Lista: Faktury sprzedaży

Aplikacja Lista: Faktury sprzedaży służy przede wszystkim do wyszukiwania faktur sprzedaży poprzez ich podstawowe informacje, takie jak rodzaj i numer faktury sprzedaży.

Ponadto z poziomu aplikacji można wykonywać dalsze działania dla jednego lub większej liczby dokumentów, takie jak przesyłanie faktur do systemu księgowości finansowej.

Główny ogólny opis listy, obejmujący typową obsługę zapytania i obszaru roboczego, znajduje się w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Poniżej omówiono tematy, które odnoszą się do aplikacji Lista: Faktury sprzedaży.

Opis aplikacji

Aplikacji Lista: Faktury sprzedaży można używać do uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych faktur sprzedaży. Ponadto dostępne są dalsze opcje przetwarzania:

  • Wyświetlenie łańcucha dokumentów powiązanych dla pojedynczego dokumentu
  • Przełączenie do aplikacji Lista: Faktury sprzedaży poprzez numer dokumentu
  • Przesyłanie faktur do księgowości finansowej
  • Tworzenie, usuwanie i drukowanie list faktur

Dostępne akcje zostały opisane w tym rozdziale: Akcje związane z aplikacją

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Pola zapytań są przechowywane w nagłówka. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.

Obszar zapytań jest zapisywany dla każdego widoku. Można określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać żądane pola zapytań z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy.

Ogólne opisy pól zapytań można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Informacje na temat znaczenia pól można znaleźć w objaśnieniach w dokumentacji Zapytania o faktury sprzedaży.

Wyszukiwanie szczegółowe

Oprócz wyszukiwania głównego z polami zapytań w nagłówku, dostępne są także wyszukiwania szczegółowe. Wyszukiwania szczegółowe można łączyć z wyszukiwaniem głównym w taki sposób, że zarówno pola zapytań z nagłówka, jak i wyszukiwania szczegółowego są łączone jako operacja AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Dla każdego wyszukiwania szczegółowego dostępny jest oddzielny przycisk, dzięki któremu odpowiednie wyniki mogą być również wyświetlane w obszarze roboczym. Jeśli ten przycisk jest aktywny, w obszarze roboczym pojawia się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi szczegółowymi informacjami.

Dostępne są następujące wyszukiwania szczegółowe:

  • Informacje o dostawie
  • Informacje o zamówieniu zakupu
  • Informacje o zleceniu dystrybucji
  • Informacje o zamówieniu sprzedaży

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są wyszukiwane pozycje faktur sprzedaży.

Jeśli aktywowano również przycisk wyszukiwania szczegółowego, tabela zawiera dodatkowy wiersz nagłówka i szczegółowe informacje.

Aby wyświetlić pozycję faktury sprzedaży na różne sposoby z różnymi informacjami niezbędnymi dla użytkownika, można utworzyć kilka widoków.

Ogólny opis obszaru roboczego wraz z opisem możliwości list można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Aby uzyskać informacje na temat znaczenia kolumn, należy zapoznać się z informacjami zawartymi w opisie aplikacji Zapytania o faktury sprzedaży.

Akcje związane z aplikacją

Aplikację można znaleźć zarówno w obszarze Sprzedaż, jak i w obszarze Rachunkowość.

Dostępne są dla nich różne akcje.

Akcje związane z aplikacją dotyczącą obszaru sprzedaży opisano w kolejnych rozdziałach:

Poniższe rozdziały opisują akcje dostępne zarówno w obszarze sprzedażowym jak i rachunkowości:

Akcja [Wydrukuj kopię faktury]

Za pomocą tej akcji można wydrukować kopię każdej z wybranych faktur.

Wymagania wstępne i efekty akcji opisano w artykule Zapytania o faktury sprzedaży.

Akcja [Anuluj i wydrukuj fakturę]

Za pomocą tej akcji można anulować fakturę i wydrukować jej anulowanie. Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy użytkownikowi przyznano uprawnienie Zezwalaj na anulowanie i drukowanie faktur.

Pozostałe wymagania i efekty, a także ustawienia w oknie dialogowym akcji akcji zostały opisane w artykule Zapytania o faktury sprzedaży.

Akcja [Zakończ i wydrukuj nieprawidłowe faktury]

Ta akcja służy do przypisywania numerów faktur do wybranych faktur i wykonywania końcowych obliczeń. Do faktury nie są dodawane żadne dodatkowe pozycje. Faktury są następnie drukowane.

Aby akcja [Zakończ i wydrukuj nieprawidłowe faktury] była dostępna dla użytkownika, potrzebne są uprawnienia administracyjne.

Nieważne faktury sprzedaży, które można zakończyć za pomocą tej akcji, muszą spełniać następujące warunki:

  • ogólny status to Nieprawidłowe
  • faktura nie ma numeru
  • faktura nie jest fakturą anulowaną.
Wskazówka
Nieprawidłowe faktury można zakończyć, wybierając oryginalne faktury i ponownie generując faktury anulowania za pomocą akcji [Anuluj i drukuj fakturę]. Nieprawidłowe faktury, które zostały wygenerowane z korekt faktur są całkowicie usuwane przez tę akcję.

Akcja [Przenieś faktury]

Za pomocą tej akcji można przesyłać faktury do księgowości finansowej.

Faktury sprzedaży muszą mieć następujące statusy, gdy są przesyłane do księgowości finansowej:

  • Status ogólny: Nieanulowane lub Anulowane
  • Status przeniesienia: Nie przeniesiono

Po wykonaniu akcji otwierane jest okno dialogowe, w którym można określić parametry przeniesienia faktur do księgowości finansowej:

  • Redukcja nieprzyporządkowanych rezerwacji środków – jeśli parametr jest aktywny, rezerwacje kredytu klienta, do których się odwołano, są zmniejszane dla wybranych faktur sprzedaży. Jeśli parametr jest nieaktywny rezerwacje klienta, do których się odwołano, są zmniejszane o nieprzydzielone rezerwacje kredytowe. Faktury sprzedaży są następnie przenoszone do księgowości finansowej.
Wskazówka
Ten parametr jest wyświetlany tylko wtedy, gdy dla co najmniej jednej firmy w aplikacji Konfiguracja funkcja Kredyt odbiorcy ta jest aktywna.
  • Wybór daty księgowania – określa sposób ustalania daty księgowania. Do wyboru są następujące pozycje:
    • Zastosuj podaną datę – to ustawienie umożliwia wprowadzenie daty księgowania.
    • Zastosuj datę dokumentu – data faktury sprzedaży jest używana jako data księgowania.
  • Data księgowania – pozwala wprowadzić żądaną datę księgowania, jeśli w polu Wybór daty księgowania wybrano wartość Zastosuj podaną datę.
Wskazówka
Jeśli używany jest Varial do księgowości finansowej, faktury z kwotą brutto wynoszącą 0,00 nie są przenoszone. Informacje o centrum kosztów i jednostce kosztów nie są zatem dostępne w Varial.

Akcje dla list faktur

Listy faktur są wymagane w procesie biznesowym podczas pracy z organizacjami. Na liście faktur znajdują się wszystkie indywidualne i/lub zbiorowe faktury, które zostały utworzone dla członków organizacji.

Lista faktur jest wysyłana do organizacji za pośrednictwem EDIFACT i/lub w formie papierowej.

Wskazówka
Listy faktur podsumowują dowolną liczbę faktur sprzedaży. W tym celu dostępny jest następujący obiekt biznesowy: com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoiceList.

Aplikacja Eksport danych może być używana do eksportowania list faktur wraz z przypisanymi do nich fakturami sprzedaży.

Akcje dostępna dla lista faktur zostały opisane poniżej:

Akcja [Utwórz listy faktur]

Za pomocą akcji [Utwórz listy faktur] można wygenerować listy faktur dla wybranych faktur sprzedaży, dla których wprowadzono partnera płatności i dla których nie wygenerowano jeszcze listy faktur.

Do podsumowania faktur sprzedaży mają zastosowanie następujące funkcje na listach faktur:

  • Firma
  • Partner płatności
  • Waluta
Wskazówka
Schemat numeracji zapisany w aplikacji Konfiguracja jest używany do generowania listy faktur i przypisywania numeru listy faktur.
Akcja [Usuń listy faktur]

Za pomocą akcji [Usuń listy faktur] można usunąć listy faktur, które zostały wygenerowane dla wybranych faktur sprzedaży.

Listę faktur można usunąć tylko wtedy, gdy nie została jeszcze wydrukowana.

Akcja [Drukuj listy faktur]

Za pomocą akcji [Drukuj listy faktur] drukowane są listy faktur, które zostały wygenerowane dla wybranych faktur sprzedaży.

Wskazówka
Szablony dokumentów dla list faktur nie zawierają funkcji zarządzania dokumentami. Ustawienia w szablonie dokumentu uzupełniającego dla zarządzania dokumentami nie mają tu zastosowania.

Konfiguracja

W przypadku aplikacji Lista: Faktury sprzedaży należy wprowadzić następujące ustawienia w aplikacji Konfiguracja, w funkcji Sprzedaż:

Podfunkcja Generowanie faktur:

  • Schemat numeracji dla list faktur – w polu należy wprowadzić schemat numeracji typu Lista faktur, który istnieje w systemie. Schemat przypisany w tym polu będzie używany do automatycznego określania i przypisywania numeru listy faktur dla wszystkich nowych list faktur. Numer listy faktur służy do jednoznacznej identyfikacji listy faktur.

W przypadku aplikacji Lista: Faktury sprzedaży należy wprowadzić następujące ustawienia w aplikacji Konfiguracja, w funkcji Rachunkowość:

Podfunkcja Kredyt odbiorcy:

Parametr Redukcja nieprzyporządkowanych rezerwacji środków jest wyświetlany tylko wtedy, gdy funkcja Kredyt odbiorcy jest aktywna dla co najmniej jednej firmy.

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Lista: Faktury sprzedaży istotna jest następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoice, której można użyć na przykład do

  • przypisywania uprawnień,
  • konfiguracji definicji aktywności lub
  • importu lub eksportu danych.

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.cisag.app.sales.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać zarówno za pomocą ról uprawnień jak i poprzez przypisanie organizacji. Więcej informacji można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla akcji [Anuluj i drukuj faktury] w aplikacji Lista: Faktury sprzedaży używana jest następująca właściwość cross-framework

  • Zezwalaj na masowe anulowanie dokumentów

com.cisag.app.general.order.DocumentCancellation

Uprawnienia do tej funkcji można przypisać w aplikacji Role uprawnień.

Przypisania organizacji

Struktury organizacyjne służą do weryfikacji, które dane są widoczne, dostępne do wykorzystania lub edycji. W tym celu, funkcja Uprawnienia do treści musi być aktywowana w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Lista: Faktury sprzedaży była wyświetlana dla użytkownika w strukturze Sprzedaż w menu użytkownika, musi ona być przypisana do organizacji, która jest zintegrowana z obszarem Sprzedaż.

Aby aplikacja Lista: Faktury sprzedaży była widoczna dla użytkownika w strukturze Rachunkowość w menu użytkownika, musi być ona przypisana do organizacji, która jest zintegrowana z obszarem Rachunkowość .

Aby użytkownik mógł wyszukać faktury sprzedaży, jedna z przypisanych do niego organizacji musi być wprowadzona w aplikacji Rodzaje faktur sprzedaży w tabeli Uprawnienia w menu użytkownika aplikacji Rodzaje faktur sprzedaży.

Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia i kompleksowy przegląd uprawnień do treści można znaleźć w artykule Uprawnienia do treści.

Funkcje specjalne

Nie ma specjalnych funkcji dla aplikacji Lista: Faktury sprzedaży.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Faktury sprzedaży w ramach obszaru Sprzedaż jest udostępniana dla następujących typów partnerów biznesowych:

  • Klienci
  • Przedstawiciele

Aplikacja Lista: Faktury sprzedaży w ramach obszaru Rachunkowość nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?