Funkcja Planowanie

Funkcja Planowanie jest dostępna w aplikacji Konfiguracja i umożliwia aktywowanie i dezaktywowanie modułu Planowania. Nie jest możliwa dezaktywacja funkcji planowania w przypadku przeprowadzenia procesu planowania zapotrzebowania materiałowego.

Uwaga
Aktywacja modułu Planowania jest możliwa:

  • dla organizacji typu Firma.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Aplikacja Konfiguracja → funkcja Planowanie

W nagłówku aplikacji znajdują się następujące pola/arametry:

  • Funkcja – pole prezentuje nazwę aktualnie otwartej funkcji
  • Istotny dla – pole zawiera informacje do jakich obszarów/modułów odnoszą się dane planowania
  • Zastosuj dane firmy głównej – parametr podlega edycji jedynie dla organizacji typu Po jego zaznaczeniu ustawienia pobierane są z firmy głównej.
  • Aktywne – pozwala na aktywowanie modułu dla wybranej organizacji typu Firma
Wskazówka
Organizacje można zmienić po kliknięciu w nazwę firmy z prawej strony na głównym pasku aplikacji. Ustawienia dotyczące organizacji można definiować w aplikacji Organizacje.

Na zakładce Ustawienia funkcji Planowanie dostępne jest pole:

  • Pokrycie zapotrzebowania zestawu – definiuje wartość domyślną planowania, dla zestawu. Możliwe opcje do wyboru:
    • Komponenty – dostępność zestawu jest obliczana na podstawie dostępności komponentów. Komponent o najwyższej dostępności definiuje ilość dostępnych zestawów. Brakujące komponenty muszą zostać zamówione. System proponuje propozycje planowania aby uzupełnić brakujące komponenty do poziomu komponentu dostępnego w największej ilości. Resztę wymagań, w których kompletnie brakuje zestawów i nie ma co najmniej jednego dostępnego komponentu do zbudowania zestawu, zaleca się zamawiać jako zestaw.
Przykład
Przykład zastosowania: Magazyn komponentów:

Komponent Stan magazynowy Ilość na zestaw Wnioski
A 10 sztuk 1 sztuka Pozwala na wykonanie 10 zestawów
B 20 sztuk 1 sztuka Pozwala na wykonanie 20 zestawów (Najwyższy zapas)
C 30 sztuk 2 sztuki Pozwala na wykonanie 15 zestawów

    • Zestaw – dostępność zestawów jest obliczana na podstawie składników, składnik o najniższej dostępności określa liczbę dostępnych zestawów. Wszystkie zestawy wymagane powyżej dostępnej ilości zaleca się zamawiać jako całe zestawy.
    • Zawsze komponenty – wszystkie zapotrzebowania na elementy zestawu są przenoszone na pojedyncze składniki w odpowiednich proporcjach ilościowych określonych przez aplikację Lista składników zestawu. W żadnym wypadku nie ma zaleceń dotyczących zestawu stworzonych przez planowanie. Planowanie doda wymagania pochodzące z każdego zestawu na poziomie komponentów: Kiedy planowane są dwa zestawy z identycznymi komponentami i minimalnym poziomem zapasów równym 10 sztuk, to dla obu, zostaną wygenerowane rekomendacje równe 20 sztuk dla komponentów.
Wskazówka
Zestaw to artykuł złożony z kilku artykułów przypisanych do niego w aplikacji Lista składników zestawu.

Informacje – zakładka wyświetla informacje o aplikacji. Pola te nie podlegają edycji.

  • Obiekt deweloperski – wyświetla nazwę techniczną aplikacji: cisag.app.Planning
  • Klucz licencyjny – wyświetla pełną techniczną nazwę klucza licencyjnego: cisag.app.Planning
  • Zmienione przez – nazwa użytkownika, który dokonywał ostatnich zmian
  • Zmienione dnia – data ostatniej zmiany

Na zakładce Informacje dostępna jest także sekcja Pomoc kontekstowa.

Czy ten artykuł był pomocny?