Lista: Zwroty od klientów

Aplikacja Lista: Zwroty od klientów służy przede wszystkim do wyszukiwania zwrotów klientów za pomocą ich podstawowych informacji, takich jak rodzaj zwrotu klienta i jego numer.

Aplikacja ta zapewnia przegląd zarejestrowanych zwrotów klientów. Ponadto można użyć aplikacji do utworzenia zwrotu dla jednego lub więcej dokumentów lub użyć innych akcji.

Główny ogólny opis listy, który obejmuje instrukcje obsługi pól zapytań i obszaru roboczego, można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Informacje na temat konfiguracji, jednostek biznesowych i uprawnień znajdują się w artykule Zwroty od klientów, która opisuje aplikację o tej samej nazwie.

Poniżej omówiono tematy, które odnoszą się konkretnie do aplikacji Lista: Zwroty od klientów.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji zapytań Lista: Zwroty od klientów można uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych zwrotów klientów. Dostępne są również dalsze opcje przetwarzania:

  • Wyświetlenie łańcucha dokumentów dla pojedynczej pozycji dokumentu
  • Przejście do aplikacji za pomocą numeru zwrotu klienta do aplikacji Zwroty klientów w celu dalszego przetwarzania dokumentu.
  • Wykonanie akcji związanych z aplikacją.

Aplikacja składa się z nagłówka zawierającego pola zapytań i obszaru roboczego.

Pola zapytań są przechowywane w nagłówka. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Jednak liczba pól zapytań i ich rozmieszczenie mogą się różnić.

Obszar zapytań jest zapisywany dla każdego widoku. Można określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać żądane pola zapytań z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy.

Ogólne opisy pól zapytań można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Informacje na temat znaczenia pól można znaleźć w objaśnieniach w dokumentacji Zwroty od klientów.

Wyszukiwanie szczegółowe

Oprócz wyszukiwania głównego z polami zapytań w nagłówku, dostępne są także wyszukiwania szczegółowe. Wyszukiwania szczegółowe można łączyć z wyszukiwaniem głównym w taki sposób, że zarówno pola zapytań z nagłówka, jak i wyszukiwania szczegółowego są łączone jako operacja AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Dla każdego wyszukiwania szczegółowego dostępny jest oddzielny przycisk, dzięki któremu odpowiednie wyniki mogą być również wyświetlane w obszarze roboczym. Jeśli ten przycisk jest aktywny, w obszarze roboczym pojawia się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi szczegółowymi informacjami.

Dostępne są następujące wyszukiwania szczegółowe:

  • Pozycje podstawowe
  • Pozycje szczegółowe
  • Działania

Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Można określić, które pola zapytania będą wyświetlane. Aby to zrobić, należy wybrać wymagane pola zapytania z listy pól. Opis pól można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy. W razie potrzeby należy skorzystać z pomocy dotyczącej pola zapytania.

Obszar roboczy

Obszar roboczy zawiera tabelę, w której wyświetlane są zapytania dotyczące zwrotów klientów.

Można w nim utworzyć kilka widoków, aby wyświetlić zwrot klienta na różne sposoby z różnymi informacjami.

Jeśli aktywowano również przyciski wyszukiwania szczegółowego, tabela będzie zawierać dodatkowe wiersze nagłówka i szczegółowe informacje.

Ogólny opis obszaru roboczego można znaleźć w dokumentacji Ustawienia aplikacji typu Lista.

Aby uzyskać informacje na temat znaczenia kolumn, należy zapoznać się się z artykułem  Zwroty od klientów.

Akcje związane z aplikacją

W aplikacji dostępne są następujące akcje związane z aplikacją Lista: Zwroty od klientów:

Udostępnij zwroty od klienta

Można użyć akcji Zwroty od klientów pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, aby zwolnić cały dokument, w tym wszystkie pozycje.

W tym celu należy wykonać akcję [Udostępnij zwroty dla klienta], a nagłówek dokumentu i wszystkie pozycje zostaną przeniesione do statusu Zwolniony.

Blokuj zwroty od klienta

Jeśli nagłówek dokumentów nie ma statusu Zakończony i nie ma statusu Niepoprawny można zablokować cały dokument wraz ze wszystkimi pozycjami.

Aby to zrobić, należy wykonać akcję[Blokuj zwroty od klienta] pod przyciskiem [Akcje] na standardowym pasku przycisków, a nagłówek dokumentów i wszystkie pozycje zostaną przeniesione do statusu Zablokowane.

Drukuj dokumenty zwrotu

Dokument zwrotu może zostać wydrukowany dla zwrotów oczekiwanych przez klienta.

Odpowiednie wymagania i efekty akcji są opisane zostały w artykule Zwroty od klientów.

Generuj lub zmień notę kredytową

Akcja [Generuj lub lub zmień notę kredytową]  służy do tworzenia lub zmiany zamówień sprzedaży typu Nota kredytowa dla zwrotu lub Zlecenie wymiany towaru. Te zamówienia sprzedaży służą jako jako podstawa dla dokumentów uzupełniających.

Warunki wstępne i skutki są opisane w dokumentacji Zwroty od klientów.

Wykonując akcję [Generuj lub lub zmień notę kredytową] zamówienie sprzedaży jest tworzone jako nota kredytowa:

  • zgodnie z rodzajem zamówienia noty kredytowej ustawionym w momencie tworzenia,
  • dla każdego oryginalnego zamówienia sprzedaży,
  • dla wszystkich pozycji zwrotnych klienta z odniesieniem Artykuł.

Wymagane dokumenty uzupełniające są generowane na podstawie zamówienia sprzedaży.

Akcja [Generuj lub lub zmień notę kredytową] musi zostać wykonana ponownie, na przykład, jeśli ilości, które mają zostać zaksięgowane w pozycjach zwrotu klienta, zostały zmienione, na przykład poprzez zmianę działania Nota kredytowa na inne.

Uwzględnij ilości magazynowe dostawy uzupełniającej

Za pomocą akcji [Uwzględnij ilości magazynowe dostawy uzupełniającej] wszystkie kolejne ilości dostawy są przenoszone do powiązanych zamówień sprzedaży. W zamówieniu sprzedaży Dostarczona ilość jest aktualizowana zgodnie z ilością, która ma zostać przeniesiona. Z reguły ilości są zmniejszane tak, że konieczna staje się kolejna dostawa.

Wymagania do przeprowadzenia tej akcji i jej efekty są opisane w artykule Zwroty od klientów.

Akcja [Uwzględnij ilości magazynowe dostawy uzupełniającej] musi zostać wykonana ponownie, na przykład, jeśli kolejne ilości dostawy w pozycjach zwrotu klienta zostały zmienione, na przykład poprzez zmianę działania z Dostawa uzupełniająca na inne działanie.

Utwórz lub zmień zlecenia wymiany towaru

Akcja [Utwórz lub zmień zlecenia wymiany towaru] służy do tworzenia lub zmiany zamówienia sprzedaży typu Zamówienie wymiany towaru. Te zamówienia sprzedaży służą jako podstawa dla dokumentów uzupełniających.

Wymagania do przeprowadzenia tej akcji i jej efekty są opisane w artykule Zwroty od klientów.

Poprzez wykonanie akcji [Utwórz lub zmień zlecenia wymiany towaru], zamówienie sprzedaży jest tworzone jako zlecenie dostawy zastępczej

  • zgodnie z rodzajem zamówienia wymiany towaru ustawionym w momencie tworzenia,
  • dla każdego oryginalnego zamówienia sprzedaży,
  • dla wszystkich pozycji zwrotnych klienta z odniesieniem Artykuł.

Wymagane dokumenty uzupełniające są następnie generowane z zamówienia sprzedaży.

Akcja [Utwórz lub zmień zlecenia wymiany towaru] musi zostać wykonana ponownie, na przykład, jeśli dane dostawy zastępczej w pozycjach zwrotnych klienta zostały zmienione.

Utwórz zlecenie odbioru

Można użyć akcji [Utwórz zlecenia odbioru], aby utworzyć zlecenie dostawy typu Dostawa zewnętrzna w celu odbioru zwracanych towarów.

Warunki wstępne i skutki są opisane w dokumentacji Zwroty od klientów.

Czy ten artykuł był pomocny?