Aplikacja Lista: Faktury sprzedaży służy przede wszystkim do wyszukiwania faktur sprzedaży poprzez ich podstawowe informacje, takie jak rodzaj i numer faktury sprzedaży.
Ponadto z poziomu aplikacji można wykonywać dalsze działania dla jednego lub większej liczby dokumentów, takie jak przesyłanie faktur do systemu księgowości finansowej.
Główny ogólny opis listy, obejmujący typową obsługę zapytania i obszaru roboczego, znajduje się w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.
Poniżej omówiono tematy, które odnoszą się do aplikacji Lista: Faktury sprzedaży.
Opis aplikacji
Aplikacji Lista: Faktury sprzedaży można używać do uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych faktur sprzedaży. Ponadto dostępne są dalsze opcje przetwarzania:
- Wyświetlenie łańcucha dokumentów powiązanych dla pojedynczego dokumentu
- Przełączenie do aplikacji Lista: Faktury sprzedaży poprzez numer dokumentu
- Przesyłanie faktur do księgowości finansowej
- Tworzenie, usuwanie i drukowanie list faktur
Dostępne akcje zostały opisane w tym rozdziale: Akcje związane z aplikacją
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
Pola zapytań są przechowywane w nagłówka. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.
Obszar zapytań jest zapisywany dla każdego widoku. Można określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać żądane pola zapytań z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy.
Ogólne opisy pól zapytań można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.
Informacje na temat znaczenia pól można znaleźć w objaśnieniach w dokumentacji Zapytania o faktury sprzedaży.
Wyszukiwanie szczegółowe
Oprócz wyszukiwania głównego z polami zapytań w nagłówku, dostępne są także wyszukiwania szczegółowe. Wyszukiwania szczegółowe można łączyć z wyszukiwaniem głównym w taki sposób, że zarówno pola zapytań z nagłówka, jak i wyszukiwania szczegółowego są łączone jako operacja AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Dla każdego wyszukiwania szczegółowego dostępny jest oddzielny przycisk, dzięki któremu odpowiednie wyniki mogą być również wyświetlane w obszarze roboczym. Jeśli ten przycisk jest aktywny, w obszarze roboczym pojawia się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi szczegółowymi informacjami.
Dostępne są następujące wyszukiwania szczegółowe:
- Informacje o dostawie
- Informacje o zamówieniu zakupu
- Informacje o zleceniu dystrybucji
- Informacje o zamówieniu sprzedaży
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są wyszukiwane pozycje faktur sprzedaży.
Jeśli aktywowano również przycisk wyszukiwania szczegółowego, tabela zawiera dodatkowy wiersz nagłówka i szczegółowe informacje.
Aby wyświetlić pozycję faktury sprzedaży na różne sposoby z różnymi informacjami niezbędnymi dla użytkownika, można utworzyć kilka widoków.
Ogólny opis obszaru roboczego wraz z opisem możliwości list można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.
Aby uzyskać informacje na temat znaczenia kolumn, należy zapoznać się z informacjami zawartymi w opisie aplikacji Zapytania o faktury sprzedaży.
Akcje związane z aplikacją
Aplikację można znaleźć zarówno w obszarze Sprzedaż, jak i w obszarze Rachunkowość.
Dostępne są dla nich różne akcje.
Akcje związane z aplikacją dotyczącą obszaru sprzedaży opisano w kolejnych rozdziałach:
Poniższe rozdziały opisują akcje dostępne zarówno w obszarze sprzedażowym jak i rachunkowości:
Akcja [Wydrukuj kopię faktury]
Za pomocą tej akcji można wydrukować kopię każdej z wybranych faktur.
Wymagania wstępne i efekty akcji opisano w artykule Zapytania o faktury sprzedaży.
Akcja [Anuluj i wydrukuj fakturę]
Za pomocą tej akcji można anulować fakturę i wydrukować jej anulowanie. Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy użytkownikowi przyznano uprawnienie Zezwalaj na anulowanie i drukowanie faktur.
Pozostałe wymagania i efekty, a także ustawienia w oknie dialogowym akcji akcji zostały opisane w artykule Zapytania o faktury sprzedaży.
Akcja [Zakończ i wydrukuj nieprawidłowe faktury]
Ta akcja służy do przypisywania numerów faktur do wybranych faktur i wykonywania końcowych obliczeń. Do faktury nie są dodawane żadne dodatkowe pozycje. Faktury są następnie drukowane.
Aby akcja [Zakończ i wydrukuj nieprawidłowe faktury] była dostępna dla użytkownika, potrzebne są uprawnienia administracyjne.
Nieważne faktury sprzedaży, które można zakończyć za pomocą tej akcji, muszą spełniać następujące warunki:
- ogólny status to Nieprawidłowe
- faktura nie ma numeru
- faktura nie jest fakturą anulowaną.
Akcja [Przenieś faktury]
Za pomocą tej akcji można przesyłać faktury do księgowości finansowej.
Faktury sprzedaży muszą mieć następujące statusy, gdy są przesyłane do księgowości finansowej:
- Status ogólny: Nieanulowane lub Anulowane
- Status przeniesienia: Nie przeniesiono
Po wykonaniu akcji otwierane jest okno dialogowe, w którym można określić parametry przeniesienia faktur do księgowości finansowej:
- Redukcja nieprzyporządkowanych rezerwacji środków – jeśli parametr jest aktywny, rezerwacje kredytu klienta, do których się odwołano, są zmniejszane dla wybranych faktur sprzedaży. Jeśli parametr jest nieaktywny rezerwacje klienta, do których się odwołano, są zmniejszane o nieprzydzielone rezerwacje kredytowe. Faktury sprzedaży są następnie przenoszone do księgowości finansowej.
- Wybór daty księgowania – określa sposób ustalania daty księgowania. Do wyboru są następujące pozycje:
- Zastosuj podaną datę – to ustawienie umożliwia wprowadzenie daty księgowania.
- Zastosuj datę dokumentu – data faktury sprzedaży jest używana jako data księgowania.
- Data księgowania – pozwala wprowadzić żądaną datę księgowania, jeśli w polu Wybór daty księgowania wybrano wartość Zastosuj podaną datę.
Akcje dla list faktur
Listy faktur są wymagane w procesie biznesowym podczas pracy z organizacjami. Na liście faktur znajdują się wszystkie indywidualne i/lub zbiorowe faktury, które zostały utworzone dla członków organizacji.
Lista faktur jest wysyłana do organizacji za pośrednictwem EDIFACT i/lub w formie papierowej.
Aplikacja Eksport danych może być używana do eksportowania list faktur wraz z przypisanymi do nich fakturami sprzedaży.
Akcje dostępna dla lista faktur zostały opisane poniżej:
Akcja [Utwórz listy faktur]
Za pomocą akcji [Utwórz listy faktur] można wygenerować listy faktur dla wybranych faktur sprzedaży, dla których wprowadzono partnera płatności i dla których nie wygenerowano jeszcze listy faktur.
Do podsumowania faktur sprzedaży mają zastosowanie następujące funkcje na listach faktur:
- Firma
- Partner płatności
- Waluta
Akcja [Usuń listy faktur]
Za pomocą akcji [Usuń listy faktur] można usunąć listy faktur, które zostały wygenerowane dla wybranych faktur sprzedaży.
Listę faktur można usunąć tylko wtedy, gdy nie została jeszcze wydrukowana.
Akcja [Drukuj listy faktur]
Za pomocą akcji [Drukuj listy faktur] drukowane są listy faktur, które zostały wygenerowane dla wybranych faktur sprzedaży.
Konfiguracja
W przypadku aplikacji Lista: Faktury sprzedaży należy wprowadzić następujące ustawienia w aplikacji Konfiguracja, w funkcji Sprzedaż:
Podfunkcja Generowanie faktur:
- Schemat numeracji dla list faktur – w polu należy wprowadzić schemat numeracji typu Lista faktur, który istnieje w systemie. Schemat przypisany w tym polu będzie używany do automatycznego określania i przypisywania numeru listy faktur dla wszystkich nowych list faktur. Numer listy faktur służy do jednoznacznej identyfikacji listy faktur.
W przypadku aplikacji Lista: Faktury sprzedaży należy wprowadzić następujące ustawienia w aplikacji Konfiguracja, w funkcji Rachunkowość:
Podfunkcja Kredyt odbiorcy:
Parametr Redukcja nieprzyporządkowanych rezerwacji środków jest wyświetlany tylko wtedy, gdy funkcja Kredyt odbiorcy jest aktywna dla co najmniej jednej firmy.
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Lista: Faktury sprzedaży istotna jest następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoice, której można użyć na przykład do
- przypisywania uprawnień,
- konfiguracji definicji aktywności lub
- importu lub eksportu danych.
Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:
com.cisag.app.sales.OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia można przypisywać zarówno za pomocą ról uprawnień jak i poprzez przypisanie organizacji. Więcej informacji można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla akcji [Anuluj i drukuj faktury] w aplikacji Lista: Faktury sprzedaży używana jest następująca właściwość cross-framework
- Zezwalaj na masowe anulowanie dokumentów
com.cisag.app.general.order.DocumentCancellation
Uprawnienia do tej funkcji można przypisać w aplikacji Role uprawnień.
Przypisania organizacji
Struktury organizacyjne służą do weryfikacji, które dane są widoczne, dostępne do wykorzystania lub edycji. W tym celu, funkcja Uprawnienia do treści musi być aktywowana w aplikacji Konfiguracja.
Aby aplikacja Lista: Faktury sprzedaży była wyświetlana dla użytkownika w strukturze Sprzedaż w menu użytkownika, musi ona być przypisana do organizacji, która jest zintegrowana z obszarem Sprzedaż.
Aby aplikacja Lista: Faktury sprzedaży była widoczna dla użytkownika w strukturze Rachunkowość w menu użytkownika, musi być ona przypisana do organizacji, która jest zintegrowana z obszarem Rachunkowość .
Aby użytkownik mógł wyszukać faktury sprzedaży, jedna z przypisanych do niego organizacji musi być wprowadzona w aplikacji Rodzaje faktur sprzedaży w tabeli Uprawnienia w menu użytkownika aplikacji Rodzaje faktur sprzedaży.
Więcej informacji na temat tabeli Uprawnienia i kompleksowy przegląd uprawnień do treści można znaleźć w artykule Uprawnienia do treści.
Funkcje specjalne
Nie ma specjalnych funkcji dla aplikacji Lista: Faktury sprzedaży.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Faktury sprzedaży w ramach obszaru Sprzedaż jest udostępniana dla następujących typów partnerów biznesowych:
- Klienci
- Przedstawiciele
Aplikacja Lista: Faktury sprzedaży w ramach obszaru Rachunkowość nie jest udostępniana partnerom biznesowym.