Poniżej opisano aplikację Lista: Zgłoszenia serwisowe. Ta aplikacja służy do wyszukiwania zgłoszeń serwisowych. Za pomocą tej aplikacji użytkownik może przeglądać zarejestrowane powiadomień serwisowych.
Z poziomu aplikacji można również wykonywać dalsze działania w odniesieniu do jednego lub większej liczby zgłoszeń serwisowych, takie jak zmiana statusu, zwalnianie zadań serwisowych lub generowanie ofert sprzedaży.
Definicje terminów
Zgłoszenia serwisowe — są punktem wyjścia do przetwarzania przypadku serwisowego. Opisują one dane podstawowe obiektu, który ma być serwisowany, a także zadania i materiały wymagane dla danego zdarzenia serwisowego. Pracownicy wykonujący pracę oraz planowane czasy przetwarzania są również rejestrowane w zgłoszeniu serwisowym. Jest to szczególnie ważne przy planowaniu zadań serwisowych w produkcji.
Opis aplikacji
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe umożliwia przeglądanie zarejestrowanych zgłoszeń serwisowych. Aplikacja posiada w tym celu nagłówek i obszar roboczy.
Nagłówek
Pola zapytań są przechowywane w nagłówku. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Niemniej jednak, liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.
Nagłówek jest taki sam dla wszystkich widoków obszaru roboczego. Użytkownik może określić, które pola zapytania będą wyświetlane.
Poniżej wymieniono wszystkie główne pola zapytania:
- Rodzaj — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza rodzaj zgłoszenia serwisowego jako kryterium wyszukiwania
- Numer — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza numer zgłoszenia serwisowego jako kryterium wyszukiwania
- Obiekt serwisowy — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza identyfikator obiektu serwisowego zgłoszenia serwisowego jako kryterium wyszukiwania
- Klient serwisu — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza identyfikator klienta serwisu jako kryterium wyszukiwania
- Nadrzędny obiekt — w razie potrzeby, użytkownik wprowadza identyfikator obiektu serwisowy wyższego poziomu jako kryterium wyszukiwania
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której znajdują się następujące pozycje akcje wycofywania produktu. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla zlecenia dostawy. Można utworzyć kilka widoków, aby móc przeglądać ładunek na różne sposoby z różnymi informacjami.
Wszystkie główne kolumny tabeli w widoku Standard zostały opisane poniżej:
- Rodzaj — wyświetlany jest rodzaj zgłoszenia serwisowego
- Numer — wyświetlony zostanie numer zgłoszenia serwisowego
- Oznaczenie — wyświetlana jest nazwa zgłoszenia serwisowego
- Obiekt serwisowy — wyświetlany jest identyfikator obiektu serwisowego
- Oznaczenie obiektu serwisowego — wyświetlane jest oznaczenie obiektu serwisowego
- Klient serwisu — wyświetlany jest identyfikator klienta serwisowego
- Nazwa klienta serwisu — wyświetlane jest oznaczenie klienta serwisowego
- Lokalizacja — wyświetlana jest lokalizacja obiektu serwisowego
- Oznaczenie lokalizacji — wyświetlane jest oznaczenie lokalizacji obiektu serwisu
- Kategoria — wyświetlany jest typ zgłoszenia serwisowego
- Plan serwisu — jeśli zgłoszenie serwisowe zostało wygenerowane przez plan serwisu, wyświetlany jest identyfikator planu serwisu
- Symptom — wyświetlany jest identyfikator symptomu zgłoszenia serwisowego
- Opis symptomu — wyświetlany jest opis symptomu zgłoszenia serwisowego
- Odpowiedzialny — wyświetlany jest pracownik odpowiedzialny za zgłoszenie serwisowe
- Nazwa osoby odpowiedzialnej — wyświetlane jest imię i nazwisko pracownika odpowiedzialnego za zgłoszenie serwisowe
- Lokalizacja serwisu — wyświetlana jest lokalizacja, w której wykonywany jest serwis
- Oznaczenie lokalizacji serwisu — wyświetlane jest oznaczenie lokalizacji, w której wykonywany jest serwis
- Priorytet — wyświetlany jest priorytet zgłoszenia serwisowego
- Status — wyświetlany jest status zgłoszenia serwisowego. Statusy, które można zdefiniować samodzielnie w aplikacji Statusy zgłoszeń serwisowych, nie są wyświetlane.
Akcje związane z aplikacją
Do zmiany statusu wybranych zgłoszeń serwisowych można użyć akcji związanych z aplikacją. Nazwy tych akcji są zdefiniowane w aplikacji Statusy zgłoszeń serwisowych. Więcej informacji można znaleźć w dokumencie Statusy zgłoszeń serwisowych.
Dostępne są następujące dodatkowe akcje związane z aplikacją:
- Akcja [Zwolnij zadania]
- Akcja [Zablokuj zadanie]
- Akcja [Utwórz oferty sprzedaży]
- Akcja [Utwórz zamówienia sprzedaży]
- Akcja [Utwórz zlecenia serwisowe]
- Akcja [Drukuj zgłoszenia serwisowe]
Akcja [Zwolnij zadania]
Ta akcja powoduje zwolnienie wszystkich zadań serwisowych dla wybranych zgłoszeń serwisowych. Zadania serwisowe muszą zostać zwolnione, aby można było kontynuować przetwarzanie zgłoszeń serwisowych.
Akcja [Zablokuj zadanie]
Ta akcja służy do blokowania wszystkich zadań serwisowych dla wybranych zgłoszeń serwisowych. Dla zablokowanych zadań serwisowych nie można generować zleceń ani ofert.
Akcja [Utwórz oferty sprzedaży]
Ta akcja generuje oferty sprzedaży dla wszystkich zwolnionych zadań serwisowych wybranych zgłoszeń serwisowych. W poniższym oknie dialogowym użytkownik określa między innymi, czy wycena jest generowana dla każdego wybranego zgłoszenia serwisowego, czy też wspólna wycena dla wszystkich wybranych zgłoszeń serwisowych.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:
- Okres obowiązywania — użytkownik wprowadza datę, do której oferta jest ważna
- Utwórz — użytkownik określa, ile ofert sprzedaży ma zostać wygenerowanych. Dostępne są następujące opcje:
- Na zgłoszenie serwisowy
- Zbiorcza oferta sprzedaży
- Zatwierdź wszystkie ostrzeżenia (pole wyboru) — to pole wyboru służy do określenia, czy oferta sprzedaży ma zostać wygenerowana pomimo ewentualnych ostrzeżeń
Akcja [Utwórz zamówienia sprzedaży]
Ta akcja powoduje utworzenie zamówienia sprzedaży dla zadań serwisowych zgłoszenia serwisowego.
W poniższym oknie dialogowym użytkownik określa, czy chce zwrócić wszystkie lub niektóre obiekty serwisowe za pośrednictwem zamówienia sprzedaży. W przypadku wysłania obiektów serwisowych odpowiednie pozycje zostaną dodane do zamówienia sprzedaży. Maksymalna ilość obiektów serwisowych, jaką można odesłać, to różnica między ilością a ilością odesłaną.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis pól:
- Definicja daty/Data dokumentu — te dwa pola można wykorzystać do określenia daty dokumentu zamówienia sprzedaży.Jeśli opcja Zastosuj datę realizacji jest ustawiona w polu Definicja daty, data utworzenia dokumentu końcowego jest używana jako data dokumentu. Jeśli ustawiona jest opcja Zastosuj wybraną datę, datę dokumentu można wprowadzić ręcznie w polu Data dokumentu.
System wyświetla bieżącą datę jako wartość domyślną. W razie potrzeby można ją zastąpić dowolną datą. Okres księgowy dla żądanej daty dokumentu musi być otwarty zgodnie z aplikacją Okresy obrachunkowe.
- Utwórz — użytkownik określa, ile zamówień sprzedaży ma zostać wygenerowanych. Dostępne są następujące opcje:
- Na zgłoszenie serwisowy
- Zbiorcza oferta sprzedaży
- Wyślij obiekt (pole wyboru) — użytkownik może zaznaczyć to pole wyboru, aby określić, czy chciałby on zwrócić pozycję obiektu serwisowego za pośrednictwem zamówienia sprzedaży. Jeśli pole wyboru zostanie dezaktywowane, wygenerowane zamówienia sprzedaży będzie zawierać tylko artykuły rozliczeniowe zadań serwisowych.
- Zatwierdź wszystkie ostrzeżenia (pole wyboru) — to pole wyboru służy do określenia, czy oferta sprzedaży ma zostać wygenerowana pomimo ewentualnych ostrzeżeń
Akcja [Utwórz zlecenia serwisowe]
Ta akcja powoduje utworzenie zlecenia serwisowego dla wszystkich zwolnionych zadań serwisowych wybranych zgłoszeń serwisowych, dla których nie istnieje jeszcze żadne zlecenie serwisowe. Dla każdego zgłoszenia serwisowego tworzone jest dokładnie jedno zlecenie serwisowe.
Akcja [Drukuj zgłoszenie serwisowe]
Ta akcja powoduje wysłanie danych wybranych zgłoszeń serwisowych zgodnie z szablonem dokumentu. Dla każdego zgłoszenia serwisowego generowane jest jedno zlecenie wydruku.
Konfiguracja
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe nie wymaga żadnych dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Jednostki biznesowe
Poniższa jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Lista: Zgłoszenia serwisowe, która jest używana np. do
- Przyporządkowywania uprawnień
- Definicji działań
- Importu lub eksportu danych
Zgłoszenia serwisowe
com.sem.ext.app.service.servicing.obj.ServiceRequest
Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:
com.sem.ext.app.service.servicing.OrderData
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przyporządkowane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.
Przyporządkowania organizacyjne
Jeśli funkcja Uprawnienia do treści została aktywowana w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może korzystać z aplikacji Lista: Zgłoszenia serwisowe tylko wtedy, gdy został on przyporządkowany do organizacji w danych podstawowych partnera, która jest zawarta w co najmniej następującej strukturze organizacyjnej:
- Logistyka magazynowa
Funkcje specjalne
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe nie posiada żadnych funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Zgłoszenia serwisowe nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.