Lista: Partnerzy kanału sprzedaży

Aplikacja umożliwia przeglądanie partnerów kanałów sprzedaży oraz eksport wyfiltrowanych wpisów do pliku.

Lista: Partnerzy kanału sprzedaży

Opis aplikacji

Aplikacja składa się z nagłówka, sekcji umożliwiających filtrowanie zgodnie z dodatkowymi parametrami oraz obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku aplikacji, poza przyciskami standardowymi pozwalającymi otworzyć czystą kartę wyszukiwania i zweryfikować poprawność wprowadzonych danych w aplikacjach typu Lista dostępne są przyciski z dodatkowymi funkcjami:

  • [Aktualizacja] – pozwala rozpocząć wyszukiwanie według określonych kryteriów
  • [Aktualizacja] -> [Aktualizacja] – pozwala wyświetlić do 1000 partnerów zgodnych z kryteriami wyszukiwania. Jeśli liczba dopasowań przekracza tę liczbę, wyszukiwanie zostaje ograniczone do 1000 elementów i zostaje wyświetlony odpowiedni komunikat.
  • [Aktualizacja] -> [Aktualizuj (w tle)] – pozwala na wyszukiwanie obiektów w tle i wyświetlenie ponad 1000 pasujących partnerów
  • [Aktualizacja] -> [Zatrzymaj] – zatrzymuje aktualizację w tle
  • [Aktualizacja] -> [Policz obiekty] – przelicza liczbę obiektów w obszarze roboczym, odpowiadającym aktualnym kryteriom wyszukiwania i wyświetla wynik jako informację. Wyniki wyszukiwania w tabeli zostają wyczyszczone.
  • [Oblicz i wyświetl sumy] – sumuje zaznaczone na liście wiersze, jeśli występują dane liczbowe (na przykład kwoty). Wynik wyświetla w wierszu przypiętym na dole tabeli obszaru roboczego.
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Wszystkie obiekty] – sumuje wszystkie elementy w obszarze roboczym
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Sumy grup(owe)] – pozwala wyświetlić sumy grupowe
  • [Oblicz i wyświetl sumy] -> [Wybrane obiekty] – sumuje zaznaczone elementy
  • [Oblicz i wyświetl sumy] ->  [Ukryj sumy] – ukrywa sumy w tabeli
  • [Eksportuj] – pozwala na wyeksportowanie wyników wyszukiwania
  • [Eksportuj] -> [Eksportuj wyświetlone obiekty] – wyświetla okno dialogowe, które pozwala na zdefiniowanie ustawień dotyczących eksportu obiektów do pliku PDF lub XLS

    Eksport obiektów
  • [Eksportuj] -> [Eksportuj obiekty zgodnie z kryteriami wyszukiwania] – otwiera aplikację w tle pozwalającą na wykonanie eksportu pozycji do systemowego repozytorium wiedzy w wybranym formacie

    Eksport obiektów zgodnie z kryteriami wyszukiwania
  • [Eksportuj] -> [Kopiuj link z kryteriami wyszukiwania] – otwiera okno dialogowe wyświetlające link z kryteriami wyszukiwania i umożliwia jego modyfikację

    Kopiuj link zgodnie z kryteriami wyszukiwania

Na standardowym pasku przycisków dostępna jest także rozwijana lista ze wszystkimi aplikacjami typu Lista dostępnymi w systemie Comarch ERP Enterprise.

W nagłówku aplikacji znajdują się pola umożliwiające filtrowanie wyników wyszukiwania według wyznaczonych kryteriów. Dostępne są pola:

  • Kod kanału sprzedaży – w polu należy wskazać kanał sprzedaży, dla którego partnerzy mają zostać wyświetleni. Lista kanałów sprzedaży pobierana jest z aplikacji Kanały sprzedaży i jest dostępna pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Adapter – z rozwijanej listy można wybrać adaptery, na podstawie których ma się odbyć filtrowanie wyników.
    Uwaga
    Lista dostępnych adapterów może się różnić w zależności od tego, jakie adaptery zostały zainstalowane i aktywowane w aplikacji Konfiguracja.
    • (wszystkie)
    • Amazon
    • Cloud
    • Comarch e-Sklep
    • Comarch POS
    • IBUS
    • Magento
    • OXID eSales
    • Shopware
    • Comarch SFA
  • Partner – na liście dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości] można wskazać, do którego partnera/partnerów mają zostać zawężone wyniki wyszukiwania. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Partnerzy.
  • Nazwa partnera – w polu można podać nazwę partnera, która jest pobierana z karty partnera w aplikacji Partnerzy
  • Konto klienta – jeśli partner został zaimportowany z kanału sprzedaży, możliwe jest wyszukanie go po imieniu, nazwisku i adresie e-mail podanymi w kanale sprzedaży
  • Typ klienta – w polu należy wskazać typ partnera, dla którego mają zostać wyświetlone informacje. Wartości dostępne na rozwijanej liście:
    • (wszystkie)
    • B2B
    • B2C
    • B2B & B2C
    • (inne)
  • Odbiorca końcowy – w polu można określić, czy na karcie partnera w widoku Rachunkowość zaznaczony jest parametr Odbiorca końcowy. Dostępne wartości:
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj) – zawartość tego pola nie będzie brana pod uwagę podczas filtrowania wyników.
  • Lista cenników sprzedaży – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] możliwe jest wskazanie listy cenników, do której mają zostać zawężone wyniki wyszukania. Listy pobierane są dla tego pola z aplikacji Listy cenników sprzedaży.
  • Wykazy asortymentu – za pomocą tego pola można wyfiltrować wyniki wyszukiwania dla konkretnego wykazu asortymentu. Wykazy tworzone są w aplikacji Wykazy asortymentu i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Pracodawca – w tym polu możliwe jest wskazanie partnera związanego relacją typu Pracodawca
  • Status – w polu można określić status partnera, określony w systemie:
    • (wszystkie)
    • Zablokowany
    • Udostępniono
  • Przenieś wymagane – pozwala na filtrowanie partnerów według konieczności ich eksportu do kanału sprzedaży. Dostępne opcje:
    • Tak – wyświetla partnerów wymagających eksportu do kanału sprzedaży (np. w wyniku zmian ustawień)
    • Nie – wyświetla partnerów nie wymagających eksportu
    • (ignoruj)
  • Przetransferowane – pozwala na filtrowanie partnerów według tego, czy zostali wyeksportowani do kanału sprzedaży. Dostępne opcje:
    • Tak
    • Nie
    • (ignoruj)
  • Region – pole umożliwia wyszukiwanie partnerów za pomocą regionu. Lista regionów dostępna jest pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Ulica – pole umożliwia filtrowanie wyników za pomocą ulicy partnera, podanej podczas rejestracji konta
  • Miejscowość – miejsce zamieszkania partnera
  • Kraj – w polu można wskazać kraj zamieszkania partnera. Lista krajów dostępna jest pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Kod pocztowy – wyniki wyszukiwania można zawęzić do konkretnego kodu pocztowego partnera
  • ID konta klienta – unikalny numer klienta nadany w systemie zewnętrznym
  • Data dezaktywacji – data usunięcia konta klienta
  • Data utworzenia – data importu danych klienta do systemu Comarch ERP Enterprise
  • ID konta klienta – unikalny numer klienta nadany w systemie zewnętrznym

Sekcja Odbiorca dostawy

Wskazówka
Widokiem dodatkowych sekcji i pól (także w nagłówku) można zarządzać za pomocą przycisku [Ustaw właściwości zapytań i wyników], a następnie akcji [Ustaw pola wyszukiwania]. Więcej informacji na temat dostosowania widoków znajduje się w artykule Personalizacja interfejsu.

Sekcja umożliwia filtrowanie partnerów kanału sprzedaży, określonych jako odbiorców dostawy, zgodnie z określonymi parametrami. Dostępne następujące parametry/przyciski:

  • Powiąż z głównym zapytaniem – po zaznaczeniu parametru podczas filtrowania uwzględniane są parametry określone w poszczególnym sekcjach

    Parametr: Powiąż z głównym zapytaniem
  • [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
  • [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania. Określone w sekcji parametry nie są uwzględniane podczas filtrowania.

Wyniki wyszukiwania można filtrować według dostępnych w sekcji pól:

  • Data archiwizowania – data usunięcie konta klienta określonego jako odbiorca dostawy
  • Data utworzenia – data utworzenia konta klienta określonego jako odbiorca dostawy
  • Kod pocztowy – kod pocztowy klienta
  • Kraj – w polu można wskazać kraje, dla których wyniki mają zostać wyświetlone. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Kraje i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Miejscowość – w polu można wskazać miejsce zamieszkania klienta jako kryterium wyszukiwania
  • Nazwa partnera – w celu dodatkowego zawężenia wyników wyszukiwania można wpisać nazwę partnera. Nazwa pobierana jest z karty partnera w aplikacji Partnerzy.
  • Partner – z listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości] należy wybrać partnera/partnerów, do którego wyszukiwanie ma zostać ograniczone. Lista pobierana jest z aplikacji Partnerzy.
  • Region – pole umożliwia wskazanie regionu klienta, który ma zostać użyty jako kryterium wyszukiwania
  • Szablon – w polu można wskazać szablon, według którego podczas importu partnerów są uzupełniane dane. Szablony pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Ulica ­– w polu można wskazać ulicę zamieszkania klienta, jako kryterium wyszukiwania

Sekcja Odbiorca faktury

Wskazówka
Widokiem dodatkowych sekcji i pól (także w nagłówku) można zarządzać za pomocą przycisku [Ustaw właściwości zapytań i wyników], a następnie akcji [Ustaw pola wyszukiwania]. Więcej informacji na temat dostosowania widoków znajduje się w artykule Personalizacja interfejsu.

Sekcja umożliwia filtrowanie partnerów kanału sprzedaży, określonych jako odbiorców faktury, zgodnie z określonymi parametrami. Dostępne następujące parametry/przyciski:

  • Powiąż z głównym zapytaniem – po zaznaczeniu parametru podczas filtrowania uwzględniane są parametry określone w poszczególnym sekcjach

    Parametr: Powiąż z głównym zapytaniem
  • [Rozwiń/Minimalizuj] – odpowiednio wyświetla i ukrywa widok sekcji
  • [Usuń wszystkie filtry i ukryj obszar] – po wybraniu przycisku sekcja zostaje ukryta podczas bieżącego filtrowania. Określone w sekcji parametry nie są uwzględniane podczas filtrowania.

Wyniki wyszukiwania można filtrować według dostępnych w sekcji pól:

  • Data utworzenia – w polu można wskazać datę utworzenia konta klienta jako kryterium wyszukiwania
  • Data archiwizowania – data usunięcia konta klienta, będącego odbiorcą faktury
  • Kod pocztowy – kod pocztowy klienta
  • Kraj – w polu można wskazać kraje, dla których wyniki mają zostać wyświetlone. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Kraje i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Miejscowość – w polu można wprowadzić miejsce zamieszkania klienta jako kryterium wyszukiwania
  • Nazwa partnera – w celu dodatkowego zawężenia wyników wyszukiwania można wpisać nazwę partnera. Nazwa pobierana jest z karty partnera w aplikacji Partnerzy.
  • Partner – z listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości] należy wybrać partnera/partnerów, do którego wyszukiwanie ma zostać ograniczone. Lista pobierana jest z aplikacji Partnerzy.
  • Region – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] możliwe jest wybranie regionów, według których mają zostać przefiltrowane wyniki wyszukiwania
  • Szablon – w polu można wskazać szablon, według którego podczas importu partnerów są uzupełniane dane. Szablony pobierane są z aplikacji Szablony partnerów i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Ulica – pole umożliwia wprowadzenie ulicy zamieszkania klienta jako kryterium wyszukiwania

Obszar roboczy

Obszar roboczy składa się z tabeli przedstawiającej wyfiltrowane wyniki wyszukiwania. Za pomocą przycisków dostępnych w nagłówku tabeli użytkownik ma możliwość dostosowania widoku tabel według własnych preferencji. Wyniki w tabeli można przeglądać, sortować lub wyeksportować.

Czy ten artykuł był pomocny?