Aplikacja Lista: Zlecenia dostawy służy przede wszystkim do wyszukiwania zleceń dostawy za pomocą ich podstawowych informacji, takich jak rodzaj i numer zlecenia dostawy. Za pomocą tej aplikacji można uzyskać przegląd zarejestrowanych zleceń dostawy. Ponadto aplikacja może być używana do tworzenia dokumentów lub dodatkowych akcji, takich jak ustawianie i usuwanie znaczników usuwania dla reorganizacji lub tworzenie kompletacji i wydruków tworzonych dokumentów.
Podstawowy ogólny opis listy, który obejmuje zwykłą obsługę zapytania i obszaru roboczego, można znaleźć w dokumentacji Listy. Informacje na temat konfiguracji, uprawień i jednostek biznesowych można znaleźć w dokumentacji Zlecenia dostawy, w którym opisano aplikację dokumentu. Poniżej omówiono tematy, które odnoszą się konkretnie do aplikacji Lista: Zlecenia dostawy.
Opis aplikacji
Można użyć aplikacji Lista: Zlecenia dostawy, aby uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych zleceń dostawy. Dostępne są również następujące opcje przetwarzania:
- Wyświetlanie łańcucha dokumentów dla pojedynczego dokumentu
- Przejście za pomocą numeru dokumentu do aplikacji Zlecenia dostawy w celu dalszego przetwarzania dokumentu
- Tworzenie i drukowanie dowodów dostawy
- Tworzenie i drukowanie faktur
Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.
Nagłówek
Pola zapytań są przechowywane w nagłówku. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.
Obszar zapytań jest zapisywany dla każdego widoku. Można zdecydować, które pola mają być widoczne. Aby to zrobić, należy wybrać te pola z listy pól. Opis pól można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy.
Ogólny opis nagłówka można znaleźć w dokumentacji Listy.
Aby uzyskać informacje na temat znaczenia pól, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Zlecenia dostawy.
Wyszukiwanie szczegółowe
Oprócz wyszukiwania głównego z funkcjami zapytań w nagłówku, można korzystać z wyszukiwania szczegółowego. Wyszukiwanie szczegółowe może być używane z wyszukiwaniem głównym. Aby zarówno charakterystyka zapytania z obszaru zapytania, jak i charakterystyka zapytania z wyszukiwania szczegółowego były analizowane jako operacja AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Dla każdego wyszukiwania szczegółowego dostępny jest oddzielny przycisk, dzięki któremu odpowiednie wyniki mogą być również wyświetlane w obszarze roboczym. Jeśli przycisk ten jest aktywny, w obszarze roboczym pojawia się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi szczegółowymi informacjami.
Dostępne są następujące szczegółowe wyszukiwania:
- Informacje o zamówieniu zakupu
- Informacje o zleceniu dystrybucji
- Informacje o zleceniu sprzedaży
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są żądane zlecenia dostawy. Można określić samodzielnie, które kolumny mają być wyświetlane.
Jeśli aktywowano również przycisk wyszukiwania szczegółowego, tabela będzie zawierać dodatkowy wiersz nagłówka i szczegółowe informacje.
Ogólny opis obszaru roboczego można znaleźć w dokumentacji Listy.
Aby uzyskać informacje na temat znaczenia kolumn, należy zapoznać się z objaśnieniami w dokumentacji Zlecenia dostawy.
Akcje związane z aplikacją
W aplikacji dostępne są następujące działania związane z aplikacją Lista: Zlecenia dostawy:
- [Utwórz i drukuj dokumenty kompletacji]
- [Utwórz i drukuj dowody dostawy]
- [Drukuj kopie dowodu dostawy]
- [Anuluj i drukuj dowody dostawy]
- [Generuj i drukuj faktury]
- [Generuj rozliczenie wewnętrzne]
- [Utwórz ładunki]
- [Zakończ ładunek]
- [Drukuj specyfikację sztuk ładunku]
- [Eksportuj dane dokumentu dostawy według interfejsu wysyłki]
- [Zakończ i drukuj nieważne dowody dostawy]
Tworzenie i drukowanie dokumentów kompletacji
Za pomocą akcji [Utwórz i drukuj dokumenty kompletacji] tworzony jest dokument jednej lub kilku kompletacji dla wybranych zleceń dostawy. Zlecenia dostawy, dla których istnieje już kompletacja lub które zostały już dostarczone, są ignorowane.
Po wykonaniu akcji otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
Pola:
- Definicja daty
- Data dokumentu
Pola Definicja daty i Data dokumentu umożliwiają określenie daty dokumentu przesyłki. Jeśli w polu Definicja daty wybrano wartość Zastosuj datę realizacji, datą dokumentu jest data utworzenia dokumentu.
Jeśli zostanie wybrana opcję Zastosuj datę dokumentu, można wprowadzić datę dokumentu w polu Data dokumentu.
- Tworzenie wielu zleceń przetwarzania (pole wyboru) – funkcja ta jest dostępna ze względu na potencjalnie duże ilości danych do przetworzenia. Określa, czy dla wybranych dokumentów kompletacje mają być generowane przez system w celu przyspieszenia przetwarzania.
- Generuj – dostępne są następujące opcje:
- Z kompletacji zbiorczej
- Z kompletacji zbiorczej dla zlecenia dostawy
W zależności od dokonanego wyboru można utworzyć jedną lub więcej kompletacji dla wybranych zleceń dostawy.
- Automatycznie potwierdzaj ostrzeżenia (pole wyboru) – za pomocą tej funkcji można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji mają być potwierdzane automatycznie.
Jeśli funkcja jest włączona, akcja zostanie wykonana pomyślnie, nawet jeśli wystąpią ostrzeżenia.
Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
Tworzenie i drukowanie dowodów dostawy
Akcja [Utwórz i drukuj dowody dostawy] pozwala zakończyć przetwarzanie wybranych zleceń dostawy. Ilości zawarte w zleceniach dostawy są przenoszone z magazynu poprzez księgowanie materiałów, a ilość jest wpisana jako dostarczona w dokumentach.
Ta akcja może zostać wykonana tylko wtedy, gdy status kompletacji to Kompletacja zrealizowana lub Brak kompletacji w opracowaniu. Jeśli funkcja Załaduj jednostki w aplikacji Konfiguracja jest aktywna, status opakowania musi być również ustawiony na W pełni zapakowane, aby móc wykonać tę akcję.
Zamówienia dostawy, które nie spełniają tych warunków, są pomijane.
Akcję można powtórzyć, jeśli podczas poprzednich prób wystąpiły błędy. Akcja ta może być wykonywana do momentu dostarczenia wszystkich elementów i nadania numer dowodu dostawy dla zlecenia.
Po wykonaniu akcji otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Definicja daty
- Data dokumentu
Pola Definicja daty i Data dokumentu umożliwiają określenie daty dokumentu przesyłki. Jeśli w polu Definicja daty wybrano wartość Zastosuj datę realizacji, datą dokumentu jest data utworzenia dokumentu.
Jeśli zostanie wybrana opcję Zastosuj datę dokumentu, można wprowadzić datę dokumentu w polu Data dokumentu.
- Tworzenie wielu zleceń przetwarzania (pole wyboru) – funkcja ta jest dostępna ze względu na potencjalnie duże ilości danych do przetworzenia. Określa, czy dla wybranych dokumentów dowody dostawy mają być generowane przez system w celu przyspieszenia przetwarzania.
- Automatycznie potwierdzaj ostrzeżenia (pole wyboru) – za pomocą tej funkcji można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji mają być potwierdzane automatycznie.
Jeśli funkcja jest włączona, akcja zostanie wykonana pomyślnie, nawet jeśli wystąpią ostrzeżenia.
Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
Drukowanie kopii dowodu dostawy
W przypadku zleceń dostawy można użyć akcji [Drukuj kopie dowodu dostawy] aby wydrukować kopię dokumentu Potwierdzenie dostawy w statusie Dostarczone.
Po wykonaniu akcji otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Definicja daty
- Data dokumentu
Pola Definicja daty i Data dokumentu umożliwiają określenie daty dokumentu przesyłki. Jeśli w polu Definicja daty wybrano wartość Zastosuj datę realizacji, datą dokumentu jest data utworzenia dokumentu.
Jeśli zostanie wybrana opcję Zastosuj datę dokumentu, można wprowadzić datę dokumentu w polu Data dokumentu.
Anulowanie i wydruk dowodu dostawy
Dzięki akcji [Anuluj i drukuj dowody dostawy] można anulować dowody dostawy dostarczonych zleceń dostawy. Dokumenty są anulowane z ujemnymi ilościami. Wszystkie księgowania z oryginalnych dowodów dostawy są ponownie księgowane z odwróconym znakiem.
Wybrane zlecenia dostawy, które nie zostały jeszcze dostarczone, nie będą honorowane.
Po wykonaniu akcji otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Definicja daty
- Data dokumentu
Pola Definicja daty i Data dokumentu umożliwiają określenie daty dokumentu przesyłki. Jeśli w polu Definicja daty wybrano wartość Zastosuj datę realizacji, datą dokumentu jest data utworzenia dokumentu.
Jeśli zostanie wybrana opcję Zastosuj datę dokumentu, można wprowadzić datę dokumentu w polu Data dokumentu.
- Tworzenie wielu zleceń przetwarzania (pole wyboru) – funkcja ta jest dostępna ze względu na potencjalnie duże ilości danych do przetworzenia. Określa, czy dla dowodów dostawy mają być utworzone dodatkowe zlecenia przetwarzania w celu przyspieszenia generowania dokumentów.
- Przyczyna anulowania – pozwala wskazać przyczynę anulowania dokumentu
- Automatycznie potwierdzaj ostrzeżenia (pole wyboru) – za pomocą tej funkcji można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji mają być potwierdzane automatycznie.
Jeśli funkcja jest włączona, akcja zostanie wykonana pomyślnie, nawet jeśli wystąpią ostrzeżenia.
Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
Tworzenie i drukowanie faktury
Można użyć akcji [Generuj i drukuj faktury], aby wygenerować faktury za dostarczone pozycje.
Ta akcja jest dostępna tylko dla zleceń dostawy z zamówień sprzedaży, które nie zostały anulowane.
Po wykonaniu akcji otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Definicja daty
- Data dokumentu
Pola Definicja daty i Data dokumentu umożliwiają określenie daty dokumentu przesyłki. Jeśli w polu Definicja daty wybrano wartość Zastosuj datę realizacji, datą dokumentu jest data utworzenia dokumentu.
Jeśli zostanie wybrana opcję Zastosuj datę dokumentu, można wprowadzić datę dokumentu w polu Data dokumentu.
- Tworzenie wielu zleceń przetwarzania (pole wyboru) – funkcja ta jest dostępna ze względu na potencjalnie duże ilości danych do przetworzenia. Określa, czy dla wybranych faktur mają być utworzone dodatkowe zlecenia przetwarzania w celu przyspieszenia przetwarzania.
- Poziom podsumowania – dostępne są następujące opcje:
- Fakturowanie indywidualne
- Faktura zbiorcza
W przypadku wybrania opcji Faktura zbiorcza zamówienia z tymi samymi cechami faktury są podsumowane na jednej fakturze.
- Symbol faktury zbiorczej – zamówienia z tym samym symbolem faktury zbiorczej są łączone w jedną fakturę.
- Automatycznie potwierdzaj ostrzeżenia (pole wyboru) – za pomocą tej funkcji można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji mają być potwierdzane automatycznie.
Jeśli funkcja jest włączona, akcja zostanie wykonana pomyślnie, nawet jeśli wystąpią ostrzeżenia.
Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
Generowanie rozliczenia wewnętrznego
Można użyć akcji [Generuj rozliczenie wewnętrzne] dla zleceń dostawy wynikających ze zleceń dystrybucji, które generują i wystawiają faktury zakupu i faktury sprzedaży do rozliczenia wewnętrznego. Tę akcję można wykonać tylko w przypadku nieanulowanych zleceń dostawy ze zleceń dystrybucji.
Po wykonaniu akcji otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Definicja daty
- Data dokumentu
Pola Definicja daty i Data dokumentu umożliwiają określenie daty dokumentu przesyłki. Jeśli w polu Definicja daty wybrano wartość Zastosuj datę realizacji, datą dokumentu jest data utworzenia dokumentu.
Jeśli zostanie wybrana opcję Zastosuj datę dokumentu, można wprowadzić datę dokumentu w polu Data dokumentu. Okres księgowania dla wprowadzonej daty musi być otwarty w aplikacji Okresy obrachunkowe.
- Tworzenie wielu zleceń przetwarzania (pole wyboru) – funkcja ta jest dostępna ze względu na potencjalnie duże ilości danych do przetworzenia. Określa, czy mają być utworzone dodatkowe zlecenia przetwarzania w celu przyspieszenia generowania dokumentów.
- Poziom podsumowania – dostępne są następujące opcje:
- Fakturowanie indywidualne
- Faktura zbiorcza
W przypadku wybrania opcji Faktura zbiorcza zamówienia z tymi samymi cechami faktury są podsumowane na jednej fakturze.
- Automatycznie potwierdzaj ostrzeżenia (pole wyboru) – za pomocą tej funkcji można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas wykonywania akcji mają być potwierdzane automatycznie.
Jeśli funkcja jest włączona, akcja zostanie wykonana pomyślnie, nawet jeśli wystąpią ostrzeżenia.
Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
Tworzenie ładunków
Można użyć akcji [Utwórz ładunki] aby utworzyć ładunek dla różnych zleceń dostawy, które mają zostać dostarczone do miejsca docelowego w ramach jednej operacji. Przed wykonaniem akcji otwierane jest okno dialogowe, w którym można wybrać typ ładunku do utworzenia ładunku.
Po wykonaniu akcji otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Typ obciążenia – pozwala wprowadzić typ obciążenia, za pomocą którego mają być ładowane obciążenia.
- Zakończ załadunek, jeśli to możliwe – za pomocą tej funkcji można określić, czy zlecenia mają mieć ustawiony status Zakończony, jeśli spełnią niezbędne warunki.
Zakończenie ich jest możliwe, jeśli spełnione są poniższe warunki:
- Przedmioty do zapakowania dla zlecenia dostawy są całkowicie zapakowane.
- Zlecenie dostawy ma status Dostarczone ima ważny numer dowodu dostawy.
- Kompletacja i powiązane zlecenia magazynowe są zrealizowane
Jeśli warunki nie są spełnione, wówczas zlecenie dostawy ma status Dodane do ładunku.
Zakończenie załadunku
Można użyć akcji [Zakończ ładunek] aby zakończyć załadunek zlecenia dostawy. Ta akcja dodaje jednostki ładunkowe do ładunku i aktualizuje powiązane wartości. Warunkiem wstępnym jest to, że zlecenie dostawy zostało już dodane do ładunku.
Drukowanie specyfikację sztuk ładunku
Można użyć akcji [Drukuj specyfikację sztuk ładunku] , aby utworzyć listę sztuk ładunku dla każdego zlecenia dostawy. Listy pakowania mogą być wysyłane tylko w przypadku, jeśli zlecenie dostawy jest oznaczone statusem pakowania W pełni zapakowane i został wygenerowany dowód dostawy.
Po wykonaniu akcji, otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Definicja daty
- Data dokumentu
Pola Definicja daty i Data dokumentu umożliwiają określenie daty dokumentu dla list przewozowych. Jeśli w polu Definicja daty ustawiona jest wartość Zastosuj datę realizacji, wówczas data ta jest używana jako data dokumentu. Jeśli wybrano wartość Zastosuj datę dokumentu, wówczas można wprowadzić datę dokumentu w polu Data dokumentu.
Eksport danych dokumentu dostawy według interfejsu wysyłki
Użytkownik może użyć akcji [Eksportuj dane dokumentu dostawy według interfejsu wysyłki], aby przenieść dane dokumentu wybranych zleceń dostawy do systemu zarządzania eksportem.
Z dowodów dostawy przesyłane są tylko te dane, dla których transfer jest zdefiniowany zgodnie z rodzajem zlecenia dostawy. W środowiskach wielofirmowych system bierze również pod uwagę, czy funkcja Zarządzanie eksportem dla organizacji logistyki magazynowej partnera dostawy została aktywowana w aplikacji Konfiguracja.
Po wykonaniu akcji, otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Definicja daty
- Data dokumentu
Pola Definicja daty i Data dokumentu umożliwiają określenie daty dokumentu dla danych dostawy. Jeśli w polu Definicja daty ustawiona jest wartość Zastosuj datę realizacji, wówczas data ta jest używana jako data dokumentu. Jeśli wybrano wartość Zastosuj datę dokumentu, wówczas można wprowadzić datę dokumentu w polu Data dokumentu.
Zakończenie i wydruk nieważnych dowodów dostawy
Za pomocą akcji [Zakończ i drukuj nieważne dowody dostawy] można wypełnić i wydrukować dokumenty dostawy, których utworzenie nie powiodło się. Dotyczy to tylko dokumentów dostawy utworzonych bezpośrednio z zamówienia sprzedaży.
Aby akcja ta mogła zostać wykonana, muszą zostać spełnione następujące wymagania:
- Wszystkie pozycje zlecenia dostawy muszą zostać dostarczone lub zafakturowane.
- Zlecenie dostawy musi być oznaczone jako nieważne.
Po wykonaniu akcji otwarte zostanie okno dialogowe, w którym dostępne są następujące pola:
- Definicja daty
- Data dokumentu
Pola Definicja daty i Data dokumentu można wykorzystać do określenia daty dokumentu dla dokumentów dostawy. Jeśli w polu Definicja daty ustawiona jest wartość Zastosuj datę realizacji, wówczas ustawiona zostanie data utworzenia dokumentu końcowego. Jeśli wybrano wartość Zastosuj wybraną datę, wówczas można wprowadzić datę dokumentu w polu Data dokumentu.
- Automatyczne zatwierdzaj ostrzeżenia (pole wyboru) — jeśli podczas wypełniania dokumentów dostawy wystąpią ostrzeżenia, akcja zostanie anulowana, a dowody dostawy nie zostaną wygenerowane. Za pomocą tej funkcji można określić, czy ostrzeżenia pojawiające się podczas przetwarzania powinny być potwierdzane automatycznie.
Uprawnienia: Przyporządkowania organizacyjne
Przyporządkowania organizacyjne są używane, aby kontrolować, które dane są widoczne, użyteczne lub edytowalne. W tym celu funkcja Uprawnienia do treści zostaje aktywowana w aplikacji Konfiguracja.
Aby umożliwić użytkownikowi korzystanie z aplikacji Lista: Zlecenia dostawy w ramach obszaru Logistyka magazynowa i wyświetlanie jej w menu użytkownika, musi on być przyporządkowany do organizacji, które należy do jednej z następujących struktur organizacyjnych:
- Logistyka magazynowa
Aby umożliwić użytkownikowi korzystanie z aplikacji Lista: Zlecenia dostawy w ramach obszaru Sprzedaż i wyświetlanie jej w menu użytkownika, musi on być przyporządkowany do organizacji, które należy do jednej z następujących struktur organizacyjnych:
- Sprzedaż