W przypadku inwentaryzacji środków trwałych, jest ona porównywana z danymi środków trwałych dostępnymi w systemie, a dane są aktualizowane w systemie. Informacje na temat procesu inwentaryzacji systemu można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Inwentaryzacja środków trwałych.
Niniejszy artykuł opisuje aplikację Lista: Inwentaryzacja. Aplikacja ta służy przede wszystkim do wyszukiwania i wyświetlania środków trwałych i ich zaimportowanych rekordów inwentaryzacji.
Aplikacja Lista: Inwentaryzacja jest konfigurowalna i może być elastycznie dostosowana do każdego użytkownika. Szczegółowy opis konfigurowalnych list można znaleźć w artykule Ustawienia aplikacji typu Lista.
Opis aplikacji
Za pomocą aplikacji Lista: Inwentaryzacja można uzyskać przegląd wszystkich lub poszczególnych środków trwałych i ich zaimportowanych zapasów.
W widoku danych inwentaryzacji istnieje możliwość wyboru pomiędzy widokiem Domyślnym i Domyślne wymiary w menu rozwijanym przycisku [Wybierz i organizuj widok] Na standardowym pasku narzędzi.
Możesz użyć akcji na pasku narzędzi, aby zwolnić rekordy inwentaryzacji lub usunąć rekordy inwentaryzacji, które nie zostały zwolnione.
Aplikacja Lista: Inwentaryzacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
W nagłówku dostępne są pola zapytań ograniczające wyświetlanie. Najważniejsze pola zapytań są zwykle już obecne. Jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić. Można określić, które pola zapytań będą wyświetlane poprzez opcję organizacji widoku.
- Numer środka trwałego — w tym miejscu można wprowadzić jeden lub więcej numerów identyfikacyjnych środków trwałych, jako kryteria wyszukiwania wyświetlanych danych inwentaryzacyjnych. Wymagane zasoby można wybrać przy pomocy Pomocy uzupełniania wartości.
- Numer podrzędny środka trwałego — w tym polu można wprowadzić jeden lub więcej numerów podrzędnych środków trwałych, jako kryteria wyszukiwania wyświetlanych danych inwentaryzacyjnych. Wymagane zasoby można wybrać przy pomocy Pomocy uzupełniania wartości.
- Data inwentaryzacji — w tym miejscu można wprowadzić datę bądź okres, jako kryterium wyszukiwania danych inwentaryzacyjnych
- Status — w tym polu można wprowadzić status, jako kryterium wyszukiwania. Wartość pola pokazuje aktualny stan zapasów.
Można wybrać następujące statusy:- (wszystkie)
- Utworzone
- Zwolniono
- (inne)
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są wskaźniki inwentaryzacji. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla rekordu inwentaryzacji.
Poniżej opisano kolumny zdefiniowane w standardzie dla widoków Domyślny i Domyślne wymiary. Dodatkowe kolumny można wybrać do wyświetlenia dla obu widoków z listy kolumn w głównym wyszukiwaniu.
Widok Domyślny
- Numer środka trwałego — w tej kolumnie wyświetlany jest numer środka trwałego, do którego odnoszą się wybrane dane inwentaryzacyjne
- Numer podrzędny środka trwałego — w tej kolumnie wyświetlany jest numer podrzędny środka trwałego, którego dotyczą wybrane dane inwentaryzacyjne
- Data inwentaryzacji — w tej kolumnie wyświetlana jest data inwentaryzacji
- Policzona ilość — w tej kolumnie wyświetlana jest rzeczywista (zliczona) liczba środków trwałych wymienionych pod numerem zasobu
- Pole inwentaryzacji 1-8 — pola inwentaryzacji są swobodnie dostępne, a ich zawartość jest wyświetlana w kolumnach
- Status — w tej kolumnie status danych inwentaryzacji jest oznaczony ikoną.
Możliwe są następujące statusy:- Utworzone (szara ikona)
- Zwolniono (czarna ikona)
Widok Domyślne wymiary
- Numer środka trwałego — w tej kolumnie wyświetlany jest numer środka trwałego, do którego odnoszą się wybrane dane inwentaryzacyjne
- Numer podrzędny środka trwałego — w tej kolumnie wyświetlany jest numer podrzędny środka trwałego, którego dotyczą wybrane dane inwentaryzacyjne
- Data inwentaryzacji — w tej kolumnie wyświetlana jest data inwentaryzacji
- Lokalizacja (inwentaryzacja) — w tej kolumnie wyświetlana jest lokalizacja środka trwałego w momencie inwentaryzacji
- Opcjonalny wymiar 1-10 — w tej kolumnie wyświetlane są opcjonalne wymiary przypisane do środka trwałego
- Status — w tej kolumnie status danych inwentaryzacji jest oznaczony ikoną.
Możliwe są następujące statusy:- Utworzone (szara ikona)
- Zwolniono (czarna ikona)
Akcja związana z aplikacją
W aplikacji Lista: Inwentaryzacja dostępna jest następująca akcja związana z aplikacją:
- Udostępnij
Udostępnij
Dzięki tej akcji rekordy inwentaryzacji są zwalniane ze statusem Utworzone i wprowadzane są zmiany, a w razie potrzeby generowane są również księgowania. Status zwolnionych rekordów inwentaryzacji zmienia się z Utworzone na Zwolniono.
Konfiguracja
Aplikacja Lista: Inwentaryzacja nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Jednostka biznesowa Dane podstawowe środków trwałych – zapasy —
com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.obj.AssetMasterInventory
— wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Inwentaryzacja między innymi w celu:
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definiowania działań
- Importu i eksportu danych
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Lista: Inwentaryzacja nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacji
Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Lista: Inwentaryzacja będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:
- Księgowość Finansowa
Funkcje specjalne
Dla aplikacji Lista: Inwentaryzacja nie są dostępne funkcje specjalne.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Inwentaryzacja nie jest udostępniana partnerom biznesowym.