Funkcja JPK_V7M

Funkcja JPK_V7M jest dostępna z poziomu Konfiguracja → przycisk [Funkcje] RachunkowośćRachunkowość-PolskaJednolity plik kontrolny (JPK)JPK_V7M. Konfiguracja funkcji jest niezbędna do korzystania z funkcjonalności tworzenia plików JPK_V7M.

Główna sekcja aplikacji zawiera:

  • Informację, dla których poziomów funkcja jest istotna: Firma i Firma główna. Parametr wskazuje dla jakiego typu systemowego dana funkcja jest dedykowana oraz jakie rodzaje organizacji mogą z niej korzystać, na przykład organizacje finansowe (Firma) oraz klient OLTP (Firma główna).
  • Parametr Zastosuj dane firmy głównej – określa, czy ustawienia dla wybranej organizacji mają być dziedziczone z klienta OLTP (Firma główna).
  • Parametr Aktywne ­- określa, czy funkcja ma zostać aktywowana dla wybranej organizacji. Aktywna Funkcja JPK_V7M umożliwia obsługę deklaracji JPK_V7M na podstawie informacji podatkowych gromadzonych w ramach rejestrów VAT. Generowanie deklaracji JPK_V7M odbywa się z poziomu aplikacji Rejestr VAT, natomiast generowanie pliku JPK_V7M z poziomu aplikacji Dane deklaracji JPK_V7M.

Konfigurację należy wykonać jednorazowo w ramach wybranej organizacji.

Wskazówka
Pola w aplikacji Konfiguracja mogą zostać uzupełnione za pomocą dodatkowej aplikacji UPDAPV005992 Aktualizacja danych dla funkcji JPK_V7M, która uruchamiana jest z poziomu aplikacji Zapytanie o aktualizacje danych. Tworzy ona wymagane obiekty i uzupełnia nimi funkcję konfiguracyjną JPK_V7M.
Widok aktywnej funkcji JPK_V7M w aplikacji Konfiguracja

Zakładka Ustawienia

Uwaga
Zakładka Ustawienia może zostać uzupełniona za pomocą dodatkowej aplikacji UPDAPV005992 Aktualizacja danych dla funkcji JPK_V7M, która uruchamiana jest podczas instalacji systemu lub ręcznie z poziomu aplikacji Zapytanie o aktualizacje danych. Dane na tej zakładce są edytowalne.  

Sekcja JPK_V7M ustawienia ogólne

  • Sekwencja numerów – pole przechowuje informacje o sekwencji numerów z przypisanym typem Deklaracja JPK_V7M, utworzonej w aplikacji Sekwencje numerów. Tworzone deklaracje będą automatycznie przyjmowały numer z przedziału określonego przez wybrany zakres numeryczny.
  • Lokalizacja XSD – odnośnik do pliku XSD opublikowanego przez Ministerstwo Finansów, z którym porównywane są generowane pliki
  • Adres usługi Web Service – pole służące do określenia adresu, na który będą elektronicznie wysyłane pliki JPK_V7M. Domyślnie ustawiony jest adres produkcyjny (https://e-dokumenty.mf.gov.pl), jeżeli użytkownik chce wysłać plik na adres testowy to musi zmienić ścieżkę adresu przed wykonaniem testu (https://test-e-dokumenty.mf.gov.pl/).
  • Certyfikat klucza publicznego – w polu uzupełniany jest certyfikat klucza publicznego zapisany w folderze kstore, który jest wymagany do połączenia z Web Service. Certyfikat jest udostępniony przez Ministerstwo Finansów.

Sekcja Obsługiwane wersje

Struktura pliku JPK może podlegać zmianom. Sekcja służy do zdefiniowania wersji schemy oraz określenia lokalizacji pliku XSD, z którym wygenerowane pliki JPK będą weryfikowane. Do automatycznej aktualizacji tych danych służy aplikacja UPDAPV005592 Aktualizacja danych dla funkcji JPK_V7M, która uruchamiana jest z poziomu aplikacji Zapytanie o aktualizacje danych.

  • Wersja schemy – wersja struktury logicznej pliku JPK_V7M, system obsługuje dwie wersje schem 1 oraz 2 (od 01.01.2022 r. obowiązuje schema 2). Podczas generowania deklaracji dostępne są wersje wskazane w funkcji JPK_V7M w aplikacji Konfiguracja.
  • Lokalizacja pliku XSD – odnośnik do pliku XSD opublikowanego przez Ministerstwo Finansów, służąca do weryfikacji zgodności generowanych plików z obowiązującym schematem.

Sekcja Miejsce zapisu pliku JPK_V7M

  • Oryginalny plik – domyślna ścieżka do lokalizacji w kstore, gdzie automatycznie zapisywane będą:
    • Oryginalny plik JPK_V7M, będący odzwierciedleniem pliku JPK_V7M wysłanego z systemu
    • Plik informujący o błędach
    • Zaszyfrowany plik JPK_V7M wysłany do Ministerstwa Finansów
    • Podpisany plik JPK_V7M wysłany do Ministerstwa Finansów

Użytkownik ma możliwość podglądu wyłącznie oryginalnego pliku JPK_V7M i pliku informującego o błędach. W celu weryfikacji poprawności wysłanych danych użytkownik powinien sprawdzić zapisany Oryginalny plik JPK_V7M. Brak możliwości podglądu pliku zaszyfrowanego i podpisanego wynika z faktu, że są one zaszyfrowane.

Sekcja Rodzaj dokumentu

Sekcja uzupełniona domyślnie, z możliwością edycji. Dostępne parametry dotyczą technicznych nośników informacji definiowanych w aplikacji Rodzaje dokumentów, wymaganych m.in. do tworzenia dokumentów, ich analizy i filtrowania.

  • Oryginalny plik – rodzaj dokumentu przechowujący ścieżkę do oryginalnego pliku JPK_V7M
  • Plik z błędem – rodzaj dokumentu przechowujący ścieżkę do pliku informującego o błędach
  • Zakodowany plik – rodzaj dokumentu przechowujący ścieżkę do zaszyfrowanego pliku JPK_V7M
  • Podpisany plik – rodzaj dokumentu przechowujący ścieżkę do podpisanego pliku JPK_V7M

Sekcja Rodzaj powiązania dokumentu

Sekcja uzupełniona domyślnie, z możliwością edycji. Rodzaje powiązań dokumentów umożliwiają powiązanie pliku JPK_V7M z technicznymi nośnikami informacji określonymi w sekcji Rodzaj dokumentu. Rodzaje powiązań dokumentów definiowane są w aplikacji Rodzaje powiązań dokumentów.

  • Oryginalny plik – rodzaj powiązania dokumentu dla oryginalnego pliku JPK_V7M
  • Plik z błędem – rodzaj powiązania dokumentu dla pliku JPK_V7M wygenerowanego z błędami
  • Zakodowany plik – rodzaj powiązania dokumentu dla zakodowanego pliku JPK_V7M
  • Podpisany plik – rodzaj powiązania dokumentu dla podpisanego pliku JPK_V7M

Sekcja Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO)

Sekcja dotycząca Urzędowego Poświadczenia Odbioru i technicznego nośnika informacji przechowującego dane związane z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru.

  • Sekwencja numerów – utworzone w systemie UPO będą automatycznie przyjmowały numer z przedziału określonego przez wybrany zakres, o typie UPO
  • Lokalizacja – domyślna ścieżka do lokalizacji w kstore, w której zapisywane będzie pobrane UPO
  • Rodzaj dokumentu – rodzaj dokumentu przechowujący ścieżkę do technicznego nośnika informacji dla UPO
  • Rodzaj powiązania dokumentu – rodzaj powiązania umożliwiający powiązanie UPO z technicznym nośnikiem informacji określonym w polu Rodzaj dokumentu

Zakładka Informacja

Zakładka Informacja zawiera dane dotyczące:

  • Nazwy aplikacji
  • Obiektu rozwojowego
  • Klucza licencyjnego
  • Użytkownika wykonującego ostatnią modyfikację
  • Daty ostatniej modyfikacji
Zakładka Informacja

 

Czy ten artykuł był pomocny?