Lista: E-faktury zakupu

Wprowadzenie

Aplikacja Lista: E-Faktury zakupu pozwala na wyświetlanie e-faktur zakupu wraz z informacjami podstawowymi takimi jak np. ich nazwa. Aplikacja umożliwia przegląd e-faktur zakupu istniejących w systemie. Ponadto z poziomu aplikacji można wywołać akcje dla dokumentu/dokumentów, takie jak zmiana statusu lub import przekonwertowanych danych, a także wygenerować faktury zakupu.

Ogólny opis aplikacji typu lista wraz z opisem nagłówka aplikacji i obszaru roboczego znajduje się w artykule Aplikacje typu Lista. Informacje o konfiguracji, jednostkach biznesowych oraz uprawnieniach znajdują się w artykule E-Faktury zakupu, w której opisano aplikacje związane z tworzeniem dokumentów. Niniejszy artykuł opisuje funkcje typowe dla aplikacji Lista: E-faktury zakupu.

Opis aplikacji

Dzięki aplikacji Lista: E-faktury zakupu możliwy jest przegląd wszystkich lub wybranych e-faktur. Ponadto aplikacja umożliwia następujące możliwości edycji danych:

  • Zmianę numeru e-faktury zakupu w aplikacji E-Faktury zakupu w celu dalszej edycji dokumentu.
  • Wywołanie akcji powiązanych z aplikacją.

Aplikacja składa się z nagłówka aplikacji oraz obszaru roboczego.

Nagłówek aplikacji

Nagłówek aplikacji składa się z pól pozwalających na filtrowanie danych. Co do zasady najważniejsze pola znajdują się domyślnie na interfejsie aplikacji. Liczba pól, jak również ich położenie, może się jednak różnić.

Nagłówek aplikacji jest zapisywany osobno dla każdego widoku. Użytkownik może sam ustawić, które pola będą wyświetlane w nagłówku aplikacji. W tym celu należy wybrać odpowiednie pola z poziomu funkcji Ustaw właściwości zapytań i wyników -> Ustal pola wyszukiwania. Opis nagłówka aplikacji znajduje się w pomocy kontekstowej.

Ogólny opis nagłówka aplikacji można znaleźć w artykule Aplikacje typu Lista.

Informacje o znaczeniu pól można znaleźć w artykule E-Faktury zakupu.

Obszar roboczy

Obszar roboczy składa się z tabeli, w której wyświetlane są wyszukiwane E-faktury zakupu. Użytkownik może sam określić, które informacje o e-fakturach zakupu będą wyświetlane w tabeli. Może on również tworzyć różne widoki, aby wyświetlać e-faktury zakupu na różny sposób, w zależności od potrzebnych mu informacji.

Ogólny opis obszaru roboczego aplikacji można znaleźć w artykule Aplikacje typu Lista.

Informacje o znaczeniu kolumn można znaleźć w artykule E-Faktury zakupu.

Akcje powiązane z aplikacją

W aplikacji Lista: E-faktury zakupu można wywołać następujące akcje:

  • [Przyporządkuj status Nie importuj]
  • [Usuń przekonwertowane dane]
  • [Importuj dane i wygeneruj fakturę zakupu]

Szczegółowe informacje znajdują się w artykule E-Faktury zakupu.

[Przyporządkuj status Nie importuj]

Akcja umożliwia przypisanie statusu Nie importuj do e-faktur wybranych na liście wyników. Tak oznaczone e-faktury nie są uwzględniane w procesie importu i nie mogą być dalej przetwarzane.

Akcja [Usuń przekonwertowane dane] usuwa wszystkie dane, a tym samym wszystkie zapisane zmiany pozycji lub ustawienia podstawowe importu e-faktury. Tym samym e-faktura jest ponownie udostępniana do przetwarzania.

[Usuń przekonwertowane dane]

Akcja umożliwia usunięcie wszystkich danych z e-faktur zakupu wybranych na liście wyników, a tym samym usunięcie wszelkich zapisanych zmian pozycji lub podstawowych ustawień importowania e-faktury.

Jeśli dane podstawowe artykułów zostały już utworzone dla artykułów dostawcy, są one zachowywane. W razie potrzeby należy je edytować lub usunąć w aplikacji Artykuły.

Ponowne otwarcie e-faktury z brakującymi przekonwertowanymi danymi w aplikacji E-faktury zakupu spowoduje ponowne dodanie przekonwertowanych danych z oryginalnej faktury.

[Importuj dane i wygeneruj fakturę zakupu]

Akcja pozwala na import danych e-faktury. System ERP tworzy na ich podstawie fakturę zakupu zgodnie ze zdefiniowanym typem faktury zakupu.

Po wykonaniu tej akcji zostanie otwarte okno dialogowe, w którym można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania mają być potwierdzane automatycznie.

Okno dialogowe Importuj dane i wygeneruj fakturę zakupu

W oknie dialogowym dostępne jest poniższe pole:

  • Automatycznie zatwierdzaj ostrzeżenia – przy użyciu tej funkcji można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji, które odnoszą się do generowania faktury zakupu, powinny być potwierdzane automatycznie. Inne ostrzeżenia dotyczące statusu importu nie są potwierdzane automatycznie.

Jeśli funkcja jest aktywna, to można przeprowadzić akcję także w przypadku ew. ostrzeżeń pojawiających się podczas generowania faktury zakupu.

Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja zostanie przerwana w przypadku pojawienia się ostrzeżeń.

Czy ten artykuł był pomocny?