Sekcja Faktury sprzedaży
  • Sekcja Faktury zakupu
  • Sekcja Kryteria wyszukiwania odniesienia do dokumentu

Sekcja Faktury sprzedaży

  • Rodzaj dokumentu dla e-faktur sprzedaży – w tym polu należy wprowadzić rodzaj dokumentu, dla którego e-faktury sprzedaży przetwarzane przez aplikację Comarch e-faktura są przechowywane w ramach zarządzania dokumentami.
  • Licznik transmisji dla FatturaPA –  w razie potrzeby w polu należy przypisać istniejący schemat numeracji typu Faktury sprzedaży, jeśli należy aktywować automatyczne przypisywanie numerów dla e-faktur sprzedaży generowanych w formacie FatturaPA. Ten automatycznie ustalany numer służy jako licznik transmisji dla systemu ERP.

Sekcja Faktury zakupu

  • Rodzaj dokumentu dla e-faktur zakupu – w tym polu należy wprowadzić rodzaj dokumentu, dla którego otrzymane e-faktury zakupu przetwarzane przez aplikację Comarch e-faktura są przechowywane w ramach zarządzania dokumentami.Po pomyślnym zaimportowaniu przekonwertowanych danych, ten rodzaj dokumentu jest używany do przypisania otrzymanej e-faktury i, w zależności od formatu, przypisania możliwej do odczytania e-faktury do faktury zakupu utworzonej w systemie ERP.
  • Szablon dokumentu dla faktury zakupu FatturaPA – w tym polu należy wprowadzić szablon dokumentu dla eksportu faktury zakupu tak, aby można było wygenerować z niego fakturę zakupu w formacie FatturaPA i odpowiednio ją zarchiwizować.Filtr eksportu ustawiony w szablonie dokumentu musi być jednojęzyczny. Szablon dokumentu musi być ustawiony w następujący sposób:
    • Brak wydruku PDF
    • Wyłączne zastosowanie do eksportu ze ustawieniem „Archiwizacja”
    • Folder + nazwa pliku dla wydruku określają lokalizację fikcyjnego pliku PDF/A.

    Ten plik PDF jest wymagany do konwersji.

  • Alokacja – w tym polu możliwe jest ustawienie wartości domyślnej, która będzie używana dla e-faktur zakupu, jeśli zawierają one pozycję z artykułem rozliczeniowym. Użytownik sam określa czynnik alokacji.Należy wybrać pomiędzy poniższymi opcjami:
    • Ilość
    • Wartość
    • Waga
    • Objętość
    • Inny czynnik
  • Pochodzenie formy płatności – już podczas konwersji e-faktury określana jest forma płatności. Ponadto formę płatności można również ustawić w widoku księgowości strony wystawiającej fakturę. To pole pozwala na określenie,skąd system ERP pobiera formę płatności. Należy wybrać pomiędzy poniższymi opcjami:
    • Preferowany dokument obcy
    • Preferowany partner
    • Partner
  • Schemat numeracji dla weryfikacji importu – w tym polu należy przypisać schemat numeracji typu faktury zakupu, który istnieje w systemie wyłącznie w celu kontroli importu. Schemat numeracji zapisany w tym polu jest wykorzystywany przez system do automatycznego określenia i przypisania numeru dla potencjalnej faktury zakupu, która ma zostać wygenerowana. Istnienie odrębnego schematu numeracji pozwala uniknąć obciążania schematów numeracji danego rodzaju faktury zakupu. Schemat numeracji rodzaju faktury zakupu jest zatem wykorzystywany do faktycznego utworzenia faktury zakupu.

Sekcja Kryteria wyszukiwania odniesienia do dokumentu

  • Ustawienie wyszukiwania artykułu – pole pozwala na wskazanie, które wyszukiwanie jest sugerowane podczas wyszukiwania artykułów zakupowych w aplikacji E-faktury zakupu w celu przypisania ich do pozycji e-faktury zakupu i określenia odniesienia do dokumentu.Należy wybrać pomiędzy poniższymi opcjami:
    • Artykuł zakupu
    • Pozycje zamówienia zakupu
    • Pozycje przyjęcia towaru
  • Ogólny status Faktura zakupu – w tym polu należy określić, który status ogólny dla zamówienia zakupu jest sugerowany jako cecha wyszukiwania podczas wyszukiwania pozycji zamówienia w aplikacji E-faktury zakupu z wyszukiwaniem pozycji Pozycje zamówienia zakupu w celu przypisania ich do pozycji e-faktury zakupu i określenia odniesienia do dokumentu.Należy wybrać pomiędzy poniższymi opcjami:
    • W opracowaniu
    • Zwolnione
    • Zablokowane
    • Zakończone
  • Status dostawy zamówienia zakupu – w tym polu należy określić, który status dostawy jest proponowany jako cecha wyszukiwania dla zamówienia zakupu, gdy użytkownik wyszuka artykułu zakupowe poprzez wyszukiwanie Pozycje zamówienia zakupu w aplikacjiE-Faktury zakupu w celu przypisania ich do pozycji e-faktury zakupu i określenia odniesienia do dokumentu.

    Należy wybrać pomiędzy poniższymi opcjami:

    • Niedostarczone
    • Dostarczone częściowo
    • Dostarczone w całości
  • Status fakturowania zamówienia zakupu – w tym polu należy określić, który status fakturowania dla zamówienia zakupu jest sugerowany jako cecha wyszukiwania podczas wyszukiwania pozycji zamówienia w aplikacji E-faktury zakupu z wyszukiwaniem pozycji Pozycje zamówienia zakupu w celu przypisania ich do pozycji e-faktury zakupu i określenia odniesienia do dokumentu.Należy wybrać pomiędzy poniższymi opcjami:
    • Niezafakturowane
    • Zafakturowane częściowo
    • Zafakturowane w całości
  • Status fakturowania przyjęcia towaru – w tym polu należy określić, który status dla przyjęcia towaru na magazyn jest sugerowany jako cecha wyszukiwania podczas wyszukiwania pozycji zamówienia w aplikacji E-faktury zakupu z wyszukiwaniem artykułu Pozycje przyjęcia na magazyn w celu przypisania ich do pozycji e-faktury zakupu i określenia odniesienia do dokumentu.Należy wybrać pomiędzy poniższymi opcjami:
    • Niezafakturowane
    • Zafakturowane częściowo
    • Zafakturowane w całości

Czy ten artykuł był pomocny?