Lista: Archiwalne zamówienia sprzedaży

Archiwalne zamówienia sprzedaży to kopie zrealizowanych zamówień sprzedaży, które zawierają uproszczone dane i są przechowywane zamiast oryginalnych zamówień sprzedaży. Archiwalne zamówienia sprzedaży mogą być generowane podczas reorganizacji zamówień sprzedaży lub mogą być tworzone poprzez import danych z zamówień sprzedaży ze starszego systemu. Archiwalne zamówienia sprzedaży mogą być tylko przeglądane.

Za pomocą aplikacji Lista: Archiwalne zamówienia sprzedaży użytkownik ma możliwość podglądu danych z archiwalnych dokumentów zamówień sprzedaży.

Opis obsługi aplikacji typu lista, obejmujący zapytania i obszar roboczy, znajduje się w dokumencie Aplikacje typu lista. Informacje dotyczące Konfiguracji i Uprawnień znajdują się w dokumencie Zamówienia sprzedaży.

Dane archiwalnego zamówienia sprzedaży

Zgodnie z ustawieniami aplikacji Ustawienia reorganizacji dokumentów/Dane historyczne podczas reorganizacji zamówień sprzedaży zapisywane są następujące dane archiwalne dokumentów:

Nagłówek archiwalnego zamówienia sprzedaży:

  • Rodzaj i numer zamówienia sprzedaży
  • Organizacja sprzedaży (organizacja, nazwa, adres, do rąk własnych)
  • Zamawiający i odbiorca faktury (klient, nazwa, adres, do rąk własnych)
  • Data utworzenia
  • Numer i data dokumentu obcego
  • Waluta
  • Przedstawiciel 1-3
  • Obsługujący

Pozycje archiwalnego zamówienia sprzedaży:

  • Numer pozycji
  • Typ pozycji
  • Istotne cenowo
  • Drukuj składniki
  • Odniesienie
  • Oznaczenie artykułu i pseudoartykułu
  • Konfiguracja artykułu
  • Ilość całkowita
  • Preferowany termin i termin dostawy
  • Cena netto po rabacie, Cena brutto po rabacie (tylko w przypadku dokumentów sprzedaży detalicznej), jednostka ceny i wymiar ceny

Dla prezentacji ceny Brutto mają zastosowanie poniższe zasady:

  • Jako jednostka ceny jest stosowana jednostka ilości całkowitej.
  • Cena netto po rabacie jest ustalana na podstawie kwoty netto po rabacie i ilości całkowitej, z uwzględnieniem wymiaru ceny (dotyczy ceny brutto po rabacie na dokumentach sprzedaży detalicznej).

Dla anulowanych pozycji mają zastosowanie poniższe zasady:

  • Anulowane pozycje otrzymują tylko Cenę netto przed rabatem – ta cena jest pobierana jako Cena netto po rabacie (dotyczy ceny brutto po rabacie na dokumentach sprzedaży detalicznej)
  • Integracja z zaopatrzeniem, magazyn, dostawca i partner dostawy (partner, nazwa, adres, do rąk własnych)
  • Odbiorca dostawy (klient, nazwa, adres, do rąk własnych)

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji Lista: Archiwalne zamówienia sprzedaży użytkownik ma możliwość podglądu danych z archiwalnych dokumentów zamówień sprzedaży. Te archiwalne zamówienia sprzedaży są generowane podczas reorganizacji zamówień sprzedaży lub są importowane. Archiwalne zamówienia sprzedaży mogą być tylko przeglądane.

Aplikacja składa się z obszaru zapytania i obszaru roboczego.

Obszar zapytania

Obszar zapytania zawiera pola zapytań. Zasadniczo dostępne są najważniejsze pola zapytań. Liczba i rozmieszczenie pól zapytań mogą się różnić.

Obszar zapytania jest zapisywany dla każdego widoku. Użytkownik może samodzielnie zdecydować, które pola zapytań będą widoczne, wybierając odpowiednie pola zapytań z zasobu dostępnych pól. Opis pól zapytań można znaleźć zazwyczaj w pomocy kontekstowej.

Dokument Aplikacje typu lista zawiera podstawowe informacje o obszarze zapytań.

Poniżej znajduje się opis pola Status. Pozostałe pola zostały opisane w dokumencie Zamówienia sprzedaży.

Status – użytkownik wybiera status danych archiwalnych jako kryterium wyszukiwania dla archiwalnych zamówień sprzedaży, które mają być wyświetlone w obszarze roboczym. Status jest nadawany podczas importu archiwalnych zamówień sprzedaży lub podczas reorganizacji zamówień sprzedaży, kiedy to generowane są historyczne dane dokumentu. Dostępne opcje do wyboru:

  • W opracowaniu – historyczne dane dokumentu nie zostały jeszcze wygenerowane.
  • Zwolnione – historyczne dane dokumentu zostały wygenerowane.
  • Ustawiono znacznik usuwania – dla historycznych danych dokumentu ustawiono znacznik usuwania.
  • Rozpoczęto reorganizację – historyczne dane dokumentu są aktualnie w trakcie reorganizacji.
Wyszukiwanie szczegółowe

Wyszukiwanie szczegółowe może być połączone z wyszukiwaniem podstawowym, dzięki czemu podczas wyszukiwania uwzględniane są zarówno kryteria zapytania z obszaru zapytania, jak i kryteria zapytania z wyszukiwania szczegółowego (powiązanie typu AND). W tym celu należy zaznaczyć pole wyboru (checkbox) dostępne w wierszu sekcji dla wyszukiwania szczegółowego. Aby odpowiednie wyniki były również widoczne obszarze roboczym, należy wybrać przycisk dla wyszukiwania szczegółowego. Po wybraniu przycisku w obszarze roboczym pojawi się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi informacjami szczegółowymi.

Oprócz wyszukiwania głównego z kryteriami zapytania w obszarze zapytania, użytkownik może skorzystać z następujących wyszukiwań szczegółowych:

  • Pozycje podstawowe
  • Pozycje szczegółowe

Zasadniczo dostępne są najważniejsze pola zapytań. Użytkownik może samodzielnie zdecydować, które pola zapytań będą widoczne, wybierając odpowiednie pola zapytań z zasobu dostępnych pól. Opis pól zapytań można znaleźć zazwyczaj w pomocy kontekstowej. Użytkownik może również skorzystać z pomocy wyszukiwania wartości.

Obszar roboczy

Obszar roboczy zawiera tabelę, w której prezentowane są archiwalne zamówienia sprzedaży. Użytkownik może samodzielnie zdecydować, jakie informacje z zamówień sprzedaży będą widoczne. Użytkownik ma również możliwość utworzenia wielu widoków, aby móc przeglądać archiwalne zamówienia sprzedaży na różne sposoby i z różnymi informacjami.

Po aktywacji przycisku wyszukiwania szczegółowego w tabeli pojawią się dodatkowe wiersze nagłówka i informacje szczegółowe.

Ogólny opis obszaru roboczego znajduje się w dokumencie Aplikacje typu lista.

Poniżej znajduje się opis kolumny Status. Pozostałe kolumny zostały opisane w dokumencie Zamówienia sprzedaży.

Status – kolumna zawiera status archiwalnego zamówienia sprzedaży wyrażony za pomocą odpowiedniej ikony i tooltipu. Dostępne wartości:

  • W opracowaniu – historyczne dane dokumentu nie zostały jeszcze wygenerowane.
  • Zwolnione – historyczne dane dokumentu zostały wygenerowane.
  • Ustawiono znacznik usuwania – dla historycznych danych dokumentu ustawiono znacznik usuwania.
  • Rozpoczęto reorganizację – historyczne dane dokumentu są aktualnie w trakcie reorganizacji.

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Lista: Archiwalne zamówienia sprzedaży istotne są poniżej wyszczególnione jednostki biznesowe, które mają zastosowanie m.in.

  • podczas przyznawania uprawnień oraz
  • podczas tworzenia definicji działań
  • lub podczas importu lub eksportu danych.

Archiwalne zamówienie sprzedaży – com.cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchive

Archiwalna pozycja zamówienia sprzedaży – com.cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchiveDetail

Dane reorganizacji dokumentu – com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganizationData

Dane reorganizacji pozycji dokumentu – com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganizationData

Czy ten artykuł był pomocny?