Funkcja Planowanie jest dostępna w aplikacji Konfiguracja i umożliwia aktywowanie i dezaktywowanie modułu Planowania. Nie jest możliwa dezaktywacja funkcji planowania w przypadku przeprowadzenia procesu planowania zapotrzebowania materiałowego.
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
W nagłówku aplikacji znajdują się następujące pola/arametry:
- Funkcja – pole prezentuje nazwę aktualnie otwartej funkcji
- Istotny dla – pole zawiera informacje do jakich obszarów/modułów odnoszą się dane planowania
- Zastosuj dane firmy głównej – parametr podlega edycji jedynie dla organizacji typu Po jego zaznaczeniu ustawienia pobierane są z firmy głównej.
- Aktywne – pozwala na aktywowanie modułu dla wybranej organizacji typu Firma
Na zakładce Ustawienia funkcji Planowanie dostępne jest pole:
- Pokrycie zapotrzebowania zestawu – definiuje wartość domyślną planowania, dla zestawu. Możliwe opcje do wyboru:
- Komponenty – dostępność zestawu jest obliczana na podstawie dostępności komponentów. Komponent o najwyższej dostępności definiuje ilość dostępnych zestawów. Brakujące komponenty muszą zostać zamówione. System proponuje propozycje planowania aby uzupełnić brakujące komponenty do poziomu komponentu dostępnego w największej ilości. Resztę wymagań, w których kompletnie brakuje zestawów i nie ma co najmniej jednego dostępnego komponentu do zbudowania zestawu, zaleca się zamawiać jako zestaw.
Komponent | Stan magazynowy | Ilość na zestaw | Wnioski |
A | 10 sztuk | 1 sztuka | Pozwala na wykonanie 10 zestawów |
B | 20 sztuk | 1 sztuka | Pozwala na wykonanie 20 zestawów (Najwyższy zapas) |
C | 30 sztuk | 2 sztuki | Pozwala na wykonanie 15 zestawów |
- Zestaw – dostępność zestawów jest obliczana na podstawie składników, składnik o najniższej dostępności określa liczbę dostępnych zestawów. Wszystkie zestawy wymagane powyżej dostępnej ilości zaleca się zamawiać jako całe zestawy.
- Zawsze komponenty – wszystkie zapotrzebowania na elementy zestawu są przenoszone na pojedyncze składniki w odpowiednich proporcjach ilościowych określonych przez aplikację Lista składników zestawu. W żadnym wypadku nie ma zaleceń dotyczących zestawu stworzonych przez planowanie. Planowanie doda wymagania pochodzące z każdego zestawu na poziomie komponentów: Kiedy planowane są dwa zestawy z identycznymi komponentami i minimalnym poziomem zapasów równym 10 sztuk, to dla obu, zostaną wygenerowane rekomendacje równe 20 sztuk dla komponentów.
Informacje – zakładka wyświetla informacje o aplikacji. Pola te nie podlegają edycji.
- Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę techniczną aplikacji: cisag.app.Planning
- Klucz licencyjny – wyświetla pełną techniczną nazwę klucza licencyjnego: cisag.app.Planning
- Zmienione przez – nazwa użytkownika, który dokonywał ostatnich zmian
- Zmienione dnia – data ostatniej zmiany
Na zakładce Informacje dostępna jest także sekcja Pomoc kontekstowa.