Lista: Klienci

Aplikacja Lista: Klienci służy do wyszukiwania i wyświetlania partnerów. W tej aplikacji można wyszukiwać wszystkich partnerów utworzonych w systemie, niezależnie od ich kategorii lub roli. Można też przypisywać partnerów do istniejących kampanii oraz przyporządkowywać do dokumentów, a także generować nowe kampanie i dokumenty.

Ogólny opis tego, czym jest aplikacja typu lista, w tym wyjaśnienie, w jaki sposób panele zapytań i panele robocze są powszechnie używane, można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Aplikacja Lista: Klienci zbudowana jest z nagłówka zawierającego pola wyszukiwania oraz z tabeli obszaru roboczego.

Nagłówek

Nagłówek nie zawiera żadnych specjalnych pól zapytań. Ogólny opis obszaru nagłówka można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Obszar roboczy

Obszar roboczy zawiera tabelę, w której nie znajdują się żadne specjalne kolumny. Ogólny opis obszaru roboczego znajduje się w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Akcje związane z aplikacją

W aplikacji Lista: Klienci dostępne są następujące akcje:

  • Akcja [Przyporządkuj do kampanii]
  • Akcja [Utwórz kampanię]
  • Akcja [Przyporządkuj do dokumentu]
  • Akcja [Utwórz dokument]

Akcja [Przyporządkuj do kampanii]

Za pomocą tej akcji można przypisać wybranych partnerów jako adresatów do istniejącej kampanii. Jeśli zostanie wybrana pojedyncza osoba, zostanie ona zaakceptowana jako osoba kontaktowa, a pole Partner pozostanie puste. Po wykonaniu akcji zostanie otwarte okno dialogowe Przyporządkowanie do kampanii z następującymi polami:

  • Kampania – w tym polu należy wskazać rodzaj i numer kampanii, do której mają zostać przypisani wybrani partnerzy
  • Przejmuj partnerów z nieprawidłowymi adresami (Pole wyboru) — ta funkcja umożliwia określenie, czy partnerzy z nieprawidłowymi adresami mają być akceptowani w kampanii. Po zaznaczeniu pola wyboru kampania otrzyma status Wymagana weryfikacja adresata. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Kampanie.

Akcja [Przyporządkuj do kampanii]

Za pomocą tej akcji można przypisać wybranych partnerów jako adresatów do istniejącej kampanii. Jeśli zostanie wybrana pojedyncza osoba, zostanie ona zaakceptowana jako osoba kontaktowa, a pole Partner pozostanie puste. Po wykonaniu akcji zostanie otwarte okno dialogowe Przyporządkowanie do kampanii z następującymi polami:

  • Kampania – w tym polu należy wskazać rodzaj i numer kampanii, do której mają zostać przypisani wybrani partnerzy
  • Przejmuj partnerów z nieprawidłowymi adresami (Pole wyboru) — ta funkcja umożliwia określenie, czy partnerzy z nieprawidłowymi adresami mają być akceptowani w kampanii. Po zaznaczeniu pola wyboru kampania otrzyma status Wymagana weryfikacja adresata. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Kampanie.

Akcja [Utwórz kampanię]

Za pomocą tej akcji można wygenerować nową kampanię. Wybrani użytkownicy są dodawani do kampanii jako adresaci. W przypadku wybrania pojedynczej osoby zostanie ona zaakceptowana jako osoba kontaktowa, a pole Partner pozostanie puste. Następnie można edytować kampanię w aplikacji Kampanie. Po wykonaniu tej akcji otworzy się okno dialogowe Stwórz kampanię z następującymi polami:

  • Rodzaj kampanii – w tym polu należy wskazać istniejący rodzaj dla tworzonej kampanii. W połączeniu z numerem kampanii wprowadzony rodzaj służy do identyfikacji kampanii. System automatycznie generuje numer kampanii na podstawie schematu numeracji określonego w rodzaju kampanii. Po wygenerowaniu kampanii nie można już zmienić jej rodzaju.
  • Oznaczenie – w tym polu należy wprowadzić opis kampanii, który służy jako dodatkowa cecha identyfikacyjna. Może składać się z dowolnego tekstu zdefiniowanego przez użytkownika. Należy wprowadzić prosty, znaczący opis, który ułatwi wyszukiwanie kampanii.
  • Data rozpoczęcia – w tym polu należy wskazać datę rozpoczęcia kampanii. Data rozpoczęcia ma cel informacyjny i pomaga w wyszukiwaniu kampanii.
  • Data końcowa — w tym polu należy wskazać datę zakończenia kampanii. Data zakończenia ma cel informacyjny i pomaga w wyszukiwaniu kampanii.
  • Etap sprzedaży — w tym polu należy wskazać etap sprzedaży, jeśli został wybrany rodzaj kampanii z kategorii Kampania sprzedaży. Etap sprzedaży jest używany domyślnie dla perspektyw sprzedaży wygenerowanych przez kampanię sprzedaży.
  • Przejmuj partnerów z nieprawidłowymi adresami (Pole wyboru) — ta funkcja umożliwia określenie, czy partnerzy z nieprawidłowymi adresami mają być akceptowani w kampanii. Po zaznaczeniu pola wyboru kampania otrzyma status Wymagana weryfikacja adresata. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Kampanie.

Akcja [Przyporządkuj do dokumentu]

Za pomocą tej akcji można przypisać wybranych partnerów jako adresatów do istniejącego dokumentu. Po wykonaniu akcji otwierane jest okno dialogowe Przyporządkuj do dokumentu z następującymi polami:

  • Dokument — w tym polu należy wskazać rodzaj i numer dokumentu, do którego mają zostać przyporządkowani wybrani partnerzy
  • Przejmuj partnerów z nieprawidłowymi adresami (Pole wyboru) — ta funkcja umożliwia określenie, czy partnerzy z nieprawidłowymi adresami mają być akceptowani w dokumencie. Jeśli pole wyboru zostanie aktywowane, dokument otrzyma status Wymagana weryfikacja adresata. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Dokumenty
  • Użyj adresu pracodawcy — ta funkcja umożliwia określenie, czy adres firmy pracodawcy danego użytkownika ma być akceptowany w dokumencie zamiast adresu osoby kontaktowej. Numer partnera i nazwa partnera są częścią adresu. Wybrana osoba będzie służyć jako osoba kontaktowa. Tylko te organizacje są istotne jako pracodawcy, do których dana osoba jest przypisana jako preferowana osoba kontaktowa w klasyfikacji Ogólne.
    • Jeśli dana osoba nie jest przypisana do żadnej organizacji jako preferowana osoba kontaktowa w klasyfikacji Ogólne, jej własny adres jest używany w polu Adres, pomimo aktywacji pola wyboru, a dane partnera pozostaną puste.
    • Jeśli dana osoba jest przypisana do kilku organizacji jako preferowana osoba kontaktowa w klasyfikacji Ogólne, system generuje osobny wpis na liście Adresaci dla każdej z organizacji.

Akcja [Utwórz dokument]

Ta akcja generuje nowy dokument. Wybrani partnerzy są dodawani do dokumentu jako adresaci. W przypadku wybrania pojedynczej osoby zostanie ona przyjęta jako osoba kontaktowa, a pole Partner pozostanie puste. Utworzony dokument można edytować w aplikacji Dokumenty. Po wykonaniu akcji otworzy się okno dialogowe Generuj dokument z następującymi polami:

  • Rodzaj — w tym polu należy wskazać istniejący rodzaj dokumentu dla nowego dokumentu. Wraz z numerem dokumentu, rodzaj dokumentu służy do identyfikacji dokumentu. System automatycznie generuje numer dokumentu na podstawie schematu numeracji określonego w rodzaju dokumentu. Po wygenerowaniu dokumentu nie można już zmienić jego typu.
  • Opis — w tym polu należy wprowadzić opis dokumentu, który służy jako dodatkowa cecha identyfikacyjna. Może składać się z dowolnego tekstu zdefiniowanego przez użytkownika. Należy wprowadzić prosty, znaczący opis, który ułatwi wyszukiwanie dokumentu.
  • Obsługujący — w tym polu należy wskazać partnera z rolą Pracownik jako odpowiedzialnego pracownika za dany dokument.
  • Przejmuj partnerów z nieprawidłowymi adresami (Pole wyboru) — ta funkcja umożliwia określenie, czy partnerzy z nieprawidłowymi adresami mają być akceptowani w dokumencie. Jeśli pole wyboru zostanie aktywowane, dokument otrzyma status Wymagana weryfikacja adresata. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Dokumenty
  • Użyj adresu pracodawcy — ta funkcja umożliwia określenie, czy adres firmy pracodawcy danego użytkownika ma być akceptowany w dokumencie zamiast adresu osoby kontaktowej. Numer partnera i nazwa partnera są częścią adresu. Wybrana osoba będzie służyć jako osoba kontaktowa. Tylko te organizacje są istotne jako pracodawcy, do których dana osoba jest przypisana jako preferowana osoba kontaktowa w klasyfikacji Ogólne.
    • Jeśli dana osoba nie jest przypisana do żadnej organizacji jako preferowana osoba kontaktowa w klasyfikacji Ogólne, jej własny adres jest używany w polu Adres, pomimo aktywacji pola wyboru, a dane partnera pozostaną puste.
    • Jeśli dana osoba jest przypisana do kilku organizacji jako preferowana osoba kontaktowa w klasyfikacji Ogólne, system generuje osobny wpis na liście Adresaci dla każdej z organizacji.
  • Przejmij dane rodzaju dokumentu (pole wyboru) — ta funkcja umożliwia określenie, czy do wygenerowania dokumentu mają zostać użyte błędy określonego typu dokumentu. W przypadku dezaktywacji pola wyboru należy wybrać istniejący plik dokumentu lub wskazać nazwę nowego pliku dokumentu, a także szablon dokumentu.
  • Szablon dokumentu — w razie potrzeby należy określić istniejący dokument jako szablon. Jeśli zostanie określona również nazwa nowego pliku dokumentu, tj. nie zostanie wybrany istniejący pliku dokumentu, można utworzyć plik dokumentu na podstawie szablonu w aplikacji Dokumenty. Jeśli ma zostać wygenerowany dokument dla istniejącego pliku dokumentu, należy pozostawić te pole puste.
  • Uwaga
    Pole akceptuje dane wejściowe tylko wtedy, gdy pole wyboru Przejmij dane rodzaju dokumentu jest wyłączone.
  • Plik dokumentu – w tym polu należy wskazać ścieżkę pliku i nazwę pliku dokumentu. Można wybrać istniejący plik lub wprowadzić nazwę nowego pliku. Ścieżka rozpoczyna się od „kstore://”. Folder musi znajdować się w panelu roboczym bazy danych, w której aktualnie pracuje użytkowanik. Po wygenerowaniu dokumentu nie można już zmienić jego nazwy.
Uwaga
Pole akceptuje dane wejściowe tylko wtedy, gdy pole wyboru Przejmij dane rodzaju dokumentu jest wyłączone.
  • Kontroler — w tym polu należy wskazać partnera z rolą Pracownik, który ma być odpowiedzialni za zatwierdzenie dokumentu.
Uwaga
Pole akceptuje dane wejściowe tylko wtedy, gdy pole wyboru Przejmij dane rodzaju dokumentu jest wyłączone.

Konfiguracja

Aplikacja Lista: Klienci nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa com.cisag.app.general.obj.Partner

wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Klienci między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka ta stanowi część grupy jednostek biznesowych com.cisag.app.general.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Lista: Klienci nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Lista: Klienci będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Sprzedaż

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Lista: Klienci nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Klienci jest dostępna dla partnerów biznesowych z kategorii Zewnętrzni przedstawiciele handlowi.

Czy ten artykuł był pomocny?