Lista: Kategorie artykułów kanału sprzedaży

Aplikacja Lista: Kategorie artykułów kanału sprzedaży umożliwia przeglądanie oraz eksport wyfiltrowanych kategorii artykułów kanału sprzedaży do pliku.

Lista: Kategorie artykułów kanału sprzedaży

Opis aplikacji

Aplikacja składa się z nagłówka, sekcji umożliwiających filtrowanie zgodnie z dodatkowymi parametrami oraz obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku aplikacji typu Lista, poza przyciskami standardowymi, dostępne są przycisku z dodatkowymi funkcjami:

  • [Aktualizacja] -> [Aktualizacja] – pozwala wyświetlić do 1000 kategorii zgodnych z kryteriami wyszukiwania. Jeśli liczba dopasowań przekracza tę liczbę, wyszukiwanie zostaje ograniczone do 1000 elementów i wyświetla się odpowiedni komunikat.
  • [Aktualizacja] ->  [Aktualizuj (w tle)] – pozwala na wyszukiwanie obiektów w tle i wyświetlenie ponad 1000 pasujących kategorii
  • [Aktualizacja] -> [Zatrzymaj] – zatrzymuje aktualizację w tle
  • [Aktualizacja] -> [Policz obiekty] – przelicza liczbę obiektów w obszarze roboczym, odpowiadającym aktualnym kryteriom wyszukiwania i wyświetla wynik jako informację
  • [Oblicz i wyświetl sumy] – sumuje zaznaczone na liście wiersze, jeśli występują dane liczbowe (na przykład kwoty). Wynik wyświetla w wierszu przypiętym na dole tabeli obszaru roboczego.
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Wszystkie obiekty] – sumuje wszystkie elementy w obszarze roboczym
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Sumy grup(owe)] – pozwala wyświetlić sumy grupowe
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Wybrane obiekty] – sumuje zaznaczone element
  • [Eksportuj] -> [Eksportuj wyświetlone obiekty]  – wyświetla okno dialogowe, które pozwala na zdefiniowanie ustawień dotyczących eksportu obiektów do pliku PDF lub XLS

    Eksport obiektów
  • [Eksportuj] -> [Eksportuj obiekty zgodnie z kryteriami wyszukiwania] – otwiera aplikację w tle pozwalającą na wykonanie eksportu pozycji do repozytorium Kstore w wybranym formacie
Eksport obiektów zgodnie z kryteriami wyszukiwania
  • [Eksportuj] -> [Kopiuj link z kryteriami wyszukiwania] – otwiera okno dialogowe wyświetlające link z kryteriami wyszukiwania i umożliwia jego modyfikację

    Kopiuj link zgodnie z kryteriami wyszukiwania

Na standardowym pasku przycisków dostępna jest także rozwijana lista ze wszystkimi aplikacjami typu Lista dostępnymi w systemie.

W nagłówku aplikacji znajdują się pola umożliwiające filtrowanie wyników wyszukiwania według wyznaczonych kryteriów. Dostępne są pola:

  • Kategoria artykułu kanału sprzedaży – w polu należy wskazać wybrane drzewo kategorii. Pobierane są one z aplikacji Kategorie artykułów kanału sprzedaży i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Oznaczenie kategorii artykułu kanału sprzedaży – w polu można wprowadzić oznaczenie drzewa kategorii kanału sprzedaży. Oznaczenie dla drzewa kategorii wprowadzane jest w nagłówku, w polu Opis, w aplikacji Kategorie artykułów kanału sprzedaży.
  • Pełna nazwa kategorii artykułu sprzedaży – można wprowadzić dodatkowo pełną nazwę drzewa kategorii, która ma zostać wyświetlona w obszarze roboczym. Pełna nazwa dla drzewa kategorii wprowadzana jest w polu o tej samej nazwie w aplikacji Kategorie artykułów kanału sprzedaży.
  • Status – w tym polu można wskazać status wyszukiwanego drzewa kategorii.
    • (wszystkie)
    • W realizacji
    • Udostępniono
  • Wielopoziomowe przyporządkowanie artykułu – możliwe jest wskazanie, czy wyszukiwane kategorie mają zaznaczony parametr Wielopoziomowe przyporządkowanie artykułu
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)
  • Wielokrotne przyporządkowanie artykułu – możliwe jest wskazanie, czy wyszukiwane kategorie mają zaznaczony parametr Wielokrotne przyporządkowanie artykułu
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)

Sekcja Kategorie

Wskazówka
Widokiem dodatkowych sekcji i pól (także w nagłówku) można zarządzać za pomocą przycisku [Ustaw właściwości zapytań i wyników], a następnie akcji [Ustaw pola wyszukiwania]. Więcej informacji na temat dostosowania widoków znajduje się w artykule Personalizacja interfejsu.

Sekcja umożliwia filtrowanie kategorii artykułów kanału sprzedaży zgodnie z określonymi parametrami. Dostępne są następujące parametry/przyciski:

  • Powiąż z głównym zapytaniem – po zaznaczeniu parametru mechanizm filtrowania uwzględnia parametry określone w sekcji

    Parametr: Powiąż z głównym zapytaniem
  • [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
  • [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania

Wyniki wyszukiwania można filtrować według dostępnych w sekcji pól:

  • Kategoria – w polu należy wskazać węzeł kategorii artykułu kanału sprzedaży. Z listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać zarówno kategorie nadrzędne jak i podrzędne.
  • Oznaczenie kategorii – w polu można wprowadzić opis węzła kategorii (nadany w polu Opis w aplikacji Kategorie artykułów kanału sprzedaży), która ma zostać wyświetlona
  • Pełna nazwa kategorii – w polu można wprowadzić pełną nazwę węzła kategorii, według której kategorie mają zostać wyfiltrowane
  • Ścieżka – w obszarze roboczym wyświetla ścieżkę wybranego węzła kategorii
  • Liść – pozwala zdecydować, czy wyświetlane kategorie mają być końcowymi:
    • Tak – wyświetla wyłącznie kategorie, do których nie jest przyporządkowana kategoria podrzędna ani artykuł
    • Nie – wyświetla kategorie, do których są przypisane podkategorie lub artykuły
    • (ignoruj) ­– wyświetla wszystkie kategorie
  • Aktywne – za pomocą rozwijanej listy można określić, czy wyszukiwana kategoria ma zaznaczony parametr Aktywne
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)
  • Terminy wyszukiwania – jeśli dla danego węzła kategorii kanału sprzedaży zostały wprowadzone terminy wyszukiwania, można uzupełnić je w tym polu. Wartości te wprowadzane są dla kategorii w polu Terminy wyszukiwania w aplikacji Kategorie artykułów kanału sprzedaży.
  • Oznaczenie kategorii artykułu kanału sprzedaży – w polu można wprowadzić oznaczenie węzła kategorii kanału sprzedaży. Oznaczenie wprowadzane jest w polu Opis w obszarze roboczym aplikacji Kategorie artykułu kanału sprzedaży.

Sekcja Artykuły

Wskazówka
Widokiem dodatkowych sekcji i pól (także w nagłówku) można zarządzać za pomocą przycisku [Ustaw właściwości zapytań i wyników], a następnie akcji [Ustaw pola wyszukiwania]. Więcej informacji na temat dostosowania widoków znajduje się w artykule Personalizacja interfejsu.

Sekcja umożliwia filtrowanie kategorii artykułów kanału sprzedaży zgodnie z określonymi parametrami. Dostępne są następujące parametry/przyciski:

  • Powiąż z głównym zapytaniem – po zaznaczeniu parametru mechanizm filtrowania uwzględnia parametry określone w sekcji

    Parametr: Powiąż z głównym zapytaniem
  • [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
  • [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania

Wyniki wyszukiwania można filtrować według dostępnych w sekcji pól:

  • Artykuł – w polu można wprowadzić artykuł, który został przypisany w aplikacji Kategorie artykułów kanału sprzedaży do kategorii, które mają zostać wyświetlone
  • Jednostka – pozwala wyszukać kategorie według jednostek artykułów. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Jednostki i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Klasyfikacja 1 – pole umożliwia wyszukiwanie kategorii według klasyfikacji przypisanych do nich artykułów. W polu można wprowadzić klasyfikację nadaną w polu Klasyfikacja 1 w widoku Sprzedaż na karcie artykułu.
  • Klasyfikacja 2 – pole umożliwia wyszukiwanie kategorii według klasyfikacji przypisanych do nich artykułów. W polu można wprowadzić klasyfikację nadaną w polu Klasyfikacja 2 w widoku Sprzedaż na karcie artykułu.
  • Klasyfikacja 3 – pole umożliwia wyszukiwanie kategorii według klasyfikacji przypisanych do nich artykułów. W polu można wprowadzić klasyfikację nadaną w polu Klasyfikacja 3 w widoku Sprzedaż na karcie artykułu.
  • Klasyfikacja 4 – pole umożliwia wyszukiwanie kategorii według klasyfikacji przypisanych do nich artykułów. W polu można wprowadzić klasyfikację nadaną w polu Klasyfikacja 4 w widoku Sprzedaż na karcie artykułu.
  • Klasyfikacja 5 – pole umożliwia wyszukiwanie kategorii według klasyfikacji przypisanych do nich artykułów. W polu można wprowadzić klasyfikację nadaną w polu Klasyfikacja 5 w widoku Sprzedaż na karcie artykułu.
  • Oznaczenie artykułu – możliwe jest dodatkowe wprowadzenie oznaczenia artykułu, który został przypisany do wyszukiwanej kategorii. Oznaczenie pobierane jest z karty artykułu w aplikacji Artykuły.

Sekcja Kanał sprzedaży

Wskazówka
Widokiem dodatkowych sekcji i pól (także w nagłówku) można zarządzać za pomocą przycisku [Ustaw właściwości zapytań i wyników], a następnie akcji [Ustaw pola wyszukiwania]. Więcej informacji na temat dostosowania widoków znajduje się w artykule Personalizacja interfejsu.

Sekcja umożliwia filtrowanie kategorii artykułów kanału sprzedaży zgodnie z określonymi parametrami. Dostępne są następujące parametry/ przyciski:

  • Powiąż z głównym zapytaniem – po zaznaczeniu parametru mechanizm filtrowania uwzględnia parametry określone w sekcji.

    Parametr: Powiąż z głównym zapytaniem
  • [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
  • [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania

Wyniki wyszukiwania można filtrować według dostępnych w sekcji pól:

  • Kanał sprzedaży – w polu należy wprowadzić trzyznakowy identyfikator kanału sprzedaży, do którego którego została przypisana wyszukiwana kategoria lub wybrać kanał sprzedaży z listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Oznaczenie kanału sprzedaży – kategorię, która została przypisana do kanału sprzedaży można także wyszukać za pomocą oznaczenia kanału sprzedaży, które pobierane jest z aplikacji Kanały sprzedaży.
  • Adapter – z rozwijanej listy można wybrać adaptery, na podstawie których ma się odbyć filtrowanie wyników:
    • (wszystkie)
    • Amazon
    • Cloud
    • Comarch e-Sklep
    • Comarch POS
    • IBUS
    • Magento
    • OXID eSales
    • Shopware
    • Comarch SFA
Uwaga
Lista dostępnych adapterów może się różnić w zależności od tego, jakie adaptery zostały zainstalowane i aktywowane w aplikacji Konfiguracja.
  • Aktywne – można wskazać, czy kanał sprzedaży, do którego przypisana została kategoria ma zaznaczony parametr Aktywne.
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)

Obszar roboczy

Obszar roboczy składa się z tabeli przedstawiającej wyfiltrowane wyniki wyszukiwania. Za pomocą przycisków dostępnych w nagłówku tabeli użytkownik ma możliwość dostosowania widoku tabel według własnych preferencji. Wyniki w tabeli można przeglądać, sortować lub wyeksportować.

Czy ten artykuł był pomocny?